Painonpudotusryhmä

Joo eilen ne lumityöt oli kyllä koko illan homma, oli vetänyt nollaan niin hitsi kun olikin painavaa 😅 ja sitä lunta oli paljon ! Nytkin taas hiutaloi hiljalleen lisää, joten saa nähdä onko tänäänkin edessä kolajumppaa.

Mun wautsiwau-paino on noin 70-73 kg välissä 😄 Tai ainakin jos jotain lihasta sais taiottua lisää. Normaalibmi saavuttuu siinä 75 kilon tuntumassa, ja se on se silmissä siintävä maali, jonka kevään aikana aion saavuttaa 💪🏼 Niin lähellähän sekin jo on 😮😍

Tänään "joutuu" syömään kuivakakkua, kun isovanhemmat tulee kylään 😅 koitan huomioida sen päivässä siten, että pääruoilla huomioin kasvisten saannin ja tarjoan nuo pullakahvit mun välipalan aikaan. Lounaaksi syötiin kanawokkia, paljon kasviksia, täysjyvänuudelia ja kanaa. Se pitää nälkää tehokkaasti ja olon tasaisena.

Tänään uusin alin, 69.5 kg 🤩 jostain syystä ruoka ei oo tahtonut oikein maistua, monesti saattanut päivällinen jäädä kokonaan väliin sen takia.

Tänään oli jälkitarkastus, synnytyksestä nyt 6 vkoa aikaa ja erkaumaa jäljellä vielä parin sormen verran. Eikä ihme, keskikroppa ei ollut mitenkään erityisen hyvässä kunnossa ennen raskautta 🤭 Onneksi antoivat neuvolasta jumppaohjeita sen kuntouttamiseen, vielä kun vauva suostuisi nukkumaan päivisin muualla kuin sylissä tai kantoliinassa niin pääsisi niitä tekemäänkin 😂

@litranmitta Nuo lumityöt on kyllä yksi parhaista liikuntamuodoista! Siinä saa kunnon treenin ja pääsee samalla näkemään tekemänsä työn 😅
Miulla oli teräksiset vatsalihakset ja silti tuli paha erkauma, kun vauvamaha oli aivan järkyttävän kokoinen. 😅

Saitko miten nopeesti erkauman kondikseen synnytyksen jälkeen? Mullakin oli kyllä molemmissa raskauksissa ihan jäätävän iso maha 😆
Lapsi on 2v eikä se viekäkään ole täysin palautunut. 😅 Mutta ihan hyvälle tolalle sain sen jumpattua noin vuodessa äitiysfyssarin ohjeilla. Ihan täysin se tuskin koskaan palautuu, mutta kunhan pystyisi liikkumaan monipuolisesti.

Miulla on ongelma myös sektioarven aiheuttamat tuntohäiriöt. En saa sen alapuolella olevia vatsalihaksia hallittua kummoisesti. Kaikki lihakset kyllä aktivoituvat, mutta hallinta on vaikeaa, kun en oikein tunne ovatko aktivoituneet. 🙈 Onneksi olen liikkunut aktiivisesti ennen raskautta, sillä muuten olisi ihan mahdoton tehtävä kuntouttaa!

Vielä puoli kiloa plussalla. Miksei yhdessä päivässä tullut voisi myös lähteä yhdessä päivässä 🤣🤣 Eilen oli vain arkiliikuntaa (lumitöitä ja polttopuiden hakua ja siivousta) mutta tänään suunnittelin taas tehdä jonkun kehonpaino HIITin.

Mulla oli erkauma parin kuukauden jälkeen kolmisen cm, ja fyssarin ohjeilla (sekä omatoimisesti tehdyillä core-jumpilla) sain sen onneksi hävitettyä tällä toisellakin kertaa 😊 Ja mun masut on olleet +2 käyräläisiä kumpikin, ettei mitään kevyitä oo olleet rasitukselta 😅 Fyssari on myös tehnyt faskiakäsittelyä arvelle. Se on semmoista "nytkyttämistä" minkä pitäisi irroittaa / ehkäistä kiinnikkeiden muodostumista. Haluan saada tuon arven mahdollisimman hyväksi sitä varten, jos vielä kerran saisi kokea raskauden 🙏🏼

Sektion aiheuttamat tuntohäiriöt on jääneet mulla vain ihoon arven yläpuolelle, voin vain kuvitella miltä @Pilkki24 tommoinen laajempi tuntohäiriö voi tuntua 😬😬 Vaikka tääkin ärsyttää vähän, kun oon ennen esim nauttinut s*ksissä jos mies suukottelee tai silittää vatsaa navasta alaspäin ja nyt en tunne siellä kosketusta kunnolla, mutta jos tää vaikuttaisi vielä toimintakykyyn niin olisin kyllä varmasti tosi harmissani.

Vielä puoli kiloa plussalla. Miksei yhdessä päivässä tullut voisi myös lähteä yhdessä päivässä 🤣🤣 Eilen oli vain arkiliikuntaa (lumitöitä ja polttopuiden hakua ja siivousta) mutta tänään suunnittelin taas tehdä jonkun kehonpaino HIITin.

Mulla oli erkauma parin kuukauden jälkeen kolmisen cm, ja fyssarin ohjeilla (sekä omatoimisesti tehdyillä core-jumpilla) sain sen onneksi hävitettyä tällä toisellakin kertaa 😊 Ja mun masut on olleet +2 käyräläisiä kumpikin, ettei mitään kevyitä oo olleet rasitukselta 😅 Fyssari on myös tehnyt faskiakäsittelyä arvelle. Se on semmoista "nytkyttämistä" minkä pitäisi irroittaa / ehkäistä kiinnikkeiden muodostumista. Haluan saada tuon arven mahdollisimman hyväksi sitä varten, jos vielä kerran saisi kokea raskauden 🙏🏼

Sektion aiheuttamat tuntohäiriöt on jääneet mulla vain ihoon arven yläpuolelle, voin vain kuvitella miltä @Pilkki24 tommoinen laajempi tuntohäiriö voi tuntua 😬😬 Vaikka tääkin ärsyttää vähän, kun oon ennen esim nauttinut s*ksissä jos mies suukottelee tai silittää vatsaa navasta alaspäin ja nyt en tunne siellä kosketusta kunnolla, mutta jos tää vaikuttaisi vielä toimintakykyyn niin olisin kyllä varmasti tosi harmissani.
Miulla on ihon tunto palautunut jopa paremmin. Vaikka ei se samalla tolalla ole kuin ennen. Ei tämä lihasten huono kontrollikaan kai ihan tavatonta ole, eikä joku toinen sitä välttämättä huomaisi. Itse olen ennen raskautta harrastanut kehonhallinnan osalta vaativia lajeja niin se hallinnan menetys tuntuu ehkä isommalta. Karkeasti pystyn kyllä hallitsemaan, vaikka en kunnolla lihasten aktivoitumista tunnekaan, mutta kaikki sellainen hienosäätö on ihan hukassa.

Minä herkuttelin eilen. 😄 Ei tullut yhtään morkkis, mutta uskallanko puntarille suolapöhötyksessä. 😆

Ihan joka päivä en ole päässyt liikkumaan, mutta keskimäärin vain pari päivää viikosta jäänyt välistä, vaikka unettomuus on riivannut ja ollut kaikenlaista muutakin puuhaa. Jotenkin tämä joulukuu on aina yhtä säätöä ja juoksemista!

Takaisin