Painonpudotusryhmä

Tämän päivän lenkki taputeltu... 2h vaellus metsässä/peltojen varsilla rattaita tönien ja pyöräilevän lapsen kanssa :) tuli muuten hiki!
ImageUploadedByVau Foorumi1560855335.966198.jpg

Mulla on nyt aallonpohja menossa. Rupesi korpeamaan se, ettei vaaka heilahda mihinkään, vaikka periaatteessa tein kaiken niin hyvin kun voin, pikkulipsahduksia lukuun ottamatta (joiden ei pitäis silti vaikuttaa kokonais kaloriensaantiin, koska oon kuluttanut niin paljon. Ja lihasmassaa ei ole voinut kilotolkulla kertyä kuukaudessa!)
Niin nyt on tullu repsahdettua enemmänkin.

Silti oon pitänyt muiden aterioiden osalta kiinni syömistavoitteista niin hyvin kuin jaksan, mutta turhauttaa.
Tiedän, että on vain takaisku, ei epäonnistuminen. Mutta kun sais ittensä taas takaisin ruotuun.
Koska ahdistaa oma ulkomuoto. En tunnista ihmistä peilissä, tää kroppa ei vaan ole mua. Ja se tukala olo kun on syönyt huonosti...:angry7
Ei ahdista terveelliset elämäntavat, syön mielelläni terveellisesti ja sopivasti ja liikun, mutta missä ne tulokset on???

Mulla on nyt aallonpohja menossa. Rupesi korpeamaan se, ettei vaaka heilahda mihinkään, vaikka periaatteessa tein kaiken niin hyvin kun voin, pikkulipsahduksia lukuun ottamatta (joiden ei pitäis silti vaikuttaa kokonais kaloriensaantiin, koska oon kuluttanut niin paljon. Ja lihasmassaa ei ole voinut kilotolkulla kertyä kuukaudessa!)
Niin nyt on tullu repsahdettua enemmänkin.

Silti oon pitänyt muiden aterioiden osalta kiinni syömistavoitteista niin hyvin kuin jaksan, mutta turhauttaa.
Tiedän, että on vain takaisku, ei epäonnistuminen. Mutta kun sais ittensä taas takaisin ruotuun.
Koska ahdistaa oma ulkomuoto. En tunnista ihmistä peilissä, tää kroppa ei vaan ole mua. Ja se tukala olo kun on syönyt huonosti...:angry7
Ei ahdista terveelliset elämäntavat, syön mielelläni terveellisesti ja sopivasti ja liikun, mutta missä ne tulokset on???

Kuulostaa epäreilulta, mikähän siellä nyt oikein jumittaa? :eek: Tiedän kyllä tunteen, kun ei tunne itseään peilistä. Valokuvat on vieläkin armottomampia, ne ei anna yhtään armoa. Joskus on tullut ihan inhontunteita, kun on tajunnut, että onkin paljon isompi kuin mitä on mielessään kuvitellut. Mutta ne on toisaalta olleet sellaisia hetkiä, joista elämänmuutos on saanut alkunsa.

Älä anna periksi, me tsempataan sua täällä taustalla ihan täysillä! :wav

Rosalina, samaistuin! Just toi kun kroppa tuntuu ”väärältä” ja epämukavalta... raskaalta:/
Itse opin tossa ekalla painonpudotus kerralla että mun piti löytää se oikea kalorin saanti määrä (mulla se on 1500 kcl/pv) jotta paino tippuu...
ja sit ne ihme tasanto vaihe... jolloin paino ei vaan tipu vaikka tekis mitä! Se menee kyllä ajan kanssa ohi, jaksat vaan odottaa ja parhaasi yrittää <3
Älä luovuta, kyllä me täällä sua tsempataan ja tuetaan :)

20 kg on melkoinen määrä, sulla on varmaan vinkki vitonen jos toinenkin jakaa meille? :wink

Ei välttämättä kauheasti ole. :D Kai se vaati vain jonkun nappulan naksahduksen oikeaan asentoon, että oikeasti oli motivaatiota ja pitkäjänteisyyttä tuohon projektiin. Mitään radikaaleja peliliikkeitä en tehnyt, koska en oikein usko sellaisiin muutoksiin, jotka tehdään vain joksikin tietyksi ajaksi ja sitten palataan entiseen. Muutenkin kaikki totaalikiellot saa mulla aikaan sen, että tekee ko. asiaa kahta kauheammin mieli. Ja sitten ehkä se, että aloin suhtautua repsahduksiin järkevämmin. Ennen asenne oli tyyliin "Söin jäätelö-överit, peli on menetetty, sama se nyt sitten vaikka jatkaisin mättölinjalla", mutta sitten tajusin korjata tuota ajatusta siihen suuntaan, että repsahduksen takia ei tarvitse lyödä hanskoja tiskiin, vaan aina voi (ja kannattaa) palata järkevään syömiseen.

Ei välttämättä kauheasti ole. :D Kai se vaati vain jonkun nappulan naksahduksen oikeaan asentoon, että oikeasti oli motivaatiota ja pitkäjänteisyyttä tuohon projektiin. Mitään radikaaleja peliliikkeitä en tehnyt, koska en oikein usko sellaisiin muutoksiin, jotka tehdään vain joksikin tietyksi ajaksi ja sitten palataan entiseen. Muutenkin kaikki totaalikiellot saa mulla aikaan sen, että tekee ko. asiaa kahta kauheammin mieli. Ja sitten ehkä se, että aloin suhtautua repsahduksiin järkevämmin. Ennen asenne oli tyyliin "Söin jäätelö-överit, peli on menetetty, sama se nyt sitten vaikka jatkaisin mättölinjalla", mutta sitten tajusin korjata tuota ajatusta siihen suuntaan, että repsahduksen takia ei tarvitse lyödä hanskoja tiskiin, vaan aina voi (ja kannattaa) palata järkevään syömiseen.

Niinhän se on. Tänään hairahduin syömisten suhteen, mutta huomenna vedän niukoilla hiilareilla. On niin paha, kun unohtaa syödä ja sitten mättää kaikkea mitä ei pitäisi. Vieläkin olisi ruokavalion mukainen iltapalarahka syömättä, enkä tiedä miten selviydyn siitä. Pakko kai se on yrittää.

Ensi maanantaina tuskin tulee mitään suurta pudotusta, riittäisi jos paino pysyisi samassa.

Onko kukaan muu lähdössä aamulla harrastamaan liikuntaa? Ajattelin pyöräillä pitkästä aikaa muutaman kilsan ennen kuin mies lähtee töihin. :happy:

Onko kukaan muu lähdössä aamulla harrastamaan liikuntaa? Ajattelin pyöräillä pitkästä aikaa muutaman kilsan ennen kuin mies lähtee töihin. :happy:

Niin kai tuo pitäis... lupasin lapsoselle et käytäis kirjastolla ja se ajaa pyörällä, siitä sit leikki puistoon... tiedossa siis ainakin 1h hölkkää ja ajoittaisia spurteja:D lapset on kyl hyviä pitämään liikkeessä :D

Rosalina, samaistuin! Just toi kun kroppa tuntuu ”väärältä” ja epämukavalta... raskaalta:/
Itse opin tossa ekalla painonpudotus kerralla että mun piti löytää se oikea kalorin saanti määrä (mulla se on 1500 kcl/pv) jotta paino tippuu...
ja sit ne ihme tasanto vaihe... jolloin paino ei vaan tipu vaikka tekis mitä! Se menee kyllä ajan kanssa ohi, jaksat vaan odottaa ja parhaasi yrittää :Heartred
Älä luovuta, kyllä me täällä sua tsempataan ja tuetaan :)
Kiitos tsempeistä, kaikille!! <3
Tuo 1500kcal on mullakin ollut se päivätavoite nyt. On mennyt päiviä jopa alle sen, kun ei oo tehnyt mieli syödä helteellä.
2016 oli sama tavoite, tuntui aika passelille. :) nostaa sitä kaloritavoitetta hieman sitten kun ylimääräinen laardi on sulatettu, ja täyttää sen kalorimäärän järkevästi. :)

Tänään on ollut parempi fiilis. Eilen illalla kävin pitemmän lenkin, joka tuntui niiiin kivalle! Ja tänään oon syönyt mahan täyteen, mutta pienillä kaloreilla. Eiköhän tää tästä. :)

Sitä 1500 kaloria kannattaa kyllä hilata vähän ylöspäin jos liikkuu paljon. Liian vähäinen syöminen voi vaikuttaa aineenvaihduntaan ei-toivotulla tavalla. :) Jos liikkuu paljon, tuolla kalorimäärällä vajetta voi syntyä tuhatkin kaloria, mikä on aika paljon.

Mun liikunta koostuu tällähetkellä hyötyliikunnasta ja nyt kesällä sitä niin oo kun kerhot yms on tauolla, niin lenkkeilen... vaje on n 200-300 kcl/pv.

Onko kukaan uskaltautunut puntarille juhannuksen jälkeen? o_O
Itse pakkasin jo taktisesti vaa-an muuttolaatikkoon, eikä se mitään kivoja lukemia näyttäisikään tällä pöhötyksellä. Ruoanlaittovälineetkin on pakattu, nyt vedetään muutama päivä salaateilla sekä eineksillä ja jatketaan taas Tampereella tiukkaa linjaa.

Ehkä tänään voisi olla kansallinen "unohdin punnita itseni" -päivä? :grin

Juu, ei oo punnittu! Mansikka kakku teki kauppansa;) eikä kyllä muutenkaan oo mennyt koko rintamalla kovin vahvasti... mieli maassa->herkut maistuu

Enpä oikeestaan. Tai no, vähän vähemmän oon liikkunut ja sekin kestävyysliikuntaa. :'D haha... Ehkä vähän paremmin nukkunut muutaman yön.

Henkimaailman hommia tää tämmönen... :rolleyes: :hilarious:

Takaisin