Omanapa: Aamun lukema 81,3 joten viikon tulos huuuuiiikeat -100 grammaa

Kierto lopuillaan täälläkin, se aina omalla osallaan vaikuttaa. Menkkoja ootellessa. Palautuminen on viikon ollut aika huonoa, mun hrv ja leposyke on ihan kummalliset. Ehkä joku pöpö, vähän tuntui eilen hölkätessä keuhkoissa limaiselta, ja meidän pikkuneiti on niiskuttanut kohta kaksi viikkoa.
@Miyn mä oon Yaziota käyttänyt pitkään. Mulla se on yleensä* ihan näppärä työkalu siihen, että pysyn kartalla protskun saannista (tultava tarpeeksi että mun olo pysyy tasaisena) ja toki myös korkeakaloristen vaihtoehtojen annoskoon määrittelyyn. (*yksittäisiä ajanjaksoja sen käyttö on lietsonut myös ylisuorittamiseen ja jättämään kalorit liian alas edes ehdottamastaan tavoitteesta). Että pala kaksi suklaata on sen verran mikä mahtuu päivän makroihin dieetilläkin, mutta levy päivässä käyttää puolet energiantarpeesta (tai kiristellessä yli puolet, mutta saitte juonesta kiinni).
Mutta joo, esimerkiksi sen voileivän suhteen on Yazio avannut silmiä, mitä kannattaa päälle laittaa. Kermajuustosiivu, rasvaisempi leikkele ja voimainen levite tuo enemmän energiaa kuin kevyempi juusto (meillä vaihtui koko perheen normioltermanni vihreeseen 17%-rasvaseen ja omalle leivälle eksyy useimmiten aamupala 5%), täyslihaisempi leikkele (kinkku/kalkkuna tms) ja ilman levitettä tai hummuksella. Kurkkua tykkään laittaa leivälle ison keon!
Ylipäänsä ruokavalio kannattaa luoda itselle ja omalle voinnille sopivaksi. Oon itse ollut ennen lapsia keto, ja hetken lasten välissäkin, mutta just nyt mun vointi ei hyödy siitä ruokavaliosta. Jos oma perus olo on jo suht hyvä, niin mun neuvo on tehdä mahdollisimman helppoja muutoksia. Esim meillä se juuston vaihtaminen. Ja kasviksia kannustan miettimään monipuolisemmin kuin parsakaalina tai vihersalaattina

meillä eksyy kinkkukiusaukseen wokkivihanneksia, suikalejuureksia yms pakasteita saman verran kuin perunaa. Makaronilaatikkoon menee rasvaisen (23 tai 17%) jauhelihan sijaan 10% rasvainen nauta tai 5 % rasvainen hirvi. Tai kanajauheliha. Makaronilaatikkoon uppoaa helposti joukkoon maissia, herneitä, paprikaa, porkkanakuutioita jne. Lautaselle ja vatsaan saa ylipäätään täytettä ruokaisista vihanneksista jne.

vihannesmäärän jälkeen seuraavaksi tärkein on protsku, sen lähteessä kiinnittää huomiota rasvan määrään. Hiilarituotteissa kuitupitoisemmat kyllä pitää paremmin nälkää poissa. Rasvassa mun vinkki on mitata paistorasvan määrä. "Teelusikallinen" silmämääräisesti on helposti eri kuin mittalusikalla mitaten
Sinulla on kyllä ollut hyvän kuuloinen alku

pitkäjänteisesti vaan eteenpäin, äläkä säikähdä jos alun jälkeen tuleekin tasaisempi vaihe eli jumitus

aina ne lopulta antaa periksi, tälleen kauan tätä asiaa "harrastaneen" kokemuksella