Painonpudotusryhmä

Voi myös olla että sulla on tuota menkkoja edeltävää flunssaoiretta, mulla tulee sitä välillä ja se on ihan ”oikea” PMS-oire. Nytkin aattelin et ois se kun alko menkkojen kaa samaan aikaan mut onkin ihan oikea flunssa.
Voi olla! Ikinä ennen ei ole kyllä ollut, ja muuta oiretta ei ollut, kuin todella kipeä kurkku 🤔
 
Onko muilla että aamusta ruoka tökkii pahasti ja pahoinvoiva olo, mutta illasta sitten ahmituttaa aamun edestä. En ole raskaana.

Onko vinkkejä mitä syödä aamusta mistä ei tulisi hirveen huono olo sokeri ja hiilarit selkeesti pahentaa. Aamusta ois kuitenkin hyvä syödä jotain. 🥲
Miulla tökkii aina aamuisin, mutta todella harvoin tulee mitään ahmimisia illasta. Toisinaan ihan vatsan takia liotan pellavansiemenet yön aikana vedessä ja hotkaisen ensimmäisenä aamulla.

Rytminkäännöt töissä sotkevat joskus ruokarytmiä ja tekee mieli syödä ihan koko ajan. Sitä onnistun yleensä blokkaamaan sellaisella terveellisellä naposteltavalla kuten pakasteherneet ja -puolukat. Eli syön kyllä, mutta tollaista mitä ei voi hotkia nopeasti ja missä ei ole niin paljon energiaa.
 
Onko muilla että aamusta ruoka tökkii pahasti ja pahoinvoiva olo, mutta illasta sitten ahmituttaa aamun edestä. En ole raskaana.

Onko vinkkejä mitä syödä aamusta mistä ei tulisi hirveen huono olo sokeri ja hiilarit selkeesti pahentaa. Aamusta ois kuitenkin hyvä syödä jotain. 🥲
Mä huonona aamupalan syöjänä oon tykästynyt proteiinivanukkaaseen. Tarpeeksi helposti nielaistavaa ja pieni annos, mutta saa silti prodea mikä pitää nälkää. Joskus jaksan napata kylkeen siivun ruisleipää tai kourallisen talkmuruja (joo niitä samoja mitä ihmiset yleensä syöttää sormiruokailijoille - ne on tosi hyviä ollakseen terveellisiä 😂) ni niistä sais kuituakin.

Oma paino palautui eilisestä pompusta jo puoli kiloa, mut vielä ollaan +800 grammaa edellisestä alimmasta. Tänään on vatsa toiminut mukavasti, joten josko huomenna olis taas tultu vähän alaspäin. Vauvalla tiheä imu, että yöheräilyt on kyllä omiaan aiheuttamaan jumia. Päivälliseksi pitäis keksiä jotain kevyttä. Ehkä kokkaan jotain kalaa, kun seitiä olisi pakkasessa. Kalapastaa 🤔
 
Aamulla ja päivällä olis hyvä syödä enemmän, että illalla ei ahmituta… Mun piti joskus kokeill tällaista, jaoin aamupalan kahteen osaan. Mä syön aina ruisleipää juustolla/kinkulla ja kasviksilla. Pitää vähä kokeilla mikä kenellekin toimii, mutta päivään enemmän ruoka ja välipaloja…

Täällä naistenvaivat loppuu ja heti paino laskee > 113,5 >> 112,6kg…
Vähän venyttelin, mutta muutoin lepäilen tätä himskatin flunssaa pois. 😫
 
Aamulla ja päivällä olis hyvä syödä enemmän, että illalla ei ahmituta… Mun piti joskus kokeill tällaista, jaoin aamupalan kahteen osaan. Mä syön aina ruisleipää juustolla/kinkulla ja kasviksilla. Pitää vähä kokeilla mikä kenellekin toimii, mutta päivään enemmän ruoka ja välipaloja…

Täällä naistenvaivat loppuu ja heti paino laskee > 113,5 >> 112,6kg…
Vähän venyttelin, mutta muutoin lepäilen tätä himskatin flunssaa pois. 😫
Täällä kanssa pelmahti sitten se flunssa päälle. Että taas ketuttaa.
 
Mulla paino tippui 15 kg n. vuoden aikana, mutta tämän vuoden heinäkuun jälkeen ei ole pudonnut enää. Eikö kellään muulla ole jäänyt junnaamaan?

Olen urheillut suunnilleen saman verran ja aloitin työt. Syönyt olen aika paljon, nälkä on enemmän kuin kesällä. Tosin syön vaan kotiruokaa, en roskaruokaa enkä herkkuja. Paino alkoi viimeksi tippumaan joulun jälkeen itsestään. Mikä lienee syy..
 
Mulla paino tippui 15 kg n. vuoden aikana, mutta tämän vuoden heinäkuun jälkeen ei ole pudonnut enää. Eikö kellään muulla ole jäänyt junnaamaan?

Olen urheillut suunnilleen saman verran ja aloitin työt. Syönyt olen aika paljon, nälkä on enemmän kuin kesällä. Tosin syön vaan kotiruokaa, en roskaruokaa enkä herkkuja. Paino alkoi viimeksi tippumaan joulun jälkeen itsestään. Mikä lienee syy..
Mulla ei nyt ole ollut pidempiaikaisia jumeja, mutta aiemmin kyllä on. Talvesta taisi mennä monta kuukautta samassa. En tosin ihan niin paljoa tarkkaillut joka päivä syömisiä kuin nyt
 
Ah, vähän myöhään herään tähän aamupalan tukevoittamisaiheeseen... Mutta täällä on kivasti toiminut kun sujautan aamukahvini joukkoon 1tl kollageenia, joka on suurimmaksi osaksi proteiinia. Pitää hyvin sen aikaa nälkää että saan perheen aamukiireet hoidettua ja kokattua itselle jotain järkevämpää. Kollageeniin päädyin kun koitan tukea kehoa palautumaan raskaudesta ja synnytyksestä. En ole varsinaisesti laihduttamassa vielä, kun vauveli on rintamaidon varassa.
 
Menkkojen loppu lähestyy ja flunssasta huolimatta oon saanut askeliakin ihan ok vaikka oon koittanut lepäillä. Tekis kauheasti mieli herkkuja vaikken edes maista flunssan takia kunnolla mitään 😅 keho kaipaa selkeästi oksitosiinia.

Tänään paino 79.1kg, eli kohta päästään jo kilon päähän 80kg ”rajasta”. Hyvä fiilis tästä kyllä ☺️ enää reilu 2,5kg raskautta edeltävään painoon, se tuntuu erityisen hyvältä!
 
Täällä neljättä päivää paino 69 kg ja menkatkaan vielä ei ole alkaneet. Tänään pitäisi kaikkien merkkien mukaan alkaa, saa nähdä vaikuttaako se sitten painoon vai jatkaako silti jumittamista tässä samassa 😄 Eilen olin ihan tuhottoman väsynyt, en jaksanut salille tai yhtään mitään muutakaan, mutta tänään voisi taas mennä. Kalorit olleet nyt pienesti vajeella, 1600-1800 kcal välillä.
 
Mulla paino tippui 15 kg n. vuoden aikana, mutta tämän vuoden heinäkuun jälkeen ei ole pudonnut enää. Eikö kellään muulla ole jäänyt junnaamaan?

Olen urheillut suunnilleen saman verran ja aloitin työt. Syönyt olen aika paljon, nälkä on enemmän kuin kesällä. Tosin syön vaan kotiruokaa, en roskaruokaa enkä herkkuja. Paino alkoi viimeksi tippumaan joulun jälkeen itsestään. Mikä lienee syy..
Pienetkin muutokset voivat vaikuttaa. Ja pienempi keho vaatii vähemmän ylläpitoenergiaa.

Töihinpaluu ainakin itsellä vähensi päivästä kulutusta, kun en juoksennellutkaan joka päivä vaunuja työntäen lenkillä ja puuhastellut koko ajan kotitöitä ja lapsenhoitoa. Työni on siis enimmäkseen istumista.

Miulla itsellä vaikuttaa sokerit ja kilpirauhashormonit todella paljon. Olen oikea luolamiesajan jäänne kaikkine geeneineni. Siedän huonosti maitoa ja viljoja ja miulla on kaikki ylipainogeenit. 😂 Se mikä toisilla ei vaikuta mitenkään niin miulla huutaa kroppa samantien "pula-aika!" ja alkaa sammuttelemaan "tarpeettomia" toimintoja. Siksi en ota liikaa stressiä tästä jumista ja pyrin ensin tasapainoon muissa asioissa. Miulla on selkeästi hermosto aivan ylikuormittunut, kun on joka paikassa sellaisia kestojumeja, sairastelen ja nukun välillä huonosti. Ajattelin nyt kokeilla olisiko akupunktiosta apua.
 
En tiiä onko ylikurja olo muuten vain, vai tekiskö keho jo menkkoja (kohta 3 kk synnytyksestä ja osittaisimetyksellä mennään). Ihan semmonen huutoitkufiilis, pöhöttynyt olo, yhtä aikaa sekä haluais jotain makeaa että inhottaa ajatuskaan mistään syötävästä, ja kosketuskiintiö niin ylitäynnä että ihoon sattuu. Jos ne on alkavat menkat ni alkaispa pian, että loppuis tää surkea olo 😑 vaakakaan ei suostunut laskemaan lukemaa, vaikka eilisen jälkeen sitä odotin.
 
Takaisin
Top