Painonpudotusryhmä

Mieki taidan liittyä seuraan. Viimeisen kahden vuoden aikana painoa tullut 10kg lisää. Uskon, että tilanne karkasi käsistä pienen masennusjakson vuoksi, jolloin liikunta väheni ja ruuan laatu huononi. Liikunta ei sinänsä ole mulle ongelma. Hevonen ja kaksi koiraa takaa vähintään 2-3h liikuntaa päivittäin. Mutta ne herkut! Olen semmonen sokerihiiri ettei mitään rajaa. Olen todennut, että parhaiten mulla toimii täysi kielto kaikesta lisätystä sokerista. Ja myös kaikki muut herkut pois. Nyt on sellainen olo, että sain itseäni niskasta kiinni. Täytyy vaan tosissaan muistaa tämä kans. Käykö muilla niin, että kaupassa unohtaa, että ei saa herkutella 😆
Käytän yaziota ruuan merkitsemiseen, se helpottaa ainakin nyt alkuun näkemään paljon sitä ruokaa mättää. Kalorien ylärajana pidän ny alkuun 2000kcal. Sillä pitäisi jo lähteä painoa, ja siihen määrään saa syödä hyvää ravintoa kyllä todella paljon. Teen nyt alkuun myös pätkäpaastoa 16:8. Sekin auttaa itsellä hillitsemään ruokailua. Kahdeksan jälkeen illalla en syö. Vain vettä. Ei tule naposteltua tv.tä katsellessa.
 
@Niittyleinikki_ enpä minä liikaa ole jaksanut stressata, kun tiedän, että paino lähtee laskemaan siinä kohtaa, kun elimistössä on asiat taas tasapainossa. Tein vaan testiksi ihan huvikseni tuota kaloreiden laskemista ettei tule vain huijattua itseään, että mielestään söisi vähän, mutta oikeasti olisikin kunnon ahmatti. 😅 Toisinaan vaan ärsyttää, kun olisihan se kiva, että kropassa kaikki toimisi kuten pitääkin. 💁‍♀️
 
Takaisin
Top