Painonpudotusryhmä

Googletin että se itseasiassa nopeutuu 😆 mutta vissiin nesteen määrä alkaa lisääntymään ainaki jossain kohti. Mutta pitää yrittää harrastaa tuota hikiliikuntaa, niin kauan ku se on mahdollista. Ei siitä varmasti haittaa ole myäskään tulevaa synnytystä ajatellen, jos pitää itsensä kunnossa.
Joo kannattaa liikkua niin pitkään kuin keho vain sen sallii. 😁Loppua kohti joutuu toki vatsan kasvaessa vähän muuttamaan mitä tekee. Mutta se kyllä vaikuttaa siihen missä kunnossa keho on raskauden jälkeen. Esikoisen jälkeen kroppa oli ihan makaronia kun en ollut liitoskipujen takia pystynyt liikkumaan juuri ollenkaan muutamaan kuukauteen. Ja nyt taas pystyin liikkumaan synnytykseen asti. Ainakin omalla kokemuksella ihan eri pisteestä joutuu alottamaan kehon kuntoutuksen. 😊

Mulla vaan paino noussut, enkä edes yritä pudottaa marraskuussa, mulla se nousee aina joulua kohti ja kun päivä pitenee, alkaa laskea.. Toivottavasti nytkin käy näin😅

Vähän erilaiset aamupalat, mä en voi sietää puuroa enkä sen aiheuttamaa väsymystä, syön joko munakasta tai kokolihaa, sekä leipää + kalaa + juustoa ja kaalisalaattia.

@problemsolved Ei kai tarvitsisi laihduttaa jos olet raskaana ❣️ Ymmärrän et tekis mieli mutta tarvitseeko just nyt ❤️

En ymmärrä kyllä nyt mistä tämä paino ilmesty. Ensi olin vajaa 75kg n. Viikko sitten. Sitten seuraavana päivänä +3-4kg. Ja se on pysynyt. Olen raskaana 6+0. Mutta eihän se alkio vielä paina mitään. Ahdistavaa. Olen syönyt normaalin terveellisesti, yhden munkin. Jotain nestettä sen täytyy olla... todella inhottava olo olla itsensä kanssa. Tässä yritän miettiä millä nesteitä saisi liikkeelle.. koitan vähentää suolaa ja harrastaa enemmän hikiliikuntaa 🤷🏼‍♀️ kävelen jo päivittäin monta kertaa koirien kanssa ja ratsastan päivittäin. Mutta lähdenpä nyt hölkälle. Ruokaa en halua vähentää, koska syön omien laskujeni mukaan sen verran mitä tavoite painossani pitäisi syödä. Eli n.2000kcal, liikunnan määrän mukaan sitten enemmänkin. Yritän siis nyt raskaana edelleen tiputtaa painoa, mutta vähän rauhallisemmilla metodeilla. Eli syön sen verran mitä söisin normaalipainoisena (n.68kg). Tällöin saan tarpeeksi ruokaa ilman, että se on mulle vaarallista. Alkio/sikiöhän ottaa kyllä omansa.
Mulla mun luottogyne kielsi laihduttamisen sekä raskaus että myös imetysaikaan. Laihduttaessa rasvaan mahdollisesti varastoineet raskasmetallit, ympäristömyrkyt yms äklöjutut vapautuvat ja kulkevat veren mukana sikiölle tai maidon mukana vauvalle!

84,5 eli uusi alin 😁 ei onneksi jäänyt viikonlopusta jumia 🙏🏼 toki nyt ollaan taas tässä loppukuussa eli vauhdikkaan putoamisen vaiheessa (viitaten siihen mitä vähän aikaa sitten ihmettelin, että kuinka se homma mulla menee sykleissä) 😂 Hitsi vieköön, se 84 saa luvan alittua tän kuun puolella!! Mitään muuta en tavoittele 😁 Pläräsin "terveysvihkon" vanhempia merkintöjä, ja oon silloin kesällä 2021 merkinnyt 84,8 alimmaksi painoksi, mutta silloin en punninnut kuin kerta viikkoon joten oon voinut alempanakin käydä. Siitä siis tuo 84 tavoite asettunut mieleen 😊 ja 83,8 olisi muuten -20 kiloa toisen raskauden lähtöpainosta, mikä sekin on motivoivaa saavuttaa!

Hankin kirpparilta ja vintedistä itselleni "tavoitehousut", eli valmiiksi jo seuraavaa kokoa. Toiset oli melkein käyttämättömät hm stretch-farkut. Ne menee päälle ja nappikin kiinni, mutta vetskari ei vielä solju ylös asti 😆 ja tietenkään eivät vielä istu kauniisti päälle. Toiset on näitä mun luottohousuja, kappahlin kuminauhavyötäröisiä "pillifarkkuja". Nekin sai jo kiskottua "päälle" mutta jäävät liian alas ja ovat ahtaat. Niissä muuten musta tuntuu, että koko 40 oli paljon joustavampaa kangasta kuin tuo 38 😳 mutta voi olla että ne on eri malliakin sit kuitenkin, tai eri vuodelta eri kangasta, tai sit vaan kuvittelen asian 😅 Jokatapauksessa, jos mahdun noihin 38-kokoisiin, olkoot kuinka stretchejä tahansa, ni varmaan viimeksi ollut 17-vuotiaana sen kokoisia housuja käytössä!

Mulla mun luottogyne kielsi laihduttamisen sekä raskaus että myös imetysaikaan. Laihduttaessa rasvaan mahdollisesti varastoineet raskasmetallit, ympäristömyrkyt yms äklöjutut vapautuvat ja kulkevat veren mukana sikiölle tai maidon mukana vauvalle!

Tämä on itseasiassa vähän vanhentunutta tietoa, eikä THL:n mukaan tällaista vaaraa enää ole https://thl.fi/tutkimus-ja-kehittam...maidossa-who2020-/aidinmaidon-ymparistomyrkyt

Oma napa: olin ihan varma, että tänään paino enemmän kun eilen, koska söin eilen enemmän kuin sunnuntaina - mitä vielä, uusi alin taas, 74.3kg! 🥳

Hyvä @Olive ja @litranmitta 😎 ja se jos mikä tuntuu hyvältä ku pienemmät housut menee jalkaan!😄

Ei mulla mitään huimia painonpudotushaaveita luonnollisesti enää ole, sen vuoksi yritän keskittyä siihen, että en herkuttele, ja syön niinkuin olisin tavoitepainossa. Joulukuun jälkeen varmasti jo sitten sikiö tarvii sen ylimääräisen parisataa kcal pikkuhiljaa. Mutta tiedän, että jos en pidä syömistäni kurissa, lihonnut raskauden aikana helposti sen 20kg. Rakastan herkkuja ja tekosyitä syödä herkkuja.😅 tuosta rasvan myrkyistä olen joskus kuullut, mutta sitten miettinyt, että aika moni laihtuu pahoinvoinnin vuoksi raskausaikana🤔 ja tuo mitä @Olive sanoi. Uskon että suurin vaara on siinä että jos laihdutan, en saa itse tarvitsemaani. Eli yritän keskittyä syömään terveellisesti, jonka pitäisi automaattisesti tiputtaa pari kiloa, koska nämä kilot on tullut suoraan karkkipussista 😆

Tuun vähän omanapaileen. Viimeks kun punnitsin, on lähtenyt 2,2kg 2kk:ssa ja ilmeisesti tää taputus ehkä vähän kiihtyi, kun vaihdoin laihdutuslääkkeen pistokohtaa ja lääkäri määräsi isomman annoksen. 2/4kk mennyt. Jos tippuu hyvin, niin jatkan 1-2kk tätä projektia. Sit pitää jos mennä pakastealkionsiirtoon… ja katsoa sitä projektia eteenpäin. ❤️💪🏻 Urheiluun pääsin taas kii, mutta sairastelukierre vaan jatkuu. Töissä aika varmasti sisäilmaongelmaa. Työpaikan sijainti muuttuu ens vuonna, luulis auttavan… Tässä antibiootit sit päällänsä.
Lähtö 113,5 ja nyt 111,3 👌🏻(ja pms!)

Onnea uusista lukemista @Olive ja @litranmitta 🥳 Mä en oo käyny vaa'alla, varmaan viikonloppuna vasta käyn kun alkaa menkat lähestymään.

Ihan huikea kokonaispudotus siellä @litranmitta ! Ootko pudottanut kaiken tässä syntymän jälkeen vai lähtikö sulla raskauden aikana jo osa?
Muutama viikko synnytyksen jälkeen, kun nestepöhökin poistui, paino oli 98. Eli raskausaikana on oma paino "pudonnut" viitisen kiloa, mikä sitten näkyi vaa'assa kun vauva, lisukkeet ja turvotukset oli pois 😄 rv 39 taisi olla lähtölukemasta tullut lisää joku 2,5 kiloa. Vikaan reilu kahteen viikkoon pamahtikin päälle viisi kiloa (nestepöhö). Vauvan syntymäviikko oli 41+4 (tai alkuperäisen la:n mukaan 41+6). Ja ennen toista raskautta olin jo kerennyt 20 kiloa pudotella edellisen raskauden, tai enemmänkin raskaan vauvavuoden, kiloja 😅 Hui, onpas paljon lähtenyt maaliskuusta 2023, nyt kun itsekin pysähtyy miettimään 😅

@problemsolved Mulla tuli painoa ekan 12 viikon aikana lisää 2-3kg, mutta kokonaisuutena koko raskauden aikana 10kg. Jostain syystä mulla ainakin paino nousee tosi paljon heti alkuraskaudesta 😵‍💫 Eli en olis sinuna huolissaan, niinkuin täällä on sanottu niin todennäköisesti on hormoneista ja nesteen kertymisestä johtuvaa 😊

Omaa napaa: tällä hetkellä paino 72.0kg, eli reilu 8kg on lähtenyt synnytyksen jälkeen. Nyt alkaakin se vaikein osuus, esikoisen jälkeen en millään saanut painoa pysymään alle 70kg 🙄 nytkin tämä univaje aiheuttaa sen että tekisi mieli syödä kaikkea makeaa ja itsehillintä on koetuksella 🙈

Joo varmasti on noista asioista. Nyt olen käynyt vähän hölkkäileen, ja se tuntuu vähän tuoneen vatsan nestepöhöön helpotusta. Olis hienoa ku pystyis pitämään painon nousun 80kg:ssa. Mulla normaalipaino olis 68kg. Ja tällä hetkellä se seilaa jossain 76-78kg paikkeilla. Joten varmaan ei ole realistista että se pysyisi 80:ssa. Mutta aina voi haaveilla. Yritän ainakin olla omalla toiminnalla tuomatta ylimääräistä.

Mullakin toi normaalipaino on siellä varmaan n. 65-68kg. Olen tosin ollut tuostakin vielä kevyempi, mutta en tiedä kuinka realistista se olisi. Nyt tippunut raskauden jälkeen n. 7 kg josta suurin osa tietysti vauvaa, lapsivettä ja istukka. Lähtöpaino tähän edelliseen raskauteen oli 73 kg eli edellisen raskauden jälkeen paino ehti tippua 16 kg n. vuodessa ennen toista raskautta. 🤔 enkä siis kovin ahkerasti laihdutellut silloin eli olen toiveikas että nyt kun tällä kertaa keskityn enemmän ruokaan ja liikuntaan niin on ihan mahdollista palata takaisin "omiin" mittoihin🤩

Hyvä @Olive ja @litranmitta 😎 ja se jos mikä tuntuu hyvältä ku pienemmät housut menee jalkaan!😄

Ei mulla mitään huimia painonpudotushaaveita luonnollisesti enää ole, sen vuoksi yritän keskittyä siihen, että en herkuttele, ja syön niinkuin olisin tavoitepainossa. Joulukuun jälkeen varmasti jo sitten sikiö tarvii sen ylimääräisen parisataa kcal pikkuhiljaa. Mutta tiedän, että jos en pidä syömistäni kurissa, lihonnut raskauden aikana helposti sen 20kg. Rakastan herkkuja ja tekosyitä syödä herkkuja.😅 tuosta rasvan myrkyistä olen joskus kuullut, mutta sitten miettinyt, että aika moni laihtuu pahoinvoinnin vuoksi raskausaikana🤔 ja tuo mitä @Olive sanoi. Uskon että suurin vaara on siinä että jos laihdutan, en saa itse tarvitsemaani. Eli yritän keskittyä syömään terveellisesti, jonka pitäisi automaattisesti tiputtaa pari kiloa, koska nämä kilot on tullut suoraan karkkipussista 😆
Karkkipussikilot on hankalia... tarttuvat niin helposti ja lähtevät vain itseään terveellisellä ruualla " kurittamalla"😂

84,0 🤩🤩🤩🥳🥳🥳 Tavoite saavutettu!

Seuraavaksi saan asettaa viimeisen virallisen tavoitteen itselleni, bmi alle 25. En oo ihan sentilleen varma pituudestani (saatiin siis kotimittauksessa +2 cm siihen pituuteen mitä oon yläasteen kahdeksannen luokan mittauksen mukaisesti väittänyt olleeni 😆) mutta molemmilla senttimäärillä 75 kg olisi jo normaalipainon puolella. Sitä kohti siis, yhdeksän kiloa enää matkaa! Täysin saavutettavissa ensi kevään aikana, viimeistään kesällä vaikka tässä tahti hidastuisi 😊

Hieno tulos @litranmitta!

Mä koitan myös jossain vaiheessa aktivoitua täällä. Taustalla lueskellut. Painonpudotus päässyt vähän unohtumaan loman ja sen jälkeisen arjen kiireissä. Salilla olen joka viikko sentään käynyt pari kertaa viikossa. Painoa en ole pitkään aikaan katsonut, pari kiloa varmasti tässä noussut (vaatteista huomaa). Lupasin itselleni pysyä erossa joulusuklaista, niillä olen aiempina vuosina saanut painon nopeasti nousuun.

@litranmitta huippua 🤩 kyllä tuo kesään mennessä lähtee 😊

Pari päivää tuossa hölkkäsin ja tuntuu, että se teki kropalle hyvää. Nesteitä lähti selvästi johonkin 😄, kun 2 kg viimeviikosta tuli painoa alas. Kroppa siis tarvii vähän rankempaa urheilua, kuin mitä mulla normaaleista toiminnoista tulee. Onneks lenkkiely on helppo toteuttaa. Vaatii vain sen, että liikkuu lujempaa kuin normaalisti 🤣

Takaisin