Painonpudotusryhmä

@Pilkki24 hyvin oot saanut kyllä liikuntaa mukaan 😁 mulla on jäänyt ihan minimiin itsellä, semmoista arki- ja hyötyliikuntaa lasten kanssa ja koirien pikaista pissatusta. Täällä kun lumet pilaa pidemmät vaunulenkit maantien pientareiden kadotessa. Youtubejumppia oon yrittänyt tehdä, vaan vauvan kitinävaiheet ynnä aikuisten joulukiireet tuntuu niitäkin kovin kampittavan. Mut tänään on pakko saada aikaa sille, mulla leviää kohta pää kun ei pääse purkamaan ja mies aikoo lähteä viikonlopuksi reissuun, mikä myös vaikeuttaa mun liikuntaresursseja.

Jotain hyvääkin kuitenkin, 81,5 ilmestyi uudeksi alimmaksi 🤩 nyt peukut pystyssä että vauhti jatkuisi 😁

@litranmitta olen nyt ottanut asenteen, että 15-30min on parempi kuin ei mitään. Toki viikkoon tulee se raskaampikin liikunta nyt, kun taas saa tehdä, mutta ajatuksena, että joka päivä kuitenkin jotakin. Ja 15min pystyy kuitenkin tekemään esim ihan tehokkaan kasvakuulatreenin tai jos taapero on villinä niin teen isoja liikkeitä oman kehon painolla. Ja taaperohan jumppaa yleensä viereisellä matolla into piukassa. Hän mm nostelee miun nilkkapainoja yms. 😁

Mulla on kans nyt loppuvuotta kohti ollut vaikeampi saada itseä liikkeelle kun harrastukset jääneet joulutauolle. Silloin kun käyn viikoittain esim. pilateksessa niin tulee useimpina viikkoina tehtyä myös joku kotijumppa, raskaampaa vaunulenkkiä jne. Itselle nuo ohjatut tunnit tuo arkeen sellaista "ryhtiä" mitä on helppo ylläpitää sitä muinakin päivinä siinä jumppien välillä. Sit kun ohjatut loppuu niin jotenkin moti häviää tehdä mitään. 🤷

Siksi odotan tammikuuta taas innolla, ja yritän olla itselle lempeä että tällainen taukokin on tosi ok välillä! Kaikki lihaskuntohommat on nyt jääneet pois mutta yritän kuitenkin kevyen vaunulenkkeilyn ja taaperon kanssa ulkoilun myötä pysyä jollain tapaa aktiivisena koska se tekee niin hyvää mielellekin.

Joo kyllä tuolla vartin kotitreenilläkin saa jo tuloksia! Sen enempää en paljon itse ehdi, mutta on kyllä tehnyt omalle palautumiselle hyvää. Toi mun ostama valmennus on loistava. Tänään testailin jo lankkua ja ei jännesauma pullistunu🤩. Kyllä toi kehon toimintakyvyn palautuminen vaan motivoi kaikista eniten🕺. Ja mullakin välillä muksu jumppailee mukana.😂

Ja on toki kiva että painokin tippuu. Tänään jo alle 77, 76,8kg🥳. Taitaa toi imetys aika hyvin imeä noita kiloja musta. No ei kyllä haittaa jos ainakin vielä tippuu noin helposti😅.

Tänään köpötellyt kuin vanhus koko päivän ja hyvä, kun kyykkyyn pääsen, mutta kyllä se taas tästä, kun pääsee treenin makuun ja kroppa taas tottuu. 😄

Eilen sain sen jumppani tehdä. Mieskin ymmärsi mennä vauvan kanssa lastenhuoneeseen, jotta tämä oli tyytyväisempi kun ei tarvinnut kiukuta koko ajan lähellä näkyvän äidin perään. Heillä oli niin rauhallista menoa, että tein vielä kehonhuollonkin perään 😍 30 min hiittiä + 20 min venyttelyliikkeitä 🥰🥰🥰 Painokin jatkoi laskua, 81,1 uudeksi alimmaksi 🤩 Yhdeksän päivää jouluun, jännityksellä odotan miten kympinalituksen kanssa käy 🤣 mun kehossa kun toi reilu kilo voi kadota kolmessa päivässä, tai roikkua sitkeästi jumissa päiviä kalorivajeesta huolimatta 😅

Ihanan kauan olet saanut olla ilman kuukautisia! Miulla alkoi imetyksestä huolimatta heti jälkivuodon perään.🙈

Mutta tuo on ihan totta, että kierron vaihe vaikuttaa treeniin. Tiedän että kohta kun menen salille niin tänään poljetaan kevyesti kuntopyörää ja tehdään ehkä joku yläkropan kevyt treeni. Menkat on alkamassa ja meinasi puuskuttaa jo sängystä ylösnousu. 😆
En nyt tiedä kauan, mulla on viime synnytyksestä nyt 5 vkoa aikaa 😄

Mun menkat on myöhässä (kp31, yleensä kierto 27-28pv) ja se ärsyttää! Oli jo nännien arkuutta ja koko ajan mahassa vähän sellainen olo että vois alkaa. Ärsyttää kun sen takia paino jumittaa ja pyörii samoissa, alkais nyt vaan menkat niin pääsis tästä eroon ja lähtis paino taas liikkeelle.

Mulla oli paino eilen 91,1kg eli käytännössä silti reilu kilo viikossa pudonnut! Se alkuviikon 90,2 (vai 3) olikin joku oikku niinkuin ajattelin 😄 mulla on viime päivinä ollut iltaisin vähän isompi nälkä. Voi olla että herkuista tulee liikaa kaloreita vaikka kohtuudella niitä nyt syönyt niin ei meinaa kalorit riittää ruokaan. Tai oon ollu niin aktiivinen myös.

6 viikon valmennuksen tuloksena rasvaprosentti tippunut melkein 4,5% ja lihasta tullut lisää 300g, mikä on tosi hyvä siihen nähden että painoa lähti melkein kilo viikossa! Kävin siis ennen ja jälkeen valmennuksen InBodyssa. Ens kerralla sitten InBodyyn kun olis nykyisestä joku -10kg.

Edelleen paino pyörii samoissa lukemissa, menkat alkoi eilen. Ummetusta ollut nyt useamman päivän, ei vielä kivuliasta mutta lähinnä ärsyttää. Pitää nyt kokeilla ”normaaleilla” keinoilla ennen kun ostan mitään lääkkeitä. Sen kun saa pois alta niin lähtee varmaan puol kiloa painoa 😂😂

Vau @Olive upee tulos! Oot kyllä rautaa ☺️ Miten paljon liikut ja miten, jos saa kysyä?

Kahdesti viikossa salilla, 5-6 liikettä per kerta ja aina ns koko kroppa, eli 2 alakropan ja 2 yläkropan liikettä, 1-2 keskivartalon. 3 x 12 toistoa isoilla painoilla, eli niin että viimeiset toistot vaikeita.

Kävelen paljon muuten, noin 12000-13000 askelta päivässä. Jonain päivinä enemmän, joskus vähemmän. Mut noin keskimäärin. Muuten ei kestävyysliikuntaa vaikka sekin tekisi hyvää että saisi hikeä pintaan.

@Olive ihana ja mahtava sinä ❤️

Eilinen oli kyllä taas itsellä kehnoa suoritusta syömisten suhteen, mummolapäivä. Koskahan minä aikuinen ihminen, 9,5 vuotta anoppini tuntenut, opin sanomaan niillä käydessä että "saanko ruokaa" klo 17 😅 eeeeei, vaan syön kauheeseen nälkään tarjolla olevaa, mikä eilen tarkoitti sitten kolmea riisipiirakkaa ja kahta vehnäsämpylää. Sit illalla kotiin tullessa ei ole fyysinen nälkä, mutta kehno olo, joka vaati ateriaa, joten värkkäilin tuhdin iltapalan jämäruoista. Tänään keho kaipaa liikuntaa, lumityöt ja youtube-jumppa saa olla iltapäivän ja illan hommat.

Paino otti kilon plussan takaisin päin. Nyt siis tiedossa todnäk sen lähtemisen odottelua. Jos oikein päättää jumiin jäädä niin aivan ei kympinalitushaaste ehdi täyttyä 😄 mut katotaan nyt, jos se vaikka yllättäiskin eikä menis perinteistä jumikaavaansa. Hikijumpat avuksi 😆😆

Mulla lähti maha taas toimimaan ja tänään uusi alin, 72.2kg. Valmennus loppui eilen, hyvä fiilis jäi. Olis kiva päästä 68.3kg helmikuun loppuun mennessä, sit ois tasan -20kg vuodessa. Tavoite tällä hetkellä jossain 60-65kg. Oon aika lihaksikas (nytkin kehonkoostumusmittauksessa lihasmassan määrä ylitti sen ”normaalin” rajan), joten vaikka oon vaan 161cm pitkä niin ton 60kg alle pääseminen on mulla tosi vaikeaa.

Mulla lähti maha taas toimimaan ja tänään uusi alin, 72.2kg. Valmennus loppui eilen, hyvä fiilis jäi. Olis kiva päästä 68.3kg helmikuun loppuun mennessä, sit ois tasan -20kg vuodessa. Tavoite tällä hetkellä jossain 60-65kg. Oon aika lihaksikas (nytkin kehonkoostumusmittauksessa lihasmassan määrä ylitti sen ”normaalin” rajan), joten vaikka oon vaan 161cm pitkä niin ton 60kg alle pääseminen on mulla tosi vaikeaa.
Mie oon tosi hoikkanakin ollut parhaassa painossa noin 60-62kg ja olen siun pituinen (ok... puoli senttiä lyhyempi😁). Miulla on ollut aina hyvin lihasmassaa ja sitä on helppo lisätä. Alle 60kg lähtee sitten jo pylly ja tissit ja sitähän en ole halunnut. 😁 Tykkään ulkonäöllisesti, ettei ole ihan rasvaton eikä harrastuksetkaan ole sitä vaatineet, kun en ole kisannut. Ja pienellä rasvaprosentilla miulla ainakin häviää sellainen jaksaminen ja ilo elämästä. Ei kaikkien terveellisin paino ole siellä bmi normaalipainon alapäässä, vaan pitää löytää se itselleen hyvä paino. 😊

Tänään uusin alin, 69.5 kg 🤩 jostain syystä ruoka ei oo tahtonut oikein maistua, monesti saattanut päivällinen jäädä kokonaan väliin sen takia.

Tänään oli jälkitarkastus, synnytyksestä nyt 6 vkoa aikaa ja erkaumaa jäljellä vielä parin sormen verran. Eikä ihme, keskikroppa ei ollut mitenkään erityisen hyvässä kunnossa ennen raskautta 🤭 Onneksi antoivat neuvolasta jumppaohjeita sen kuntouttamiseen, vielä kun vauva suostuisi nukkumaan päivisin muualla kuin sylissä tai kantoliinassa niin pääsisi niitä tekemäänkin 😂

@litranmitta Nuo lumityöt on kyllä yksi parhaista liikuntamuodoista! Siinä saa kunnon treenin ja pääsee samalla näkemään tekemänsä työn 😅

Takaisin