Pakastealkion siirto (PAS)

Heippa kaikille, täältä tulis nyt tilannepäivitys. Tänään oli ultrapäivä, VIHDOIN. Oon vuotanut enemmän ja vähemmän viimeiset pari viikkoa ja olo on ollut todella epätoivoinen ja raskas. Välillä on kuitenkin ollut useampi päivä kun vuotoa ei ole ollut ja esim. Eilen vuosin puoli päivää ja sitten se taas loppui. Testiviivat ovat silti pysyneet vahvoina (kyllä, ollaan testattu lähes joka ilta, huhhuh, voi meitä) ja raskausoireita on ollut.
Noh, tänään kun odotettiin ultraan ni olihan se jännitys ihan järkyttävän kova ja tuntui että voisin oksentaa siihen paikkaan. Onneksi tänään oli vuorossa hoidoista tuttu ja lempparilääkärini ❤️ Kun aloitettiin ultraaminen, näin tilanteen jo ennenkuin lääkäri ehti suutaan avata - siellä se pienenpieni sydän sykki hanakasti ja tosiaan oikeassa paikassa ja kaikki näytti hyvältä 😭❤️ Mutta, sitten mitattiin alkion kokoa ja se vastasi kolme päivää pienempää kuin pitäisi. Tämä kuulemma on hyvin yleistä eikä välttämättä kerro mistään pahasta, mutta vuotojen ja tämän takia nyt varattiin kontrolliultra ensiviikon perjantaille. Siellä sitten nähdään mihin suuntaan tilanne on kehittynyt, jos kasvu on hidastunut entisestään niin toki keskenmenon riski on tosi suuri. Mutta nyt ollaan kuitenkin tässä tilanteessa mihin en oikein uskaltanut uskoa alkuunkaan ja täytyy yrittää olla onnellinen ja toivoa parasta (ja lopettaa se raskaustestien suurkulutus), vaikka pelko tulevasta on myös kokoajan läsnä.
Ihanaa, että kuitenki hyviä uutisia!❤️ vaikka toki varmasti tuo koko jännittää, mutta kaikki ristiin että etenee hyvin🤞🏼
Meillä varhaisultra 5.11🤩🤞🏼
 
Tämä tuntuu väärältä ryhmältä kirjoittaa tänne mutta en tiedä minne muuallekaan avautua.

Meillä kolmas PAS toi plussan. rv 5 ja 6 oli voimakasta pahoinvointia mutta 7+0 lähtien keskiviikkona pahoinvointi ja muut oireet ovat lähdes kadonneet. Meillä on varhaisultra vasta maanantaina 14.10. ja olen huolesta sekaisin enkä pysty ajattelemaan mitään muuta. Olen viittä vaille valmis menemään tänään yksityiselle ultraan koska minä haluan tietää onko alkio lakannut kehittymästä vai onko tästä huolimatta kaikki hyvin
 
Tämä tuntuu väärältä ryhmältä kirjoittaa tänne mutta en tiedä minne muuallekaan avautua.

Meillä kolmas PAS toi plussan. rv 5 ja 6 oli voimakasta pahoinvointia mutta 7+0 lähtien keskiviikkona pahoinvointi ja muut oireet ovat lähdes kadonneet. Meillä on varhaisultra vasta maanantaina 14.10. ja olen huolesta sekaisin enkä pysty ajattelemaan mitään muuta. Olen viittä vaille valmis menemään tänään yksityiselle ultraan koska minä haluan tietää onko alkio lakannut kehittymästä vai onko tästä huolimatta kaikki hyvin
Järjellä varmaan tiiät itekin että oireet vaihtelee ja 3 päivää lisää odottelua ei muuta mitään missään muuta kuin omassa päässä. Tunteet ei tietty oo samaa mieltä. Tsemppiä! ❤️

Ja ite oon aina ollu sitä mieltä et mielenrauhasta ja hyvin nukutuista öistä kannattaa maksaa, jos sen pystyy tekemään. Ennemmin säästää jostain muusta.
 
Järjellä varmaan tiiät itekin että oireet vaihtelee ja 3 päivää lisää odottelua ei muuta mitään missään muuta kuin omassa päässä. Tunteet ei tietty oo samaa mieltä. Tsemppiä! ❤️

Ja ite oon aina ollu sitä mieltä et mielenrauhasta ja hyvin nukutuista öistä kannattaa maksaa, jos sen pystyy tekemään. Ennemmin säästää jostain muusta.
Kiitos! Helpotti jo vähän kun sai teille kaikille avautua ja sanoa ääneen että on huoli. Kenenkään muun on niin vaikea ymmärtää tätä epäloogista valtavaa huolta mitä koko ajan kantaa yllään näiden vuosien lapsettomuushoitojen takia. Olette korvaamaton vertaistuki ❤️
 
Muokattu viimeksi:
Tämä tuntuu väärältä ryhmältä kirjoittaa tänne mutta en tiedä minne muuallekaan avautua.

Meillä kolmas PAS toi plussan. rv 5 ja 6 oli voimakasta pahoinvointia mutta 7+0 lähtien keskiviikkona pahoinvointi ja muut oireet ovat lähdes kadonneet. Meillä on varhaisultra vasta maanantaina 14.10. ja olen huolesta sekaisin enkä pysty ajattelemaan mitään muuta. Olen viittä vaille valmis menemään tänään yksityiselle ultraan koska minä haluan tietää onko alkio lakannut kehittymästä vai onko tästä huolimatta kaikki hyvin
Muuta en nyt voi sanoa kuin että mä niin tiedän tunteen ja fiilaan sua! Tää on ihan uskomattoman raastavaa kun kokoajan pelkää pahinta ja kuulostelee kroppaa. Siis mulla on nyt muutaman päivän pahentunut pahoinvointi vasta ja äskettäin sanoin miehelle, kun muutaman tunnin oli pahoinvointi ollut poissa että nyt huolestuttaa taas, miks mun pahoinvointi katosi nyt 🫠 vaikka kyllähän me tiedetään että oireet aaltoilee ja usein pahoinvointia ei välttämättä ole ollenkaan, mutta se on vaan niin konkreettinen oire mitä on helppo seurata omassa olossa ihan jatkuvasti..

Ja mä olen myös miettinyt kovasti tuota että tämä ei ehkä ole oikea kanava tähän pohdintaan, mutta en myöskään ole vielä uskaltanut siirtyä muihin keskustelukanaviin kun on vielä niin epävarma tilanne päällä, ja uskon että täällä kuitenkin ainakin se muutama matkaa seurannutta on ketkä haluavat myös tietää miten tässä käy. Toki jos tämä vielä tästä kantaa pidemmälle ja "varmistuu" niin sitten on siirryttävä muualle pohtimaan. Täällä vaan tosiaan niinkuin myös sanoit, on uskomaton vertaistuki ja sitä ymmärrystä niin paljon enemmän tähän tilanteeseen ja sen aiheuttamiin tunteisiin❤️
 
Ihana kuulla, kiitos tästä ❤️ toivotaan että meilläkin harmitonta. Toki vuodot ja ainakin alkutaipaleen hcg:n hidas nousu omalta osaltaan lyö pökköä pesään mutta toivoa tietysti on ja pitää ollakin 💪🏻❤️
Meillä oli myös ekassa ultrassa (yksityisellä käyty tsekki pari viikkoa ennen julkisen puolen varhaisultraa) kolme päivää pienempi ja ultran tehnyt kätilö sanoi, että on hyvin tyypillistä hoitoalkuisissa raskauksissa ja tasottuisi siitä. Ja näin kävi 😊 Nyt sylissä pötköttää 3 kk:n ikäinen neiti 🥰

Tsemppiä kovasti! Toivotaan, että kaikki menee hyvin 🫶
 
Meillä oli myös ekassa ultrassa (yksityisellä käyty tsekki pari viikkoa ennen julkisen puolen varhaisultraa) kolme päivää pienempi ja ultran tehnyt kätilö sanoi, että on hyvin tyypillistä hoitoalkuisissa raskauksissa ja tasottuisi siitä. Ja näin kävi 😊 Nyt sylissä pötköttää 3 kk:n ikäinen neiti 🥰

Tsemppiä kovasti! Toivotaan, että kaikki menee hyvin 🫶
Kiitos paljon tästä ❤️ toivotaan, toivotaan 🙏🏻
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Minulle tehtiin tämän viikon maanantaina 7.10. toinen pakastealkion siirto (D5). Edellinen tehtiin toukokuun lopussa, mistä alkoi raskaus, mutta paljastui lopulta keskeytyneeksi keskenmenoksi heinäkuussa.
Kierto palautui nopeasti ja hoitoja päästiin jatkamaan yllättävän nopeasti.

Nyt on menossa siis pp6 ja oon yllättävän ahdistunut. Tää yritys on tuntunut menevän alusta asti pieleen lähtien pitkittyneestä ja epäselvästä ovulaatiosta (digillä pos.). Lapsi sairastui kaiken hässäkän keskellä keuhkokuumeeseen ja tukilääkkeen jouduin vaihtamaan Terolutiin kesken kaiken allergisen reaktion/ hiivan takia.
Olokaan ei ole ollut kuin raskaana, eikä negatiivinen testi eilen tai tänään yllättänyt.

Keskenmenneessä raskaudessa oli hailakka positiivinen jo pp5. Nyt ei mitään. Onkohan tässä enää mitään toivoa? Onko jollain tullut positiivinen vielä myöhemmin kuin pp6, kun on siirretty viisipäiväinen alkio?
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Minulle tehtiin tämän viikon maanantaina 7.10. toinen pakastealkion siirto (D5). Edellinen tehtiin toukokuun lopussa, mistä alkoi raskaus, mutta paljastui lopulta keskeytyneeksi keskenmenoksi heinäkuussa.
Kierto palautui nopeasti ja hoitoja päästiin jatkamaan yllättävän nopeasti.

Nyt on menossa siis pp6 ja oon yllättävän ahdistunut. Tää yritys on tuntunut menevän alusta asti pieleen lähtien pitkittyneestä ja epäselvästä ovulaatiosta (digillä pos.). Lapsi sairastui kaiken hässäkän keskellä keuhkokuumeeseen ja tukilääkkeen jouduin vaihtamaan Terolutiin kesken kaiken allergisen reaktion/ hiivan takia.
Olokaan ei ole ollut kuin raskaana, eikä negatiivinen testi eilen tai tänään yllättänyt.

Keskenmenneessä raskaudessa oli hailakka positiivinen jo pp5. Nyt ei mitään. Onkohan tässä enää mitään toivoa? Onko jollain tullut positiivinen vielä myöhemmin kuin pp6, kun on siirretty viisipäiväinen alkio?
Mulla tuli todella, todella haalea viiva pp6, kun siirrettiin 6-päivänen. Viiva alkoi vahvistua melko hitaasti ja oli tosi hailakka vielä pp10, jolloin ClearBlue näytti jo 2-3 viikkoa.

Mulla edellinen raskaus johti myös keskeyttyneeseen keskenmenoon, mikä todettiin varhaisultrassa. Meillä on nyt huomenna varhaisultra, ja jännittää ja ahdistaa, jos sieltä ei taaskaan löydy sykettä.
 
Mulla tuli todella, todella haalea viiva pp6, kun siirrettiin 6-päivänen. Viiva alkoi vahvistua melko hitaasti ja oli tosi hailakka vielä pp10, jolloin ClearBlue näytti jo 2-3 viikkoa.

Mulla edellinen raskaus johti myös keskeyttyneeseen keskenmenoon, mikä todettiin varhaisultrassa. Meillä on nyt huomenna varhaisultra, ja jännittää ja ahdistaa, jos sieltä ei taaskaan löydy sykettä.
Meillä molemmilla huomenna varhaisultra ja sama pelko päällä :red-heart:
 
Mulla tuli todella, todella haalea viiva pp6, kun siirrettiin 6-päivänen. Viiva alkoi vahvistua melko hitaasti ja oli tosi hailakka vielä pp10, jolloin ClearBlue näytti jo 2-3 viikkoa.

Mulla edellinen raskaus johti myös keskeyttyneeseen keskenmenoon, mikä todettiin varhaisultrassa. Meillä on nyt huomenna varhaisultra, ja jännittää ja ahdistaa, jos sieltä ei taaskaan löydy sykettä.
Kiitos vastauksesta. ☺️

Teille molemmille @Pupsis ja @Raitapaitanen kovasti tsemppiä ultraan!

Ymmärrän hyvin jännityksen sekä ahdistuksen. ❤️ Onneksi ei enää tarvitse kauan odottaa. Toivotaan erittäin hyviä uutisia.
 
Teen lisäkysymyksen. Tänään oli pyyhittäessä valkovuodon seassa vaaleanpunaista vuotoa. Mullahan oli pitkittynyt ovulaatio. Mietin voiko menkat tulla Terolutin läpi, vaikka ennustettu alkamisaika on vasta viiden päivän päästä? Vai onko tämä Terolutista johtuvaa tiputtelua? Mukana pienoinen häivähdys menkkakipua.

Edit. Jos sillä on mitään merkitystä, käytin vajaan viikon cyclogestiä ennenkuin valmiste vaihdettiin pp2 Terolutiin lennossa.
 
Teen lisäkysymyksen. Tänään oli pyyhittäessä valkovuodon seassa vaaleanpunaista vuotoa. Mullahan oli pitkittynyt ovulaatio. Mietin voiko menkat tulla Terolutin läpi, vaikka ennustettu alkamisaika on vasta viiden päivän päästä? Vai onko tämä Terolutista johtuvaa tiputtelua? Mukana pienoinen häivähdys menkkakipua.

Edit. Jos sillä on mitään merkitystä, käytin vajaan viikon cyclogestiä ennenkuin valmiste vaihdettiin pp2 Terolutiin lennossa.
Voi tulla läpi, mulla on useamman kerran alkanut siirron jälkeen tiputella ennen testipäivää. Mutta myös esim. Tämä juuri meneillään oleva tilanne on aiheuttanut ihan hirveästi vuotopäiviä vaikka kaikki ainakin vielä viime keskiviikkona oli hyvin. Eli ota näistä nyt sitten selvää 🫣
 
Teen lisäkysymyksen. Tänään oli pyyhittäessä valkovuodon seassa vaaleanpunaista vuotoa. Mullahan oli pitkittynyt ovulaatio. Mietin voiko menkat tulla Terolutin läpi, vaikka ennustettu alkamisaika on vasta viiden päivän päästä? Vai onko tämä Terolutista johtuvaa tiputtelua? Mukana pienoinen häivähdys menkkakipua.

Edit. Jos sillä on mitään merkitystä, käytin vajaan viikon cyclogestiä ennenkuin valmiste vaihdettiin pp2 Terolutiin lennossa.
Menkat voi tulla myös tukilääkkeiden läpi. Itsellä terolutit ei oo koskaan aiheuttaneet tiputtelua.
 
Lapsettomuudesta kärsivien salaiseen ryhmään kuuluu myös Lapsettomuuden jälkeen -osio. 😊 Eli jos haluaa jutella raskauden edetessä yhä lapsettomuustaustaisten kanssa (oman lasketunajan ryhmän lisäksi tai sijaan), kannattaa liittyä salaiseen ryhmään. Kyseiseen salaiseen ryhmään saa liittyä lapsettomien lisäksi lapsettomuuden lopuksi plussanneet. Tässäkin ketjussa voi varmasti jakaa alkuraskauden kuulumisia ja huolta raskauden jatkumisesta. 😊 Keskustelu vain vaikutti siltä, että kyseiselle salaiselle osiolle on kaipausta, eikä siitä ehkä tiedetty.

Terveisin
Vargynja, admin
 
Takaisin
Top