Pakastealkion siirto (PAS)

Jos multa kysytään ni perjantaihin tietty 🥸🤭 täällä sormet ja varpaat ristissä puolestasi 🤞🏻
Mulla ois huomenna progesteronimittaus, ekaa kertaa ikinä, jännä nähdä millä tasolla se on. Ja ylihuomenna sitten toivottavasti päästään siirtoon, alkaa kyllä ahdistus olemaan välillä jo aika kovaa kun pelkään niin kovasti sitä että alkio ei selviä sulatuksesta. Mutta täytyy vaan yrittää pitää mieli positiivisena ja uskoa 🙏🏻
Toivottavasti progetaso ois hyvä niin on yksi asia vähemmän mitä stressata.

Tsemppiä siirtoon, jospasiirron jälkeen ahdistus helpottais. Isompi jännitys miten alkio selviää sulatuksesta niin sitten piinapäivät ei olisi siihen verrattuna yhtä pahoja 🙏

Ja joo eiköhän se todellisuus ole että alan jo perjantaina testailee 🫣
 
Progetulos oli 45,50 nmol, eli kaipa tuo on ihan hyvä. 🤔 Tai lääkäri taisi sanoa että jos ois alle 30 niin ois syytä lisätä cyclogestien määrää, mutta nyt varmasti jatketaan samalla kuin tähän asti.
Huh, lääkäri soitti tänään ja meinasin saada sydänkohtauksen, onneksi aloitti puhelun lauseella "ei ole huonoja uutisia" 🙈 olikin kyse vain huomisen soittoajan aikaistamisesta. Onneksi aikaistui niin aamun piinaavat "selviääkö sulatuksesta-tunnit" väheni.
 
Progetulos oli 45,50 nmol, eli kaipa tuo on ihan hyvä. 🤔 Tai lääkäri taisi sanoa että jos ois alle 30 niin ois syytä lisätä cyclogestien määrää, mutta nyt varmasti jatketaan samalla kuin tähän asti.
Huh, lääkäri soitti tänään ja meinasin saada sydänkohtauksen, onneksi aloitti puhelun lauseella "ei ole huonoja uutisia" 🙈 olikin kyse vain huomisen soittoajan aikaistamisesta. Onneksi aikaistui niin aamun piinaavat "selviääkö sulatuksesta-tunnit" väheni.
Huh! Pelottavaa, onneksi lääkäri osasi heti sanoa ettei ole huonoja uutisia. Ja kiva että soittoaika aikaistui. Onnea huomiseen 🤞
 
4dp5dt ja onneks oli niin hässäkkä aamu etten ehtinu testaa. Kaiken maailman alavatsatuntemuksia jonka pistän lääkkeiden+rautavalmisteiden piikkiin. Muuten on vahva olo etten ole raskaana (mikä voi muuttua koska varhaisia päiviä vielä). Ainoa oire mitä minä tiedän kyttäillä on nännit ja ne ovat edelleen todella vaaleat 😅 vilauttelen itselleni ja nostan paitaa peilin edessä monta kertaa päivän aikana ja teen "nännitsekkauksen" 🤣
 
4dp5dt ja onneks oli niin hässäkkä aamu etten ehtinu testaa. Kaiken maailman alavatsatuntemuksia jonka pistän lääkkeiden+rautavalmisteiden piikkiin. Muuten on vahva olo etten ole raskaana (mikä voi muuttua koska varhaisia päiviä vielä). Ainoa oire mitä minä tiedän kyttäillä on nännit ja ne ovat edelleen todella vaaleat 😅 vilauttelen itselleni ja nostan paitaa peilin edessä monta kertaa päivän aikana ja teen "nännitsekkauksen" 🤣
Mä olin jo ihan varma, et testistä löyty haamu, kun olit niin aikaisin aamusta meille raportoinut. Onneksi se voi siellä vieläkin olla. Mä en ehkä laittais rahojani epäonnistumisen puolesta likoon vaan nännien värin perusteella, vaikka itselle vilauttelu kuulostaa ihan hauskalta rutiinilta. :tears:

@Kauramuro sulle kaikki onni nyt matkaan ja tarrasukat sille pienelle pakkasta ja lämmitystä kestävälle alkiolle. :Two-hearts:
 
4dp5dt ja onneks oli niin hässäkkä aamu etten ehtinu testaa. Kaiken maailman alavatsatuntemuksia jonka pistän lääkkeiden+rautavalmisteiden piikkiin. Muuten on vahva olo etten ole raskaana (mikä voi muuttua koska varhaisia päiviä vielä). Ainoa oire mitä minä tiedän kyttäillä on nännit ja ne ovat edelleen todella vaaleat 😅 vilauttelen itselleni ja nostan paitaa peilin edessä monta kertaa päivän aikana ja teen "nännitsekkauksen" 🤣
Hah 😅 mieli tekee kyllä ihmeitä tässä asiassa. Löytää mitä ihmeellisempiä oireita, vaikka eihän tässä kohtaa välttämättä olis yhtään mitään. Mulle tuli alkion siirron jälkeen seuraavana aamupäivänä hirveet pistot alavatsaan, ja koko aamun oli huono olo 🤞Toki voi johtua myös gonapeptylistä. Seuraavana aamuna sängystä noustessa tuntu samassa kohtaa alavatsalla vihlaisu, muttei sitten muuta ole ollut.

Mutta oudoin asia on hillittömät himot! tää Monen vuoden lapsettomuus on vaikuttanut aika pahasti sänkytouhuihin, ni nyt ku nähny vaan seksiunia ja tekis mieli koko ajan on aika kiva oire😏
 
Noniin nyt on aamun piina ohi! Meidän ainokainen 6 päiväinen alkio selvisi sulatuksesta ja siirrettiin ❤️ luokitukseltaan oli 4BB eli ei nyt mikään parasta laatua mutta onneksi hyvä kuitenkin! Mitään ei nyt muutettu lääkityksessä edellisiin siirtoihin verraten. Nyt sitten seuraava jännitysnäytelmä saa alkaa 🙏🏻
Ihanaa 😍 oi nyt toivotaan parasta! Alku ainakin mennyt hyvin 😉
 
Liityn nyt ketjuun mukaan koska alkiosiirto alkaa olemaan ajankohtaista! Alkiot geenitestattiin (perinnöllinen sairaus+ kromosomit) ja kymmenestä vain kaksi oli normaaleja (ei tietoa luokituksesta). Kävi huono tuuri todennäköisyyksien kanssa... Nyt kuitenkin innolla kohti PAS:ia. Itselläni on PAS:in suunnittelukäynti maanantaina ja kovasti haluaisin kuulla lisää! Lisäksi kuukautisten pitäisi alkaa näillä näppäimillä, toivottavasti päästään yrittämään nyt ensi kierrossa.

Hui jännää! Ihana ollut näin etukäteen lukea teidän viestejä🥰 kiitos kaikille jotka olette aiemmin jakaneet kokemuksianne!
 
Tervetuloa mukaan @Lehtineva 😊
@Pupsis testasitko tänään?? 🫣
No tänäänhän mä testaasin 5dp5dt eli dpo 10. Käytin halpaa liuskatestiä ja alkuun minuutin katsoin sitä ja totesin että nega on, ei mitään viitteitä haamusta. Kävin koiran kaa ulkona ja kun katsoin testiä uudestaan, noin 15min testaamisesta niin haamu siellä oli. Eli varovaisen optimistinen ja katsotaan mitä testi huomenna sanoo. Jos oon raskaana niin olisi ihan kun esikoisen kanssa, se siirto kun on aivan varma että ei onnistunut eikä yhtään tunnu että olisi raskaana niin on juuri se kun on :tears:
 

Liitteet

  • 1000013276.jpg
    1000013276.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 50
No tänäänhän mä testaasin 5dp5dt eli dpo 10. Käytin halpaa liuskatestiä ja alkuun minuutin katsoin sitä ja totesin että nega on, ei mitään viitteitä haamusta. Kävin koiran kaa ulkona ja kun katsoin testiä uudestaan, noin 15min testaamisesta niin haamu siellä oli. Eli varovaisen optimistinen ja katsotaan mitä testi huomenna sanoo. Jos oon raskaana niin olisi ihan kun esikoisen kanssa, se siirto kun on aivan varma että ei onnistunut eikä yhtään tunnu että olisi raskaana niin on juuri se kun on :tears:
Voi juku, tuohan on vielä ihan selkeä haamu eikä mikään arveluttava! Ihanaa, todellakin toivoa on nyt kovasti ja mä pidän täällä sormet ja varpaat ristissä puolestasi 😍 laitahan uusia kuvia testeistä kun teet 🤩
 
Voi että mitä ihania haamuplussia! 🤩 ihanaa @Villapaita ja @Pupsis

Mun piti alottaa oviksen metsästäminen huomisesta alkaen. Eilen mulle tuli joku ihme tarve iltapäivällä tehdä ovistesti ja se oli kyllä niin lähellä plussaa, että tein sitten diginkin ja hymynaamahan se siellä. Mitähän ihmettä nyt taas??? Noo Oura kertonee parin päivän sisään tapahtuko ovis oikeesti jo. Edit: sit ei kyllä päästä siirtoon, jos tapahtu, kun negatesti pitää saada pohjalle.
 
Muokattu viimeksi:
Mites @Pupsis ja @Villapaita viivat näyttää? 🤞🏻❤️

Itsellä ei ole mitään oireilua oikeastaan, välillä jotain pieniä nippasuja vain mitkä nyt voi liittyä mihin tahansa 🤣 mutta yleensä kyllä oireettomimmista piinapäivistä on tullut edes se kemiallinen, joten saapa nähdä. On ainakin tässä hoitojen varrella oppinut ettei oireista voi päätellä mitään. Tänään dpo10, mutta miehen kanssa sovittu että odotellaan tällä kertaa ainakin pari päivää vielä 🙈 viimekerta oli niin raastava kun sitä kemiallisen kehittymistä jouduttiin seuraamaan viikon verran testien perusteella.
 
Mites @Pupsis ja @Villapaita viivat näyttää? 🤞🏻❤️

Itsellä ei ole mitään oireilua oikeastaan, välillä jotain pieniä nippasuja vain mitkä nyt voi liittyä mihin tahansa 🤣 mutta yleensä kyllä oireettomimmista piinapäivistä on tullut edes se kemiallinen, joten saapa nähdä. On ainakin tässä hoitojen varrella oppinut ettei oireista voi päätellä mitään. Tänään dpo10, mutta miehen kanssa sovittu että odotellaan tällä kertaa ainakin pari päivää vielä 🙈 viimekerta oli niin raastava kun sitä kemiallisen kehittymistä jouduttiin seuraamaan viikon verran testien perusteella.
Täällä on viivat vahvistuneet 🙏 tasavahvoista ei vielä voida puhua mutta ehkä dpo17 olisi. Tänään dpo13. Voin laittaa kuvaa myöhemmin iltapäivällä jos on kaikille ryhmässä ok.

Oma kokemus on että juuri ne kaksi kertaa kun tyynen rauhallisesti ajattelee että ei onnistu niin on just ne kerrat kun on raskaana. Kuitenkin edelliseen raskauteen verrattuna niin on täysin eri oireita. Viimeksi ei ollut yhtään vatsatuntemuksia eikä menkkamaisia kipuja. Ainoa oire silloin oli nännipihojen laajentuminen ja tummuminen. Tällä kertaa on pientä menkkamaista kipua ja nännit taas ei ole muuttuneet mitenkään. Alavatsan lievä kipu edelliseen verraten hieman huollettaa että onko se merkki keskenmenosta mutta yritän rauhoitella itseäni että se on normaalia ja jokainen raskaus on erilainen 🙏

Päivät matelee kun odotan virallista testipäivää ja että siitä sais varhaisultraan ajan noin 3 viikkoa myöhemmin. Jännittää hirveästi löydetäänkö sitten sieltä sykettä kun sinne asti päästään
 
Täällä on viivat vahvistuneet 🙏 tasavahvoista ei vielä voida puhua mutta ehkä dpo17 olisi. Tänään dpo13. Voin laittaa kuvaa myöhemmin iltapäivällä jos on kaikille ryhmässä ok.

Oma kokemus on että juuri ne kaksi kertaa kun tyynen rauhallisesti ajattelee että ei onnistu niin on just ne kerrat kun on raskaana. Kuitenkin edelliseen raskauteen verrattuna niin on täysin eri oireita. Viimeksi ei ollut yhtään vatsatuntemuksia eikä menkkamaisia kipuja. Ainoa oire silloin oli nännipihojen laajentuminen ja tummuminen. Tällä kertaa on pientä menkkamaista kipua ja nännit taas ei ole muuttuneet mitenkään. Alavatsan lievä kipu edelliseen verraten hieman huollettaa että onko se merkki keskenmenosta mutta yritän rauhoitella itseäni että se on normaalia ja jokainen raskaus on erilainen 🙏

Päivät matelee kun odotan virallista testipäivää ja että siitä sais varhaisultraan ajan noin 3 viikkoa myöhemmin. Jännittää hirveästi löydetäänkö sitten sieltä sykettä kun sinne asti päästään
Ihanaa että viivat vahvistuneet 😍 vaikuttaa lupaavalta! Onneksi kaikki pienet kivut voivat olla ihan normaalejakin, toivotaan näin 🙏🏻❤️
 
Takaisin
Top