Pakastealkion siirto (PAS)

Ole onnellinen ja nauti!
Tokkakai sinä voit raskautua! Ei pas -siirtoa ois sullekkaan tehty, jos sitä ois pidetty mahdottomana.
Nuo kuvat todistavat sen. 👏
Milloin sulla virallinen testipäivä? Onko suunnitelmissa mennä hcg-kokeeseen?
Minulla on merkitty viralliseksi testipäiväksi sunnuntai, mutta se on vasta dpo 13. Toki se nyt varmasti silloin näkyy, jos jotain on. Jostain syystä hoitava taho merkitsi minulle väärin kuukautisten alkamispäivän ja ovulaatiopäivän, joten varmaan siksi vähän liian aikainen testipäivä😂 ma on dpo 14, joten sillon ilmoitan sitten tuloksen, oli se nyt mikä vaan. En ole koskaan käynyt näissä verikokeissa ja ei taida kuulua ainakaan julkisella? Voiko sellaisen vaan varata itse ja paljonhan se maksaa?
 
@Kielo93 Hyvältö näyttää 🥰

Mulla testaaminen on lähtenyt aivan lapasesta. 🙄 Mäkin murehdin jo ettei viiva vahvistu. Netistä luin et hormoni tuplaantuu 1,5 vuorokaudessa. Se on jo mennyt, mutta viiva on samanlainen.
Taitaa se täälläkin lähteä lapasesta kun mietin sen miljoonan testin ostamista, että voin nyt seurata jatkaako viiva kehitystä.. onko siis jotain merkkisuosituksia? Milloin sulla oli se virallinen testipäivä?
 
Minulla on merkitty viralliseksi testipäiväksi sunnuntai, mutta se on vasta dpo 13. Toki se nyt varmasti silloin näkyy, jos jotain on. Jostain syystä hoitava taho merkitsi minulle väärin kuukautisten alkamispäivän ja ovulaatiopäivän, joten varmaan siksi vähän liian aikainen testipäivä😂 ma on dpo 14, joten sillon ilmoitan sitten tuloksen, oli se nyt mikä vaan. En ole koskaan käynyt näissä verikokeissa ja ei taida kuulua ainakaan julkisella? Voiko sellaisen vaan varata itse ja paljonhan se maksaa?
Jos sulla on Mehiläisen labra lähellä, niin Puhdin kautta pääsee ilman lähetettä. Mulla näkyy ainakin omapuhdissa tarjous 20 % yksittäisistä testeistä. Testi tilataan ja maksetaan etukäteen netissä ja sitten vain marssitaan labraan. Alennuksen jälkeen testille jää hintaa muistaakseni 48 euroa. Yksi verikoe kertoo hcg:n tason. Jos kokeen uusii 48 tunnin päästä, saa käsityksen myös siitä, kehittyykö oikeaan suuntaan. Myös ainakin Synlab tekee ilman lähetettä.
 
@Kielo93 Hyvältö näyttää 🥰

Mulla testaaminen on lähtenyt aivan lapasesta. 🙄 Mäkin murehdin jo ettei viiva vahvistu. Netistä luin et hormoni tuplaantuu 1,5 vuorokaudessa. Se on jo mennyt, mutta viiva on samanlainen.
Yritä olla murehtimatta ❤️ Näistä viivoista ei ihan oikeasti voi hirveästi päätellä. Pissa ei ole joka aamu saman vahvuista eivätkä viivat näin vertailukelpoisia. Jos keskellä päivää testaa, on vielä epävarmempaa. On yleensä hyvä merkki, jos viiva selvästi vahvistuu. Yksittäinen notkahdus ei kuitenkaan välttämättä tarkoita yhtään mitään.

Saisivat kyllä Pas:n yhteydessä pistää jonkun muistinmenetyspiikin, jonka vaikutus kestäisi ainakin 2 viikkoa. Ottaisin mielelläni.
 
Huoh, hain kaupasta epäherkempiä testejä ja ihmettelen et jotain näkyy oikeasti 🫢 olin varma et hcg on 10 pinnassa, kun niin hailuraa ovat kahden eri merkin herkät testit, joissa ennen oon niin selvän nousun nähnyt. Laittelin sit varalta vielä lääkkeet, vaikkakaan ei nämä mieltä helpottaneet sen isommin. Miksi ei voi vaan tehdä yhtä testiä ja antaa ajan näyttää?!?
IMG_2388.jpeg
 
Yritä olla murehtimatta ❤️ Näistä viivoista ei ihan oikeasti voi hirveästi päätellä. Pissa ei ole joka aamu saman vahvuista eivätkä viivat näin vertailukelpoisia. Jos keskellä päivää testaa, on vielä epävarmempaa. On yleensä hyvä merkki, jos viiva selvästi vahvistuu. Yksittäinen notkahdus ei kuitenkaan välttämättä tarkoita yhtään mitään.

Saisivat kyllä Pas:n yhteydessä pistää jonkun muistinmenetyspiikin, jonka vaikutus kestäisi ainakin 2 viikkoa. Ottaisin mielelläni.
Olisipa kiva olla 🪰katossa, kun tuollaista spessupiikkiä joku pyytäisi!🤣
 
Taitaa se täälläkin lähteä lapasesta kun mietin sen miljoonan testin ostamista, että voin nyt seurata jatkaako viiva kehitystä.. onko siis jotain merkkisuosituksia? Milloin sulla oli se virallinen testipäivä?
Mä oon ite tykästynyt noihin Clearbluen testeihin. Mutta kun ne on niin kalliita. Edellisessä raskaudessa tuhlasin niihin omaisuuden. Seurasin mm. niillä viikkodigeillä et hormoni nousee niinkuin kuuluukin. 🙈 Nyt tein sillä herkät testit ja testipäivänä teen vaan viikkodigin. RFSUn herkkä testi on mulla aikanaan näyttänyt väärää positiivista. Mut nyt mulla on kaapissa noita normi RFSUn ja Precheckin testejä. Niillä mennään nyt. Onko sulla jotain suosikkia?

Mulla virallinen testipäivä vasta 14.6.
 
Yritä olla murehtimatta ❤️ Näistä viivoista ei ihan oikeasti voi hirveästi päätellä. Pissa ei ole joka aamu saman vahvuista eivätkä viivat näin vertailukelpoisia. Jos keskellä päivää testaa, on vielä epävarmempaa. On yleensä hyvä merkki, jos viiva selvästi vahvistuu. Yksittäinen notkahdus ei kuitenkaan välttämättä tarkoita yhtään mitään.

Saisivat kyllä Pas:n yhteydessä pistää jonkun muistinmenetyspiikin, jonka vaikutus kestäisi ainakin 2 viikkoa. Ottaisin mielelläni.
Ihan loistava idea. Miten kaksi viikkoa voi kulua näin hitaasti. 😬

Ja kiitos. ❤️
 
Minulla on merkitty viralliseksi testipäiväksi sunnuntai, mutta se on vasta dpo 13. Toki se nyt varmasti silloin näkyy, jos jotain on. Jostain syystä hoitava taho merkitsi minulle väärin kuukautisten alkamispäivän ja ovulaatiopäivän, joten varmaan siksi vähän liian aikainen testipäivä😂 ma on dpo 14, joten sillon ilmoitan sitten tuloksen, oli se nyt mikä vaan. En ole koskaan käynyt näissä verikokeissa ja ei taida kuulua ainakaan julkisella? Voiko sellaisen vaan varata itse ja paljonhan se maksaa?
Verikokeisiin pääsee ilman lääkärin lähetettä yksityisiin labroihin esim puhti palvelun kautta varataan maksetaan netissä, käydään mehiläisessä.Pelkkä hcg noin 60€. Jos saat työterveydestä lähetteen niin Finland 20€.
Hollola, Riihimäki lääkäriasema Alfa ilman lähetettä noin 60€ sis 3€ pistosmaksun. Eli vähän paikkakunnasta riippuen... Kaikkien noiden tulokset tulevat kanta-palveluun
 
Mun kokemus: esikoisesta tosi selkeä plussa päivä ennen virallista testiä ja verikokeissa hcg komealla tasolla. Kuopuksesta päivä ennen virallista testiä aika haalea viiva ja verikokeissa alle 100, jouduin seurantaan ja 2 päivän päästä oli kuitenkin noussut normaalisti ja raskaus eteni normaalisti. Eli samalla ihmisellä eri raskaudet voi näkyä testeissä eri tavoin ja hcg nousta eri tahtiin.
 
Huh täällä eletään myös jänniä aikoja! DPO 10 tänään. Aloitin testaamisen tosiaan JO DPO 6, koska halusin niin epätoivoisesti nähdä tapahtuuko mitään. Omasta mielestäni näin ensimmäisen haamun DPO 9 raskauskeijun testissä. Ostin RFSU:n erikoisherkkätestin ja sillä pärähti eilen illasta kaksi viivaa testiajalla. Elämäni ensimmäiset kaksi viivaa🥹 netti kuitenkin tiesi kertoa, että siihen ei ole luottamista. Aamusta tein sitten pregcheckin, haalea haamu piirtyi näkyviin. Tässä kohtaa hulluus iski jo vahvasti ja testasin vielä seuraavasta pissasta viimeisen raskauskeijun, joka kaapista löytyi. Kyllähän siihenkin toinen viiva ilmestyi.. kaikkihan on vielä täysin auki, en tiedä onko nämä viivanpaikkoja vai mitä, mutta ainakin hetken olen onnellinen❤️ en ole ikinä saanut toista viivaa raskaustestiin. Ehkä kehoni voi raskautua..🤞🏼
Noi raskauskeijun liuskat näyttää tosi heikosti viivat. Itse sain toooodella haalean viivan DPO9 eli toi sun samoilla päivillä tehty testi on ihan tosi hyvän näköinen. Itse veikkaisin kaksosraskautta jopa viivan perusteella :tears:
 
Täällä ollaan pian lähdössä hakemaan 5 päiväistä blastoa kyytiin😍 ensimmäinen pas siis.

Toissapäivänä kävin ohjeen mukaan mittauttamassa progesteroni arvon, joka oli 23. Onko teillä muilla mittailtu arvoa ennen siirtoa ja kuinka paljon tulos on ollut?
 
Täällä ollaan pian lähdössä hakemaan 5 päiväistä blastoa kyytiin😍 ensimmäinen pas siis.

Toissapäivänä kävin ohjeen mukaan mittauttamassa progesteroni arvon, joka oli 23. Onko teillä muilla mittailtu arvoa ennen siirtoa ja kuinka paljon tulos on ollut?
Ei ole ennen siirtoa mitattu, mutta toihan on tosi hyvä, että mittaavat. Saa suuntaa progesteronituen tarpeeseen.

Progesteroni lähtee kasvuun ovulaation jälkeen, saavuttaa huipun n. viikko ovulaatiosta ja lähtee laskuun. Mulla ovat arvot olleet 70 pintaan noin viikko ovulaation jälkeen ja olivat kuulemma todella hyviä lukemia. Tällä matikalla sanoisin, että tuo 23 on ihan oikeaan suuntaan kehittyvä? Lääkäri osaa kuitenkin parhaiten arvioida ja mitoittaa tarvittavan tuen.
 
Tänään tosiaan kp 22 ja siirto tehtiin siis lääkkeelliseen kiertoon.
Olihan tuo proge matalahko tilanteeseen nähden ja nyt cyclogestin ja Zumenonin rinnalle alkaa pistettävä keltarauhashormoni, Prolutex.
Huh, kyllä melkoinen arsenaali on lääkkeitä. Huomenna vielä Gonapeptyl ja pp5 Ovitrelle tukemaan kiinnittymistä ja raskauden alkua.
Liekö tuo matala keltarauhashormoni voisi olla meillä osa syy lapsettomuuteen, kun selittävää ei ole tähän asti löytynyt🤔

@Pak81 sulla on ollu tosi hyvä toi proge arvo kyllä! 😊
Sanoivat sieltä klinikalta, että tulisi olla 35-40 ainakin, että olisi optimaalisin siirtää.
 
Heipsis, tänään kävin ultrassa ja tosiaan ensimmäinen PAS toi kun toikin meille pienen kaverin matkaan. 8+1 nyt menossa ja kaikki ultrassa oli muutoinkin kunnossa. ❤️

Mutta tämä siis muistutuksena ja tsemppinä myös kaikille muille, joilla on piinapäivät ja alkuraskaus täysin oireeton. :)

Vaikka olenkin ollut täällä foorumilla suht hiljainen ja omanapainen niin haluan silti kiittää teitä kaikkia vertaistuesta. Tämä ketju on ollut kultaakin arvokkaampi tän prosessin kaikissa eri vaiheissa 🥰

Oliko niin, että täällä oli vielä erikseen ketju hoitojen myötä plussanneille? 🤔
 
Heipsis, tänään kävin ultrassa ja tosiaan ensimmäinen PAS toi kun toikin meille pienen kaverin matkaan. 8+1 nyt menossa ja kaikki ultrassa oli muutoinkin kunnossa. ❤️

Mutta tämä siis muistutuksena ja tsemppinä myös kaikille muille, joilla on piinapäivät ja alkuraskaus täysin oireeton. :)

Vaikka olenkin ollut täällä foorumilla suht hiljainen ja omanapainen niin haluan silti kiittää teitä kaikkia vertaistuesta. Tämä ketju on ollut kultaakin arvokkaampi tän prosessin kaikissa eri vaiheissa 🥰

Oliko niin, että täällä oli vielä erikseen ketju hoitojen myötä plussanneille? 🤔
Tuolla salaisella puolella on osio lapsettomuuden jälkeen ja kai ihan aktiivinen ketju plussanneille. Onnea ja ihanaa kuulla hyviä uutisia ❤️
 
Himotestaaja täällä hei. Olisikohan tää jäämässä kemialliseksi. Normitesti oli ihan haamu nyt illalla. Samalla pidätysajalla iltapäivällä aavistuksen selkeämpi. Rfsun testeillä (koska niitä kaapissa liian monta) mennään. Yritän silti pitää aiemmat neuvot mielessä.
 
Viivat näyttävät vahvistuneen eilisestä. Heräsin voimakkaaseen kuvotukseen. Progesteroni on aiheuttanut pahaa oloa, mutta olen myös kaikissa raskauksissa oksentanut viikosta 5+ alkaen. Tänään dpo 13 ja huomenna on hoitokaavion mukainen testipäivä ja maanantaina verikoe. Toivon niin kovasti, että tämä nyt jatkuu.
1000009440.jpg
 
Takaisin
Top