Pakastealkion siirto (PAS)

Okei, kiitos vastauksesta ja kiva kuulla että on tullut siitä kierrosta toivottu tuloskin ❤️ mä punktiossa vielä varmistelin punktoivalta lääkäriltä (eri sairaala kuin se missä käydään ultrissa ym) että onko se nyt varmasti ihan ok lähteä heti tästä kierrosta pas:iin, ni vakuutteli että on ok ja että he tekevät niin useinkin, niin jäi siitä varmempi olo nyt lähteä tätä suunnitelmaa toteuttamaan.

Tsemppiä piinapäiville 🙏🏻
Mulle ei myöskään tehty tuoresiirtoa, vaan heti seuraavasta kierrosta PAS. Se kierto meni tosi pitkäksi, mutta ovis tuli kuitenkin lopulta ja saatiin pieni poika alulle. :Two-hearts:
 
Meillä on vaimon kanssa ensimäinen ivf HUS. Takana 3 inseminaatiota. Minä siis hoitojen kohteena 32 v


11 munasolua saatiin
11 kypsiä
8 hedelmöittyi
8 kaikki kahdeksan pakkaseen

Punktiosta tuli hyperstimulaatio ja ei saatu tuoresiirtoa. Meni jotenkin muuten tosi tosi hyvin tuo punktio ja määrä ei tippunut hirveästi niin oltiin ladattu hirveästi odotuksia tähän ekaan siirtoon. Valitettavasti nega. On jotenkin sellanen olo, että heittänyt jo kirveen kaivoon vaikka pakastimessa on vielä ns. Laatutavaraa. Olin niin varma, että heti tärppäisi.

Monesko pas teillä tärppäsi?
 
Meillä on vaimon kanssa ensimäinen ivf HUS. Takana 3 inseminaatiota. Minä siis hoitojen kohteena 32 v


11 munasolua saatiin
11 kypsiä
8 hedelmöittyi
8 kaikki kahdeksan pakkaseen

Punktiosta tuli hyperstimulaatio ja ei saatu tuoresiirtoa. Meni jotenkin muuten tosi tosi hyvin tuo punktio ja määrä ei tippunut hirveästi niin oltiin ladattu hirveästi odotuksia tähän ekaan siirtoon. Valitettavasti nega. On jotenkin sellanen olo, että heittänyt jo kirveen kaivoon vaikka pakastimessa on vielä ns. Laatutavaraa. Olin niin varma, että heti tärppäisi.

Monesko pas teillä tärppäsi?
En halua latistaa fiiliksiä, mutta me saatiin 6 hyvälaatuista alkiota pakkaseen ja vain yksi raskaus ja yksi elävä lapsi tuli meille näistä. Ihan älytön pettymys itselle, ettei noista enempää lapsia saatu ja nyt odotamme pääsyä toiseen ivf:ään. Mutta joillain tärppää tyyliin jokainen siirretty alkio eli tämäkin asia on ihan fifty-sixty ja herran hallussa, kuten kaikki hemmetin asiat lapsettomuudessa. :Upside Down Face:

Tsemppiä tosi paljon ja toivoa ei todellakaan kannata menettää tässä vaiheessa. Tiedän ystävän kautta henkilön, jolla 17. siirto (monta ivf:ää siis tehtiin) toi lapsen. Eli kaikki on mahdollista! :smiling-eyes:
 
Mä tulin valittamaan vähän! Mulla oli tänään ultra ja follikkeli vasta 11 mm, todennäköisesti menee ovulaatio niin pitkälle, ettei siirtoa kannata tehdä. Mutta nyt gyne sitten löysikin ultran yhteydessä polyypin. Ja kuulemma sen kokoinen, et täytyy poistaa ennen siirtoja... Hohhoijaa! Taas lykkääntyy kaikki 😡
Sovittiin kuitenkin, et jos ovulaatio ehtii tulemaan tällä viikolla niin saa ilmoittautua siirtoon, kun pakkasessa on niin paljon hyviä blastoja (mitäköhän hyötyä niistä on, kun ei niitä päästä ikinä siirtämään...). Hysteroskopia voidaan kuitenkin tehdä vasta alkukierrosta.

No jos jotain positiivista, niin josko sen poiston jälkeen, sitten vihdoin onnistuisi!
 
En halua latistaa fiiliksiä, mutta me saatiin 6 hyvälaatuista alkiota pakkaseen ja vain yksi raskaus ja yksi elävä lapsi tuli meille näistä. Ihan älytön pettymys itselle, ettei noista enempää lapsia saatu ja nyt odotamme pääsyä toiseen ivf:ään. Mutta joillain tärppää tyyliin jokainen siirretty alkio eli tämäkin asia on ihan fifty-sixty ja herran hallussa, kuten kaikki hemmetin asiat lapsettomuudessa. :Upside Down Face:

Tsemppiä tosi paljon ja toivoa ei todellakaan kannata menettää tässä vaiheessa. Tiedän ystävän kautta henkilön, jolla 17. siirto (monta ivf:ää siis tehtiin) toi lapsen. Eli kaikki on mahdollista! :smiling-eyes:
Tein nyt tilin niin ei tarvitse vierailijana lurkkia.

Meillä olisi kova toive, että edes se ensimmäinen lapsi saataisiin tästä pas-setistä. "tämäkin asia on ihan fifty-sixty ja herran hallussa, kuten kaikki hemmetin asiat lapsettomuudessa" uh todellakin fiilaan. Oltiin niin innoissamme jo oli mahdollisia oireitakin.

Toivottavasti pääsette pian toiseen ivf! :folded:
 
Mä tulin valittamaan vähän! Mulla oli tänään ultra ja follikkeli vasta 11 mm, todennäköisesti menee ovulaatio niin pitkälle, ettei siirtoa kannata tehdä. Mutta nyt gyne sitten löysikin ultran yhteydessä polyypin. Ja kuulemma sen kokoinen, et täytyy poistaa ennen siirtoja... Hohhoijaa! Taas lykkääntyy kaikki 😡
Sovittiin kuitenkin, et jos ovulaatio ehtii tulemaan tällä viikolla niin saa ilmoittautua siirtoon, kun pakkasessa on niin paljon hyviä blastoja (mitäköhän hyötyä niistä on, kun ei niitä päästä ikinä siirtämään...). Hysteroskopia voidaan kuitenkin tehdä vasta alkukierrosta.

No jos jotain positiivista, niin josko sen poiston jälkeen, sitten vihdoin onnistuisi!

Mun piti husilla odottaa noin 3kk hysteroskopiaa ja sitä ennen ei saanut tehdä siirtoja. Ja sit sieltä ei löytynytkään polyyppia tai mitään 🙄😵
 
Selkeästi omat negistunteet on haalistuneet ja nyt on vaan sellanen uutta kehiin meinis ja 2. PAS käyntiin. Ollaan vaimon kanssa vitsailtu, että sieltä kohdusta nyt jonkun pitää vaan repiä tapetit alas ja polttaa huonekalut, että saadaan remppattua uutta tulijaa varten. Eli siis odottelen kuukautisia alkavaksi.

Onko muita joilla 1. PAS neg jälkeen kuukautisilla on kestänyt tulla normiaalia kauemmin? Inseminaatioaikaan kerkesi alkaa aina ennen itse testauspäivää.
 
Meillä viides alkiosiorto tärppäsi ja saatiin lapsi. Nyt menossa kolmas PAS toisen lapsen yrittämisessä ja samanlaisia fiiliksiä, ei kauheesti jaksa toivoa ja vaan miettii montako PASia vielä ennen kun tärppää.
Toivottavasti teillä tärppää pian, ja ei tarvitse mennä viittä PAS kuopukseen :folded:

Lohdutta, että täällä foorumilla monella on ollut 3. tai 5. PAS se tarrautuva yksilö. Meillä on 7 blastoa vielä pakkasessa, niin kaikki luvut alle 7 tuo toivoa.
 
Moi kaikille! Aktivoidun täälläkin nyt kun seuraava pas on jo oven takana. Mulla oli siis punktio muutama viikko sitten, josta saatiin 36 solua mutta vain yksi alkio (6-päiväinen) jaksoi pakkaseen asti. Välikiertoa ei pidetty ja tänään kävin ultrassa tsekkaamassa tilanteen (lääkkeellinen kierto). Kaikki näytti hyvältä ja pas sovittiin ensiviikon perjantaille. Nyt sitten vaan jännätään että selviääkö tuo ainokainen sulatuksesta (meillä joka hoidossa on myös sulatus vienyt yhden alkion mukanaan) ja sunnuntaina aloitan cyclogestit zumenonin rinnalle. 💪🏻🤞🏻Voi kunpa tämä nyt olisi se meidän the one 🙏🏻

Onko muita keillä siirto tulossa lähiaikoina? 😊
 
Meillä oli vajaa viikko sitten kolmas PAS. Nyt alkaa olla oma (lyhyt) luteaali lusittu, joten jännitys tiivistyy kun eletään lääkkeiden varassa lainattua aikaa. Toisaalta on tosi hyvä fiilis että nyt voisi onnistaa, mutta testin tekeminen viikon päästä pelottaa, haluaisin lykätä sen tekemistä mahdollisimman kauas ja elää tässä toiveikkuudessa...

Tsemppiä kaikille muillekin piinailijoille ja PASia odottaville!
 
Täällä on alkuviikko mennyt yllättävän kivasti kun töissä on ollut mukavan kiireistä. Siirto meni hyvin. Ensimmäistä kertaa oli miespuolinen lääkäri. En edes tuntenut koko toimenpidettä että heräsi jopa epäilys että menikö se alkio nyt oikeaan paikkaan.

Tänään pp2 ja mietin just mihin asti maltan odottaa ennen kuin aloitan sarjatestaamisen, perjantaihin vai lauantaihin?
 
Liityn uutena joukkoon piinailemaan! Vuodesta 2021 ollut yritystä ja käyty läpi tuloksettomat IVF hoidot omilla soluilla, näistä ei käytännössä saatu mitään siirtokelpoista. Eilen olikin sitten ensimmäinen PAS lahjasoluilla ❤️ tehtiin siirto luonnolliseen kiertoon ja nyt koitan sitten muistella että mitäs oireita nuo ivf kiertojen cyclogestit ja gonapeptyl aiheutti, muuta lääkitystä kun ei nyt sitten ollut.

Testipäiväksi oli annettu 19.9, mutta tiedän kyllä jo nyt että eihän sitä sinne asti malta odottaa! Toisaalta tekis mieli innostua, mutta samalla koittaa pitää realismin että eihän tästäkään välttämättä mitään tule...
 
Täällä on alkuviikko mennyt yllättävän kivasti kun töissä on ollut mukavan kiireistä. Siirto meni hyvin. Ensimmäistä kertaa oli miespuolinen lääkäri. En edes tuntenut koko toimenpidettä että heräsi jopa epäilys että menikö se alkio nyt oikeaan paikkaan.

Tänään pp2 ja mietin just mihin asti maltan odottaa ennen kuin aloitan sarjatestaamisen, perjantaihin vai lauantaihin?
Jos multa kysytään ni perjantaihin tietty 🥸🤭 täällä sormet ja varpaat ristissä puolestasi 🤞🏻
Mulla ois huomenna progesteronimittaus, ekaa kertaa ikinä, jännä nähdä millä tasolla se on. Ja ylihuomenna sitten toivottavasti päästään siirtoon, alkaa kyllä ahdistus olemaan välillä jo aika kovaa kun pelkään niin kovasti sitä että alkio ei selviä sulatuksesta. Mutta täytyy vaan yrittää pitää mieli positiivisena ja uskoa 🙏🏻
 
Takaisin
Top