Painonpudotusryhmä

Vasta tammikuun puolella, vaikka houkuttaa 😂 mut koitan nyt treenata siitäkin joustamista, silleen että välillä saa pitää "lomaa" 😄 arkea on kuitenkin taas 51 viikkoa edessä ennen ensi joulua ni kerkeää sitä vuoden aikana taas vaa'alla pomppia!
Mie kävin toteamassa, kun ei kengät meinanneet mahtua jalkaan, että +3kg ilmeisesti kiitos suolaisen ruoan. 😆 Oli vähän pinteinen olo. Ajattelin käydä uudelleen jahka tämä olo tästä vähän tasoittuu. 😊

Mie kävin toteamassa, kun ei kengät meinanneet mahtua jalkaan, että +3kg ilmeisesti kiitos suolaisen ruoan. 😆 Oli vähän pinteinen olo. Ajattelin käydä uudelleen jahka tämä olo tästä vähän tasoittuu. 😊
Mä oon vaan järkytyksellä kattonu mun yöaikaisia sykkeitä, jotka on 15-20 lyöntiä normaalitilannetta korkeammalla aina kun ollaan tässä syöty suklaata iltapalaksi 🙈🤣🤣 koitan vaan ajatella et menee säästöliekinpurkuna ja -ehkäsynä tää viikko, ja sit tammikuussa alkaa kilot sulaa oikein vauhdilla kun on viikko annettu kropalle sokkihoitoa kunnon plussakaloreilla 🤣🤣

Joko täällä on uskaltauduttu puntareille jouluherkuttelun jäljiltä? 🤭

Mä oon käynyt joka päivä 😅 +2kg, nesteitä toki varmaan kaikki. Oon juonut luokattoman huonosti vettä. Ajatus oli et lasken välipäivinä kaloreita mutta pah. Ensi viikolla menen vanhemmilleni taaperon kanssa, siellä ehkä saa jotain rotia kun ei ole kaikki konvehdit pöydillä toisin kuin kotona. Mutta tekee ihan hyvää pieni tauko. Liikuntaa tulee kyllä remontin muodossa ja salille palailen varmaan ensi viikolla, odottelin rauhassa joulun yli että flunssa on kokonaan ohi. Tavoite ois olla 68kg helmikuun loppupuolella ja jos sinne 60kg tienoille päästäisiin kesällä ☺️

Mulla on aika haastava kanssa kun kaapit ihan pullollaan suklaata joulun jälkeen. Mietin jo että pitääkö sitä alkaa lahjoittaa pois. Mulla toki mitään täys kieltoa ei ole että muutama konvehti tulee napsittua päivässä. Mietin että pitäisi ne siirtää ainakin johonkin kaappiin mikä ei ole aktiivisessa käytössä. 😅

Juustot oli täällä myös toinen houkutus mutta joulujuustot pääasiassa syöty. 🤭

Juustojen hyvä puoli on se, että niitä ei juuri lahjaksi tuu 😅 (ollaan kerran saatu anopilta juustopakkaus aikanaan, mut lähes joka vuosi itse ostettu haluamamme juustot). Niinpä niitä ei oo kuin juuri sen kokoinen vuori tuhottavana kuin on itse hankkinut. Suklaita tulee aina lahjaksi 😅 Mut eilen saatiin viimeinen lahjasuklaa syötyä, ja juustosta on enää pieni kannikka jäljellä, mikä loppunee leivänpäällisenä parissa päivässä. Sit pääsee uuteen vuoteen starttaamaan puhtaalta pöydältä ja tyhjältä herkkukaapilta 🤣 Odotan kyllä arkeenpaluuta, sitä että mies on päivät töissä ja lasten kanssa ollaan menossa ja liikkeessä kerhoissa yms. Että saa taas aikaa ja tilaa jumpata olohuoneessa. Ja kevättä odotan, että pääsis pitkille vaunulenkeille täältä pyörätiettömän tien takaa 🙏🏼 Oon ihan valmis uuteen vuoteen!

Juustojen hyvä puoli on se, että niitä ei juuri lahjaksi tuu 😅 (ollaan kerran saatu anopilta juustopakkaus aikanaan, mut lähes joka vuosi itse ostettu haluamamme juustot). Niinpä niitä ei oo kuin juuri sen kokoinen vuori tuhottavana kuin on itse hankkinut. Suklaita tulee aina lahjaksi 😅 Mut eilen saatiin viimeinen lahjasuklaa syötyä, ja juustosta on enää pieni kannikka jäljellä, mikä loppunee leivänpäällisenä parissa päivässä. Sit pääsee uuteen vuoteen starttaamaan puhtaalta pöydältä ja tyhjältä herkkukaapilta 🤣 Odotan kyllä arkeenpaluuta, sitä että mies on päivät töissä ja lasten kanssa ollaan menossa ja liikkeessä kerhoissa yms. Että saa taas aikaa ja tilaa jumpata olohuoneessa. Ja kevättä odotan, että pääsis pitkille vaunulenkeille täältä pyörätiettömän tien takaa 🙏🏼 Oon ihan valmis uuteen vuoteen!
Me ei ostettu makeaa itse ollenkaan. Ainoastaan pipareita tehtiin itse. 😊

Mulla kävi yksi joulu niin että löysin edellisvuoden leivotut piparit purkista mihin olin laittamassa uusia. 😂 Ihan syötäviltä näyttivät mutta roskiin ne taisi mennä. Olisiko tässä ideaa tähän ryhmään?

Mua muuten kiinnostaa minkälaisia "laihdutustapoja" teillä on käytössä? Ootte varmaan täällä puhuneetkin mutta en jaksa ihan koko ketjua selata. 😄

Mua muuten kiinnostaa minkälaisia "laihdutustapoja" teillä on käytössä? Ootte varmaan täällä puhuneetkin mutta en jaksa ihan koko ketjua selata. 😄

Klassinen syö vähemmän kuin kulutat 😂 oon 161cm/72kg (jos joulupöhöä ei lasketa) ja 30v. Kirjaan kaiken ylös mitä syön, käyn joka päivä vaa’alla.

Viikossa keskimäärin syödyt kalorit 1500kcal (saatan säästellä viikolla ja syödä viikonloppuna enemmän), 95-100g proteiinia ja askeleita keskimäärin 12000-13000 päivässä, kahdesti viikossa salilla.

Olin loppuvuodesta kahden brittiläisen valmentajan 6 viikon valmennuksessa kahdesti, se oli pitkälti juurikin tätä samaa kaavaa mitä tuossa kerroin + kerran viikossa mitat ja kerrottiin viikosta valkulle ja saatiin palaute + Facebookryhmä + viikottainen ryhmäpuhelu vaihtuvasta aiheesta (ns laihdutuksen teoriaa). Noiden 12vk aikana tippui yhteensä noin 9kg.

Yleensä syön ekan aterian vasta 11-12 aikaan, tällä kikalla säästelen kaloreita ja olen muutenkin nälkäisempi iltaisin.

Mie yritän vaan elellä terveellisesti ja saada nyt ensin aineenvaihdunnan käyntiin. Olen ollut ennen raskautta hoikka ja hyvässä fyysisessä kunnossa eikä ongelma ole nytkään tekemisessä vaan aineenvaihduntapuolella. Miulla on siis kaikki mahdolliset läskigeenit ja muut viholliset. Saa liikkua ihan tosissaan, että kroppa alkaa luovuttamaan rasvaa. Kyllä tämä jossain vaiheessa herää. En vain viitsi stressata liikaa. 😁

Mie yritän vaan elellä terveellisesti ja saada nyt ensin aineenvaihdunnan käyntiin. Olen ollut ennen raskautta hoikka ja hyvässä fyysisessä kunnossa eikä ongelma ole nytkään tekemisessä vaan aineenvaihduntapuolella. Miulla on siis kaikki mahdolliset läskigeenit ja muut viholliset. Saa liikkua ihan tosissaan, että kroppa alkaa luovuttamaan rasvaa. Kyllä tämä jossain vaiheessa herää. En vain viitsi stressata liikaa. 😁
Sulläkin on kenties The luolamiesgeeni yhdistettynä erityisen säästeliäiseen aikuisiän aineenvaihduntaan.
Silloinhan pahimmillaan noiden kahden ollessa aktiivisia pelkkä ilmassa leijuva hyvän ruuan tuoksu riittää nostamaan painoa tai vähintäänkin pysäyttää x-ajaksi koko aineen vaihdunnan....
Yritäopä siinä sitten laittaa jälkikasvulle hyvää ja maukasta ruokaa ilman omassa kehossa tapahtuvia jälkiseuraamuksia....

@Hailey ihan kokonaisvaltainen elämäntapojen muutos ollut :) tarpeeksi kasviksia ja proteiinia, hiilarit hyvistä lähteistä, ja hyvän suhteen luominen herkkuihin! Mikään ruoka-aines ei tällä hetkellä ole kielletty, voin siis syödä joulusuklaata vaikka seitsemäs maaliskuuta jos mieli tekee - mutta tuskin tekee, kyllä kiintiö on tullut täytettyä 😄 Liikunta myös tärkeää, mutta painonpudotus tapahtuu eniten keittiössä. Liikunta on mulle enemmin henkisen hyvinvoinnin kannalta tärkeää. Ruokapäiväkirja-sovellusta käytän vielä, mutta tarkoitus olisi siitä jossain vaiheessa opetella irrottautumaan ja alkaa luottaa omaan osaamiseen ja kehon viesteihin :)

Vähän mietityttää kyllä etukäteen, että meneekö koko tammikuu ennenkun tää joulupöhö on purkautunut 😅😂 jos yhtä huonoa syömäpäivääkin joutuu toisinaan viikon sulattaa ennen uutta alinta, niin varmaan menee kuukausi ennen uusia alituksia tän jälkeen 😂😂 oma kroppa kun on hanakka pitämään kerätyistä nesteistä kiinni . Täytyy jumpata ja saunoa ahkerasti 🥵😂

Me saatiin ihan kiitettävä määrä joulusuklaita lahjaksi, niitä on vieläkin monta rasiaa jäljellä 😵‍💫 Meillä mies ei ees syö suklaata, joten kaikki jää mun tuhottavaksi 🙈

Uskaltauduin tänä aamuna puntarille ja se olikin aikamoinen shokki; uusi alin 68.2 kg! 🤩 Jotenkin tuntuu vaan et sitä ei huomaa ulkomuodosta mikä sinänsä ärsyttää, meillä on ristiäiset tulossa 11.1. ja ois kiva jos maha ei ois enää sillo sen näkönen ku ois edelleen raskaana 😂

Me saatiin ihan kiitettävä määrä joulusuklaita lahjaksi, niitä on vieläkin monta rasiaa jäljellä 😵‍💫 Meillä mies ei ees syö suklaata, joten kaikki jää mun tuhottavaksi 🙈

Uskaltauduin tänä aamuna puntarille ja se olikin aikamoinen shokki; uusi alin 68.2 kg! 🤩 Jotenkin tuntuu vaan et sitä ei huomaa ulkomuodosta mikä sinänsä ärsyttää, meillä on ristiäiset tulossa 11.1. ja ois kiva jos maha ei ois enää sillo sen näkönen ku ois edelleen raskaana 😂
Minä vien aina töihin, jos haluan päästä eroon herkuista. 😁 Ukot syö tyytyväisenä kaiken karkeista kakkuihin. 😄

Takaisin