Pakastealkion siirto (PAS)

Millaisia oireita teille on tullut Gonapeptylistä? Muistaakseni viimeksi ei tullut mitään erityistä ja tänään on ollut ihan kauhean huono olo ja väsyttänyt maailman eniten. :Grinning Face With Smiling Eyes: olen käyttöohjeeata lukenut, että nämä on ihan normaaleja oireita, mutta ihmetyttää, kun viimeksi ei läheskään tällaisia oireita.

Me ollaan OYSin asiakkaita ja meille testipäivä merkattiin jo ensi viikon lopulle! Hoitaja kyllä sanoi, että on sen verran aikainen, että jos näyttää negatiivista niin testata uudelleen parin päivän päästä.

Viimeksi alotin kyllä testailut reilusti ennen testipäivää ja ihmettelin tummuvaa viivaa! 🫣 (Meillä tuli positiivinen, mutta raskaus meni kesken 5 viikolla)
Jotenkin omaan korvaan kuulostaa oudolta myös toi, että testipäivä on tää, mutta kokeile vielä myöhemmin uudelleen. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: eli ehkä HUSin hyvin varman päälle laitettu päivä onkin sittenkin parempi.

Pahoittelut keskeytyneestä raskaudesta! 💔

Millaisia oireita teille on tullut Gonapeptylistä? Muistaakseni viimeksi ei tullut mitään erityistä ja tänään on ollut ihan kauhean huono olo ja väsyttänyt maailman eniten. :Grinning Face With Smiling Eyes: olen käyttöohjeeata lukenut, että nämä on ihan normaaleja oireita, mutta ihmetyttää, kun viimeksi ei läheskään tällaisia oireita.
Mulla on molemmilla kerroilla tullu vähän etova olo siitä. Ehkä pientä päänsärkyä kans, muttei mitään suurempaa :)

Mä epäilen et mulla olis toisella kerralla tullut kans aivan järkyttävä väsymys! Toisella ei sit taas tullut mitään.

Kirjottelen nyt tännekin. Kävin just ultrassa ja todettiin sikiön olevan liian pieni ja syke liian hidas. Nyt odotellaan et milloin keskenmeno alkaa.
Te jotka olette olleet Husilla hoidossa ja kokeneet keskenmenon, niin milloin ootte päässeet jatkamaan hoitoja? Itsellä kuitenkin onnekas tilanne et alkioita on vielä 4 pakkasessa.

Äh niin piinaavaa. Testit näyttävät vuorotellen haamuja ja vuorotellen negaa. Nyt käynnissä pp11, mutta viimeksi viivat lähtivät hienosti tummumaan pp10 lähtien. Heitänkö kirveen kaivoon vai pidänkö toivoa yllä? :Grinning Face With Smiling Eyes:

Ja onko teillä vinkkejä miten raskautumisen todennäköisyyttä voi tässä pakollisella ajalla suurentaa?
Pitämällä/ korjaamalla ferritiini, foolihappo ja D-vitamiini arvot kohdallaan.
Kaikki tulehdukset pois kroppaa kiusaamista, eli käymällä esim hammastarkastuksessa ja poistattamalla hammaskiven+ korjauttamalla reiät. Paino eli BMI mahd.lähelle normaalipainon lukemia.
Lisäksi itse söisin kalaöljyä ja tarkisttuisin kilppari arvoni, jos sitä ei ole jo tarkastettu.

Hei!
Vuosia vain lukenut tätä ketjua, iso vertaistuki ollut joten siitä suuri kiitos kaikille❤️

Meillä eilen laitettu 2 viimeistä blastoa kyytiin ja nyt jännitetään miten käy. Kaksi edellistä PASia tuloksettomia ja nyt pakkanen on tyhjä ja jatkoja ei tiedossa.

Olemme kiitollisessa tilanteessa sillä olemme 2 ihanaa lasta ivf:llä vuosien saatossa saaneet, silti sydän haaveilee vielä josko perhe kasvaisi. Toivon ettei kukaan loukkaannu vaan ottaisi tämän enemmän toivoa antavana tarinana. Tämä lapsettomuuden polku on siitä mielenkiintoinen, että vaikka olemme jo lapsia hoidoilla saaneet on prosessi aina yhtä piinaavaa ja jokainen negatiivinen testi surettaa. Nyt tosiaan jännätään kuinka käy, fiilis on erilainen mitä koskaan, sillä tähän päättyvät meidän hoidot.
Onko muita piinailijoita?😇

Tervetuloa mukaan piinailemaan Marle!

Meillä laitettiin tänään ainoa pakkaseen asti päässyt 5-päiväinen. Oli sen verran tarttuva, että jäi eka kiinni katetriin, niin piti tehdä toimenpide uusiksi. Otamme tämän hyvänä merkkinä. Vitsailtiin, että ei oo isästä epäilystä, sen verran anarkistiselta oman tien kulkijalta vaikuttaa. 😅

Proge oli vain 19, niin sain terot cyclojen (ja zumenonin) rinnalle. Toivottavasti ei nyt ainakaan siitä jäis kiinni.

Geri-ina kiitos! Mehän mennään sit melki samoja piinapäiviä🤩 ja todellakin hyvät enteet laitossa!
Mulla oli proge 18 niin mulla kombp zumenon, cyclogest ja prolutex 25mg pistos iltaisin. Tänään ollut melkoisia vihlontoja ja vääntöjä mahassa ARGH kun se voi johtuu taas mistä vaan😅

Mitä lääkärit on muuten sanonut teille lisäravinteista PASin jälkeen? En ehtinyt kysyä lääkäriltä, hän oli sijainen ja vaan pyrhälsi ulos huoneesta toimenpiteen jälkeen. 😅

Lähinnä siis mietin NACia ja Ubikinolia. Ensimmäisestä tuntuu löytyvän netistä paljon tekstiä, et voisi jatkaa, mut Ubin kohdalla tulee enemmän vastaan, et kannattaa lopettaa.

Mitä lääkärit on muuten sanonut teille lisäravinteista PASin jälkeen? En ehtinyt kysyä lääkäriltä, hän oli sijainen ja vaan pyrhälsi ulos huoneesta toimenpiteen jälkeen. 😅

Lähinnä siis mietin NACia ja Ubikinolia. Ensimmäisestä tuntuu löytyvän netistä paljon tekstiä, et voisi jatkaa, mut Ubin kohdalla tulee enemmän vastaan, et kannattaa lopettaa.
HUSissa he tuntuvat olevan ihan ulapalla lisäravinteista mitä näillä palstoilla suositellaan ja eivät ole tyyliin kuulletkaan niistä mitään ikinä. Suosittelevat myös kaiken aina lopettamaan, kun kertoo ja eivät suosittele kuin d:tä ja foolihappoa.

Meillä taisi jäädä kiinnittymisyritykseksi tämän viimeisen viisipäiväisen istutus. Nyt menossa dpo12 ja one step oli käytännössä ihan blanko ja rfsu:n herkässä ihan aavistuksen omainen viiva. Jos edellistä raskautta olisi noudatellut, niin dpo10 olisi pitänyt alkaa selkeästi vahvistumaan. Minulla oli jännästi viime lauantaista lähtien melko voimakkaita raskausoireita, mutta nyt ovat hävinneet kaikki. Onneksi on vielä yksi kaksipäiväinen alkio, millä viimeksikin lapsi saatiin :red-heart: muistaako joku milloin kesätauon jälkeen pystyi ilmoittautumaan siirtoon Tilkassa?

Kanna lempeä etähalaus täältä jos näin tosiaan on❤️ Onneksi tosiaan vielä yksi huurulainen pakkasessa vaikka aina oma hommansa taas henkisesti jatkaa seuraavaan.

HUSissa he tuntuvat olevan ihan ulapalla lisäravinteista mitä näillä palstoilla suositellaan ja eivät ole tyyliin kuulletkaan niistä mitään ikinä. Suosittelevat myös kaiken aina lopettamaan, kun kertoo ja eivät suosittele kuin d:tä ja foolihappoa.

Meillä taisi jäädä kiinnittymisyritykseksi tämän viimeisen viisipäiväisen istutus. Nyt menossa dpo12 ja one step oli käytännössä ihan blanko ja rfsu:n herkässä ihan aavistuksen omainen viiva. Jos edellistä raskautta olisi noudatellut, niin dpo10 olisi pitänyt alkaa selkeästi vahvistumaan. Minulla oli jännästi viime lauantaista lähtien melko voimakkaita raskausoireita, mutta nyt ovat hävinneet kaikki. Onneksi on vielä yksi kaksipäiväinen alkio, millä viimeksikin lapsi saatiin :red-heart: muistaako joku milloin kesätauon jälkeen pystyi ilmoittautumaan siirtoon Tilkassa?

Pahoittelut ❤️ luulisi, että viimeistään elokuun ekalla viikolla voisi, ellei jo edellisellä🤔

@Kanna Voi ei, suuret pahoittelut täältä. 😞

Ja kiitos kun vastasit lisäravinteista. Tää tuntuu tosiaan olevan ammattilaisten keskuudessa vähän eri koulukuntiin jakava asia. Ehkä mä nyt vaan syön sellaisia yleisesti suositeltuja, niin ei tuu sitten syyteltyä itseä.

Moikka,

liityn uutena keskusteluun. Meillä vaimo sai kyytiinsä 5d pakkasukkelin tai akkelin maanantaina. Luonnolliseen kiertoon tehtiin PAS. Cyclogest on lauantaista asti ollut aamuin illoin tukilääkkeenä. Vaimolla on tiistaista asti ollut ajoittain (varsinkin tyhjällä mahalla) etovaa oloa.
Onko muille cyclot aiheuttaneet pahoinvointia?

Tervetuloa mukaan Pärsky2024 ja tsemppiä piinailuun! Mulla oli lääkkeellinen siirto, niin vaikea erotella, mikä johtuu mistäkin lääkkeestä. 😅 Mut lähtökohtaisesti mulle on ainakin tullut tukilääkkeistä ajoittaista etovaa oloa, hirmuista turvotusta ja tuoresiirron aikaan kaikenlaisia nippailuja alakertaan.

@Kanna Voi ei, suuret pahoittelut täältä. 😞

Ja kiitos kun vastasit lisäravinteista. Tää tuntuu tosiaan olevan ammattilaisten keskuudessa vähän eri koulukuntiin jakava asia. Ehkä mä nyt vaan syön sellaisia yleisesti suositeltuja, niin ei tuu sitten syyteltyä itseä.
Täällä jossain oli jonkun tekemä hyvä listaus lisäravinteista ja mihin mikäkin niistä vaikuttaa eli jos sinulla/ teillä on selkeästi tiedossa jokin ongelma, esim heikot simpat tai alkiot, niin periaatteessa en usko suositustenmukaisen annostuksen olevan huonoksi. :)

Minulla on jälleen ollut koko päivän aivan jäätävän huono olo ja väsymys. Ihan perus epätoivoinen meininki, että vaikka testit eivät ole antaneet toivoa tähän asti, niin testaan silti aamulla. Varmuuden vuoksi :Upside Down Face:

Täällä jossain oli jonkun tekemä hyvä listaus lisäravinteista ja mihin mikäkin niistä vaikuttaa eli jos sinulla/ teillä on selkeästi tiedossa jokin ongelma, esim heikot simpat tai alkiot, niin periaatteessa en usko suositustenmukaisen annostuksen olevan huonoksi. :)

Minulla on jälleen ollut koko päivän aivan jäätävän huono olo ja väsymys. Ihan perus epätoivoinen meininki, että vaikka testit eivät ole antaneet toivoa tähän asti, niin testaan silti aamulla. Varmuuden vuoksi :Upside Down Face:

No ainakin ne sun tekemät testit ovat merkiltään niin huonoja, että ehkä toivoa vielä on 🙏🌈

Takaisin