Pakastealkion siirto (PAS)

@Pöllöliini tervetuloa piinailemaan! Minulle siirrettiin to D4 ja hoitaja puheli, että tänään kiinnittyisi. Pistän siis myös gonapeptylin tänään. Koskaan en ole plussannut, joten en kyllä tiedä millaisia oireita/oireettomuutta kannattaisi odottaa. Viime siirrossa oli menkkakipuja useasti, mutta siitä ei siis mitään raskautta alkanut. Molemmissa siirroissa minulla on nyt näemmä tullut migreeni heti siirron jälkeisenä päivänä..

@Pak81 voi että, olisipa meillä onni nyt myötä❤️

@Aamutuulia kovasti peukkuja sinne, että pääsette siirtoon!

Anneli- voi että, tuo odottelu on niin raastavaa. Jospa olisi teillä onni myötä ja pääsisitte siirtoon🤞🏼
 
Ainakin mulla kun alapäätä, etenkin jos kohtua syystä tai toisesta ronkitaan tulee mulle muutaman tunnin viiveellä menkkamaisia jomotuksia ja myös pientä vuotoa, vaikka lääkäri olisi ollut kuinka helläkätinen. Käsittääkseni nuo tuntemukset ovat sangen yleisiä myös PAS-siirron yhteydessä.
Tiedätkö onko sinulla kohdunkaula miten mutkalla? Mutka/käyryys on saattanut siirron yhteydessä saada osumaa ja nyt hieman siksikin tihkua. Itse en olisi asiasta huolissani.
Käsittääkseni kiinnittyminen tapahtuisi D5-alkion osalta parin vuorokauden sisällä siirrosta. Jotkut tuntevat jonkin pienen tökkäisyn/ vihlaisun, valtaosa ei kai mitään. Tsemppiä sun piinapäiviin!
Kiitos vastauksesta!
Tänään ei enää vuotoa ole ollut. Ehkä just yllätyin et vuotoa tuli, kun toimenpide oli niin helppo ja nopea, eikä sattunut missään vaiheessa. Mun mielestä mulla on kyllä kohdunkaula hieman mutkalla.
Ja jään odottelemaan josko kuvailemiasi tuntemuksia tulisi. Ja kiitos. Piinapäivät ovat nimensä mukaisia. 😅
 
@Pöllöliini tervetuloa piinailemaan! Minulle siirrettiin to D4 ja hoitaja puheli, että tänään kiinnittyisi. Pistän siis myös gonapeptylin tänään. Koskaan en ole plussannut, joten en kyllä tiedä millaisia oireita/oireettomuutta kannattaisi odottaa. Viime siirrossa oli menkkakipuja useasti, mutta siitä ei siis mitään raskautta alkanut. Molemmissa siirroissa minulla on nyt näemmä tullut migreeni heti siirron jälkeisenä päivänä..

@Pak81 voi että, olisipa meillä onni nyt myötä❤️

@Aamutuulia kovasti peukkuja sinne, että pääsette siirtoon!

Anneli- voi että, tuo odottelu on niin raastavaa. Jospa olisi teillä onni myötä ja pääsisitte siirtoon🤞🏼
Kiitos! Ja tsemppiä myös sinne! ❤️
 
Tiedän ton tunteen todella hyvin.. Meillä kans inseminaatio hoitojen aikana varmaan noin viisi kertaa meni pieleen ovulaation väärän ajankohdan takia. Se on kuluttavaa kun aina siirtyy kuukaudella seuraava yritys😑

Olisiko sulla mahdollista pyytää siirto lääkkeelliseen kiertoon ensi kerralla?
Mä pyysin sitä (ollaan yksityisellä) juuri sen takia että en halua ottaa enää sitä riskiä että siirtyy kuukaudella jos ovulaatio osuu väärään kohtaan. Näin siis varmasti saadaan pas tehtyä🙏
Tosi kurjaa että teillä noin monesti siirtynyt inseminaatio 😞 on todellakin kuluttavaa ja raskasta kun koko ajan hoidot vaan lykkääntyy ja viivästyy. Muutenkin ainakin itellä on tuntunut elämä olevan pitkään pelkkää odottelua. Seuraavan toimenpiteen, ultran, hoitojen, menkkojen, ovulaation, raskaustestin tekemisen yms odottelua. Varmasti hyvin tuttua kaikille, jotka hoidoissa ovat tai ovat olleet 😔

Pitää kysyä, jos onnistuisi lääkkeellinen kierto kesätauon jälkeen mikäli nyt pas ei onnistu. Lääkäri ei kyllä oikeen mitään ylimääräistä halua määrätä, esim irrotuspistosta, että voi olla että ei ihan heti lääkkeellinen kierto onnistu.. 🙈 mutta pitää ottaa puheeksi. Toivottavasti päästäis nyt jo siirtoon, viimeseen asti sormet ja varpaat ristissä 🤞🏻💕 ihana kun on tälläinen paikka, jossa voi avautua hoidoista 🩵
 
Hei kaikille!
Kirjoittelin jo toiselle palstalle kunnes huomasin tämän ryhmän. Minulle tehtiin IVF-hoito syksyllä ja muutama alkio jäi onnekseni silloin pakkaseen. Minulle tehtiin tänään aamupäivästä ensimmäinen pakastealkion siirto (D5) ja nyt jännittää. Eikä oikein vieläkään osaa rauhoittua edes nukkumaan.

Testauspäivä olisi täällä vasta 14.6.
Osaako joku sanoa, että milloin mahdollinen kiinnittyminen voisi tapahtua? Onko teillä ollut jotain oiretta jo siirtopäivönä?
Itsellä on ollut tänään pientä vuotoa ja nyt alkoi menkkakivut.

Tsemppiä kaikille!
Onnistuneessa PAS:ssa siirtopäivänä ja sen jälkeisenä päivänä tiputteli eli DPO 5 PP0 ja DPO 6 PP 1. Oletan, et tiputtelu johtui siirrosta. Seuraavan kerran tiputtelu DPO 14 eli PP 9 ja DPO 15 eli PP 10 ja ajattelin, että se oli siinä. Sen jälkeen ei enää tiputellut ja r-testi olikin yllättäen positiivinen. Raskauden aikana tiputteli silloin tällöin, mut hyvin meni loppuun saakka.

Sit siirtopäivästä asti enemmän tai vähemmän menkkakipuja koko ajan.

Paljon tsemppiä piinapäiviin! ❤️
 
Mä jäin vielä pohtimaan tätä alkionsiirron ajankohtaa. Mullehan siirrettiin D5 perjantaina. Ovulaatiotesti oli positiivinen sunnuntaina aamulla. Onko muilla aikataulutettu samalla idealla? Vai onko tässä kiirehditty siirtämään viikonlopun takia.
 
Mä jäin vielä pohtimaan tätä alkionsiirron ajankohtaa. Mullehan siirrettiin D5 perjantaina. Ovulaatiotesti oli positiivinen sunnuntaina aamulla. Onko muilla aikataulutettu samalla idealla? Vai onko tässä kiirehditty siirtämään viikonlopun takia.

Sama aikataulu HUSilla
 
Mä jäin vielä pohtimaan tätä alkionsiirron ajankohtaa. Mullehan siirrettiin D5 perjantaina. Ovulaatiotesti oli positiivinen sunnuntaina aamulla. Onko muilla aikataulutettu samalla idealla? Vai onko tässä kiirehditty siirtämään viikonlopun takia.
Mä laskisin sunnuntaina ovulaatio, jolloin munasolu irtoaa ja sen matka kohti kohtua alkaa eli maanantaina silloin irronnut munasolu 1vrk ikäinen, tiistaina 2vrk, keskiviikkona 3vrk, torstaina 4vrk ja perjantaina 5vrk eli sama ikä kuin D5 alkio, joka sulla silloin siirretty.
 
Mä jäin vielä pohtimaan tätä alkionsiirron ajankohtaa. Mullehan siirrettiin D5 perjantaina. Ovulaatiotesti oli positiivinen sunnuntaina aamulla. Onko muilla aikataulutettu samalla idealla? Vai onko tässä kiirehditty siirtämään viikonlopun takia.
Tämä siirtokäytäntö on kuulemma naikkarilla käytössä. Felicitaksessa on käytäntönä ovulaatio+6. Lääkäri puheli mulla ultrassa, että voisi kokeilla tuota naikkarin aikataulua, jos toimisi paremmin. Alla oli kaksi epäonnistunutta siirtoa. Tavallaan lääkärin ajatuksella nyt mentiinkin, koska ovulaatiotesti oli perjantaiaamuna negatiivinen, perjantaina iltapäivällä ja lauantaina aamulla positiivinen. Aiemmin aamutesti on määrittänyt ovulaatiopäivän, mutta nyt ovulaatiopäivä laskettiin iltapäivän positiivisen testin mukaan. Laskutapoja on siis erilaisia, mutta nähtävästi molemmilla tavoilla tuloksia tulee, kun niitä kerran käytetään. Optimaalisen henkilökohtaisen aikataulun voisi saada määritettyä tarkemmilla testeillä, mutta niidenkin luotettavuudesta on kai ristiriitaisia näkemyksiä.

Omat tulokset jännittävät nyt kovasti, koska dpo 9 raskaustestissä näkyy jotain. Jotain, joka voi olla viivanpaikka tai mielikuvistusta, mutta josta ei saa kuvaa. Olo on aika kaamea. Vatsa on kuin potkupallo, päätä särkee, väsyttää, ajatus ei juokse ja kuvottaa. Nämä oireet menevät täysin Lugesteronin piikkii, mutta olen valmis kestämään ihan mitä tahansa, jos tuo mielikuvitusviiva vain olisi oikea.
 
Tämä siirtokäytäntö on kuulemma naikkarilla käytössä. Felicitaksessa on käytäntönä ovulaatio+6. Lääkäri puheli mulla ultrassa, että voisi kokeilla tuota naikkarin aikataulua, jos toimisi paremmin. Alla oli kaksi epäonnistunutta siirtoa. Tavallaan lääkärin ajatuksella nyt mentiinkin, koska ovulaatiotesti oli perjantaiaamuna negatiivinen, perjantaina iltapäivällä ja lauantaina aamulla positiivinen. Aiemmin aamutesti on määrittänyt ovulaatiopäivän, mutta nyt ovulaatiopäivä laskettiin iltapäivän positiivisen testin mukaan. Laskutapoja on siis erilaisia, mutta nähtävästi molemmilla tavoilla tuloksia tulee, kun niitä kerran käytetään. Optimaalisen henkilökohtaisen aikataulun voisi saada määritettyä tarkemmilla testeillä, mutta niidenkin luotettavuudesta on kai ristiriitaisia näkemyksiä.

Omat tulokset jännittävät nyt kovasti, koska dpo 9 raskaustestissä näkyy jotain. Jotain, joka voi olla viivanpaikka tai mielikuvistusta, mutta josta ei saa kuvaa. Olo on aika kaamea. Vatsa on kuin potkupallo, päätä särkee, väsyttää, ajatus ei juokse ja kuvottaa. Nämä oireet menevät täysin Lugesteronin piikkii, mutta olen valmis kestämään ihan mitä tahansa, jos tuo mielikuvitusviiva vain olisi oikea.
Apuaa! Mulla jännittää sun puolesta! Pidän niin kaikkia sormia ja varpaita pystyssä🤞🏼😍
 
Me "joudutaan" (koska oikeastihan me päästään - alkioita kun luojan kiitos on) uuteen siirtoyritykseen ennen juhannusta. Ensimmäinen PAS jäi siis tuloksettomaksi. Ihan positiivisin mielin ollaan toki vielä kun pakkasessa on 5 alkiota vielä. Samalla ajatuksella siis mennään, eli luonnolliseen kiertoon tehdään siirto.
 
Piinapäivät jatkuu. En tiiä lasketaanko tää oireeksi, mutta mulla on vatsa ihan älyttömän turvonnut. Näyttää siltä et olisin viidennellä kuulla jo vähintään. Voiko tää olla oire, vai siirron jälkeistä normaalia toimintaa?
 
Täällä tästä toisestakin passista plussa, ainakin tällä hetkellä. Toki vasta heikko sellainen, kun vasta 10dpo. Ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Ei olla osattu myöskään iloita tietenkään. Sormet ja varpaat vaan ristiin laitettu. Siirrettiin siis nelipäiväinen, joka kolmipäiväisenä pakastettu. 😎 virallinen testipäivä on vasta perjantaina.
 
Piinapäivät jatkuu. En tiiä lasketaanko tää oireeksi, mutta mulla on vatsa ihan älyttömän turvonnut. Näyttää siltä et olisin viidennellä kuulla jo vähintään. Voiko tää olla oire, vai siirron jälkeistä normaalia toimintaa?
Täällä toinen, jonka vatsa on omiaan laittamaan toimistojuorut liikkeelle. Mulla progesteroni on ennenkin saanut valitsemaan kuminauhavyötärön, mutta kyllähän vatsan turvotus on myös tyypillinen alkuraskauden oire.

Testasin aamulla ja tikkuun piirtyi kaksi viivaa. Viiva on heikko, mutta selvästi silmällä havaittavissa. Fiilis on lähinnä kauhusta jäykkä. Viiva näyttää varmasti niin hyvältä kuin tässä vaiheessa voi, mutta tämä voi vielä kehittyä mihin suuntaan tahansa. Ensi viikon maanantaina pitäisi mennä verikokeeseen ja sinne tuntuu nyt olevan ikuisuus.
 
Sorruin aamulla tekemään raskaustestin (dpo8), mutta negatiivinenhan se oli.
Eilen illalla ja alkuyöstä oli ensimmäisiä oireita. Nyt ei mitään. Äh. Järki sanoo et menin tekemään liian aikaisin testin mut sit taas. Nyt on kuitenkin pp4 ja mulle kuitenkin siirrettiin viisipäiväinen.

Miten muilla sujuu?
 
Sorruin aamulla tekemään raskaustestin (dpo8), mutta negatiivinenhan se oli.
Eilen illalla ja alkuyöstä oli ensimmäisiä oireita. Nyt ei mitään. Äh. Järki sanoo et menin tekemään liian aikaisin testin mut sit taas. Nyt on kuitenkin pp4 ja mulle kuitenkin siirrettiin viisipäiväinen.

Miten muilla sujuu?
Dpo 8 on tosi aikaisin, joten älä menetä toivoa ❤️ Hcg myös nousee yksilöllisesti, eikä todellakaan kaikilla näy plussa varhain. Näiltä palstoilta saatta saada käsityksen, että kaikki plussaavat tosi aikaisin, mutta ei se ihan nii mene.
 
Sorruin aamulla tekemään raskaustestin (dpo8), mutta negatiivinenhan se oli.
Eilen illalla ja alkuyöstä oli ensimmäisiä oireita. Nyt ei mitään. Äh. Järki sanoo et menin tekemään liian aikaisin testin mut sit taas. Nyt on kuitenkin pp4 ja mulle kuitenkin siirrettiin viisipäiväinen.

Miten muilla sujuu?

Ja sulla on vissiin nyt pp3 😊 jos yhtään lohduttaa 😄❤️🙏 vielä on aikaa 🙏
 
Sorruin aamulla tekemään raskaustestin (dpo8), mutta negatiivinenhan se oli.
Eilen illalla ja alkuyöstä oli ensimmäisiä oireita. Nyt ei mitään. Äh. Järki sanoo et menin tekemään liian aikaisin testin mut sit taas. Nyt on kuitenkin pp4 ja mulle kuitenkin siirrettiin viisipäiväinen.

Miten muilla sujuu?
Ei hätää, et ole yksin😂 itsehän alotin testaamisen maanantaina, eli dpo 7. Halusin aloittaa nyt testaamisen heti, että näkisin yrittääkö meillä koskaan mitään tapahtua. Meinaa usko loppua tähän touhuun kun ei saa sitä positiivista testiä ikinä😭 tällä hetkellä on siis hyvin vaikea tilanne henkisesti. Ainoa oire on nyt oireettomuus…
 
Aika harvalla noin aikaisin näkyy mitään!!
Minä testasin pp8 ja silloin viiva oli pregcheckissä niin haalea, ettei varmasti olisi tuota aiemmin näkynyt! One step näytti vielä vaaleampaa (juuri ja juuri näkyvää). Klinikallamme sanoivat, että aikaisintaan viikko siirrosta voi näkyä virtsatestissä.
 
Takaisin
Top