Painonpudotusryhmä

Miusta raskaana ollessa sai tosi vähän tietoa siitä mitä saa ja ei saa tehdä. Itse kävin läpi raskausajan äitiysfyssarilla, kun pelkäsin treenaavani jotenkin väärin. Toki itsellä loppui hyvin aikaisessa vaiheessa kaikki raskaampi treeni muutenkin, kun alkoi kivuliaat supistukset jostain viikolta 16 aina rasituksen yhteydessä. 😅
Olen tuosta luotettavan liikunta/treeni tiedon saannin hankaluudesta kanssasi aivan samaa mieltä.
"Reipasta kävelyä hengästymättä"- linja kun tuntui jo ed.raskaudessa varsin riittämättömälle.
 
Olen tuosta luotettavan liikunta/treeni tiedon saannin hankaluudesta kanssasi aivan samaa mieltä.
"Reipasta kävelyä hengästymättä"- linja kun tuntui jo ed.raskaudessa varsin riittämättömälle.
Itsellä oli kyllä tarkoitus liikkua loppuun asti, mutta ihan niin kivasti ei sitten omalla kohdalla mennyt. Mutta äitiysfyssarista oli kyllä iso apu, kun mietin mitä lihaskuntoliikkeitä voin tehdä missäkin vaiheessa raskautta. Auttoi myös synnytyksen jälkeen, kun sain hyviä neuvoja palauttavaan liikuntaan ja erkauman kuntouttamiseen. Onneksi oli mahdollisuus käydä, sillä itse olisin ollut varmasti vieläkin huonommassa kunnossa muuten.
 
Paino jatkaa laskuaan, 79.55kg 🤩

Mutta voi vietävä mitkä herkkuhimot menkkojen takia. Plus oon tulossa kipeäksi, eka ajattelin että johtuu kuukautisista (mulla tulee välillä ekoina päivänä flunssaoireita), mutta ei oo lähtenyt pois/pahenee. Sinkkiä nassuun ja rauhaksiin, tosin helpommin sanottu kuin tehty kun mies on keskiviikkoon asti työreissussa niin oon taaperon kanssa illat kaksin. Onneksi on päiväkoti ja siisti sisätyö
 
Mäkin heräsin tänään kurkku kipeänä. Ärsyttää, mutta yllättävän pitkään selvittiinkin terveenä lapsen päiväkodin aloituksen jälkeen (9.9.) ja nyt ei onneksi tällä viikolla ole mitään menoja sovittu, niin ei tarvii perua mitään. Mutta salitreeni tauottuu taas väistämättömästi 😒
 
Täällä kans hirveet herkkuhimot vaikka yritin syödä aamupalaksi puuroa raejuustolla. Murr, noh onneksi ekaa kertaa ei ole omaa namia tmv töissä mukana. Spriten zeron otin kaapista taltuttamaan makeennälkää... Menkat tulee ja menee miten sattuu nykyään vaikka ennen kapseli veikin ne kokonaa pois.

Tyttö kans ollu nyt räkänen ja yskiny vähän että saapa nähä tuleeko syysflunssa meillekin.
 
Täällä kanssa herätty taas vaihteeks kurkkukipuun ja räkäiseen oloon. Toivottavasti ei nyt pamahtaisi kunnon lenssuksi!

Puntarilla en ole käynyt aikoihin, mutta nyt on ollut sen verran eeppiset turvotukset tässä että tuskin kannattaakaan. 😂

Herkkuhimot ovat laantuneet, mutta nyt maistuu ruokakin huonosti. Tässä on nyt töitä siihen malliin ettei ehdi kotona käydä kuin nukkumassa niin liikkumaan pääsee joka tapauksessa vasta parin päivän päästä, jos nyt ei kunnon lenssuksi käänny tämä olo.
 
Täällähän on oikea flunssa-aalto! Paranemisia kaikille.
Minusta myös on täysin ok @Misa :n ja @Sandra84 :n kirjoitella tänne. Itse kullakin on omat tilanteensa ja päämääränsä, joista kirjoittaminen voi tsempata itseä ja toimia vertaistukena taas muille. Itse olen aikoinani painanut myös noin 100kg, joten kokemusta löytyy myös tuollaisesta painosta ja siitä pudottamisesta. Toisaalta tällä hetkellä koen olevani lihakseton ja katse kääntyy kohta lihasmassan kasvattamiseen painonpudotuksen sijaan.

Omassa navassa ei muutosta. Unet jääneet vähemmälle, eikä itsekuri ole ollut tallella. 🫣
 
Tänään alotin kunnon punnituksella 113,5kg. BMI 40,60 😳 Eilen alotin laihdutuslääkkeen. Ja flunssa iski päälle niin, että piti ihan lääkäriin mennä. Söin mielestäni aika pienen annoksen ruokaa ja paljon kasviksia. Maha tuli tosi täyteen. Toi lääke varmaan teki sen. Hyvin voi pienentää annosta 😀 mielenkiintoista!
 
Tänään alotin kunnon punnituksella 113,5kg. BMI 40,60 😳 Eilen alotin laihdutuslääkkeen. Ja flunssa iski päälle niin, että piti ihan lääkäriin mennä. Söin mielestäni aika pienen annoksen ruokaa ja paljon kasviksia. Maha tuli tosi täyteen. Toi lääke varmaan teki sen. Hyvin voi pienentää annosta 😀 mielenkiintoista!
Mielenkiintoista seurata miten lääke tulee toimimaan!

Kylläpäs nyt on flunssaa liikkeellä!

Me ollaan oltu nyt enteroviruksen sairastamisen jälkeen viikko terveenä. Parin viikon päästä pitäisi lähteä reissuun, eli toivottavasti pysytäänkin.

Paino edelleen samassa, eilen söin pitkästä aikaa kulutuksen mukaiset kalorit, ehkä vähän vajetta silti jäi, koska kelloa en pitänyt uidessa kädessä (onneksi on nykyään super niukat menkat!)
Tänään kävelin 9km ja kävin samalla reissulla salilla. Lonkka on edelleen kipeä, alkaa kyllä ehkä hiukan helpottamaan, varmaan ylipainon lähteminen auttaa tähänkin vaivaan.

Viimeksi paino lähti kp 5 laskemaan ja tippuikin sitten pari päivää putkeen, miten muilla poistuu menkkaturvotus?

Yli kuukausi mennyt jo ilman yhtään herkkuja!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top