Pakastealkion siirto (PAS)

Onko täällä kenelläkään kokemuksia PAS-siirrosta stimuloitu luonnollinen kierto vs. kokonaan lääkkeellinen kierto? Haluaisin kuulla kokemuksia puolesta ja vastaan. Lääkärin mukaan stimuloidussa luonnollisessa kierrossa on parempi todennäköisyys raskautua. Itse mietin jos alkio on top-laatuinen, onko väliä vaikka siirto tehtäisiin kokonaan lääkkeelliseen/hormonaaliseen kiertoon?
Nyt kolmas kierto putkeen kun siirto osuu viikonlopulle koska pakkasessa pelkkiä 3pv alkioita. Tuntuu että en jaksa tätä enää ja mietin lääkärin kanssa vaihtoehtoa siirtyä lääkkeelliseen kiertoon.
 
Hei kanssasisaret, onko täällä jotakuta jolle olisi tehty heti punktion jälkeen alkavasta vuodosta pas-kierto, eikä ole pidetty välikiertoa ollenkaan? Sillein että tuoresiirtoa ei siis tehty, esim hyperin riskin vuoksi.
 
Hei kanssasisaret, onko täällä jotakuta jolle olisi tehty heti punktion jälkeen alkavasta vuodosta pas-kierto, eikä ole pidetty välikiertoa ollenkaan? Sillein että tuoresiirtoa ei siis tehty, esim hyperin riskin vuoksi.

Täällä! Ei tehty tuoresiirtoa hyperin vuoksi (kerättiin 31 munasolua punktiossa). Punktion jälkeen 5 päivää ja alkoi vuoto, ja tuosta päästiin ilmoittautumaan siirtoon. Toki lääkäri varmisteli voinnin ja kierto oli vähän sekaisin punktion jäljiltä. Ovis venähti lopulta päivälle 18, mutta siirto tehtiin onnistuneesti. Raskautta ei kylläkään tuonut 😅
 
Täällä! Ei tehty tuoresiirtoa hyperin vuoksi (kerättiin 31 munasolua punktiossa). Punktion jälkeen 5 päivää ja alkoi vuoto, ja tuosta päästiin ilmoittautumaan siirtoon. Toki lääkäri varmisteli voinnin ja kierto oli vähän sekaisin punktion jäljiltä. Ovis venähti lopulta päivälle 18, mutta siirto tehtiin onnistuneesti. Raskautta ei kylläkään tuonut 😅
Okei kiitos vastauksesta! Mulla suunnitteilla nyt näin myös, tosin täysin lääkkeelliseen kiertoon ja lääkäri sanoi että mun pitää varmistaa ovulaatiotesteillä että ovulaatiota ei vahingossakaan tapahdu lääkkeistä huolimatta, kun kuulemma joskus niin käy ja se estää sitten siirron kokonaan koska se ovulaatiosta vapautuva hormoni kumoaa lääkkeiden tehon 🤔 no, ehkä mä uskaltaudun tähän suunnitelmaan lähtemään ja eiköhän ne lääkärit sitten ultrassa näe jos ovulaation tapahtumisen mahdollisuus lääkkeistä huolimatta on olemassa, ja sitten siirtoa ei vaan tehdä. Nää on kyl välillä niin kiemuraisia juttuja että huhhuh 🤣
 
@Kauramuro on nämä kyllä tosi kiemuraisia juttuja. Miten sulla on päädytty täysin lääkkeelliseen kiertoon? Mua kiinnostaa juuri tuo lääkkeellinen kierto, koska meillä mennyt nyt 3kk hukkaan kun osunut viikonlopulle, ja sapettaa maksaa yli 100€ lääkkeistä joka kuukausi eikä siirtoon päästä. Lääkäri perusteli stimuloidulla jatkamista sillä että siinä on parempi mahdollisuus raskauteen mutta se ei paljoa lohduta jos siirtoon ei pääse ollenkaan 😅
 
@Kauramuro on nämä kyllä tosi kiemuraisia juttuja. Miten sulla on päädytty täysin lääkkeelliseen kiertoon? Mua kiinnostaa juuri tuo lääkkeellinen kierto, koska meillä mennyt nyt 3kk hukkaan kun osunut viikonlopulle, ja sapettaa maksaa yli 100€ lääkkeistä joka kuukausi eikä siirtoon päästä. Lääkäri perusteli stimuloidulla jatkamista sillä että siinä on parempi mahdollisuus raskauteen mutta se ei paljoa lohduta jos siirtoon ei pääse ollenkaan 😅
Mulla on alusta asti ollut kaikki pakastesiirrot täysin lääkkeelliseen kiertoon. Syynä se kun omat kierrot on aina olleet pitkiä enkä saa oviksia kiinni / ovulaatiota ei tapahdu ainakaan joka kierrossa. Itsellä takana 3 pas:ia joista ekasta vauva syliin asti, tokasta nega ja viimeisimmästä kevään siirrosta kemiallinen. Eli kyllä minä ainakin uskon että lääkkeellisellä voi myös hyvin onnistua ja onhan se kiva kun ei tarvi stressata että ovis osuisi väärälle päivälle tmv. 😊 Olen kyllä myös kuullut että tokihan jos on oma selkeä kierto ja ovulaatio tapahtuu niin aina parempi että lähtökohta raskauden alkamiselle olisi mahdollisimman "luonnollinen". Mutta niin, tiedä siitä sitten 🙈
 
@Kauramuro on nämä kyllä tosi kiemuraisia juttuja. Miten sulla on päädytty täysin lääkkeelliseen kiertoon? Mua kiinnostaa juuri tuo lääkkeellinen kierto, koska meillä mennyt nyt 3kk hukkaan kun osunut viikonlopulle, ja sapettaa maksaa yli 100€ lääkkeistä joka kuukausi eikä siirtoon päästä. Lääkäri perusteli stimuloidulla jatkamista sillä että siinä on parempi mahdollisuus raskauteen mutta se ei paljoa lohduta jos siirtoon ei pääse ollenkaan 😅
Voisiko teidän klinikan kanssa keskustella, että noita D3:sia kasvateltaisiin lisää ennen siirtoa? Me ollaan HUSilla Tilkassa ja juuri tänään tuli tieto, että PAS tehdäänkin, koska alkiota kasvatetaan pari päivää lisää, koska muuten siirto olisi osunut tulevalle sunnuntaille. En edes itse tätä pyytänyt, vaan tuli heiltä suoraan tämä. :)
 
Hei kanssasisaret, onko täällä jotakuta jolle olisi tehty heti punktion jälkeen alkavasta vuodosta pas-kierto, eikä ole pidetty välikiertoa ollenkaan? Sillein että tuoresiirtoa ei siis tehty, esim hyperin riskin vuoksi.
Mulla tehtiin myös heti punktion jälkeiseen kiertoon kesäkuussa eka pas, tuoresiirtoa ei tehty hyperin vuoksi vaan kaikki pakastettiin. Vuoto alkoi 7pv punktiosta, ovis tuli myöhemmin joskus kp 18 vasta. Ei tullut plussaa siitä siirrosta😐
 
Mulla tehtiin myös heti punktion jälkeiseen kiertoon kesäkuussa eka pas, tuoresiirtoa ei tehty hyperin vuoksi vaan kaikki pakastettiin. Vuoto alkoi 7pv punktiosta, ovis tuli myöhemmin joskus kp 18 vasta. Ei tullut plussaa siitä siirrosta😐
Okei! Kiitos vastauksesta. 🙏🏻
 
Täällä kävi ihmeellisen hyvä tuuri ja ovistesti näytti harvinaisen aikaisin plussaa, ja just sunnuntaina, kun ma ja ti ei olis blaston siirron kannalta HUSilla käyneet. Perjantaina päästään siis siirtoon ja toivotaan, että hyvä onni jatkuu läpi tämän siirtokierron. 🤞
 
Huoh! Vihdoin mulla alkoi kuukautiset ja sai ilmoittautua ekaan siirtoon.
Nyt kuitenkin jotenkin tosi pessimistinen fiilis, et kun ei tähänkään mennessä ole onnistunut, niin miks siirtokaan olis eri asia.
Toivottavasti on vaan jotain alkukierron masistelua ja fiilis nousee, kun ovis lähenee! 🤣
 
Muokattu viimeksi:
Huoh! Vihdoin mulla alkoi kuukautiset ja sai ilmoittautua ekaan siirtoon.
Nyt kuitenkin jotenkin tosi pessimistinen fiilis, et kun ei tähänkään mennessä ole onnistunut, niin miks siirtokaan olis eri asia.
Toivottavasti on vaan jotain alkukierron masistelua ja fiilis nousee, kun ovis lähenee! 🤣
Näissä hoidoissa on niin kova stressi ja paine, että sitä helposti jää päälle ajatus epäonnistumista. Itsellänikin muistaakseni oli pessimismiä jopa siirron jälkeen, mutta nyt se siirretty pakkaspallero on kasvanut noin 8 kg:n kokoiseksi ihanaksi hymypalleroksi. 🥰

Teilläkin voi onnistua! 🌈
 
Vaikea ihan kirjoittaa mutta vaikuttaa siltä että toinen PAS onnistui ja raskaana ollaan ainakin toistaiseksi🩷 Viralliseen testipäivään on vielä aikaa kun se määrätty tehtäväksi 2 vkoa siirrosta mutta nyt jo onneksi hyvin vahvistuvat viivat muutaman päivän ajan❤️‍🩹
 
@Marimii onnea aivan valtavasti! Nyt pieni pidät lujasti kiinni! :smiling face with heart-eyes: Mikäs päivä sulla onkaan virallinen testipäivä?

@Piisku mä tunnistan ton pessimismin, mulla on myös mieli ollu todella synkkänä siitä asti, kun saatiin ilmoittautua PAS-kiertoon.
 
Tänään tuli nyt tietoa taas! Eli nyt on kaikki loputkin munasolut sulatettua ja hedelmöitettyä.. Ei ihan mennyt niin kuin toivottiin, mutta 2 alkiota saivat pakkaseen! Seuraavasta kierrosta sitten siirto❤️ vaikka tuntuu pahalta, että 18 munasolusta vain 2 ”selviytyi” tähän asti. Niin yritän ajatella positiivisesti, että on nyt edes 2 mahdollisuutta❤️
 
Hei kanssasisaret, onko täällä jotakuta jolle olisi tehty heti punktion jälkeen alkavasta vuodosta pas-kierto, eikä ole pidetty välikiertoa ollenkaan? Sillein että tuoresiirtoa ei siis tehty, esim hyperin riskin vuoksi.
Mulle ei aikanaan tehty hyper riskin vuoksi tuoresiirtoa ja heti seuraavasta kierrosta PAS (luonnollinen kierto). Siitä tuli pos ja vauva syliin asti.

Nyt tehty toka PAS eilissä ja odotellaan miten käy.
 
Mulle ei aikanaan tehty hyper riskin vuoksi tuoresiirtoa ja heti seuraavasta kierrosta PAS (luonnollinen kierto). Siitä tuli pos ja vauva syliin asti.

Nyt tehty toka PAS eilissä ja odotellaan miten käy.
Okei, kiitos vastauksesta ja kiva kuulla että on tullut siitä kierrosta toivottu tuloskin ❤️ mä punktiossa vielä varmistelin punktoivalta lääkäriltä (eri sairaala kuin se missä käydään ultrissa ym) että onko se nyt varmasti ihan ok lähteä heti tästä kierrosta pas:iin, ni vakuutteli että on ok ja että he tekevät niin useinkin, niin jäi siitä varmempi olo nyt lähteä tätä suunnitelmaa toteuttamaan.

Tsemppiä piinapäiville 🙏🏻
 
Mulla ol tänään ultra kp11, mitään ei ollu tapahtumassa vielä. Tiistaina uusi yritys, toivottavasti ei olis ovuloimaton tai pitkä kierto tulossa, että pääsis siirtoon. Kunhan ei vaan maanantaina tulis ovisplussa, mutta lääkäri piti epätodennäköisenä, et sillon vielä tulis.

Ärsyttää vaan, kun tavallaan turha käynti ja matkoihin menee reilu tunti suuntaansa. Ja usein mun ovis on vasta kp16-20 🤣

Taas saa tiistaina olla puol päivää töistä pois! 🤦‍♀️
 
Takaisin
Top