Pakastealkion siirto (PAS)

Eipä pitänyt terolut vuotoa kokonaan poissa testipäivään saakka joka olisi keskiviikkona kun nyt jo tiputtelu alkanut😥 Kovat oli odotukset ekalle siirrolle ja nyt saa heinäkuun kesätauon keräillä uskoa että jospa se elokuun siirto sitten onnistuisi😭 Pitäisiköhän tukilääke seuraavaan siirtoon vaihtaa kun vuoto tulee läpi ennen testipäivää🤔
 
Eipä pitänyt terolut vuotoa kokonaan poissa testipäivään saakka joka olisi keskiviikkona kun nyt jo tiputtelu alkanut😥 Kovat oli odotukset ekalle siirrolle ja nyt saa heinäkuun kesätauon keräillä uskoa että jospa se elokuun siirto sitten onnistuisi😭 Pitäisiköhän tukilääke seuraavaan siirtoon vaihtaa kun vuoto tulee läpi ennen testipäivää🤔
Kannattaa jutella lääkäreiden kanssa, vaihtoehtoja tukilääkkeiksk kuitenkin vielä on. :red-heart:

Iiks, siirto torstaina. En tiedä miten maltan odou siihen asti. Ja panikoin tietysti, että kun se on noin "myöhään", että eihän vain aikaikkuna mene ohi suun. Ovistesti oli tosiaan positiivinen pe, mutta oviskivut olivat la alkuillasta. Ja käsittääkseni alkiomme on 5 päiväinen. :Sleuth Or Spy: meneekö muilla matikka tasan vai voiko olla, että kasvattavat vielä yhden päivän?
 
Eipä pitänyt terolut vuotoa kokonaan poissa testipäivään saakka joka olisi keskiviikkona kun nyt jo tiputtelu alkanut😥 Kovat oli odotukset ekalle siirrolle ja nyt saa heinäkuun kesätauon keräillä uskoa että jospa se elokuun siirto sitten onnistuisi😭 Pitäisiköhän tukilääke seuraavaan siirtoon vaihtaa kun vuoto tulee läpi ennen testipäivää🤔
Mulla kävi aikoinaan samalla tavalla teroluttien kanssa ja sen jälkeen heti seuraavaan vaihdettiin cyclogesteihin ja ne pitäneet aina vuodon poissa niin kauan kunnes ne lopettaa. Paitsi yhdessä onnistuneessa raskauteen johtaneessa lääkkeellisessä pas-siirrossa vuosin useamman kerran ensimmäisen kolmanneksen aikana pientä vuotoa, eli myös onnistuneessa siirrossa vuodot voivat tosiaan olla normaaleja. Tsemppiä kovasti tilanteeseesi ❤️
 
Pitääpä kysellä sitten tukilääkityksen vaihdon tarpeesta elokuussa. Sain tänään ohjeeksi jatkaa terolutia kuitenkin testipäivään asti. Ja ilouutisena toinen siirtopäivänä sulatetuista alkioista oli uudelleen pakastettu blastona eli nyt on pakkasessa 3pv ikäisiä sekä 1 blasto😊👌
 
Kannattaa jutella lääkäreiden kanssa, vaihtoehtoja tukilääkkeiksk kuitenkin vielä on. :red-heart:

Iiks, siirto torstaina. En tiedä miten maltan odou siihen asti. Ja panikoin tietysti, että kun se on noin "myöhään", että eihän vain aikaikkuna mene ohi suun. Ovistesti oli tosiaan positiivinen pe, mutta oviskivut olivat la alkuillasta. Ja käsittääkseni alkiomme on 5 päiväinen. :Sleuth Or Spy: meneekö muilla matikka tasan vai voiko olla, että kasvattavat vielä yhden päivän?

Minulla Tilkassa plussa ma ja siirto la 🤔 se tuntui aikaiselta. Mutta plussa tuli.
 
Okei ja voi hitto! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Koitan (positiivisesti) ajatella, että ovulaatio oli tosiaan la ja jos sunnuntaista lähdetään laskemaan päiviä, niin torstai on viides päivä. Kyllä tää taas on yhtä rakettitiedettä...

Oliko sulla vielä la aamuna posi ovistesti? Selitit kellonajan millo sait plussan? Ne varmaan laskee plussan lauantaista 🤔
 
Oliko sulla vielä la aamuna posi ovistesti? Selitit kellonajan millo sait plussan? Ne varmaan laskee plussan lauantaista 🤔
Joo oli ja la oli vielä vahvempi posi myös viivoista katsottuna. Laitoin pe viestin, että aamulla oli nega ja iltapäivällä muuttunut posiksi eli varmaan laskevat sen sitten, et la oli testi positiivinen.
 
Okei ja voi hitto! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Koitan (positiivisesti) ajatella, että ovulaatio oli tosiaan la ja jos sunnuntaista lähdetään laskemaan päiviä, niin torstai on viides päivä. Kyllä tää taas on yhtä rakettitiedettä...
Vähän rakettitiedettä tosiaan tuntuu olevan 😄 Osa klinikoista laskee 5-päiväisen siirron viisi päivää ja osa kuusi päivää ovulaatioplussasta. Itse olen ollut hoidossa Felicitaksella. Siellä ohjeena on ollut testata kerran päivässä aamulla ja siirto on tehty kuusi päivää plussasta. Mulle siirrettiin kuitenkin viimeksi viisi päivää aamun ovulaatioplussasta, koska testi oli positiivinen edellisenä päivänä iltapäivällä. Plussasin tästä siirrosta, mutta ihan ensimmäinen onnistunut siirto tehtiin tuolla Felicitaksen +6 -peruskaavalla. Eli mulla on nyt toiminut molemmat laskentatavat.
 
Eipä pitänyt terolut vuotoa kokonaan poissa testipäivään saakka joka olisi keskiviikkona kun nyt jo tiputtelu alkanut😥 Kovat oli odotukset ekalle siirrolle ja nyt saa heinäkuun kesätauon keräillä uskoa että jospa se elokuun siirto sitten onnistuisi😭 Pitäisiköhän tukilääke seuraavaan siirtoon vaihtaa kun vuoto tulee läpi ennen testipäivää🤔
Mulla taas ekassa pasissa oli cyclogest ja menkat alkoi jo melkein viikkoa ennen raskaustestipäivää, siis silloin kuin niiden olisi pitänyt alkaa normaaliaikataulussa. Nyt toiseen pasiin sain sekä terolutit että cyclogestit, että saapa nähdä. Testipäivä on 3.7. ja tyypilliset pms-oireet on jo alkaneet. Olisin halunnut jotain muutakin kuin progesteronia, mutta lääkäri vastasi pyyntööni jotenkin niin, että julkisessa terveydenhuollossa ei kovin herkästi määräillä mitään lääkkeitä mistä ei ole riittävästi puoltavaa tutkimusdataa.
 
Mulla taas ekassa pasissa oli cyclogest ja menkat alkoi jo melkein viikkoa ennen raskaustestipäivää, siis silloin kuin niiden olisi pitänyt alkaa normaaliaikataulussa. Nyt toiseen pasiin sain sekä terolutit että cyclogestit, että saapa nähdä. Testipäivä on 3.7. ja tyypilliset pms-oireet on jo alkaneet. Olisin halunnut jotain muutakin kuin progesteronia, mutta lääkäri vastasi pyyntööni jotenkin niin, että julkisessa terveydenhuollossa ei kovin herkästi määräillä mitään lääkkeitä mistä ei ole riittävästi puoltavaa tutkimusdataa.

Tää on jännä miten joillain tulee vuoto läpi ja joillain ei. Mulla tiputtelee normaalisti 4 päivää ennen kuukautisia, mutta cyclogestin kanssa ei yhtään. Vaikka en ole raskaana. Sormet ja varpaat ristiin sun puolesta!
 
Meillä toinen PAS tuotti tulosta ja tänään rv 4+1 leffaviivat testiliuskassa. Huomenna vasta on testipäivä virallisesti, mutta mietin josko kysyisi jo tänään (eikä maanantaina) omalta lääkäriltä voinko alkaa vaihtaa sopimatonta Cyclogestiä Teroluteiksi - siirron tehnyt lääkäri tätä vaihtoehtoa esitti. Pärjäillään tälläkin tukilääkkeellä toki, mutta on sen sivuoireet on melko inhottavat.
 
Takaisin
Top