Pakastealkion siirto (PAS)

Kääk, nyt tarvitaan neuvoja 😁Meillä tänään kp 6 (cyglojen takia kierto oli 32päivää, normikierto 24-26pvää, menkat loppui eilen). Aloitettiin mutulla tänään jo metsästämään ovulaatiota ja kappas nyt illalla pärähti plussa tikkuun ja digitestiin. Aamulla ei testattu. Onko kellään tullut ovulaatio noin nopsasti? Toki ilman cygloja nyt ois normikierrossa ovisaika...
Pitää aamulla testata vielä onko viivat vahvemmat vai heikommat. Seuraavaa alkionsiirtoa ajatellen. Yksi 5d on vielä pakkasessa. Ja pitää maanantaina soittaa klinikalle...
 
Nyt aamulla tikkutestiin tuli vielä vahvat viivat mutta digitesti näytti jo negaa. Samasta näytteestä molemmat...
 
Kertokaas viisaammat. Mä saan vihdoin tän kuun lopulla ilmoittautua ekaan siirtoon, nyt aloin miettiä, et täytyyköhän ne HIV ja Hepatiitti testit ottaa millon uusiks? Mulla on otettu viime syyskuussa, kun hoidot alko? Ettei sit siks mee siirto taas eteenpäin!
 
Kertokaas viisaammat. Mä saan vihdoin tän kuun lopulla ilmoittautua ekaan siirtoon, nyt aloin miettiä, et täytyyköhän ne HIV ja Hepatiitti testit ottaa millon uusiks? Mulla on otettu viime syyskuussa, kun hoidot alko? Ettei sit siks mee siirto taas eteenpäin
Hienoa että sinunkin asia etenee!
Itse vastaavassa tilanteessa soittaisin hoitavalle taholle.
Jos se on julkinen niin pyytäisin tarvittaessa myös lähetteen labraan, jos
yksityinen niin verikokeisiin pääsee yksityisiin labroihin pääsee ilman lääkörin lähetettä... Tulokset molemmissa kirjataan sähköiseen järjestelmään.
Plussatuulta!
 
Joo, mä pistin kyselyä oma polulle ja sanoivat vaan, että voimassa on. Huh! Näin jo silmissäni, et käy niin, et kun vihdoin pääsen edes ilmoittautumaan hoitoon niin sit sanotaan, et pitää noi ottaa uusiks, et kuukaudella taas eteenpäin 🤦‍♀️ et ny tarttis vaan kaks viikkoa mennä nopeesti 🤭
 
Meillä kävi nyt niin, että 10 munasolua jotka sulatettiin. 5 menetettiin jo siinä.. hedelmöittämisen jälkeen loput 5 myös menetettiin.. Katotaan miten käy, kun pakkasessa vielä 8 munasolua ja yrittävät vielä ne vai käykö sillonki yhtä huonosti.. Ne onki sitten viimeiset ja enempää ei voida kerätä..
 
Postasin vahingossa IVF-ketjuun, vaikka tänne piti tulla, joten pistetääs uudelleen:

Meilläkin alkaa lähestyä seuraava PAS. Meidän IVF:llä saatu esikoinen on nyt 1 v 9 kk ja uuteen alkionsiirtoon on tarkoitus mennä loppuvuodesta. Otin alkuvuodesta lihavuuslääkkeen käyttöön (mulla on sekä lapsettomuus- että lihavuusinstatilillä tätä käsitelty, jos jollekin kuulostaa tutulta niin moi vaan täälläkin :D) ja ajatuksena oli käyttää sitä vuoden loppupuolelle ja sitten mennä alkionsiirtoon. Nyt on vasta elokuu, mutta koska lääke pitää lopettaa viimeistään 6 viikkoa ennen raskautumista, niin tässä alkaa käydä siirtokierrot vähiin jos tämän vuoden puolella meinaisi raskautta alulle saada edes teoriassa.

Mulle on kuitenkin tosi tärkeää saada painoa alas, joten jos pitää valita parin lääkityskuukauden tai paria kuukautta aikaisemman PAS:n välillä, niin kallistun vielä sinne lääkkeeseen. Kun tulin raskaaksi, painoin 84,5 kg (BMI 29,9). Raskauden jälkeen korkeimmillani painoin noin 100 kg (BMI 35,4) ja nyt painan 90 kg (BMI 31,9). Haluaisin painaa enintään tuon 84,5 kg ennen uutta yritystä ja tällä kertaa pitää parempaa huolta itsestäni raskauden ja vauvavuoden aikana :-(

Joka tapauksessa alkionsiirto olisi ajankohtainen marras-tammikuussa, joten alan nyt palautella mieleen kaikkia aikatauluja ja toimenpiteitä, joita tämä vaatii. Ainakin ne lisäravinteet voisi aloittaa jo nyt, mitähän kaikkea tuli silloin syötyä... 💊 Meillä on neljä viisipäiväistä pikkuista pakkasessa, eli neljä mahdollisuutta. Ne ovat saalis toiselta ivf-kierrokselta. Toivottavasti ei tarvitse lähteä kolmannelle kierrokselle!
 
Meillä on vielä yksi pakkasessa. Oisin voinut jo nyt ilmoittautua alkion siirtoon, mutta pidän vielä yhden kierron taukoa.. Sen verran koville otti toi aiempi epäonnistunut siirto ja oon koko kesän suhtautunut aika negatiivisesti koko homman onnistumiseen, silloin on varmasti ihan turha yrittääkään.. Nyt kuitenkin alkaa taas toiveikkuus nostaa päätään, kun lukee täällä juttuja ❣️ Toivottavasti syksy toisi meille kaikille hyviä tuulia näiden osalta. 💖
 
Oon aina enimmäkseen kirjoitellut IVF ryhmässä mutta ehkä laitan tännekin.
Keskiviikkona siirrettiin 5 päiväinen alkio ja tänään pp2.

Tekee niin paljon mieli testata vaikka tiedän että positiivisessakaan ei vielä näkyisi näin aikaisin. Millä malttaisi olla testaamatta? tavoitteena olisi selvitä edes maanantaihin jolloin olisi pp5 dpo10. Ohjelmaa on kyllä viikonlopuksi mutta silti suunnaton palava halu tehdä raskaustestejä.

Tämä on meidän 7 alkionsiirto, viides siirto johti esikoiseen eli nyt on toiveessa sisarus ja tämän yrityksen toinen siirto. Pakkaseen jäi vielä neljä alkiota odottamaan.
 
Joko testasit @Pupsis ?
Joo :rolling: enhän minä malttanut edes maanantaihin odottaa vaan eilen jo. Sekä pp4/dpo9 ja pp5/dpo10 olivat negatiivisia.
Katotaan maltanko olla huomenna testaamatta että testaisi seuraavan kerran keskiviikkona.

Esikoisesta sain positiivisen pp8/dpo10 eli tänään mutta hän olikin eripäiväinen alkio niin kiinnittyminen saattoi olla hänen kanssaan nopeaa. Esikoisesta ei ollut mitään muuta raskausoiretta kuin nännipihan laajentuminen ja tummuminen. Nyt oireina on nännipihan laajentuminen mutta on edelleen vaalea, on hetkittäin hieman arat rinnat, ajoittain hieman etova olo sekä joutuu käymään useammin virtsaamassa. Nämä kaikki oireet voivat hyvin olle lääkkeistä johtuvaa.
 
Minua kiinnostaisi kovasti tietää mitä sinulle kuuluu ja mitä ultrassa näkyi? ❤️
Heii! Ihan on jäänyt ketju seuraamatta kun iski niin voimakas pahoinvointi päälle, tulipas ihana olo että joku siellä on meidän tilannetta miettinyt❤️
Mutta siis.. kaksi sikiöpussia ultrassa näkyi, toisessa selkeä syke ja tyyppinen. Ensi viikolla varmistellaan näkyisikö toistakin🫣😍 Oli tosi epäselvä ultrakuva että sai suunnilleen suurennuslasilla katsoa että edes näin mitään, lääkäri oli oikein mielissään ja kun tosiaan vielä kerran kurkkasi oikein käännellen niin sieltä toinen ”pussi” tuli näkyviin. Ei tätä usko vieläkään ja ajatukset kaksosista tuntuu aivan kreisiltä, ettäkö voisi sellainen onnenkantamoinen käydä! Lupaan palata varmistamaan kuin meidän kävi😊
 
Heii! Ihan on jäänyt ketju seuraamatta kun iski niin voimakas pahoinvointi päälle, tulipas ihana olo että joku siellä on meidän tilannetta miettinyt❤️
Mutta siis.. kaksi sikiöpussia ultrassa näkyi, toisessa selkeä syke ja tyyppinen. Ensi viikolla varmistellaan näkyisikö toistakin🫣😍 Oli tosi epäselvä ultrakuva että sai suunnilleen suurennuslasilla katsoa että edes näin mitään, lääkäri oli oikein mielissään ja kun tosiaan vielä kerran kurkkasi oikein käännellen niin sieltä toinen ”pussi” tuli näkyviin. Ei tätä usko vieläkään ja ajatukset kaksosista tuntuu aivan kreisiltä, ettäkö voisi sellainen onnenkantamoinen käydä! Lupaan palata varmistamaan kuin meidän kävi😊
Ihana kuulla että siirto on onnistunut ja ehkä sitten oikein tuplana 😍 toivotaan että kaikki menee hyvin, tule tosiaan vielä kertomaan miten käy 🙏🏻❤️
 
Heii! Ihan on jäänyt ketju seuraamatta kun iski niin voimakas pahoinvointi päälle, tulipas ihana olo että joku siellä on meidän tilannetta miettinyt❤️
Mutta siis.. kaksi sikiöpussia ultrassa näkyi, toisessa selkeä syke ja tyyppinen. Ensi viikolla varmistellaan näkyisikö toistakin🫣😍 Oli tosi epäselvä ultrakuva että sai suunnilleen suurennuslasilla katsoa että edes näin mitään, lääkäri oli oikein mielissään ja kun tosiaan vielä kerran kurkkasi oikein käännellen niin sieltä toinen ”pussi” tuli näkyviin. Ei tätä usko vieläkään ja ajatukset kaksosista tuntuu aivan kreisiltä, ettäkö voisi sellainen onnenkantamoinen käydä! Lupaan palata varmistamaan kuin meidän kävi😊
Oi onnea niin kovasti! Onko teillä seuraava ultra np-ultra?

Kävin juuri ultrassa meidän viimeistä kaksipäiväisen siirtoa varten ja taitaa olla eka kerta hoitojen aikana, kun ovis osuu väärään kohtaan. Tänään kp12 ja folli oli jo 19mm eli huomenna tai la on ovulaatio. Yleensä se on ollut kp15-19. Tylsää! Ensi kuussa jos onnistuu, niin olisi tulossa sitten toinen kesäkuinen. :)
 
Oi onnea niin kovasti! Onko teillä seuraava ultra np-ultra?

Kävin juuri ultrassa meidän viimeistä kaksipäiväisen siirtoa varten ja taitaa olla eka kerta hoitojen aikana, kun ovis osuu väärään kohtaan. Tänään kp12 ja folli oli jo 19mm eli huomenna tai la on ovulaatio. Yleensä se on ollut kp15-19. Tylsää! Ensi kuussa jos onnistuu, niin olisi tulossa sitten toinen kesäkuinen. :)
Kiitän kovasti❤️ Meillä on nyt sitten olikohan 9+5 tämä toinen ultra, eli ns ylimääräinen kun tosiaan nyt tarkoitus ”vain” tarkastaa montako sikiötä😊
 
Takaisin
Top