Painonpudotusryhmä

täällä meni kesäkuu vähän niin ja näin. Lopetin Yazion käytön kun tuntui ettei se ole järkevää pitkällä tähtäimellä eikä paino ollut pudonnut toukokuun alun jälkeen. Tuntui että kikkailin vähän liikaa kaloreilla ja vaikka söin paljon hyviä juttuja niin herkkuja tai tuhdimpia juttuja meni melkein joka päivä. Jotenkin myös henkisesti saattoi tulla olo että on ”nälkä” jos olisi kalorit tavoitteissa (eli matalammat). Nyt oon pari viikkoa keskittynyt ruoan laatuun ja oikeasti ottanut käytäntöön tuon kaloritiheysperiaatteen. Kasviksia ja hedelmiä tulee syötyä n. 800-1500g päivässä, joka on mulle ihan ehdoton koska syön _paljon_. Osallistuin myös Chelsea Maen ilmaiselle Kickstarter -verkkokurssille, jonka kasvishaasteessa (kestää lyhyimmillään vain viikon) ideana syödä 0,5-1kg kasviksia joka päivä ja kuvata pääateriat ryhmään. Paino on pudonnut nyt melkein kaksi kiloa. Tänään uusi alin 78,7 kg, mikä tuntuu NIIN hyvältä melkein kahden kuukauden jumituksen jälkeen

Lopputulos loman jälkeen oli vajaan kilon nousu. Sitten meniki pari päivää överiksi henkisen pahoinvoinnin ja lomalta paluun vuoksi, niin tuli vähän nousua, muttei paljoa.

Mulla alkoi eilen kunnolla tuo 1-1 valmennus PT:n johdolla. Viime viikko oli ns orientaatiota, kirjasin ylös syömiset jne, mutta vasta tällä viikolla alkaa kunnolla. Nyt on vähän raskasta henkisesti parisuhteen vuoksi, niin sain tälle viikolle vähän kevyemmät tavoitteet. Erityisen innoissani olen tarkemmasta treenisuunnitelmasta! Tänään menen salille testaamaan uutta ohjelmaa 🤩

Tsemppiä @Olive 🩷 ihana valmentaja että huomioi koko tilannetta!

@Nila kivasti lähtenyt siellä homma etenemään ☺️ taidan sun esimerkistä itsekin alkaa lisätä kasvisten määrää taas entistä isommaksi (vaikka paljon niitä tässä välissäkin on mennyt).

Kaloriseuranta täälläkin nyt tuottaa vaan jatkuvaa pettymystä siitä, että sen 1900 kcal syötyä oon illalla edelleen nälkäinen, sekä aivan järkyn kierroksilla ja kuormittunut ja ärsyyntynyt. Sit syön illan lopuksi kuitenkin mitä kaapista löytyy. Paino sentään nyt pysähtynyt ja jumahtanut 83-84 väliin. Mut vähän harmittaa kun olishan se kiva olla pian takasin sinne 78 lukemiin.

Keto toisaalta houkuttaisi kokeilla kun ennen tuonut nopeasti tuloksia. Mut sit taas tällä hetkellä se ei tunnu hyvältä, kun kaikkia ihania värikkäitä vihanneksia, marjoja ja hedelmiä on olemassa. Ehkä sitten jos tehokkaampi yrittäminen tällä normityylillä ei toimis.

Vähän siis tässä omassa tilanteessa nää kesän ihanat herkut, rutiinittomat päivät, kuormitus tästä arjesta, vähän alakuloinen olo ja aistikuormittuneisuus (niin over-touched ja äänikyllästetty olo joka ikinen päivä jo ennen klo 14 mihin ennsit osaa oikein muutakaan hoitokeinoa kun joko roikkua kännykällä yksin pimeässä ja hiljaisuudessa tai syödä jotain vahvoja aistimuksia tuovaa ruokaa illalla yksin) päivistä kotona nyt heittää kapuloita rattaisiin.

tsemppiä ❤️

Suosittelen kyllä lisäämään kasviksia, sillä saa jättimäiset annokset aikaiseksi. Mulla kyllä myös hedelmät ja marjat (varsinkin nektariinit, vesimeloni ja mansikat näin kesällä 😍) tyydyttää kyllä makeanhimon. Niitäkin oon vetäny ihan niin paljon kuin sielu sietää. Mä oon kyllä luonnostani niin anti-vhh että oksat pois, rakastan hedelmiä, riisiä ja perunaa, tällä systeemillä ei tarvitse olla vaa’an kanssa kyttäämässä jokaista riisilusikallista. 🙈

Jaaaaaa nyt mulla on kurkku karhea eikä tule ääntä. Voi huokaus.
Melkein sama täälläkin, ääni sentään irtoaa 🙈🙈 meidän taapero kuvailee kurkkukipua ilmauksella "Olen syönyt nokkosia" ja siltä mustakin aamulla tuntui 😅

Mulle se vhh/keto on ennen ihan sopinut, mut just nyt se tuntuu vaikealta 😅 koska peruna on ihanaa, hedelmistä puhumattakaan! Mansikat ahhh, helppo syödä koko puolen kilon rasia kerrasta, ei tee tiukkaakaan 😋 Voi olla että kyllä silti kokeilen sitä tiukempaa hiilarien karsimista, kun paras uuden sadon sesonki on ohi 😂

Sekin kyllä tekee järkevästä syömisestä helpompaa, kun kirjoittelisi tänne useammin 😁

Täällä aamupala oli perus pieni "mitä alas menee" eli protskuvanukas. Lounaalla kanaa ja wokkivihanneksia sweetsour-kastikkeessa, omana lisukkeena vihannessekoitusta. Kasvismäärä 525 grammaa. Välipalaksi eskimopuikko ja leaderin softbar protskupatukka. Päivälliseksi alkupalaporkkanat (200g) salaattia (350g) ja yksi grillimakkara 😄 iltapalaksi varmaan normisetti: ruisleivät, 5% aamupalajuusto, kinkku, kasvikset ja keko raejuustoa 😁 Päivän liikunta oli punttis. Siinä tosin ei treenin aikana montaa kaloria pala, mutta levossa sitten ja isommat lihakset = enemmän mahtuu syömistä tulevaisuudessa ☺️🤣🤣🤣

Kasvistykitys tuottaa kyllä nopeaa tulosta 😊 ja olokin paljon raikkaampi, tasaisempi ja helpompi, kun on suoliston pikkutyypeillä rouskutettavaa (koitin selittää 3-veelle miksi porkkanoita täytyy syödä, mitä on kuitu ja miksi se on tärkeää, josta suolistobakteereille nimitys pikkutyypit 😂). Kaksi kiloa maanantaista vaakalukema keventynyt kasvisvolyymin ja tehostetun nesteenjuonnin avulla. Kaikkein alimpaan viisi kiloa, alkukesän keskiarvoon 3,5-4.

Kasvistykitys tuottaa kyllä nopeaa tulosta 😊 ja olokin paljon raikkaampi, tasaisempi ja helpompi, kun on suoliston pikkutyypeillä rouskutettavaa (koitin selittää 3-veelle miksi porkkanoita täytyy syödä, mitä on kuitu ja miksi se on tärkeää, josta suolistobakteereille nimitys pikkutyypit 😂). Kaksi kiloa maanantaista vaakalukema keventynyt kasvisvolyymin ja tehostetun nesteenjuonnin avulla. Kaikkein alimpaan viisi kiloa, alkukesän keskiarvoon 3,5-4.

😍 musta on tullut ihan kasvishihhuli, niiin hyvä olo !!

Mä oon kans tosi tyytyväinen, että kasvikset on nyt tullut ihan erilailla osaksi ruokavaliota. Ja että syödään niitä tosi monipuolisesti. Niitä tuli ennen syötä ihan liian vähän ja aina vaan niitä samoja. Nykyään alkaa ihan ärsyttää, kun kauppapäivän lähellä alkaa olla kasvikset lopussa 😄

Treeni-into on ottanut alun jälkeen harmillisesti takapakkia. Ei ole moneen viikkoon oikein tullut kunnolla treenattua. ☹️ Arki on kyllä ollut suht aktiivista muuten. Syömisten kanssakin on nyt tullut ehkä vähän enemmän lipsuttua, vaikka en ole missään vaiheessa mitään itseltäni täysin kieltänyt. Paino on pyörinyt nyt 69,5kg-70kg välissä eli ihan ok, toukokuun puolesta välistä alkaen se noin 4kg lähtenyt.

Mutta sitten nyt mua vähän jännittää, kun aloitin juuri taas hyvin hyvin monen vuoden jälkeen minipillerit, että vaikuttaakohan ne painoon jotenkin. 🤔 Tää oli mulle uusi merkki, niin googlesta löytyi hyvin erilaisia kokemuksia. Sitten voikin niitä syyttää, jos paino lähtee taas nousuun 🤣

Täällä meni tää päivä ihan penkin alle, kun viime yö kului valvomiseen. Koko yö meni pyöriskellessä valveilla. No, onneksi yksi päivä jolloin sokeria kului ja treeni jäi väliin ei vielä maailmaa kaada, ja treeninkin korvasi hyödyllinen arkiliikunta pellolla hukkakauraa keräämässä.

Aika varma olen että ovulaatio tuli tuskasteltua läpi (oli kyllä kivulias, plus sit se että järjellä joutuu ajatella omia viettejä vastaan ja pukea ehkäisyt päälle ennen kuin antautuu viettien vietäväksi puolison syleilyssä. 🔥 Kun keho oikein huusi että hei, nyt ois mahis käytettäväksi, tehkää uusia vauvoja maailmaan 🤣 ja järki on että ei vielä, ei vielä 🥶🤭). Joten mä jännään että jos se oli se ovis mihin oireet viittais, että miten oma keho reagoi ja kertyykö turvotusta tai tuleeko kurja olo tms. Ja kahden viikon päästä millaisetkohan menkat on edessä kun ekat oli niukat ja lyhyet.

Uusi alin 69,0kg 🥳 Viime viikko oltiin melkein kokonaan sukulaisten mökillä. Tuli syötyä sitä mitä on tarjolla eikä kiinnitettyä niin tarkasti huomiota, mutta pidin kyllä annoskoot maltillisena ja ylimääräistä napostelua ei juuri tullut. Sen huomasin, että aamupalalla ja iltapalalla on hankala saada tarpeeksi proteiinia lautaselle, kun ei kehtaa leivän päälle laittaa puolta pakettia leikkelettä 🤭 Välipaloja tuli myös korvattua jäätelöllä tai kahvipullalla. 😂 Varsinaisesti treenattua tuolla ei tullut (treenimotivaatio yhä hukassa..), mutta väistämättä tulee liikuttua enemmän kun juoksee lasten perässä ja sitten vessa ja saunakin on ulkona pidemmällä kuin kotona 😊

Jos nyt vielä jostain löytyisi se täysin kadonnut treenimotivaatio 💪🏼

Hienoa @amandatt 😍 haha, tunnistan ton saman vaikeuden sukuloinnin ja proteiininsyönnin yhdistämisessä, jos ei ole itse päässyt vaikuttamaan ruokalistaan 🤣 aina sitä miettii että kuinka monta siivua kinkkua kehtaa laittaa tai pääruoalla ronkkia jostain kastikkeesta lihoja 😅

Loppuviikko meni itsellä taas tunaroinniksi... Onneksi ihan pian alkaa elokuu ja arki, sen aikataulujen ja rutiinien tuoma helpotus kaikkeen 🙈 Toki jokainen päivä yritän parhaani tässä ennen sitäkin. Tää rytmittömyys vaan vähän haastaa 😅 Nyt kyllä kokeilin vähän apukeinoja ottaa taas käyttöön. Päivitin yazioon uuden aloituspainon maanantain lukemasta. Jos saisi sitä kautta paremmin motivaatiota kun pääsee painelemaan miinusta :) tälle viikolle hiukan mealpreppasin. Lapsille on vuoallinen lasagnea ja itselle paistoin kanat valmiiksi. Parsa-kukkakaalit tulee nopeasti mikrossa ja hiilariksi nappaan ruisleipää. Kun saadaan noi syötyä, pidetään tortillapäivä, ja sitten teen lapsille kinkkukiusan ja itselle ehkä uuden setin kanoja.

Haettiin mulle eilen uusi polkupyörä, ja käytiin koko perhe pienellä pyörälenkillä 😍 kivaa oli! Tänään sitten punttijumppa päikkäriaikaan ja illalla lapsi-vanhempi yleisurheilukerho. Tän kesän syömiset jos on vähän painonpudotuksen kannalta epäonnistunut, niin liikuntaan oon saanut luotua hyvät rutiinit. Loppukeväästä kun esikoinen lopetti päikkärit, jäi multa hetkeksi lihaskuntoharjoittelu pois vallan (plus kamala pöpöputki mikä aina keskeytti). Mut sit vaihdoin sen punttisteluun autotallissa niin että esikoinen on mukana kun toinen nukkuu, ja oon saanut pidettyä kiinni mun itseluodusta 2 krt / viikko treeniohjelmasta. Ja maltoin lähteä tarpeeksi alhaisista raudoista että keho sopeutui 🤣

En oo jaksanut pitkään aikaan lukea enkä kirjoittaa. Ja nytkin tulin vain kertomaan meidän polin ensikäynnin kuulumiset. Tuomio tuli siis, että munasarjoja ei kunnolla saatu näkyviin, kohdunnapukassa oli joku rämmäle/muutos josta otettiin näytteitä ja painoa oli edelleen liikaa. Nyt odotellaan vastausta patologilta, että mikä ihme se on. Lääkäri oli kirjannut maisaan, että näyttää kondyloomalta. En vaan ymmärrä mistä sen olisin saanut.. sama seksikumpöani ollut kuitenkin jo 15v eikä kummallakaan syrjähyppyjä. Aiemmissa suhteissa joko ei olla päästy seksiasteelle tai käytetty kortsua. Toki Mulla yksi raiskaus takana parikymppisenä just ennen meidän seurustelun alkua. Ehkä sitten siitä.. mut voisko tulla näin pitkän ajan jälkeen?

No kuitenkin. Painon on tiputtava vielä noin kymmenen kiloa ennen kuin päästään hoidoissa eteenpäin. Sitten kun paino tullut alas, saan viestillä varattua aukkarin. Avuksi sain metformiinik ja ravitsemusterapian.

Väliaikatietoja. 1,5viikkoa metuja takana. Samalla ottanut käyttöön Formolinen sekä Solunin tuotteita. Paino humpsahtanut 2kg tässä ajassa alaspäin. Jännä nähdä, miten tämä jatkuu. Muuten en ole muuttanut mitään ja nyt vasta aloitin lomankin. Tietty yövuoroturvotus voinut myös hävitä.

Täällä paino on noussut pari kiloa. Vaatteissa en huomaa, että kiristäisi. Liekö jotain nestettä kropassa vai mitä. 🤷🏼‍♀️ En kyllä lomalla jaksanut kauheasti välittää syömisistä, vaikka en mitenkään mässäillytkään. Toki näillä huonoilla kilppariarvoilla sekin voi koitua kohtaloksi. 🙈

Pitäisi varmaan koittaa vähän edes alkaa taas preppaamaan, jos joskus lähtisi edes pari kiloa.

Mä en ole vieläkään saanut yhtään treeni-intoa takaisin 🙈 Toki arki on aika hektistä, mutta se tuntuu vaan tekosyyltä 😅 Ajattelin silloin ensin, että päivisin olisi saanut treenattua, mutta en jotenkin pääse siihen treenifiilikseen jos lapset on hereillä, koska treeni keskeytyy koko ajan. Tulee itselle siinä sellainen olo, että pitäisi vain kiireellä äkkiä vetää treeni mahdollisimman nopeasti pois alta. Ja nyt ollaan siinä vaiheessa, että he nukkuu päiväunet täysin eri aikaan. 😅 Vauva nukkuu kahdet päikkärit aamulla ja iltapäivällä ja taapero yhdet päikkärit keskipäivällä. Täytyisi alkaa iltoihin raivata aikaa treenille. 💪🏼

Mutta paino on kyllä laskenut ihan kivasti silti, tosin luulen että niillä mun aloittamilla minipillereillä on vaikutusta asiaan. Lääkäri ihan mainitsi, että näissä pillereissä voi olla nesteitä poistava vaikutus. Tänään oli uusi alin 66,9kg eli vajaa kahdessa viikossa -2,1kg. Se on vähän nopeampi tahti kun aiemmin, niin luulen että minipillereillä ja nesteiden poistumisella on osuutta asiaan. 👍🏼

Tuntuu, että aina höpöttelen vain omiani, mutta luen kyllä kaikkien viestit ajatuksella ja koitan reagoida, vaikka en aina osaa mitään kommentoida. ❤️

@amandatt Fiilaan tuon päiväunivaiheen, se oli kyllä yks sekoilu meilläkin keväällä kun nukkuivat eri aikoihin 🙈 Nykyään meillä 3-vee esikoinen ei enää nuku, ja pienempi menee yksillä, mikä tarkoittaa sitä että esikoinen on pakko ottaa mukaan harrastamaan liikuntaa. Mulle treeni on enemmän tärkeetä oman fiiliksen ja yleisen hyvinvoinnin kautta 😆 painonpudotuksessa siitä on itellä enemmin vaan haittaa, koska varsinkin voimaharjottelu lisää mun nälkää ja treenin jälkeen vois syödä tyyliin elefantin kokoisen annoksen jotain hyvää pastaa ja protskua 🤣 mut on siitä se välillinen hyöty sitten kuitenkin, jos vain onnistuu tuon nälkäolon sivuuttamaan, että isommat lihakset ainakin teoriassa kuluttaa enemmän, olo on jaksavampi = helpompi tehdä parempia valintoja.

Täällä painonpudotus ihan jumissa, ei vielä mitään edistymistä kesäkilojen kanssa 🥲 Tuntuu että kroppa haluaa pitää kiinni kynsinhampain takaisin saamistaan varaenergioista, ja sit myös se ettei oikein saa sinnikästä etenemistä tähän hommaan taas käyntiin. Arjen kannalta nyt on käynnissä taas tiukat viikot, kun sadonkorjuu alkoi. Mies on puimassa aamusta myöhäisiltaan, eli joko hoidan lapset 100 % yksin, tai sit raahaan jengin mummolan notkuvien herkkupöytien ääreen, mikä sotkee sekä arkirutiinit että hyvät ruokasuunnitelmat 😅😂 Kireällä pinnalla on myös vähän vaikeampaa säädellä ja rajoittaa itseään, tai tunnistaa kehon nälkä- ja kylläisyysviestejä. Kun koko järjestelmä on 24/7 virittynyt vahtimaan jälkikasvua ja asettamaan heidän tarpeensa omien edelle. Tarvisi saada omat perustarpeet täytettyä, esim käydä pissalla rauhassa hädän tullen eikä pidättää tuntikaupalla seuraavaan mahdolliseen vessataukoon, nukkua yöllä katkeamatonta unta, saada päivisin hetkiä jolloin kukaan ei kilju tai nipistele tai vaadi jotain, liikkua ilman että joku marisee vieressä tai saattelee itseään vaaratilanteisiin äidillä ollessa 60 kiloa rautaa niskassa ja syvä kyykkyasento 😅 et ne influensserit jotka sanoo "kaikilla samat 24 tuntia" ni tervetuloa vaan tähän jongleerauskouluun, missä niihin 24 tuntiin sisällytetään "muutamia" liikkuvia tekijöitä. 😂😂🥲😂

@amandatt Fiilaan tuon päiväunivaiheen, se oli kyllä yks sekoilu meilläkin keväällä kun nukkuivat eri aikoihin 🙈 Nykyään meillä 3-vee esikoinen ei enää nuku, ja pienempi menee yksillä, mikä tarkoittaa sitä että esikoinen on pakko ottaa mukaan harrastamaan liikuntaa. Mulle treeni on enemmän tärkeetä oman fiiliksen ja yleisen hyvinvoinnin kautta 😆 painonpudotuksessa siitä on itellä enemmin vaan haittaa, koska varsinkin voimaharjottelu lisää mun nälkää ja treenin jälkeen vois syödä tyyliin elefantin kokoisen annoksen jotain hyvää pastaa ja protskua 🤣 mut on siitä se välillinen hyöty sitten kuitenkin, jos vain onnistuu tuon nälkäolon sivuuttamaan, että isommat lihakset ainakin teoriassa kuluttaa enemmän, olo on jaksavampi = helpompi tehdä parempia valintoja.

Täällä painonpudotus ihan jumissa, ei vielä mitään edistymistä kesäkilojen kanssa 🥲 Tuntuu että kroppa haluaa pitää kiinni kynsinhampain takaisin saamistaan varaenergioista, ja sit myös se ettei oikein saa sinnikästä etenemistä tähän hommaan taas käyntiin. Arjen kannalta nyt on käynnissä taas tiukat viikot, kun sadonkorjuu alkoi. Mies on puimassa aamusta myöhäisiltaan, eli joko hoidan lapset 100 % yksin, tai sit raahaan jengin mummolan notkuvien herkkupöytien ääreen, mikä sotkee sekä arkirutiinit että hyvät ruokasuunnitelmat 😅😂 Kireällä pinnalla on myös vähän vaikeampaa säädellä ja rajoittaa itseään, tai tunnistaa kehon nälkä- ja kylläisyysviestejä. Kun koko järjestelmä on 24/7 virittynyt vahtimaan jälkikasvua ja asettamaan heidän tarpeensa omien edelle. Tarvisi saada omat perustarpeet täytettyä, esim käydä pissalla rauhassa hädän tullen eikä pidättää tuntikaupalla seuraavaan mahdolliseen vessataukoon, nukkua yöllä katkeamatonta unta, saada päivisin hetkiä jolloin kukaan ei kilju tai nipistele tai vaadi jotain, liikkua ilman että joku marisee vieressä tai saattelee itseään vaaratilanteisiin äidillä ollessa 60 kiloa rautaa niskassa ja syvä kyykkyasento 😅 et ne influensserit jotka sanoo "kaikilla samat 24 tuntia" ni tervetuloa vaan tähän jongleerauskouluun, missä niihin 24 tuntiin sisällytetään "muutamia" liikkuvia tekijöitä. 😂😂🥲😂
Tunnistan niin tuon kiireen! Ja täytyy sanoa, että nykyään mietin, että mitä tein kaikella sillä vapaa-ajalla ennen lapsen saamista. 🤣🤣🤣

En ole tänne ryhmään kauheasti kirjoitellut, kun löytyi syy tuolle ettei painoa putoa (kilpirauhasen vajaatoiminta) ja ei energia riitä siihen, että alkaisin riuduttamaan itseäni. Mutta siis. Miehän käytännössä elelen vajaakaloreilla, syön varsin terveellisesti ja liikun säännöllisesti. Se mikä normaali-ihmisellä laihduttaa saa miut olemaan lihomatta. 🙈 Tosi palkitsevaa. 😅 Mutta olo on kyllä ihan eri, kun pitää huolta kunnosta ja kyllä se työn jälki näkyy, mutta hitaammin. Miulla on sentään taipumus kerätä lihasmassaa niin voi edes nauttia paremmasta ryhdistä ja alkaa siellä täällä pilkottamaan ihan reilusti pattia läskin alta. 😎

Mä en ole vieläkään saanut yhtään treeni-intoa takaisin 🙈 Toki arki on aika hektistä, mutta se tuntuu vaan tekosyyltä 😅 Ajattelin silloin ensin, että päivisin olisi saanut treenattua, mutta en jotenkin pääse siihen treenifiilikseen jos lapset on hereillä, koska treeni keskeytyy koko ajan. Tulee itselle siinä sellainen olo, että pitäisi vain kiireellä äkkiä vetää treeni mahdollisimman nopeasti pois alta. Ja nyt ollaan siinä vaiheessa, että he nukkuu päiväunet täysin eri aikaan. 😅 Vauva nukkuu kahdet päikkärit aamulla ja iltapäivällä ja taapero yhdet päikkärit keskipäivällä. Täytyisi alkaa iltoihin raivata aikaa treenille. 💪🏼

Mutta paino on kyllä laskenut ihan kivasti silti, tosin luulen että niillä mun aloittamilla minipillereillä on vaikutusta asiaan. Lääkäri ihan mainitsi, että näissä pillereissä voi olla nesteitä poistava vaikutus. Tänään oli uusi alin 66,9kg eli vajaa kahdessa viikossa -2,1kg. Se on vähän nopeampi tahti kun aiemmin, niin luulen että minipillereillä ja nesteiden poistumisella on osuutta asiaan. 👍🏼

Tuntuu, että aina höpöttelen vain omiani, mutta luen kyllä kaikkien viestit ajatuksella ja koitan reagoida, vaikka en aina osaa mitään kommentoida. ❤️
Minä ratkaisin tuon aikaongelman toistaiseksi kotonakuntoon.fi sivuston kotipilateksella. Se on n. 15-20 min treeni jonka jaksaa illasta tehdä ja ainakin itellä kipeyty lihakset siitä vaikka tuntui että tein todella kevyillä vastuksilla tuon ekan treenin. Odottelen siis myös sitä että saisi järkättyä päivään kolon kun pääsisi ihan salille, jotta laihduttaminen ei söisi kaikkia lihaksia.

Takaisin