Tänään paino 70.1 kg, mikä on vähemmän kuin edellisen raskauden alussa jonkin verran luku kyllä seilaa edelleen, pakko käydä aina aamulla ennen aamupalaa puntarilla jos haluaa sen "oikean" lukeman päiväsaikaan näyttää helposti jopa 1kg enemmän...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vautsi @Pumperoinen , hieno saavutus Näinhän se on, että päivän aikana nestetasapaino vaihtelee, on ruokaa suolistossa enemmän jne. Itsekin mittaan siksi aamupainoa (ja raskausaikana neuvolassakin tehtiin niin, että mittasin aina aamupainot kotona ja ilmoitin ne. Sopi meidän terkkarille oikein hyvin, eikä vaatinut neuvolassa sitä mittailemaan kun kehitystähän siinä seurataan. Ja mun mielenterveydelle sopi paremmin kuin hyvin koska ärsytti esikoisraskauden aikana se ettei ne painot ole kovin vertailukelpoisia jos toinen mitataan aamuneuvolassa mihin oon mennyt syömättä aamupalaa ällötyksen takia, ja seuraava iltapäiväneuvolassa kaikkien ruokien ja koko päivän seisomisen jäljiltä
Tuohon painoon vaikuttaa tosiaan moni asia. Kierron vaihe, syömiset, liikunta, nukkumiset yms... Näin yövuoron jälkeen ja menkkapöhöjen alkaessa en todellakaan mene puntarille ottamaan lukemaa ajatellen, että olen lihonut 2kg, vaan sitä puntarin lukemaa pitää seurata pitkällä aikavälillä. Jos joka viikko paino nousee, on jotain pielessä ja pitää tehdä korjauksia (ainakin näin painonhallinta-/-pudotusmielessä).
Siis tää on kyl kans yks "naiseuden ihanuuksia" että kierto vaikuttaa kaikkeen tällaiseenkin! No, on varmasti yleisesti muitakin tekijöitä (unen määrä, energiansaanti ennen suoritusta jne.) mut kyl mulla myös kierron vaihe vaikuttaa miten intensiivistä treeniä kestää/tekee mieli. Huomaa just tuossa et välillä sitä iloissaan puolihölkkää mäet ylös niin että vaunut liitää, joskus taas saa pylly pystyssä niitä tosissaan työntää puuskuttaen.En tiedä onko itellä jotenkin voimat vähissä vai onko mun lapset yhtäkkiä tehneet jonku kasvuspurtin kun eilen ei millään meinannut vaunut liikkua ylämäkeen
Ihanan kauan olet saanut olla ilman kuukautisia! Miulla alkoi imetyksestä huolimatta heti jälkivuodon perään.Ihmettelin kun toissapäivänä paino pompsahti ylöspäin +0.6kg ilman mitään selkeää syytä, tänä aamuna sit selvisi miksi: ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen Tätä en kyllä osannut odottaa, ainakaan näin pian Tosin löytyipähän syy tuolla painonnousulle, ei tarvi miettiä liikaa sitä mitä tuli tehtyä vöärin.
En tiedä onko itellä jotenkin voimat vähissä vai onko mun lapset yhtäkkiä tehneet jonku kasvuspurtin kun eilen ei millään meinannut vaunut liikkua ylämäkeen
Ihanan kauan olet saanut olla ilman kuukautisia! Miulla alkoi imetyksestä huolimatta heti jälkivuodon perään.
Mutta tuo on ihan totta, että kierron vaihe vaikuttaa treeniin. Tiedän että kohta kun menen salille niin tänään poljetaan kevyesti kuntopyörää ja tehdään ehkä joku yläkropan kevyt treeni. Menkat on alkamassa ja meinasi puuskuttaa jo sängystä ylösnousu.