Painonpudotusryhmä

Mulla lähti nyt kans vähän laskuun mutta viimeisimpään alimpaan vielä puolisen kiloa matkaa… tänään ei enää ole sellainen olo et olis tulossa kipeäksi. Ehkä ne menkat on sit alkamassa ajoissa? Tänään kp20 ja yleensä kierto on 28pv

Mä nukuin aivan umpisurkean yön, mikä yleensä on turvottanut. Siitä huolimatta olikin tullut alenemista, ja pääsin lukuun 88,1 😁 tänään ei kyllä oo voimia riittänyt enää mihinkään ylimääräiseen 🙈

Tasainen laskuvauhtivaihe 87,6 vaakaan aamulla 😊 Kävin tekemässä kuntoportaita aamulla, puolen tunnin treeni niissä ja vartti roikkumista, punnertelua, venyttelyä yms. Oli ihanaa saada sykettä ylös noissa portaissa! Vauva tarjos taukoja, kun välillä piti vaunuja hytkyttämässä pysähtyä portaiden alapäässä 😅 Olispa joku toinen äiti jumppakaveriksi, jonka kanssa vois vuorotellen hytkyttää vaunuja alhaalla ja vuorotellen tehdä omaa treenipätkää 🙈

Tasainen laskuvauhtivaihe 87,6 vaakaan aamulla 😊 Kävin tekemässä kuntoportaita aamulla, puolen tunnin treeni niissä ja vartti roikkumista, punnertelua, venyttelyä yms. Oli ihanaa saada sykettä ylös noissa portaissa! Vauva tarjos taukoja, kun välillä piti vaunuja hytkyttämässä pysähtyä portaiden alapäässä 😅 Olispa joku toinen äiti jumppakaveriksi, jonka kanssa vois vuorotellen hytkyttää vaunuja alhaalla ja vuorotellen tehdä omaa treenipätkää 🙈
Missäpäin sinä niitä portaita?

Minulla tänne kirjoittelu on nyt ollut vähän harvempaa, on paljon asioita elämässä just nyt. Kuopuksen hampaiden tulo on vähentänyt yöunia ja imetyksen lopetus vaikuttaa kulutukseen. Oon myös yrittänyt kääntää painopistettä enemmän kuntoiluun. Painoa seuraan, mutta syön nyt vähän enemmän, jotta jaksan kuntoilla. Tässä väsymyksessä en jaksa kuntoilla miinuskulutuksella. Katse on yhä muutaman kilon kevyemmässä olotilassa, mutta tällä hetkellä tuntuu, että kunnon kasvattaminen on tärkeämpää, jotta jaksan paremmin.
Olen tullut siihen tulokseen, että kyllä minulla sentään on ollut lihasta ennen raskauksia. Monet vanhat vaatteet menee jo päälle (vyötärö on se, mikä on selvästi entistä leveämpi), mutta olemus on löysempi. Hyllyvää ja löllyvää ympäriinsä. Olen kyllä tyytyväinen painonpudotukseen, helpompi on nyt kuntoillakin.
Jään siis seuraamaan taustalle. Käyn kyllä välillä lukemassa ja saatan kommentoida, mutta en pysty elämään kommentoinnissa mukana sillä tavalla kuin tahtoisin. Kiitos kaikille vertaistuesta ja tsemppiä kunkin henkilökohtaiseen tilanteeseen! ❤️

Alenee, alenee. 87,1 oli aamun lukema. Mukavaa saada tällainen tehokkaampi jakso välillä 😄 Kolme kiloa seuraavaan tavoitteeseen! Voisi marraskuun aikana täyttyä se tavoite siis 🤩

Vaateostoksia tarvisi pian suorittaa. Huoh, olispa oikeasti aikaa mennä kuljeskelemaan vaatekauppoja yksin. Jopa trikoot lörpöttää nyt siihen malliin, että pakko hankkia uusia 🙈 Tavallaan harmi että noiden mun suosikkitrikoitten, joita ei enää valmisteta, käyttöaika jääkin noin lyhyeksi vain yhden syksyn mittaiseksi. Mut silti ihan hyvä että itse pienenee 😅

Mulla on ollut henkisesti aika rankat pari viikkoa ja alkaa tulemaan vähän kisaväsymystä tämän valmennuksen suhteen, vaikka se onkin ollut hyvä ja tehokas. Valmennus loppuu tällä viikolla ja harmittaa, etten ole onnistunut kahden viimeisen viikon aikana panostamaan niin hyvin tähän. Antoisa valmennus on kyllä ollut, katsotaan jos lähden esim alkuvuodesta mukaan uudestaan.

Lähestyvät menkat lisää myös mielitekoja. Lisäksi mulla on nyt reilu viikon ollut vähän flunssainen olo, mut olo ei kuitenkaan parane tai pahene? Ärsyttävää!

Alkuviikon kaikki päivät on menneet yli kaloreiden, joten koitan nyt nipistellä loppuviikosta. Uutta alinta saatiin eilen 77.25kg eli 50g alemmas.

Puoli kiloa putos eilisestä 😅 onpas joku jumi nyt purkautunut. 86,6 tänään puntariin 😁 Kova nälkäkin tässä heti aamusta, joten prodevanukkaan kylkeen taidan ottaa leivänpalan tai hedelmän.

Mulla on ollut henkisesti aika rankat pari viikkoa ja alkaa tulemaan vähän kisaväsymystä tämän valmennuksen suhteen, vaikka se onkin ollut hyvä ja tehokas. Valmennus loppuu tällä viikolla ja harmittaa, etten ole onnistunut kahden viimeisen viikon aikana panostamaan niin hyvin tähän. Antoisa valmennus on kyllä ollut, katsotaan jos lähden esim alkuvuodesta mukaan uudestaan.

Lähestyvät menkat lisää myös mielitekoja. Lisäksi mulla on nyt reilu viikon ollut vähän flunssainen olo, mut olo ei kuitenkaan parane tai pahene? Ärsyttävää!

Alkuviikon kaikki päivät on menneet yli kaloreiden, joten koitan nyt nipistellä loppuviikosta. Uutta alinta saatiin eilen 77.25kg eli 50g alemmas.
Oliko toi valmennus sellainen tsemppiryhmä enemmän vai pystyykö niitä ohjeita ja materiaaleja hyödyntää itsenäisesti vielä? Oot kuitenkin hienosti saanut tuloksia tehtyä haasteista huolimatta, hyvä sinä! 💪🏼

Oliko toi valmennus sellainen tsemppiryhmä enemmän vai pystyykö niitä ohjeita ja materiaaleja hyödyntää itsenäisesti vielä? Oot kuitenkin hienosti saanut tuloksia tehtyä haasteista huolimatta, hyvä sinä! 💪🏼

Pystyy hyödyntämään ja saadaan pitää meidän Facebook-ryhmäkin! Iso apu ollut sellaisesta excelissä johon merkataan paino, askeleet, kalorit ja proteiini ja se laskee viikkokohtaiset keskiarvot, värikoodaukset sen mukaan onko pysytty tavoitteessa ja paljonko paino on laskenut prosentteina viikossa. Aion tallentaa sen ja jatkaa sen täyttöä itsenäisesti. Saatan vähän nostaa kaloreita (nyt 1500), jonnekin 1600 tienoille koska viikkotasolla on ollut haastavaa pysyä tuossa. On toikin toki runsaasti, mutta palkitsevampaa nähdä vihreä rivi punaisen sijaan ja sadan lisäkalorin turvin ehkä henkisesti helpompi jaksaa.

Minä laskin tossa jonkin aikaa kaloreita taas ihan datankeruumielessä (kun arvasin tuloksen) ja surullista kyllä koko ajan vedetään reippaasti miinuskaloreilla ja silti ei tapahdu mitään. 😔 Eli elimistössä on menossa jotain säästöliekkihommaa ihan tosissaan. Eli pitäisi antaa taas kunnon buusteja, että kroppa lähtisi myös luovuttamaan, mutta ehkä jätän tämän yrittämisen nyt tauolle ja koitan vain pitää painon tässä kunnes kroppa ehkä taas joskus on siinä kunnossa, että on järkeä laihduttaa. Sen verran vaatii tässä tilanteessa töitä ja uhrauksia muutamankin kilon tiputtaminen ettei se ole sen arvoista. Normaalitilanteessa kuitenkin tippuisi itsellään näillä elintavoilla.

@Pilkki24 Mä en laske kaloreita, vaan syön sen verran että nälkä lähtee ja saan nukuttua yöllä (jos syön liian vähän, pyörin sängyssä enkä nuku). Joten en tiedä paljonko syön kaloreita. Vaikka aloitin syksyllä muutaman urheiluharrastuksen ja työt, joihin yritän mennä kävellen/pyörällä, paino on heinäkuusta noussut 3,5 kg. 😭 Sitä ennen laski puolessa vuodessa tasaisesti yhteensä 14 kg. Tosi inhottavaa, ja tulee olo et hyvä fiilis ja hallinnan tunne elämästä lähti pois. Mulle tämä harmaa aika on aina tuonut kiloja, vaikka en ole puntaria käyttänyt aiempina vuosina, niin vaatteiden kiristämisestä sen on huomannut. Tsemiä sulle @Pilkki24 ja ei se paino ole elämän tärkein asia ❤️

Takaisin