Painonpudotusryhmä

Mäki oon miettinyt jos ottais jonkun spurtin jouluksi kun raskautumishommatkin lykkääntyivät. Ihme pinttymähän oli joskus että vois olla normaalipainossa ennen seuraavaa raskautta, sinne olis n. -6kg vielä. Olisihan se tiukalla otteella saavutettavissa jouluksi mutta en tiedä onko vähän turhan kova tahti kun ei se paino ihan samaa tahtia kuin 15 kiloa sitten putoa. Toisaalta söin kyllä just äidin leipoman tuoreen korvapuustin ja eilen töissä suklaata kun kahvihuoneessa oli että olisihan näitä kiristyskohteita😄

@Nila joo on kyllä huomattavasti hitaampaa tämä homma nyt kuin isommilla kiloilla 😆 olispa helppoa jos painonpudotus puksuttaisi kuin juna tasaisesti aina vain eteenpäin 😅 mullakin on salaisena haaveena vielä se kolmas vauva 🥹 samaan aikaan myös identiteetti- ja urakriiseilyä kun en oikein tiedä mitä enää haluaisin, muuta kuin sen vauvan, ja mikä asia elämässä olisi järkevää mihinkin vaiheeseen.

Täällä pääsin syksyn alimpaan, 79,2 kiloa. Jee 😅 Jokohan ensi viikolla kääntyisi 78-alkuisten puolelle.

78,9 tänä aamuna näkyviin 😁 Ostin kuukausi sitten vintedistä yhdet ulkohousut, jotka olikin pienet. Ei menny napit kiinni lähellekään 😆. Eilen sovitin niitä, niin napit meni jo kiinni! Käyttöön sopivat ne ei silti vielä ole, veikkaan että pienikin liike sais nepparit sanomaan pikspoks 😆🤣 mut hyvät tavoitehousut yrittää saada ne vielä tänä syksynä käyttöön.

Jee hyvä @litranmitta ! 🥳 Mullakin on muutamat housut odottamassa ja sitten parit viime talvena ostetut alkaa olla isot, ainakin vyön tarvii, ettei tipahda. 😄

Täälläkin tänään uusi alin 65,1kg. 😊 Viime viikon maanantaista -0,6kg. Taas sama kun yleensä ennen uusinta alinta eli ei mikään kevennysviikonloppu takana. Oltiin viikonloppuna reissussa, juhlissa ja sunnuntaina hotelliaamupalalla. 😄

Mulla alkaa kilot taas hiljalleen sulaa. Oon vähentänyt syömistä aika radikaalisti annoskokojen myötä. Ja tein aika radikaalin ja kalliin päätöksen myös. Mä ilmottauduin Anni Vuohijoen valmennukseen. Siihen kuuluu tapaamiset, oma kunto-ohjelma, ruokavaliovalmennus yms. Hitokseen kallis, mut nyt näytän näille kiloille närhen munat.

Mä oon nyt aikalailla siinä alkuperäisessä tavoitteessa, jonka toukokuussa asetin, kun eilen ja tänään näytti vaaka 64,2kg (-9,4kg). Sinne normaalipainon puolelle pääseminen kyllä kutkuttaisi, niin muutaman kilon haluaisin vielä pois.

Oon nyt käyttänyt sitä Yaziota 25 päivää ja huomannut, että mun käsitys siitä, miten paljon missäkin on energiaa, on ollut jonkun verran pielessä. Vaikka luulin, että osaan aika hyvin arvioida. 🙈 Luulen, että oon siis syönyt ns. paljon enemmän kun oon luullut ja sen takia paino on välillä junnannut pitkäänkin samassa. Edelleenkään ei aiheuta minkäänlaista stressiä toi kirjaaminen tai jos menee päivä punaiselle, niin aion jatkaa vielä ton käyttöä.

Vielä kun löytäisi sen liikuntakärpäsen jostain, hävettää miten vähän tulee hikiliikuntaa nykyään harrastettua. 🫣

Oon nyt kuullut niin montaa eri mielipidettä, että kysyn vielä lähteistä luotetuimmalta rli täältä.. 🤣

Osa sanoo, että oviksen jälkeen ei saisi harrastaa raskasta liikuntaa ja osa sanoo, että kaikkea voi tehdä normaalisti. Ja mikä sitten lasketaan raskaaksi? Itselle normaalia raskaampi? Vai lasketaanko kaikki salitreeni esim raskaammaksi? Ja joku sanoi ettei pitöisi juostakaan..

Onko jollain luotettavaa tietoa?

Tänään -20kg synnytyksen jälkeisestä lukemasta, ja enää nelisen kiloa normaalipainoon 😍😍 kylläpäs tuli hyvä mieli. Ollaan nyt kaverin kanssa tehty sillai että postaillaan toisillemme kuvia syömisistä hyvässä hengessä, selkeästi tästä on ollut apua että paino pudonnut nyt nopeammin.

Mun tietääkseni ei oo mitään näyttöä siitä että itselle tavanomainen treeni häiritsisi ovulaatiota. Toki keholle on stressin paikka sellanen jos vetää itsensä äärirajoille mikä saattaisi vaikuttaa ovulaatioon.

Kivoja kuulumisia kaikilta! 🥰

Huh mikä pms-viikko oli täällä 🆘😵😝 kaikki alkoi siis toissa viikonloppuna. Olin metsällä mukana, eli koko päivän pihalla. Asiaan kuuluu herkut eväät, joten söin suklaata ja paistelin makkaraa. Sit oltiin vielä illalla mummolassa missä oli kahvivieraita ja kakkuja ja herkkuja yllin kyllin. Seuraava viikko piti ottaa nätisti ruokailujen suhteen, mutta joku pms-hirviö otti mut valtaansa ja oon syönyt kaikkea mahdollista ja paljon joka ikinen päivä 🫣😅 viikonloppu oltiin taas metsällä nuotioeväitä paistelemassa. Sunnuntaina aukesi menkkahanat, ja nyt ykskaks kaikki huutava nälkä ja mieliteot on tiessään. Joten tässä palataan takaisin siistimmän syömisen pariin 😅 kuinkahan kauan tällä kertaa kestää saada tämä viikossa kerätty pöhötys pois 🙄

Mun valmennus on mennyt ihan päin honkia, oon vaan lihonut tän aikana. Salitreenit menee hyvin, mut syöminen edelleen menee ihan miten sattuu, liikaa herkkuja ym. Otin sit viime viikolla ihan suoraan tauon ja ilmoitin PT:lle etten loppuviikkona nyt kirjaa mitään jne ja katotaan viikonlopun jälkeen uudestaan. Nyt oon syönyt ja herkutellut itseni ähkyyn, tuloksena +2kg nestettä ja uudella energialla kohti tuloksia. Huomenna otetaan puhelu PT:n kanssa ja tehdään uusi suunnitelma.

Alkuun meni jees, mutta sitten kun tapahtui stressin aiheuttama 2-3kg nousu joka ei niin vaan lähtenytkään, niin ollut aika masentavaa kun mitään ei tapahdu ja sitten vaikea pysyä ruodussa kun muutos on superhidasta. Kaipaisin ehkä vähän tiukempaa kalorirajaa, jotta muutosta alkaisi tapahtua - painon tippuminen on mulla paras motivaatio, ja siihen ei oikein ”riitä” sellainen 200g viikkopudotus.

Negahan testistä pamahti tänäaamuna. Nyt voi siis taas vetää täysillä.

Aloitan huomenna sen Anni Vuohijoen valmennuksen. Siihen liittyen innostuin ottamaan mittoja. Viimeksi samat mitat keväällä. Ja siitå huolimatta, että kesä tuli elettyä pellossa niin vyötäröltä lähtenyt 7cm, reisistä kummastakin 1,5cm, mutta tskamukseen tullut 2cm lisää. Vissiin mennyt pakaratreeni perille 🤣

Mä luulen, että mä taidan sittenkin nyt ainakin loppuvuoden mennä tän painon ylläpidolla, kun nyt oon samassa painossa mitä ennen raskauksia. Ei oo jotenkin ehkä jaksamista tai fiilistä nyt kiristellä noita viimeistä kahta kiloa siihen normaalipainoon. Jatkan kyllä varmaan tota ruokien merkitsemistä tonne appiin, mutta ihan vaan koska tykkään siitä ja on se hyvä vähän kartalla pysyä. 🙂

Silloin kun aloitin, niin taisinkin kirjottaa, että tää noin 64kg on nyt aikuisiällä ollut sellainen, missä on helppo pysyä, vaikka onkin lievän ylipainon puolella. Niin ehkä nyt ainakin loppuvuoden pidän taukoa varsinaisesta pudottamisesta ja harjoittelen taas ylläpitoa. Jos muutan mieltäni niin sitten jatkan pudottamista. 😄

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! 💪🏼❤️

Mun valmennus on mennyt ihan päin honkia, oon vaan lihonut tän aikana. Salitreenit menee hyvin, mut syöminen edelleen menee ihan miten sattuu, liikaa herkkuja ym. Otin sit viime viikolla ihan suoraan tauon ja ilmoitin PT:lle etten loppuviikkona nyt kirjaa mitään jne ja katotaan viikonlopun jälkeen uudestaan. Nyt oon syönyt ja herkutellut itseni ähkyyn, tuloksena +2kg nestettä ja uudella energialla kohti tuloksia. Huomenna otetaan puhelu PT:n kanssa ja tehdään uusi suunnitelma.

Alkuun meni jees, mutta sitten kun tapahtui stressin aiheuttama 2-3kg nousu joka ei niin vaan lähtenytkään, niin ollut aika masentavaa kun mitään ei tapahdu ja sitten vaikea pysyä ruodussa kun muutos on superhidasta. Kaipaisin ehkä vähän tiukempaa kalorirajaa, jotta muutosta alkaisi tapahtua - painon tippuminen on mulla paras motivaatio, ja siihen ei oikein ”riitä” sellainen 200g viikkopudotus.

Viime viikolla saatiin tiputeltua 1,5kg nesteitä pois viikonlopun jäljiltä, vaikkei pysytty mitenkään kaloritavoitteessa. Mulla on koko ajan jos jotakin menoa ja meininkiä, niin hankalaa. Menkat alkoi tänään ja PMS-himot vaivasi viikonloppuna ja alkuviikosta. Sovittiin tälle viikolle vähän korkeampi kaloritavoite kun oli tiedossa kaikkea ekstraa. Voi olla että menee vähän yli, mutta kuitenkin. Tällä viikolla painon putoaminen jatkunut, ja ollaan niissä lukemissa kuin ennen tuota vapaaviikonloppua. Jos pääsis jonnekin 79kg tienoille (nyt siis 81.3kg) marraskuun loppupuolella, ja jonnekin 77kg jouluksi.

Osa sanoo, että oviksen jälkeen ei saisi harrastaa raskasta liikuntaa ja osa sanoo, että kaikkea voi tehdä normaalisti. Ja mikä sitten lasketaan raskaaksi? Itselle normaalia raskaampi? Vai lasketaanko kaikki salitreeni esim raskaammaksi? Ja joku sanoi ettei pitöisi juostakaan..

Onko jollain luotettavaa tietoa?
Olin joku vuosi sitten salin naisten illassa ja sieltä on jäänyt mieleen että ovulaation aikaan on korkeat testot ja voi hyvin treenata kovaa ja tehdä vaikka enkkoja 😁

Viimeinen kuukausi meni aiiiivan penkin alle tämän suhteen 😅 iski tosi voimakas joku mikälie kaamosmasennus tai arkiväsymys. Oli kaikkee pientä ja isoa kuormaa, enkä sitten jaksanut oikein ollenkaan huolehtia ruokailusta. Tai aina pari päivää jaksoin kerrallaan, ja sit se iski kynsille ja löysin itseni käsi pikkuleipälaatikossa.

Päätin kokeilla herkkuputken ja möllöolon keskeyttämiseen vähän ketoilua. Nyt menossa kolmas päivä. Eilen ja tänäänkin vielä energiat aika nollissa kun keho käyttelee varastohiilareita tyhjäksi. Tänään aamulla oli kyllä jo tuttu pirteä keto-olo, eli ilmeisesti kroppa alkaa tuottaa pian polttoainetta rasvasta 😊 lounaan jälkeen sit taas lihakset alkoi tuntua tyhjiltä 😅 no, pari päivää vielä niin pitäisi alkaa piristyä jos keho toimii samoin kuin aiemmilla ketoilukerroilla 😁

Suunnitelmana olisi jatkaa tätä jouluun, jos ei ala tökkimään. Varaan kyllä täyden oikeuden muuttaa suunnitelmia vaikka heti huomenna jos haluan 😂😂 Ja yksittäiset poikkeusateriat sallin myös, en jaksa vetää liian tiukkapipoista linjaa tällä hetkellä. Hiilaritavoite on pitää alle 50, se riittää mun aktiivisuudella jo ketoosiin pääsyyn eikä tarvi väkisin vetää alle 20:een joka ikistä päivää 😇

Mulla paino pyörii nyt 89-89,5 välillä. Ihan järjetön väsymys täälläkin ollut viimeisen viikon. Toki töissä kamala paskamyrsky menossa ja lisäksi fiilis ollut huono muutenkin. Senttejä on lähtenyt viime keväästä ainakin 7 vyötäröltä. Mut miksi se ei näy painossa!!!?

Mies oli viikon kipeänä ja hoidin kodin yksin. Nyt kun on terve ja mulla oli vapaapäivät niin odotukset oli miehen puolelta korkealla että hoidan miöjoona asiaa. Ja kun mulle vapaat on sellaisia että saisin keskittyä itseeni ja käydä salilla ja vaikka istua sohvan nurkassa hetken neulomassakin.

Oon ollut rikki tosi monista vauvauutisista lähipiirissä, mutta silti rakastan neuloa vauvaneuleita ja se tuntuu olevan jotenkin terapeuttistakin. Samalla oon itse valmistautunut henkisesti perjantain aukkariin. Viimeksi olin aivan sairaan kipeä. Ja samalla en jaksa uskoa, että päästäis vieläkään aloittamaan hoitoja.

Takaisin