Painonpudotusryhmä

Ihan mahdollista tiputtaa toi!💪🏻 Mullakin tavotteena saada ainakin 2 kg pois ja tolla mun 500 g:n viikkotahdilla 2 kiloa pitäis lähteä kuukaudessa😃

joo ehkä kyl vois 🤩 varsinkin kun tuntuu toi paino nyt tippuvan kunhan vaan muistaa syödä säännöllisesti ja suht fiksusti ja pääsee välillä pidemmille vaunulenkeille 😊

Mulla on jotenkin jännä fiilis tän painonpudotuksen suhteen. Samalla oon tosi innoissani et oon nyt löytänyt tähän ”momentumin” ja tiedän että pystyn pudottamaan painoa. Samaan aikaan vähän pelottaa koko ajan että osaanko luoda sellaisia tapoja että tästä tulee pysyvää ja painonhallinta onnistuu jatkossakin. Pystyykö kukaan samaistumaan? 😅

En oikein tiedä miksi koska olen luonnostani tykännyt teinivuosista lähtien herkutella esim appelsiineilla arkipäivinä tavallisten herkkujen sijaan ja nautin säännöllisestä ruokarytmistä. Oon ollut oikeastaan saman kokoinen murrosiästä lähtien (lievän ylipainon puolella, mutta kuitenkin hyväkuntoinen) lukuunottamatta häitä edeltävää aikaa jolloin pudotin n. 13kg ja olin jonkin aikaa normaalipainon puolella. Nyt sitten pikkulapsiarjessa raskauksien jälkeen ollaan oltu selkeästi isommissa numeroissa.

Täällä on enää +1kg jäljellä tästä raskaudesta näin 3 vkoa synnytyksen jälkeen (painoa tuli reilu 10kg raskauden aikana) ja paino tänä aamuna 71.5kg 🤩 mun tavote on päästä alle 70kg tän vuoden puolella, tässä pikkulapsiarjessa on sen verran haastavaa keskittyä itseensä etten viitsi asettaa liian kunnianhimoisia tavoitteita 😂

@Nila joo taidan saada ajatuksesta kiinni mitä meinaat! Musta itsestä tuntuu että nyt olis ehkä kestävällä pohjalla muutokset. Ei oo mitään ruoka-aineita rajoittavaa dieettiä. Taapero tuo elämään rytmiä ja rutiineja, jotka helpottaa terveellisten tapojen omaksumista itsellekin (esim säännöllinen syöminen, päivittäinen ulkoilu). Ajatusmaailmaani oon työstänyt paljon, ja pohtinut mielessäni asioiden taustasyitä. Liikkua haluaisin vielä enemmän kyllä, jotain tehokkaampaa ja ilman lapsia, mutta siihen ei vielä tunnu löytyvän sopivaa hetkeä. Ja yksi suuri muutos on aikanaan edessä, ruokapäiväkirjasta vierottautuminen.. Se vielä vähän jännittää. Äh, haluaisin pohtia kirjoittamalla pidemmin ja syvällisemmin, mutta oon näitäkin sanoja kirjoittanut eilisillasta lähtien ja mut on keskeytetty noin kuussataamiljoonaakertaa joten jatkan joskus toiste 😄

Omanapailu vielä: Eilen tuli käytyä fyssarin käsiteltävänä, mikä tälläkin kertaa liikautti nesteitä mukavasti. Paino 200 grammalla alaspäin, uusi alin 82,8 🤩

Noniin! Tänne taas. Toipuminen alkaa olla hyvällä mallilla ja kilpirauhasarvotkin olivat toistaiseksi ihan ok. Josko nyt alkaisi aika, että pystyisin alkaa pudottamaan painoa.

Miulla siis ollut jatkuvaa sairastelua ja muita terveyshuolia. On myös aineenvaihdunnan ongelmia ja paino putoaa vain jos saan päivittäin liikuntaa. Liian pienet kalorit eivät miulla muutakuin pahenna jumikierrettä, kun elimistö tottuu heti pienemmälle energiansaannille ja alkaa vain hidastamaan kaikkia toimintoja, jos energiaa ei tule tarpeeksi. Josko nyt pysyisi sairastelematta ja saisin jotenkin mahdutettua edes pienen jumpan tai lenkin joka päivään.

Täällä on porukalla ollut hienoja tuloksia! Toivottavasti saisin itsekin asiat nyt siihen järjestykseen, että pääsisin vihdoin pudottamaan painoa! Alkupunnitus on nyt otettu ja aamupaino oli tänään 81,5. Katsotaan mihin tästä päästään. 😊

Tänään aamupaino 78,9 kg eli -900g viikon takaiseen. Jee näyttäis painonlasku jatkuvan🙌. Eilen napostelin illasta vähän poppareita kun ne saa pidettyä aika kevyinä. Tänään tehdään tosin pitkästä aikaa pizzat ja huomenna joulukuun ekan kunniaksi joulutortut, mutta muuten syöminen on pysynyt hyvällä mallilla ja elämä on muutenkin tasapainoa.😊

Hienosti kyllä putoaa kaikilla!

Mulla paino edelleen suunnilleen samassa. En ole kunnolla yrittänyt laihduttaa, joten tyytyväinen olen kun ei ole paino noussut. Liikuntaa tullut silti harrastettua reippaasti.
Varmaan tässä nyt loppuvuoden menen täysin kehoa kuunnellen kun vähän väliä on jotain perusarjesta poikkeavaa menoa, mutta silti (sokeri)herkkuja vältellen.
Ehkäpä ensi vuoden puolella saa taas lisää motivaatiota ollaan tiukempana ruokavalion suhteen.

Nyt on tavoitteena yrittää mahdollisuuksien mukaan joka päivä käydä edes kävelylenkki, jos ei muuta jumppaa jaksa/pysty tekemään. Tänään pystyin jo tekemään tunnin lenkin, vaikka vielä pari päivää sitten ihan vartinkin lenkki korvensi.
Jos saisi siis ensin aineenvaihdunnan liikkeelle ja vuoden alusta olisi sitten tarkoitus alkaa kikkailemaan ruokavaliolla. Toivottavasti nyt pysyisi vaan terveysasiat reilassa ja alkaisi kroppa toimimaan!
Onneksi on paino pysynyt koko syksyn kuitenkin varsin tasaisena ettei ole päässyt paljoa nousemaan kuitenkaan! 😊

Nyt on tavoitteena yrittää mahdollisuuksien mukaan joka päivä käydä edes kävelylenkki, jos ei muuta jumppaa jaksa/pysty tekemään. Tänään pystyin jo tekemään tunnin lenkin, vaikka vielä pari päivää sitten ihan vartinkin lenkki korvensi.
Jos saisi siis ensin aineenvaihdunnan liikkeelle ja vuoden alusta olisi sitten tarkoitus alkaa kikkailemaan ruokavaliolla. Toivottavasti nyt pysyisi vaan terveysasiat reilassa ja alkaisi kroppa toimimaan!
Onneksi on paino pysynyt koko syksyn kuitenkin varsin tasaisena ettei ole päässyt paljoa nousemaan kuitenkaan! 😊
Minkäs sille voi jos ilmojen viiletessä itsekukin joutuu käyttämään painavampia vaatteita🤣, myös vaa' alle kivutessa. Onneksi varsin pian on The talvipäivän seisaus ja kaikki pikkuhiljaa helpottuu senkin luontaisen valita tuovan käännöksen myötä. Vaan ensin syödään hyvillä mielin jouluisia ruokia...pistetään vaaka vaikka pakkolomalle.
Eräs jojolaihduttava ystäväni totesikin tuossa syksyllä että eiväthän kaikki voi olla yhtäaikaa rantakunnossa, sillä silloinhan sinnekin tulisi kauhea tungos... Vaan jokos sinä pystyt siellä ensikesänä bikineinin pukeutuneena hiekkakakkuja taputtelemassa itsesi näkemään?

Minkäs sille voi jos ilmojen viiletessä itsekukin joutuu käyttämään painavampia vaatteita🤣, myös vaa' alle kivutessa. Onneksi varsin pian on The talvipäivän seisaus ja kaikki pikkuhiljaa helpottuu senkin luontaisen valita tuovan käännöksen myötä. Vaan ensin syödään hyvillä mielin jouluisia ruokia...pistetään vaaka vaikka pakkolomalle.
Eräs jojolaihduttava ystäväni totesikin tuossa syksyllä että eiväthän kaikki voi olla yhtäaikaa rantakunnossa, sillä silloinhan sinnekin tulisi kauhea tungos... Vaan jokos sinä pystyt siellä ensikesänä bikineinin pukeutuneena hiekkakakkuja taputtelemassa itsesi näkemään?
Rantakunto ja bikinit miulla on ollut niin timmissä kuin plösössäkin kunnossa. 😁 Ei ole vielä läskit uimista tai köllöttelyä estäneet. 😎

@Pilkki24 tervetuloa takasin, toivottavasti terveysmurheet nyt suostuisi jo asettumaan!

Viikonloppuna tuli täälläkin herkuteltua ja eilinen meni istuskeluksi, joten puoli kiloa plussallahan sitä oltiin 😑

Marraskuun tuloksista yhteenvetoa: Paino -2,6 kiloa. Vyötärön kapein pysyi ennallaan, mutta navan korkeudelta katosi 5 cm 😂. Rinta ja reisikin pysyi ennallaan, mutta lantio/takapuoli luovutti 2 cm. Kuun loppupuolella tuli muuten -40 kiloa täyteen huhtikuusta 2023, jolloin olen projektia esikoisen jälkeen aloittanut ja kamalalla turvotuksella napannut aloituslukemat. Aika paljon tässä on pudotettu, ja siksi tässä onkin kehon hahmottamisessa "pieniä" vaikeuksia 😅 mukaanlukien kireäksi mieltämäni talvitakki, joka roikkuu päällä 🙈 Hirveästi pitäisi vaatteita uusia, vaan kun itselleen ei millään raaskisi 😶

Kovasti koitan tsempata, että saisi sen kympinalituksen jouluksi 🙈 toivotaan että kehokin olisi suopealla päällä ja saisin joululahjaksi seiskalla alkavan vaakalukeman.

Kiitos @litranmitta 🙏. Hienoa työtä olet kyllä saanut tehtyä! Ja voin kuvitella tuon ettei mieli pysy mukana kehon muutoksessa! Mie törmäilen pienilläkin lihomisilla ovenkarmeihin tai pienennyttyäni otan sovituskoppiin liian isoja vaatteita. 😂

Takaisin