Pakastealkion siirto (PAS)

Minulla oli 9, suun kautta ohjeistivat nappailemaan vain. 😗 toki varmasti riippuu myös hb:sta ja hoitopaikasta ylipäätään 😌

Täällä 5 päivää nelipäiväisen siirrosta ja jälleen plussa testissä. Enpä ole saanutkaan ennen näin aikaista plussaa ikinä. Noh, mitä vaan tässä ehtii käydä ja viivat haaleta poiskin, mutta hyvä fiilis aiemmasta plussasta kun yleensä 😝 tähän kiertoon tuhlautui kolme alkiota, joten pakkanen tyhjenee hyvää vauhtia. Ja koska en toista saatika kolmatta punktiota voi kuvitellakaan, niin mieli on alkanut jälleen tekemään surutyötä lopullisesta lapsettomuudesta. Mut katsotaan tämä nyt ensin 😗
Onnea plussasta! Pysyisipä tyyppi nyt kyydissä. :red-heart:
 
Täällä vietetään kesätaukoa hoidoista mutta kävin mittaamassa ferritiinin ja se olikin taas tippunut ollen 14. Millaisia kokemuksia matalasta ferritiinistä hoitojen aikana. Onko tarjottu mahdollisuutta infuusioon vai hoidettu vain suun kautta valmisteilla?
HUS:lla sanottiin ainakin v2021, että voin syödä rautaa jos haluan, ferritiini silloin 20 ja olin jo syönyt SiderAlia puoli vuotta. Itse käyn omakustanteisesti ensi viikolla infuusiossa, kun ferritiini oli taas tippunut alle 30 ja ivf-hoidot jatkuvat toivon mukaan elokuussa.
 
Täällä vietetään kesätaukoa hoidoista mutta kävin mittaamassa ferritiinin ja se olikin taas tippunut ollen 14. Millaisia kokemuksia matalasta ferritiinistä hoitojen aikana. Onko tarjottu mahdollisuutta infuusioon vai hoidettu vain suun kautta valmisteilla?
Meillä yksityisellä on aina ennen hoitoja tarkastettu ferritiini ja jos olisi ollut liian alhainen (mitä 14 kyllä on) niin sitten infuusio. Infuusio sillä perustein ettei ole ns aikaa alkaa odottelemaan rautakuurin vaikutuksia.
 
Minulla oli 9, suun kautta ohjeistivat nappailemaan vain. 😗 toki varmasti riippuu myös hb:sta ja hoitopaikasta ylipäätään 😌

Täällä 5 päivää nelipäiväisen siirrosta ja jälleen plussa testissä. Enpä ole saanutkaan ennen näin aikaista plussaa ikinä. Noh, mitä vaan tässä ehtii käydä ja viivat haaleta poiskin, mutta hyvä fiilis aiemmasta plussasta kun yleensä 😝 tähän kiertoon tuhlautui kolme alkiota, joten pakkanen tyhjenee hyvää vauhtia. Ja koska en toista saatika kolmatta punktiota voi kuvitellakaan, niin mieli on alkanut jälleen tekemään surutyötä lopullisesta lapsettomuudesta. Mut katsotaan tämä nyt ensin 😗
Varovaiset onnittelut!❤️
 
Mä en oo uskaltanut lähteä testaamaan, kun oon jo aika varma negasta. Sunnuntai siis testipäivä. Mulla ei oo MITÄÄN oireita, mut sieltä viime perjantaista asti on ollut ruskeaa tiputtelua tai pientä vuotoa. Soitin lääkärille eilen ja sanoi, et voin toki varmuuden vuoksi ottaa yhden cyclon lisää päivässä ja yritti lohduttaa, et voi myös johtua siitäkin, kun toimenpide jouduttiin tekeen pari kertaa. Mut mä en vaan oikein usko tähän enää. 🙃
 
Täällä vietetään kesätaukoa hoidoista mutta kävin mittaamassa ferritiinin ja se olikin taas tippunut ollen 14. Millaisia kokemuksia matalasta ferritiinistä hoitojen aikana. Onko tarjottu mahdollisuutta infuusioon vai hoidettu vain suun kautta valmisteilla?
Mä kysyin TYKS:istä, kun mulla oli 17. Ni heillä ei kuulemma ollut ohjeistusta raudan syömisestä vaan D-vitamiinin ja foolihapon syömisestä. Työterveydestä mulle suositeltiin Obsidania ja sen kanssa nousi 2 kk aikana 46.
 
Mä en oo uskaltanut lähteä testaamaan, kun oon jo aika varma negasta. Sunnuntai siis testipäivä. Mulla ei oo MITÄÄN oireita, mut sieltä viime perjantaista asti on ollut ruskeaa tiputtelua tai pientä vuotoa. Soitin lääkärille eilen ja sanoi, et voin toki varmuuden vuoksi ottaa yhden cyclon lisää päivässä ja yritti lohduttaa, et voi myös johtua siitäkin, kun toimenpide jouduttiin tekeen pari kertaa. Mut mä en vaan oikein usko tähän enää. 🙃
Tsemppiä huomiseen!❤️
 
Täällä vietetään kesätaukoa hoidoista mutta kävin mittaamassa ferritiinin ja se olikin taas tippunut ollen 14. Millaisia kokemuksia matalasta ferritiinistä hoitojen aikana. Onko tarjottu mahdollisuutta infuusioon vai hoidettu vain suun kautta valmisteilla?

Meillä oli yksityisellä hoidot ja ne olisi laitettu tauolle, jos ferritiini olisi ollut alle 30. Ehti mennä jo tosi lähelle, kävin jokin aika plussaamisen jälkeen verikokeissa ja oli enää 29. Tämä siis kuopuksesta, esikoisen plussan jälkeen ferritiinit oli myöskin enää 23. Molemmat raskaudet alkaneet pakastealkionsiirrosta.

Kannattaa kyllä hoitojen aikana nostattaa ferritiinit niin hyvin kuin mahdollista, koska mahdollinen raskaus sitten viekin ne loput raudat mennessään. Suun kautta kuuri voi olla vaikeampaa raskaana (närästys/ummetus) ja mahdollista infuusiota lykätään loppuraskauteen tai siihen ei edes anneta mahdollisuutta kaikilla hyvinvointialueilla. Ihan huippua jos mahdollista mennä omakustanteisesti infuusioon hoitojen aikana!
 
Me testattiin eilen pp 12 digitestillä "ei raskaana". Maanantai olisi ollut virallinen testipäivä, mutta kyllä ois plussa jo näkynyt, kun 5d alkio siirrettiin. Cyclot loppui heti ja menkkoja odotellaan. Uutta kierrosta kehiin siis. Pakkasessa vielä yksi huurunenä.

Mites muilla? Oisko parempia uutisia? ☺️
 
Huh HUH, täällä eletään aikas ahdistavia ja jännittäviä päiviä. Mulla on tosiaan jatkunut ruskea vuoto pp2 asti. Lauantaina olikin melkoinen positiivinen järkytys, kun testiin tuli selvä plussa. Viiva jatkoi vahvistumista su ja ma. Ma kävin aamulla verikokeessa, mut varmaan lomakauden takia tuloksen saaminen viivästyi tälle päivälle. No aamupissalla sitten iski ihan paniikki, koska pyyhkiessä tuli ruskean sijaan ihan rehdin kirkkaan punaista vuotoa. Aivan paniikissa soitin sit tuloksesta kun se ilmestyi appiin, mut hoitajan mukaan erittäin hyvä arvo, että raskaana oltaisiin. Konsultoi vielä lääkäriä näistä mun vuodoista. Jos tulee kipuja tai se hirveästi lisääntyy, niin sitten vaan herkästi yhteyttä.

Oman jännityksen tähän tuo vielä se, että lähdetään miehen kans ulkomaille viikoksi torstaina. Toivon nyt todella, että jos tämä ei ole onnistuakseen, niin että siellä ei lähtisi tapahtumaan mitään pahenemista.

En uskaltanut vielä varata varhaisultraa, koska haluan seurata tätä. Tuntemukset on kyl nyt todella HUH HUH.
 
Onnea ja tsemppiä, että kyytiläinen pysyy matkassa! 🙏🥰 Vuoto varmasti huolestuttaa, mutta se taitaa alkuraskaudessa olla aika yleistä. Jospa määrä pysyisi maltillisena ja harmittomana.
 
Huh HUH, täällä eletään aikas ahdistavia ja jännittäviä päiviä. Mulla on tosiaan jatkunut ruskea vuoto pp2 asti. Lauantaina olikin melkoinen positiivinen järkytys, kun testiin tuli selvä plussa. Viiva jatkoi vahvistumista su ja ma. Ma kävin aamulla verikokeessa, mut varmaan lomakauden takia tuloksen saaminen viivästyi tälle päivälle. No aamupissalla sitten iski ihan paniikki, koska pyyhkiessä tuli ruskean sijaan ihan rehdin kirkkaan punaista vuotoa. Aivan paniikissa soitin sit tuloksesta kun se ilmestyi appiin, mut hoitajan mukaan erittäin hyvä arvo, että raskaana oltaisiin. Konsultoi vielä lääkäriä näistä mun vuodoista. Jos tulee kipuja tai se hirveästi lisääntyy, niin sitten vaan herkästi yhteyttä.

Oman jännityksen tähän tuo vielä se, että lähdetään miehen kans ulkomaille viikoksi torstaina. Toivon nyt todella, että jos tämä ei ole onnistuakseen, niin että siellä ei lähtisi tapahtumaan mitään pahenemista.

En uskaltanut vielä varata varhaisultraa, koska haluan seurata tätä. Tuntemukset on kyl nyt todella HUH HUH.
Toivotaan, että vuoto on "harmitonta".
Mulla alkoi kirkas punainen vuoto (vasta) samana päivänä kun ilmoitin positiivisen raskaustestin tuloksen klinikalle, ja vuotoa kesti 10 päivää.

Täysin sama tilanne oli puoli vuotta aikaisemmin. Ainoa ero oli, että ekalla kerralla verikokeissa hcg oli matalahko päiviin nähden ja laski siitä tosi nopeasti ja vuotoa kesti lopulta sen kolme viikkoa. Toisella kerralla samoilla päivillä hcg oli kymmenkertainen verrattuna keskenmenoon ja terve lapsi näyttäisi olevan tulossa.
 
HCG-arvo oli tuplaantunut nätisti. Tiputtelu kuitenkin jatkuu, joten lääkäri oli sitä mieltä, et vaihdetaan terot prolutexiin. Ai että kun mua aina jännittää ja inhottaa kaikki pistely. 🙈 En sit tiedä miksi terot piti lopettaa, et miksi en jatkaisi tässä rinnalla, kuten jollain tunnutaan tekevän, mut täytyy nyt vaan taas luottaa lääkäriin.

Täytyy kyl sanoa, et niin kauan kun tiputtelee, niin mä en kyl pysty yhtään rentoutumaan tässä asiassa. 😬

Super paljon tsemppiä kaikilla, on tää raastavaa hommaa.
 
HCG-arvo oli tuplaantunut nätisti. Tiputtelu kuitenkin jatkuu, joten lääkäri oli sitä mieltä, et vaihdetaan terot prolutexiin. Ai että kun mua aina jännittää ja inhottaa kaikki pistely. 🙈 En sit tiedä miksi terot piti lopettaa, et miksi en jatkaisi tässä rinnalla, kuten jollain tunnutaan tekevän, mut täytyy nyt vaan taas luottaa lääkäriin.

Täytyy kyl sanoa, et niin kauan kun tiputtelee, niin mä en kyl pysty yhtään rentoutumaan tässä asiassa. 😬

Super paljon tsemppiä kaikilla, on tää raastavaa hommaa.
Tsemppiä niin paljon, toi on piinallista! Minulla tiputteli kivuttomasti säännöllisen epäsäännöllisesti RV 13 asti ja se oli tuskallista henkisesti. Ilmeisesti istukka oli kohdunsuulla alkuun, mutta siitä se sitten siirtyi ylemmäs ja kaikki meni hyvin loppuun asti. :) onnea vielä hirmuisesti! :red-heart:
 
Näen koko ajan unia että odottaisin kahta vauvaa mutta sitten taas ajattelen ettei se vaan voi olla mahdollista onnistua tuplasti. Tällähetkellä ihan 50/50 siis😊
Hyvin se elämä vaan kantaa vaikka kahdenkin sylikäärön kanssa.
Mä varmaan näkisin hikiotsassa 😶‍🌫️painajaisia vähintään kolmosista tai jopa nelosista. Ystävä kun sai nyt keväällä yhden alkion siirrosta identtiset kaksoset. Toki ollaan porukalla naurettu että he saivat kaksi yhden hinnalla 🥰
 
Takaisin
Top