Painonpudotusryhmä

onpa vaikuttavaa @Unitupuna ! Hyvä sinä 👌🏽😍

Ja tsempit painojumien kanssa kärvisteleville! Se on niin turhauttavaa!

Mä otin nyt takaisin yazion käyttöön kun tilaustakin mulla oli vielä marraskuuhun asti voimassa. Ilokseni huomasin että siihen oli tullut tässä välissä tekoälykamera jolla voi vaan ottaa kuvan annoksesta ja se ehdottaa sisältöä ja kaloreita! Toimii yllättävän hyvin ja on kyllä kaipaamani helpotus tuohon. Mähän pidin taukoa kesäkuun kirjaamisesta. Tulos n. 79kg -> 83kg 😅 sain kyllä heinäkuun aikana taas painon n. 78-79kg ilman kalorilaskentaa lisäämällä vihannesten ja hedelmien määrää reippaasti mut nyt taas useamman viikon paino pyörinyt tuossa 78kg tuntumassa. Luulen että mun hevosen ruokahalulla saan kalorit helposti ylläpitokaloreihin äärimmäisen terveellistä ruokaakin syömällä, joten ajattelin että tähän painonpudotusvaiheeseen otan tuon yazion taas käyttöön. Luulen myös että tuossa ruokavalioryhmässä jonka ohjeita ylimalkaisesti noudatan tuon vihannesboostin aikana huono juttu mulle oli että korostettiin kolmea jättimäistä ateriaa. En pysy sen kylläisempänä iltapäivään, söin sitten 1kg tai 1,5kg annoksen joten sama sitten säästää vähän kaloreita välipalalle. Yllättävän pienistä jutuista se kalorivaje kuitenkin muodostuu. Jos syön 450 kalorin bowlin 600 kalorin sijasta lounaalla ja molemmissa välipalaksi vaikka banaanin ja kahvin niin vähän kevyemmällä bowlilla se on sen 150 kalorivaje jo päivään eikä kylläisyydessä eroa 🫢

Olin aika varma, et nyt paino ei olisi laskussa, kun jouduin vauvan mahavaivojen vuoksi lopettamaan magnesiumin käytön. Magnesium on siis pitänyt mun suolen liikkeessä, oon tämmönen ibs-vaivainen. Mutta kyllä se kuitenkin tänään oli 700 g vähemmän kuin viikko takaperin. Ensi yönä mies on yövuorossa eli on nyt maanantain ja tiistain päivällä kotona. Tää on tarkoittanut lounasbuffettia ja mulla menee buffetissa aina ihan överiksi. En ota jälkkäriä ja juon vaan vettä, mutta tulee otettua 2-3 lautasellista sitä ruokaa. Mulla on joku ihme pakkomielle, että täytyy sitä ruokaa vetää ihan överit/ähkyt, muuten ei ole sen 15 € tms väärti 🥲 ihan ihme ajatus, kun siitä että mä syön ähkyt ei oo yhtään kellekään mitään hyötyä. Jotenkin tosi hankala hyväksyä et söis vaikka vaan yhden lautasellisen, naurettavaa. Esikoisen ollessa 6 kk oltiin 6 päivää ulkomailla reissussa, jossa oli 3 kertaa päivässä buffet. Onnistuin lihomaan 3 kg sillä reissulla, mikä on varmasti ihan maksimit mihin pystyy...

Parin viikkoa melkein edellisestä alimmasta ja tänään huikealla sadalla grammalla uusi lukema 😮‍💨😅 81,2 kiloa. Söin vielä eilen erityisen paljon, kun tuli leivottua pitkästä aikaa hapanjuurileipää ja iltapalaksi nautiskeltua useampi siivu. Päivän kokonaiskalorit kuitenkin vain luokkaa 2000, kun nyt kiristellessä pyrin pitämään siellä 1500-1600 välissä. Ehkä se oli sit kaivattu runsaamman syömisen päivä, että sai näinkin hurjan uuden alimman 🤣 Ovulaatio oireista päätellen ollut / tulossa näinä päivinä, arvelisin väliä tiistai-huominen (leposyke nousi tiistaina, ja luonnonliukkarit oli eilen parhaimmillaan, sekä alavatsan tuikkiminen alkoi eilen). Saa nyt nähdä mikä mun kropan ratkaisu on painon suhteen näissä olosuhteissa.

Noi buffetit on kyllä salakavalia! Mä rakastan sushibuffia ja oon ottanut sen periaatteen että kaiken kanssa pitää syödä ensin sama määrä vihanneksia. Jos en löydä buffasta sellaisia salaatteja tai kasviksia jotka ei lillu öljyssä niin oon usein syönyt vaikka kirsikkatomaatteja 250-500 g edeltävästi. Sitten vielä suosin vähärasvaisia herkkuja buffasta kuten jotain kurkku/paprikamakeja, hedelmiä ja maltillinen määrä avokadonigirejä, lohinigirejä. Sit jos löytyy joku teppanyaki-pöytä niin oon ottanut sieltä usein vaan maustamatonta tofua kypsentämättä proteiiniksi. En oikein välitä friteeratusta ja siinä säästää taas kaloreita kun ei oo kaikki lotrattu öljyssä. Mutta tuo vaatii kyllä tietoista keskittymistä että voi lopettaa kun on kylläinen, eipä se nautinto siitä isommaksi kasva jos vetää ähkyyn, päinvastoin 😅 kalorit kyllä saa talteen rasvan muodossa 🥹

Täällä uusi alin… kolmeen viikkoon! 77,3kg. Kolme viikkoa sitten 77,9kg 🥳 kirjaaminen tuottaa tulosta. Oon kyllä jo viikon kahden aikana olossa ja peilissä huomannut että jotain tapahtuu mutta nyt sitten vasta luteaalivaiheeseen tullessa vaaka heilahti

Oviksen ilmeinen ohimeno täälläkin toi nyt vaakaan liikettä alaspäin. Tänään 81.0 tasan. Sitkeitä kyllä nämä viimeiset kilot normibmi:n ylärajan tuntumassa 😮‍💨

Täällä junnataan yhä, ei liiku mihinkään 🥲😅 Täytyyköhän taas hetkeksi alkaa taas vielä tarkemmin seurata syömisiä, jos siitä saisi vähän liikettä 🤔 Mun BMI on nyt 27,1 niin vielä on vähän matkaa normaalipainoon 🌈

Täällä junnataan yhä, ei liiku mihinkään 🥲😅 Täytyyköhän taas hetkeksi alkaa taas vielä tarkemmin seurata syömisiä, jos siitä saisi vähän liikettä 🤔 Mun BMI on nyt 27,1 niin vielä on vähän matkaa normaalipainoon 🌈

Mullakin BMI 27,7. Toki onneksi jonkin verran lihastakin, nykyään erottuu jo haba, olkapää- ja rintalihas kun vähän pullistelee😂 mut tavoitteena pudottaa vielä 10kg.

Näyttää vaan siltä että oon saanu vaihteeksi jonku rasitusvamman nilkkaan, googlettelun perusteella vois olla joku peroneus tendiniitti 🥲 onneksi ei koko aikaa vaivaa, täytyy kuitenkin malttaa vähän keventää rasitusta. Luulen että osasyy on skechersin kävelylenkkarit joita oon käyttänyt kävelymatolla, niissä on vähän korkea varsi niin ehkä hinkkaa tohon nilkan syrjään

Mullakin BMI 27,7. Toki onneksi jonkin verran lihastakin, nykyään erottuu jo haba, olkapää- ja rintalihas kun vähän pullistelee😂 mut tavoitteena pudottaa vielä 10kg.

Näyttää vaan siltä että oon saanu vaihteeksi jonku rasitusvamman nilkkaan, googlettelun perusteella vois olla joku peroneus tendiniitti 🥲 onneksi ei koko aikaa vaivaa, täytyy kuitenkin malttaa vähän keventää rasitusta. Luulen että osasyy on skechersin kävelylenkkarit joita oon käyttänyt kävelymatolla, niissä on vähän korkea varsi niin ehkä hinkkaa tohon nilkan syrjään
Lenkkarit kannattaa tsekata. Vinkki vitonen: sain aikoinaan saman jalkavaivan ja lääkäri käski vaihtamaan ensialkuun sukat varrettomista lyhytvartisiin. Kuulemma sukkien puristus on usein yksi altistava tekijä, etenkin jos on vähääkään turvotusta ollut (mulla oli just raskauden jälkeen vielä turvotuksia kun toi alkoi oireilla).

Lenkkarit kannattaa tsekata. Vinkki vitonen: sain aikoinaan saman jalkavaivan ja lääkäri käski vaihtamaan ensialkuun sukat varrettomista lyhytvartisiin. Kuulemma sukkien puristus on usein yksi altistava tekijä, etenkin jos on vähääkään turvotusta ollut (mulla oli just raskauden jälkeen vielä turvotuksia kun toi alkoi oireilla).
Kiitos vinkistä ! Mulla on kyllä aika löysiä varrettomia sukkia mut alkaa olla niin vanhoja että sietää mennä muutenkin vaihtoon. + varrelliset on kyllä muutenkin mukavampia suomen oloihin

Hienoja tuloksia täällä! 😍😍

En oo nyt käynyt puntarilla aikoihin. Viimeksi silloin, kun aloitin metut sekä formolinen (jota oon kyllä muistanut ottaa joskus ja jouluna). Olo kuitenkin kevyempi, joka voi kyllä johtua myös lääkkeiden aiheuttamasta ripulista. 🤣 huomenna olis tarkoitus käydä puntarilla aamulla taas ennen seuraavia yövuoroja.

Makeat herkut on pysynyt tosi hintsuina metun aloittamisen jälkeen, koska makeanhimo vähentynyt. Mutta nyt kun on ollut ripuli niin tuntuu ettei mikään imeydy ja koko ajan on nälkä..

Jumi purkautuu 🤩 80,2 tänä aamuna. Vähän enää niin pääsee takaisin seiska-alkuisiin 😊 Kaikkein alimpaan matkaa 2,9 kiloa ja siihen kesän alun pitkään tasalukemaan kaksi kiloa 😊 kun oli siis pitkään siinä 78-79 välissä 😁

Tänään aamulla paino 68,5 kg 🤗 eli BMI nyt alle 24 🥳 On se kyllä jännä ku jotkut näyttää tällaisessa painossa jo tosi hoikalta, mutta mä näytän kyllä semmoiselta pullukalta. Pitäis varmaan kerätä enemmän lihasta 😅

Ja virallinen punnituspäivä: 67,9 kg 🤩 viikon takaiseen - 1,0 kg. Epäilin vielä, et tänään vois olla nesteitä, kun janotti yöllä ihan hulluna, sillä söin eilen pizzan. Tosin se pizza ei ollut mikään superepäterveellinen, koska otin kasvispizzan ilman juustoa 😄 ja se oli oikein hyvää! Päällä oli artisokkaa, oliiveja, pinjansiemeniä, rucolaa ainakin 😋

Vauva on nyt 4 kk, epäiltyjä hulinoita on kestänyt nyt kuukauden, nyt vaikuttaa et tekee hampaita ja mahaakin vääntää (aiempi antibioottikuuri sekä kiinteiden aloitus)... yöt on aivan surkeita, viime yönä heräsi "vain" 10 kertaa. Mies hoiti viime yön ja mä nukuin esikoisen sängyssä, esikoinen oli yön mummolassa. Itse en siis herännyt kuin klo 00:30 ja 04:30 imettämään. Ongelmana vaan, kun mies lähtee nyt eri paikkakunnalle töihin nyt keskiviikkona ja jatkossa on vaan perjantai- ja lauantai-yöt apuna. Tosin nyt tällä viikolla kun keskiviikkona lähtee, menee mökille perjantaina ja lauantaina on kaverinsa varpajaiset. Jouduin ilmoittamaan, että ei vaan voi juoda nyt lauantaina, koska mä tarvitsen edes sen yhden yön, kun saan itsekin vähän nukkua. Sunnuntaina lähtee siis jo takaisin työpaikkakunnalle ja sit perjantaina palaa. Eli 12.9. perjantaina aion kyllä taputtaa itseäni olalle, kun oon selviytynyt pahimmasta 😅

Mutta nyt vauva nukahti päiväunille, pakko itsekin alkaa nukkumaan.

Seiskalla alkavat näkyviin kun 79,9 🤩

@Unitupuna hieno tulos 🤩 ja ihanan kuuloinen pizza 😋😍😂 huuuh rankka vaihekin siellä menossa. Uni on omalle hyvinvoinnille kyllä semmoinen kivijalka mille kaikki tasapaino perustuu. Tsemppiä! Saatko mummoja tai muita tukiverkkoja hyödynnettyä miehen työputkien aikana, että saat päikkäreitä edes nukuttua?

Lauantaina mentiin hoploppireissun jälkeen raxiin syömään 🤭 mun buffet-taktiikka on ekalla lautasella syödä noin 60 % salaattia ja myös jotakin salaattipöydän vähärasvaista protskua (esim raejuustoa). Sit esim pizzabuffassa en ota joka sorttia, vaan valkkaan paria suosikkia. Näin makuhermot pysyy perässä, ja ei tule syötyä kipeeksi asti vain siksi että "oi tuota en vielä maistanutkaan!" ns. pakko syödä lautanen tyhjäksi ja kaikkee pitää maistaa -kasvatuksen saaneena makunautiskelijana 😅 onnistuin tällä kertaa ihan hyvin. Söin kylläisyyteen asti, masu oli täynnä, muttei kipeä tai epämiellyttävä olo.

Mulla on mennyt moti viimeisen viikon aikana. Menkat kaks viikkoa myöhässä, paino pomppas ilman syytä melkein 2kg vaikka oon ollut vajeella… (parisuhde)stressi syynä todennäköisesti. Tuntuu niin turhalta maksaa valmennuksesta tällä hetkellä, mutta ilman sitä olisin varmaan vielä pahemmin retuperällä. Töissä en saa mitään aikaiseksi. Kaikki on ihan kakkaa. Ja syksykin tulee. Jaksaminen ihan nollissa 😔

Omat aamukuulumiset: valvotusta yöstä huolimatta uusi alin 79,3 kg. (Puoli kaksi piti nukutella neitokaista kolkyt minsaa jonkun unennäön jäljiltä, ja siitä jäin liian hereille eikä uni tullut ennen kuutta. Tai ensin kun meinasin nukahtaa, kiljaisi esikoinen unissaan jotain, ja seuraavaksi kun meinasin nukahtaa, tärähti miehen rannekellosta sammuttamatta unohtunut herätys 🥴). Kaksi kiloa enää kevään alimpaan! Luulis näkyvän jo tässä syyskuun aikana se, ellei jää viikkokaupaksi jumiin 😅

Mä pääsin nyt vihdoin jumista liikkeelle, pääsin takaisin siihen elokuun alun 66,9kg 🥳 Elokuussa tuli ihan yhtäkkiä 1-1,5kg ja junnasi siinä, vaikka en muuttanut mitään.. Mut jospa tästä taas suunta alaspäin! Ens viikonloppuna on tosin muutamatkin eri juhlat, täytyy ottaa kakkua maltilla 🤭

Täällä on mitattu myös oma alin sitten ennen raskauden... 68,1kg ja tuntuihan se ihan kivalta, toki pitää selkeesti panostaa nyt paremmin proteiinin saantiin koska enemmän oli inbodyn mukaan lähtenyt lihaksesta kuin rasvasta, toki myös hieman skeptinen tuloksiin olen.

On ollut mielenkiintoista lukea teidän vaiheita tässä ketjussa 😊

Itsellä nyt kohta 9kk vauva ja paino jämähtänyt 75kg kohdalle. Tämä ei ole kuin pari kiloa enemmän kuin ennen raskautta, mutta haluaisin tiputtaa painoa normaalipainon puolelle.

Ostin valmennuksen, mutta keskityn siinä vähän enemmän kunnon kohotukseen ja nukkumiseen / palautumiseen nyt ainakin alkuun. Ruokamääriä lasken vähän siinä mielessä että oppisin hahmottamaan sopivia määriä. Onko tämä sitten enemmän elämäntapamuutosta kuin dieettiä.

Mulle maistuu hyvin ns. terveellinen ruoka, lapsuudessa oon tottunut syömään paljon kasviksia ja kotiruokaa. Ongelmana ehkä enemmän vähäinen uni ja liikunta ja ruokien skippaaminen. Ja karkin syöminen sitten kun edellä mainitut asiat ovat menneet pieleen.

Imetys on vielä menossa joten en tosiaan mitään tiukkaa dieettiä ole aloittamassa. 😊

Takaisin