Pakastealkion siirto (PAS)

Ensimmäinen pas ainoasta hedelmöittyneestä munasolusta ja elämän ensimmäinen plussa 🥹😭❤️❤️ En uskaltanut kuvitellakkaan, että voisi olla mahdollista. Nyt rv 4+3. Mahaa sattuu samanlain kuin menkkojen aikana ja väsyttää.
Toivottavasti tämä raskaus jatkuu, mutta jos ei, nii antaa silti toivoa, että mahdollisuus on olemassa.
 
Kirjottelin tänne viime kierron lopulla epätoivostamme punktion jälkeisistä komplikaatioista johtuen. Nyt pyysimme ja saimme tähän kiertoon eri lääkkeen kuin letrotsoli, ja pääsimme alkionsiirtoon! :thumbs-up: kierron alkupuolella ultraan asti oli käytössä pergoveris melko pienellä annoksella ja ovulaatio ajoitettiin ovitrellella. Torstaina oli pas. Nyt ollaan sitten alkio kyydissä, tänään pp4. Ei ole ollut mitään oloja, paitsi lauantaina oli joku pistos alavatsassa kun leikkasin koiran kynsiä lattialla ja nousin siitä ylös. Tiedä sitten kiinnittyikö, vai irtosiko, vai mikä oli :Eyes: mutta olen tyytyväinen jo siihen, että päästiin edes vihdoin yrittämään, 7 kk punktion jälkeen.
 
Ensimmäinen pas ainoasta hedelmöittyneestä munasolusta ja elämän ensimmäinen plussa 🥹😭❤️❤️ En uskaltanut kuvitellakkaan, että voisi olla mahdollista. Nyt rv 4+3. Mahaa sattuu samanlain kuin menkkojen aikana ja väsyttää.
Toivottavasti tämä raskaus jatkuu, mutta jos ei, nii antaa silti toivoa, että mahdollisuus on olemassa.
Sangollinen tai pistetään samantien iso saavillinen vauvaliimaa ja sellaiset pienen pienet jarrusukat nyt sinulle tulemaan. Toivottavasti niistä on apua!🙏🍀🍀🍀
 
Tännehän on tullut porukkaa😍 missä vaiheessa muut siis menee? Meillä yritystä takana kohta 3v, ei ainuttakaan plussaa. Ovulaation induktiot, inssit ja eka PAS tuloksettomia. Nyt olisi toinen PAS tulossa torstaina. Tukilääkkeenä terolut ja ainakin viime PAS:n jälkeen pistin myös gonapeptylin. Liekkö sama kaava nyt🤔
 
Tännehän on tullut porukkaa😍 missä vaiheessa muut siis menee? Meillä yritystä takana kohta 3v, ei ainuttakaan plussaa. Ovulaation induktiot, inssit ja eka PAS tuloksettomia. Nyt olisi toinen PAS tulossa torstaina. Tukilääkkeenä terolut ja ainakin viime PAS:n jälkeen pistin myös gonapeptylin. Liekkö sama kaava nyt🤔
Mulla myös Pas torstaina. Vähän oli jännitystä, kun oli ensin tiputteluvuotoa ja sitten selkä oireili, mutta siirtoon pääsen. Tehdään luonnokiertoon, tukena lugesteron ja gonapeptyl.

Erona aiempiin kiertoihin on se, että siirto tehdään aiemmin suhteessa ovulaatioplussaan. Aiemmissa kierroissa on laskettu niin, että aamuplussasta kuudentena päivänä on siirretty. Aiemmat kaksi kierrosta ovat siis epäonnistuneet ja molemmilla kerroilla lh-huippu on joko testin tai oireiden mukaan ollut edellisenä päivänä aamun negatiivisen testin jälkeen. Siirtoaika on aiemmin laskettu seuraavan aamun positiivisesta tuloksesta + 6 päivää. Nyt laskettiin siirtoajankohdaksi iltapäivällä tehdystä positiivisesta testistä kuusi päivää tai aamun testistä viisi päivää. Saa nähdä, onko mitään eroa... Olin 38, kun solut kerättiin, joten eiköhän pääasiallisena epäonnistumisen syynä ole ollut ihan vain solujen surkea laatu.
 
Meillä yritystä takana jo ainakin 4 vuotta, ei plussia, ei raskauksia, ei lapsia kummallakaan. Selittämätön lapsettomuus. 2 inseminaatiota 1,5 v sitten tuloksettomia, viime syksynä ivf-punktio josta 8 blastoa ja nyt on eka siis siirretty.

Mun pitäs tehä testi 6.6., mutta mitä jos menkat alkaa ennen sitä, ja lääkkeet pitäs alottaa uuteen kiertoon ennen tota testipäivää? Täytyy varmaan olla klinikalle yhteydessä sitten. Ikinä en lääkärissä ollessa hoksaa kysyä tälläsiä etukäteen.

Tsemppiä teille pasiin ja varsinkin näihin sen jälkeisiin päiviin jotka todella on nimensä veroisia, piinapäiviä :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Täällähän päästään jännäilemään ihan urakalla sitten!😍 itselläni on hyvin vaikea suhtautua nyt tämän päivän PAS:iin. Sitä oli niin varma, että se ensimmäinen olisi onnistunut niin nyt tuntuu siltä, että miksi tämä onnistuisi kun ei se ensimmäinenkään… Rankat kaksi viikkoa tulossa😔

Tsemppiä @Pak81 tälle päivälle! Pidän meille peukkuja.
 
Täällä taas sama homma kun ekassa siirrossa. Reipas 4 päiväinen kaveri laitettu kyytiin. Ristin hänet osuvasti nimipäivän mukaan PASiksi😂

Lääkkeenä mulla siis olleet terolutit, gonapeptyl ja nyt tuli myös ne täälläkin paljon puhuttaneet cyclogestit. Olisiko tämä the kombo..🤞🏼 testipäivä 9.6…
 
Minulla on nyt kp 13 ja tässä kierrossa oli tarkoitus pas tehdä. Pahasti vaan näyttää, että ovulaatio osuisi ens viikon alkuun, eli pas viikonloppuun 😫 follikkeli oli 15mm. Lääkäri ei suostunut irrotuspiikkiäkään määräämään 😞
jos nyt ei onnistu, niin elokuussa vasta uusi yritys. Jotenki oon niin väsynyt ja loppu tähän koko hommaan ja jatkuvaan odotteluun ja pettymyksiin 💔🥺
 
Täällä taas sama homma kun ekassa siirrossa. Reipas 4 päiväinen kaveri laitettu kyytiin. Ristin hänet osuvasti nimipäivän mukaan PASiksi😂

Lääkkeenä mulla siis olleet terolutit, gonapeptyl ja nyt tuli myös ne täälläkin paljon puhuttaneet cyclogestit. Olisiko tämä the kombo..🤞🏼 testipäivä 9.6…
Pasihan on mitä osuvin nimi 😀 Mulle siirrettiin 5 päivän ikäinen alkio ja verikokeeseen pitäisi mennä 10.6. Testaan kyllä taas kotona ja testien perusteella päätän, menenkö verikokeeseen vai en. Toivottavasti tämä on nyt meille molemmille se kierto, kun onnistuu.
 
Minulla on nyt kp 13 ja tässä kierrossa oli tarkoitus pas tehdä. Pahasti vaan näyttää, että ovulaatio osuisi ens viikon alkuun, eli pas viikonloppuun 😫 follikkeli oli 15mm. Lääkäri ei suostunut irrotuspiikkiäkään määräämään 😞
jos nyt ei onnistu, niin elokuussa vasta uusi yritys. Jotenki oon niin väsynyt ja loppu tähän koko hommaan ja jatkuvaan odotteluun ja pettymyksiin 💔🥺
Tiedän ton tunteen todella hyvin.. Meillä kans inseminaatio hoitojen aikana varmaan noin viisi kertaa meni pieleen ovulaation väärän ajankohdan takia. Se on kuluttavaa kun aina siirtyy kuukaudella seuraava yritys😑

Olisiko sulla mahdollista pyytää siirto lääkkeelliseen kiertoon ensi kerralla?
Mä pyysin sitä (ollaan yksityisellä) juuri sen takia että en halua ottaa enää sitä riskiä että siirtyy kuukaudella jos ovulaatio osuu väärään kohtaan. Näin siis varmasti saadaan pas tehtyä🙏
 
Mulla oli ultra tänään ja kaikki näytti hyvältä, kp 10 limakalvo jo 7,5 mm, tänään ovitrelle ja päästään ens pe blaston siirtoon ellei se hemmetin vuoto ala taas! Vahva keltarauhastuki cyclot + terot määrättiin jo ma pitämään pois tiputtelua, joka mulla siis nyt 2 kierrossa alkanut jo ennen mahdollista siirtopäivää. Sinällään aika jännä, kun oon luullut että yleensä se aloitetaan aina vasta siirron jälkeen. Yritetään nyt tehdä kaikki, että saataisiin toi alkio kiinnittymään kun tää on meidän vika yritys omilla soluilla.
 
Mulla oli ultra tänään ja kaikki näytti hyvältä, kp 10 limakalvo jo 7,5 mm, tänään ovitrelle ja päästään ens pe blaston siirtoon ellei se hemmetin vuoto ala taas! Vahva keltarauhastuki cyclot + terot määrättiin jo ma pitämään pois tiputtelua, joka mulla siis nyt 2 kierrossa alkanut jo ennen mahdollista siirtopäivää. Sinällään aika jännä, kun oon luullut että yleensä se aloitetaan aina vasta siirron jälkeen. Yritetään nyt tehdä kaikki, että saataisiin toi alkio kiinnittymään kun tää on meidän vika yritys omilla soluilla.
Mä taas olen aina luullut, että on normaalikäytäntö aloittaa progesteronituki ennen siirtoa, mutta tässäkin on näköjään eroa. Mulla ei ole ollut ongelmia keltarauhasen kanssa, mutta silti Felicitas on käskenyt aloittaa lugesteronin 2 tai 4 päivää positiivisesta ovulaatiotestistä. 2 päivää oli ohjeena vuonna 2020 ja nyt tänä vuonna tuo neljä päivää.

Tsemppiä siirtoon! Toivottavasti vahva tuki toimii nyt.
 
Hei kaikille!
Kirjoittelin jo toiselle palstalle kunnes huomasin tämän ryhmän. Minulle tehtiin IVF-hoito syksyllä -22 ja muutama alkio jäi onnekseni silloin pakkaseen. Minulle tehtiin tänään aamupäivästä ensimmäinen pakastealkion siirto (D5) ja nyt jännittää. Eikä oikein vieläkään osaa rauhoittua edes nukkumaan.

Testauspäivä olisi täällä vasta 14.6.
Osaako joku sanoa, että milloin mahdollinen kiinnittyminen voisi tapahtua? Onko teillä ollut jotain oiretta jo siirtopäivönä?
Itsellä on ollut tänään pientä vuotoa ja nyt alkoi menkkakivut.

Tsemppiä kaikille!
 
Muokattu viimeksi:
Hei kaikille!
Kirjoittelin jo toiselle palstalle kunnes huomasin tämän ryhmän. Minulle tehtiin IVF-hoito syksyllä ja muutama alkio jäi onnekseni silloin pakkaseen. Minulle tehtiin tänään aamupäivästä ensimmäinen pakastealkion siirto (D5) ja nyt jännittää. Eikä oikein vieläkään osaa rauhoittua edes nukkumaan.

Testauspäivä olisi täällä vasta 14.6.
Osaako joku sanoa, että milloin mahdollinen kiinnittyminen voisi tapahtua? Onko teillä ollut jotain oiretta jo siirtopäivönä?
Itsellä on ollut tänään pientä vuotoa ja nyt alkoi menkkakivut.

Tsemppiä kaikille!
Ainakin mulla kun alapäätä, etenkin jos kohtua syystä tai toisesta ronkitaan tulee mulle muutaman tunnin viiveellä menkkamaisia jomotuksia ja myös pientä vuotoa, vaikka lääkäri olisi ollut kuinka helläkätinen. Käsittääkseni nuo tuntemukset ovat sangen yleisiä myös PAS-siirron yhteydessä.
Tiedätkö onko sinulla kohdunkaula miten mutkalla? Mutka/käyryys on saattanut siirron yhteydessä saada osumaa ja nyt hieman siksikin tihkua. Itse en olisi asiasta huolissani.
Käsittääkseni kiinnittyminen tapahtuisi D5-alkion osalta parin vuorokauden sisällä siirrosta. Jotkut tuntevat jonkin pienen tökkäisyn/ vihlaisun, valtaosa ei kai mitään. Tsemppiä sun piinapäiviin!
 
Takaisin
Top