Painonpudotusryhmä

Mää hyppään kans mukaan, käyn huomenna aamulla vaa'alla. Tiedän että se näyttää jotakin karmasevaa lukemaa. N. 90kg. Itellä on suurin ongelma yösyöminen/väsymykseen syönti. En oo ennen harrastanut karkin syöntiä (kilot kertytetty sipseillä ja muulla suolasella moskalla :) mutta nyt kun herään öisin niin on pakko syödä sokeria että pysyy silmä auki.

Lisäksi juotua ei tuu riittävästi.. tavoite on 75kg ja Toivon mukaan nopeasti :)
 
Tervetuloa mukaan, Aaargh! 15 kg on sellainen mukava haaste, ei mikään toivoton ollenkaan. :) Saako kysyä, miksi sun pitää pysyä öisin hereillä?
Itselläni tulee sokerista ensin pirteä olo, mutta sen jälkeen olo romahtaa ja alkaa väsyttää armottomasti. Iän myötä se näköjään vain pahenee. Entä sulla, aiheuttaako sokerin syönti ensin sellaisen pirteyspiikin ja sitten vetämättömän olon?
 
Minulla kaikki hiilarit nukuttavat aivan hirveästi. Erityisesti peruna, riisi ja pasta takaavat nopeasti alkavat sikeät päiväunet.
 
Mulla sama juttu noiden hiilareiden kanssa! Mä en voi syödä hiilaria vastakun illalla muuten tulee romahdus... tällä hetkellä perheessä odotetaan suru uutisia niin on tullut syötyä ihan liikaa ja aivan väärin... paino on taas siellä +80 kg ja sekin vaan masentaa... mun mummo on siis ollut saatossa jo hyvän tovin ja nyt viimeisen parin viikon aikaan hänellä on tullut poissaolo/kipu kohtauksia jotka ovat lääkärin mukaan seurausta sen syövästä kun se syö ihmistä hengiltä... jumalauta kun vois olla vahvempi ja jättää ton tunne syömisen pois! Lenkillä tulee kyllä käytyä kun siellä saa pään tyhjäksi mutta sitten illalla kun saa lapset nukkumaan, kämppä on tyhjä ja hiljainen alkaa mun kaappien rapistelu...sori tää avautuminen!
 
Äippä, tänne sopii avautua. Voimia raskaaseen tilanteeseen. Varmaan itsekin söisin, kun muutenkin nuo illat tuntuu niin vaikeilta.

Eilen illalla pelkäsin jo valmiiksi tämän aamun lukemia. Niinpä vetelin varmaan lähemmäs kymmenen suklaavohvelitikkua, jotka on tarkoitettu sitä varten, jos tulee vieraita ja tarjotaan esimerkiksi jäätelöä. No, jäätelöä meillä ei voi olla koskaan pakastimessa. Se syödään heti. Kohta ei ole tikkujakaan.
 
Tuon pikku ihanuuden takia tarvii hiukan öisin heräillä :) koitan kyl mennä viimeistään kympiltä nukkuun, mutta siinä kun muutaman kerran herää yöllä ja normaalisti viel herään siinä 4-5 aikoihin niin homma on melko taputeltu =) pirpana ei oikein päivisin nuku ni ei voi nukkua päivälläkään. Ja sit vielä mies kuorsaa =) =)

Jotta pieni yliväsymystila.. heh, ei vanha jaksa valvoo :)
 
Sokeri piristää ainakin hetkellisesti, sen verran aikaa riittää ku saa lapsen syötettyä ja vaipan vaihdettua. Se on vaan laajentunu koskemaan oikeestaa jo päiviäkin kun tuntuu et väsymys on jo miltei yhtä isoa niin päivällä kun yölläkin..

Eli tuo on mun haaste tuossa painonpudotuksessa, jos saan nuot univelat pois ni varmasti auttaa painon tiputuksessakin :)

Onko muuten kellään hyviä vinkkejä miten te ootte jaksaneet heräillä/pysyneet hereillä öisin?
 
Minä en pysy hereillä. Imettäessä nousin istumaan ja syötin siinä, joskus nuokuin istualleni, mutta olin tukenut käsiä tyynyillä, niin vauva pysyi syömässä. Sitten nostin vauvan omaan sänkyyn ja kun oma pää kohtasi oman tyynyn, autuas uni tuli heti. Vieläkin kun käyn antamassa yöllä lapselle lääkettä, olen hereillä 1-2minuuttia. En siis tee mitään ylimääräistä, en käy lähelläkään keittiön kaappeja enkä jaksa edes vessaan vääntäytyä. En vaihtanut vauvallekaan vaippaa öisin, paitsi jos olin varma, että siellä muhii kakka.
 
Jeps, eli lähtöpaino on karmeat 92kg! Täytyy sanoa että nyt kyllä oikein toivoo onnistumista.

Meinasin mennä syömisten kanssa systeemillä että viikossa on: 1 kasvisruokapäivä, 3 keittoruokapäivää, 1 salaattiruokapäivä, 1 kalaruokapäivä ja yhtenä päivänä sitten vapaasti ihan mitä vaan kotiruokaa.

Ja ne annoskoot tarttis saada pienemmiks :)

Maanantaisinhan käydään sit aina viikko punnituksella?
 
Aaargh kunhan et vedä liian tiukalle tota sun kalorin saantia! Sit ei kyl tipu mitään:/ tai noh nesteet lähtee mut sit tulee seinä vastaan... nälkäkin vaivaa ja väsy kasvaa jos syö liian vähän!
 
Mä ajattelin tänään tehdä kaappiin ison satsin hummusta ja pilkkoa kasviksia valmiiksi. Jos vaikka niillä korvais tän hetken herkku mättämisen! Mansikoitakin ostin eilen 5kg :p
 
Argh, minulla on auttanut annoskokoon se, että otin käyttöön pienemmät lautaset. Tavallisella lautasella annokseni näyttää naurettavalta, mutta pikkulautasella se on ihan ruuan näköistä.

Juu, yleensä maanantaisin punnitus.
 
Olettepa te ehtineet kirjoittelemaan täällä! :)

Äippäx6, olen tosi pahoillani mummosi puolesta. Teillä on raskas tilanne, eikä mikään ihme, ettei jaksa miettiä syömisiään. Itse olen ihan täysin tunnesyömäri ja siksi tässä nyt ollaankin. Voimia sinne!


Aaargh, me nukuttiin vauvan kanssa perhepedissä enkä edes herännyt imettämään - poika nappasi tissistä kiinni, kun nälkä yllätti. :grin Vaippaa ei tarvinnut onneksi vaihtaa öisin. Varasin yöpöydälle ison vesipullon ja banaanin siltä varalta, että nälkä iski - ja kyllähän se imettäessä iski usein. Kannattaa jättää herkut kauppaan, kun siellä niitä on helpompi vastustaa kuin kotona heikkona hetkenä. Mä ainakin vedän kaapeista kaiken syötäväksi kelpaavan. :shy:
 
Hello, mitäs tänne kuuluu? Huomenna meinasin uskaltautua vaa’alle... lenkki polulle olen mennyt joka ikinen päivä, sieltä tulee mukaan niin hyvä olo! Kaiken tän kakan keskellä lenkki(lapsien lisäksi) on minulle ollut henki reikä:)
Tilasin kans itselleni uuden aktiivisuusmittarin rikki menneen tilalle! Innolla odotan että se rantautuu postiin :wink
 
Mulla on kyllä ollut ruokavalio ihan retuperällä. Muutto on takana, mies tulee vasta keskiviikkona perässä ja olen laitellut yksin kotia taaperon hoidon ohessa. Siinä on jäänyt ruoanlaitto kokonaan väliin ja välillä olen syönyt salaattia, välillä pakastepizzaa. Leipää olen mättänyt vähän joka aterialla. Vatsa on kamalassa kunnossa ja on jo ihan ikävä dieettiä. Tänään pääsin rauhassa kauppaan ostamaan kaikkea terveellistä, josko se taas tästä! :)
 
Takaisin
Top