Painonpudotusryhmä

Mulla junnas pitkään paino 83,5ssä, nyt on tippunut 83 kiloon. Tänään aamulla näytti 82,2, mitä en usko kyllä ollenkaan 😅 Meidän vaaka saattaa näyttää kahdella peräkkäisellä punnituksella jopa lähes kilon eron, jos vaaka on eri kohdassa lattialla. Niin en aina usko sitä 🙈 Joka tapauksessa nyt on hyvä laskusuunta menossa ja olen siihen tyytyväinen 👍🏻 Nyt jos alkaisin liikkumaan enemmän, niin saisin varmaan helposti pudotettua nopeamminkin painoa, mutta enhän tietenkään jaksa liikaa liikkua 😂 Taapero pitää sen verran liikkeessä kokoajan kuitenkin. Toki kevät saa myös useammin ulos lähtemään ja sen myötä tulee liikuttua enemmän. Herkkujen syöntiä olen vähän vältellyt, en silti kokonaan kiellä niitäkään.

Viime viikko vaan jumittiin. Syöminenkin oli aika ailahtelevaa - pari päivää liian rajut miinukset, pari päivää vähän yli kulutuksen. Ei ihmekään ettei tällä kropan stressaamisella edistynyt 😅 oli kyllä melko kuormittava viikkokin. Tällä viikolla tähtäin tasaisempaan menoon 🙂

Liikuntaa (siis semmoista sporttikello käyntiin, seurattavaa liikuntaliikuntaa) olen nyt saanut harrastettua kolme kertaa viikossa. Vaikka tehot on pidettävä maltillisilla matalahkoilla tasoilla hermoston oireilun takia, niin silti kivaa kun pystyy edes vähän tehdä 😊 muistan vain loppuvenyttelyn merkityksen yms. niin tätä pystynen ylläpitämään. Rankempien treenien aika on vielä joskus, kun ensin paranen ❤️‍🩹

Tasan 82 aamun lukema. Tänään vähän pääsiäisherkkuja pöydässä 🤭 Tein persikkapavlovan ja söin muutaman kindersuklaan. Aloitin tällä viikolla uusia lisäravinteita. Saa nähdä tuovatko ne jotain vaikutuksia. Toivottavasti siis olo paranee, mutta nähtäväksi jää auttaako paremmat yöunet painohallinnan suhteen.

Alkuviikko oli vähän kökköä tekemistä, ja koko tämän viikon unet on ollut mitä sattuu. Odotin siis jotain 83- alkuisia, mutta vaaka yllätti ja tarjoili päivän numeroksi 81,4 😁 Aivan saakelin hitaasti laskee, mutta kuitenkin oikeaan suuntaan 😅

Latasin eilen tuon Yazion. Onko se oikeasti auttanut muuttamaan lautasmallia? Luulen, että syön kyllä hyvin (hyvän aamupalan, lounaan, päivällisen ja vielä illalla jotain) mutta jo tuossa aamupalassa oli rasvan osuus suuri. Eikä ollut kuin Arki kermajuustoa ja Balkania paahtoleivän päällä.

Ja siis raskauden jälkeen (8 vuotta sitten.......) paino jämähti 75-78 kilon tienoille. Ei ainakaan ole vahingossakaan laskenut. Liikun kyllä, mutta ruokailu (ja napostelu, ja juominen) on se ongelma.
Sitten kun vielä tietäisi, että pitäisikö syödä paljon proteiineja, välttää hiilareita, suosia kasvisruokia vai pienillä muutoksilla valita vähärasvainen juusto ja täysjyväpasta?
Eniten inhottaa kun on nälkä. Ja mauton voileipä.

Latasin eilen tuon Yazion. Onko se oikeasti auttanut muuttamaan lautasmallia? Luulen, että syön kyllä hyvin (hyvän aamupalan, lounaan, päivällisen ja vielä illalla jotain) mutta jo tuossa aamupalassa oli rasvan osuus suuri. Eikä ollut kuin Arki kermajuustoa ja Balkania paahtoleivän päällä.

Ja siis raskauden jälkeen (8 vuotta sitten.......) paino jämähti 75-78 kilon tienoille. Ei ainakaan ole vahingossakaan laskenut. Liikun kyllä, mutta ruokailu (ja napostelu, ja juominen) on se ongelma.
Sitten kun vielä tietäisi, että pitäisikö syödä paljon proteiineja, välttää hiilareita, suosia kasvisruokia vai pienillä muutoksilla valita vähärasvainen juusto ja täysjyväpasta?
Eniten inhottaa kun on nälkä. Ja mauton voileipä.

No eipä se yksi paahtoleipä täysrasvaisella juustolla ja Balkanilla varmaan painonpudotusta estä 🤭

Sanoisin että tarpeeksi proteiinia ja paljon kasviksia, nämä pitää nälkää. Hiilareita pelätään turhaan. Suosisin toki itse ennemmin perunaa kuin pastaa/riisiä. Ja pitää oikeasti muistaa syödä säännöllisesti ettei nälkä pääse kasvamaan -> johtaa naposteluun

Mulla yazio lähinnä vähensi syömistä ainakin aterioiden välillä, kun en jaksanut kirjata 😅 sit kun totesin, ettö mun varsinaisissa aterioissa ei oo vikaa niin jätin yazion sikseen, koska stressasi. Oon sen jälkeen keskittynyt lisätyn sokerin ja napostelun vähemtämiseen. Toki herkuttelen edelleen välillä enemmän ja välillä vähemmän. Nyt oon karkit vaihtanut oikeastaan kokonaan viinirypäleisiin. En tiiä onko kauheen paljon parempi vaihtoehto, mut ainakin sata kertaa paremman makuisia kuin irtarit. 🤣

Takaisin