Painonpudotusryhmä

Onnea plussasta! Vhh tosiaan voi tehdä tuon hedelmällisyydelle, muutaman kerran on tullut plussattua kesken dieetin. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mikään maailman ruokavalio ei väitä että pullamössövehnä olisi pakollinen osa ruokavaliota. Uskoisin että paras veto tässä olisi harkita että palauttaa ruokavalioon vain täysjyväviljat, ja nekin rajoitetusti. Vhh:n haaste raskauden kanssa on että saat syötyä varmasti tarpeeksi kaloreita, raskaana ollessa kun ei saisi laihduttaa. Toki painonhallinta voi olla osa raskautta, jos on lähdössä ylipainoa niin raskauden aikana ei tarvitse kerryttää kovin paljoa lisää. Muistathan ottaa vitamiinisi, sillä keventäminen voi verottaa niitä, ja vauveli tarvitsee erityisesti sen foolin, mutta muustakin on apua.

Joo!
Just tämän takia kyselin, kun tiedän ettei saa laihduttaa. 😊 Mut aattelin jotain tuon suuntaista, syön satunnaisesti täysjyvätuotteita. Kaikki vitskut käytössä, samoin foolihappo. Sitä foolihappoa suositeltiin ovulaation tueksi jo viime gynekäynnilläkin niin oon sitä muistanut syödä. 😊 Ainoa, jota voisin ostaa vielä on kalsiumlisä, minulla maidoton rv. allergian vuoksi.
Mutta tässä raskaudessa ei tee mieli mitään 🫣 Viimeksi teki mieli silliä, tulista sinappia, kaikkea epäterveellistä, suolaista ja rasvaista.🙈 Noh, ehtiihän ne ruokahimot vielä tulla 😂
 
Onnea @zar_ !

Joo ei suju hyvin.. eilinenkin meni mättämiseksi. Nyt kävin ihan erikseen ostamassa karkkia ja sipsiä 🙈
Joo, minäkin ostin viikonlopuksi keksejä ja pullaa, kun mentiin mökille ja oli vieras. Joka toi karkkia lapsille (=minä söin myös). Ja siis en syytä vierasta, vaan ihan omaa kättä, joka oli pakko tunkea keksipakettiin ja karkkipussiin. 🤦🏼‍♀️ no nyt ruotuun. Kiertokin alkoi, joten jospa mielihalu-olo helpottuu parin päivän sisällä. En edes viitsinyt käydä vaa-alla tänään.
 
Muokattu viimeksi:
Mie aattelin, että pitäisi varmaan käydä vaa'alla ihan tarkistamassa ettri ole tullut mentyä mihinkään hälyttävään suuntaan. 😅

Nyt olen saanut jotenkin rytmiä elämään ja vähän enemmän liikettä työpäiviinkin, mutta ruokailuissa olisi taas parantamisen varaa. Kalorit jäävät kyllä vajaiksi ja ruoka on pääsääntöiaesti terveellistä, mutta olen välillä syönyt vain kaksi kertaa päivässä. Jotenkin ei vain ole maistunut. Tämä on aika iso ongelma, kun aineenvaihdunta jumittaa ettei saa säännöllistettyä tuota syömistä.
 
Valitsin eilisen jumpaksi kuntoportaat lenkin varrelta. Kaksi kierrosta kyykkyjä ylös alas ja parit dippiliikkeet ja vuorikiipeilijät penkkiin nojaten ehdin tehdä, kunnes vauva heräsi. Sit mentiinkin mummolaan, lounaaksi grillimakkaraa ja päivälliseksi lättyjä 🤣 +400 grammaa tälle aamulle siis, vaikka kalorit jäikin arviolta 2000:n niin tuollaiset ruuat ja treeni kerää kai nestettä 🙈
 
Sivusta vähän huhuilen tähän ketjuun: onkohan täällä muita jotka kaipaisi tämän ketjun kaltaista vertaistukea elämäntaparemontin tekoon, mutta ei välttämättä painonpudotusmielessä? Itse en ole ylipainoinen, mutta tottunut tosi huonoihin elämäntapoihin, ja raskausdiabetes herätti tajuamaan että normaalista painosta huolimatta tässä on selvästi paljon parantamista jos haluaa pysyä terveenä. Lisäksi tuo vieressä tuhiseva vauva on mullistanut ajatuksen niin että musta on ihan kamala ajatus että mulle tapahtuisi jotain eikä vauvalla olisi enää mua 😱 eli tuntuu että nyt on pakko tehdä terveellisiä muutoksia jos haluan pysyä täällä mahdollisimman pitkään. Mutta oon pohjimmiltani herkkuja himoava sohvaperuna, eli vertaistukea kaipaan löytämään järkevät elämäntavat.

Eli, onko täällä ketään muita, jotka ehkä olis kiinnostuneita uudesta ketjusta missä tsempattais toisiamme terveellisiin elämäntapoihin? Tuntuisi väärältä tulla tänne painonpudotusketjuun huutelemaan kun sitä mun ei ole oikeen järkeä tavoitella, mutta muilta osin on saman kaltaiset tavoitteet kuitenkin!
 
Sivusta vähän huhuilen tähän ketjuun: onkohan täällä muita jotka kaipaisi tämän ketjun kaltaista vertaistukea elämäntaparemontin tekoon, mutta ei välttämättä painonpudotusmielessä? Itse en ole ylipainoinen, mutta tottunut tosi huonoihin elämäntapoihin, ja raskausdiabetes herätti tajuamaan että normaalista painosta huolimatta tässä on selvästi paljon parantamista jos haluaa pysyä terveenä. Lisäksi tuo vieressä tuhiseva vauva on mullistanut ajatuksen niin että musta on ihan kamala ajatus että mulle tapahtuisi jotain eikä vauvalla olisi enää mua 😱 eli tuntuu että nyt on pakko tehdä terveellisiä muutoksia jos haluan pysyä täällä mahdollisimman pitkään. Mutta oon pohjimmiltani herkkuja himoava sohvaperuna, eli vertaistukea kaipaan löytämään järkevät elämäntavat.

Eli, onko täällä ketään muita, jotka ehkä olis kiinnostuneita uudesta ketjusta missä tsempattais toisiamme terveellisiin elämäntapoihin? Tuntuisi väärältä tulla tänne painonpudotusketjuun huutelemaan kun sitä mun ei ole oikeen järkeä tavoitella, mutta muilta osin on saman kaltaiset tavoitteet kuitenkin!
Joo ! Täällä, en halua painoa pudottaa, mutta elämäntaparemppa ois kyllä semmonen mikä ois kova sana itelläki. Täällä nimittäin toinen sokerinhimoinen soffaperuna samoilla ajatuksilla että apua jos mulle käy jotakin...
 
Sehän oli kuukauden viimeinen päivä tänään. Syyskuun tulokset oli mulla -3,4 kg. (kuukauden alin verrattuna edellisen kuukauden alin). Mittoja oon ottanut yleensä puolen kuun paikkeilla ja vertailtavaa mulla ei oo vasta kuin vyötärön kapeimmasta. Siitä lähti -4 cm, kun vatsalihasten palautuminen raskaudesta on vielä käynnissä. Tässä kuussa otin myös navankorkeudelta ympärysmitan, ja siinä kun on levein erkaumakin niin kiinnostavaa seurata mitä sille tulee tapahtumaan lähikuukausina. Tulee kilojen karistamisen ohella seurattua tuota tärkeämpääkin palautumista 😁 Täytyis varmaan vain siirtää noi mittauspäivät tuolta kuun puolivälistä tänne loppukuuhun niin olis loogisempaa seurata 😄 ja koittaa ehtiä ottaa muutkin mitat. Jospa huomisaamuna ehtisin ennen lasten heräämistä ne kirjata ylös, niin voi sit lokakuun lopussa verrata muidenkin osien senttejä. Ja näkee niitä heti verrata vuoden takaisiin mittoihin 🙃
 
Takaisin
Top