Painonpudotusryhmä

Mun ryhtiliikkeestä herkkujen suhteen ei tunnu tulevan yhtään mitään ! Miten te muut handlaatte väsymyksen aiheuttaman herkuttelun, itse se on se suurin tekijä ja tällä hetkellä lapsi valvottaa samaten sairasteleva kissa, joten nukkuminen ei tunnu olevan vaihtoehtona.

Puntarilla kävin toissapäivänä kun punnitsin kissaa, oma paino oli tällä hetkellä 73kg ja se on TODELLA paljon kun oon vaan 160cm pitkä. Toki käyn myös salilla ja nostelen suht isoja rautoja, mutta silti.
Taisi tuossa yhdessä aiemmassa viestissä tulla ilmi etten oikein handlaakaan. 😆 En ole noin pahoja rytminkäännöksiä joutunut tekemään kyllä vuosiin. 😅 Miulla ei siis normaalisti ole tällaisia ongelmia ollenkaan.

Normaalisti pärjään ihan sillä, että en syö makeaa. Jos miulla tulee naposteluhimo niin kaadan pakkasesta jäisiä herneitä kulhoon ja napostelen niitä. On muuten yllättävän toimiva. 😁

Isoista kiloista mäkin oon alaspäin tullut, että vertaistukea ja ymmärrystä siihen olotilaan saatavilla ❤️ keväällä 2023 kun oon esikoisen raskauskiloja (ja päälle tulleita rankan koliikin ja refluksin sävyttämän vauvavuoden kiloja) lähtenyt pudottaa, oon ollut 120 😬 muistan miltä eka tuntui saavuttaa 110, sit alkaa tavoitella alle sadan pääsyä, jne. Nyt hiljattain oon vasta alittanut 90, ja tavoittelen siitä alaspäin. Ja oon tehnyt tän saman urakan jo kerran elämässä ennenkin, opiskelujen jälkeen työelämän alussa, ennen yrityksen aloittamista 😅 että kyllä tähän ketjuun saa tulla isommalla tai pienemmällä ylipainolla, jos itsestä tuntuu hyvältä kirjoittaa ❤️
Ok! No sit mä uskallan jäädä tänne 🥹🥹💪🏻 eilen kävin pitkän tauon jälkeen salilla ja tästä se lähtee!

Mun ryhtiliikkeestä herkkujen suhteen ei tunnu tulevan yhtään mitään ! Miten te muut handlaatte väsymyksen aiheuttaman herkuttelun, itse se on se suurin tekijä ja tällä hetkellä lapsi valvottaa samaten sairasteleva kissa, joten nukkuminen ei tunnu olevan vaihtoehtona.

Puntarilla kävin toissapäivänä kun punnitsin kissaa, oma paino oli tällä hetkellä 73kg ja se on TODELLA paljon kun oon vaan 160cm pitkä. Toki käyn myös salilla ja nostelen suht isoja rautoja, mutta silti.

Nyt valmennuksessa mut pitää kurissa ryhmän tuoma ”paine” ja sellainen velvollisuudentunne. Paljon proteiinia et pysyy kylläisenä, ja vettä.

Mä oon sua sentin pidempi ja nyt paino 80kg. Sieltä 88kg:sta lähdettiin alkuvuonna 😅

Koitan taklata herkut sillä, etten ostele niitä kaappiin kummittelemaan 😅usein kyllä niitä sinne silti eksyy jostain syystä. Toinen tärkeä juttu mulla tällä hetkellä on tarkka ruokarytmi, joka auttaa pysymään pirteämpänä unista huolimatta. Aamupala 07-08, lounas 11, välipala 13.30-14.30, päivällinen 16-17, ja iltapala 21 😁

@Sandra84 ei ole liian painavia tänne ❤️ On vaan ihmisiä ja ihmisten erilaisia tilanteita. 😊 Tsemppiä hurjasti ja tervetuloa tänne ihan ehdottomasti! 🥰

Sai myös miettimään, onko mun ok kirjoitella tänne vaikkei mulla enää suuresti ole varsinaista painonpudotustavoitetta? Projekti ei kuitenkaan ole päättynyt, vaan yritän päästä vielä ylimääräisestä rasvasta eroon (kehonkoostumusmittaus paljasti elokuussa että sitä on yhä reilusti enemmän kuin on terveellistä!) ja kasvatella lihasmassaa 🙂

Tänään 68,4 kg eli hyvin pysynyt samassa, ihan hiukan vain nyt tullut alaspäin.

En ole pariin päivään laskenut kaloreita, ihan mukavaa vaihtelua.

Nyt valmennuksessa mut pitää kurissa ryhmän tuoma ”paine” ja sellainen velvollisuudentunne. Paljon proteiinia et pysyy kylläisenä, ja vettä.

Mä oon sua sentin pidempi ja nyt paino 80kg. Sieltä 88kg:sta lähdettiin alkuvuonna 😅
Vau oot kyllä hienon duunin tehny jo nyt ❤️🙏🏼

Onnea 7-alkuisiin pääsystä @Olive! 🥳 Niin mahtava tunne, kun pääsee uudelle kymmenykselle!

Kukaan ei kommentoinut mitään joten oletan että voin tänne kirjoitella yhä.

Tällä viikolla salikäyntejä takana 3 kpl (ma, ke, pe), ja mietin vielä meenkö tänäänkin, vai menisinkö portaisiin. Porrastreeni voisi kyllä olla kiva, kun on niin mahtava kelikin 😍 Tälläset aurinkoiset, viileähköt syyspäivät on kyllä parhaita ulkoliikunnalle. 🥰

Onnea 7-alkuisiin pääsystä @Olive! 🥳 Niin mahtava tunne, kun pääsee uudelle kymmenykselle!

Kukaan ei kommentoinut mitään joten oletan että voin tänne kirjoitella yhä.

Tällä viikolla salikäyntejä takana 3 kpl (ma, ke, pe), ja mietin vielä meenkö tänäänkin, vai menisinkö portaisiin. Porrastreeni voisi kyllä olla kiva, kun on niin mahtava kelikin 😍 Tälläset aurinkoiset, viileähköt syyspäivät on kyllä parhaita ulkoliikunnalle. 🥰
Hei tottakai ainakin minun puolestani saa kirjoitella, tämähän on painonoudotusryhmä. Missään ei tietääkseni sanota, etteikö normaalipainon sisällä saisi kirjoitella jos silti painoa pudottaa!

Onnea @Olive uusista lukemista!

Mulla kp 1, paino nousi alimmasta 400g. Syömiset pysynyt nyt tosi hyvin kurissa. Keho tuntuu silti pienentyneen tai ainakin löllö vähentynyt 😀

Hei tottakai ainakin minun puolestani saa kirjoitella, tämähän on painonoudotusryhmä. Missään ei tietääkseni sanota, etteikö normaalipainon sisällä saisi kirjoitella jos silti painoa pudottaa!

Onnea @Olive uusista lukemista!

Mulla kp 1, paino nousi alimmasta 400g. Syömiset pysynyt nyt tosi hyvin kurissa. Keho tuntuu silti pienentyneen tai ainakin löllö vähentynyt 😀
Periaatteessa en enää pudota painoa, vaan tähtään pienempään rasvaprosenttiin 🤔 Paino on kyllä yhä ollut hitaasti laskusuunnassa mutta se ei enää ole päätavoite. Vaan kai se rasva palaa nopeammin kuin lihas kasvaa, jolloin lopputulos tällä nykyisellä meiningillä on kokonaispainon lasku.

Mulla myös menkat pian tulossa, ja paino nyt ollut 69kg paikkeilla pari päivää. Johtuu kyllä varmaan enemmän siitä että on nyt tullut myös syötyä enemmän viime päivinä 😅

Samojen syömis- & liikuntateemojen ympärillä sitä kehonkoostumusta muokatessa pyörii, joten munkin mielestä @Misa saat ihan vapaasti olla mukana 😁

@Olive onnea uudesta kymmenyksestä! 🥳 aina yhtä konkreettinen rajapyykki kun kymppi vaihtuu!

Me käytiin tänään liikkumassa aamupäivä 😊 yleisöluisteluvuorot olivat alkaneet, joten isä ja poika lähtivät sinne viettämään aikaa. Mä pakkasin vaunut mukaan reissuun ja lenkkeilin sen aikaa kuntoradalla vauvan kanssa. Kävin myös ulkokuntosalilla pienen pysähdyksen verran kehonhuollollisia liikkeitä härväämässä. Olispa siistiä jaksaa joskus vetää leuka! 😂 nyt vain roikuin kädet suorana, selälle venytystä. Ja semmoisten renkaiden avulla pystyi tekee minimaalista vetoliikettä käsillä, jalat maassa ja taaksepäin nojaten. Kävin myös urheilukentällä juoksemassa kentän ympäri 😅 ensin mietin kehtaanko mennä jos joku näkee mutta sit rohkaistuin ajatuksesta että nolompaa se olis jättää menemättä. Ja että jos itse näkisin jonkun äidin vaunujen kanssa liikkumassa, on se sitten kevyttä tai rankkaa liikuntaa ja minkä näköistä tai kestoista tahansa, niin ajatus on aina ihaileva! Astmaattiselta mäyrältä kuulostaen ja näyttäen, leveä hymy naamalla, "juoksin" (hölskyin) tyhjällä urheilukentällä kierroksen vaunuja työntäen 😂 Hyvä olo siitä tuli!

Samojen syömis- & liikuntateemojen ympärillä sitä kehonkoostumusta muokatessa pyörii, joten munkin mielestä @Misa saat ihan vapaasti olla mukana 😁

@Olive onnea uudesta kymmenyksestä! 🥳 aina yhtä konkreettinen rajapyykki kun kymppi vaihtuu!

Me käytiin tänään liikkumassa aamupäivä 😊 yleisöluisteluvuorot olivat alkaneet, joten isä ja poika lähtivät sinne viettämään aikaa. Mä pakkasin vaunut mukaan reissuun ja lenkkeilin sen aikaa kuntoradalla vauvan kanssa. Kävin myös ulkokuntosalilla pienen pysähdyksen verran kehonhuollollisia liikkeitä härväämässä. Olispa siistiä jaksaa joskus vetää leuka! 😂 nyt vain roikuin kädet suorana, selälle venytystä. Ja semmoisten renkaiden avulla pystyi tekee minimaalista vetoliikettä käsillä, jalat maassa ja taaksepäin nojaten. Kävin myös urheilukentällä juoksemassa kentän ympäri 😅 ensin mietin kehtaanko mennä jos joku näkee mutta sit rohkaistuin ajatuksesta että nolompaa se olis jättää menemättä. Ja että jos itse näkisin jonkun äidin vaunujen kanssa liikkumassa, on se sitten kevyttä tai rankkaa liikuntaa ja minkä näköistä tai kestoista tahansa, niin ajatus on aina ihaileva! Astmaattiselta mäyrältä kuulostaen ja näyttäen, leveä hymy naamalla, "juoksin" (hölskyin) tyhjällä urheilukentällä kierroksen vaunuja työntäen 😂 Hyvä olo siitä tuli!
Ai, että kokeilin tuota leukojen vetämistä yhtenä päivänä... Ei onnistu enää. 🤣🤣🤣 Olen siis ennen jaksanut vetää useita leukoja ja ollut muutenkin kovassa kunnossa. Nyt olen juurikin se astmaattinen mäyrä liikkuessani. 🤣 Lyllerrän läskit hölskyen naama punaisena paikasta toiseen ja vatsalihaksia treenatessa saattaa tyrä vittuilla enkä edes tunne kaikkia lihaksiani keisarileikkauksen jäljiltä. Kehonhallinta on muisto entisestä. 😅 Mutta liikunnasta luopuminen ei ole se vaihtoehto ja liikunnan ilon haluan lapseenkin tartuttaa.

Mutta jotain hyvääkin... Jaksan nostella ja kantaa painavampia taakkoja eikä miulla ole koskaan ollut näin paljon voimaa. 💪🏻💪🏻💪🏻

Mä en myöskään saa yhtään leukaa, jo se roikkuminenkin tuntuu niin raskaalta 😂 Olisi kyllä mahtavaa joku päivä saada edes yksi tehtyä…

Me käytiin myös perheen kesken liikkumassa aamupäivällä, mentiin kuntoportaille ja toinen vahti taaperoa kun toinen meni portaita. Taaperokin olisi kyllä halunnut kiivetä, ja pari kertaa menikin, toki kädestä kiinni pitäen ja osa portaista piti kyllä kantaa 😄

Iltapäivällä kävin vielä uimahallilla, kevyttä vesijumppaa mikä ei oikeastaan yhtään kyllä rasittanut. Enemmän oli siis kyllä rentoutusreissu se, mukavaa. 😌

Mä sain näillä mun perusheilurikiloilla (bmi26-28) leukoja vedettyä vielä 4v sitten, kunnes olkapää/käsivarsi hajos kesällä 2020. Toki olin tehnyt niitä koko ikäni... Nyt voiskin kokeilla aloittaa niiden(kin) palauttamisen tuolta lihasliikemuistista takaisin käyttöön. Kai niitä saa tehdä edes kevennettyä myös raskaana ollessa?

Mä sain näillä mun perusheilurikiloilla (bmi26-28) leukoja vedettyä vielä 4v sitten, kunnes olkapää/käsivarsi hajos kesällä 2020. Toki olin tehnyt niitä koko ikäni... Nyt voiskin kokeilla aloittaa niiden(kin) palauttamisen tuolta lihasliikemuistista takaisin käyttöön. Kai niitä saa tehdä edes kevennettyä myös raskaana ollessa?
En mie oo ainakaan kuullut, että mikään sitä estäis. Tekee ainakin selälle vaan hyvää. 🤷‍♀️💁‍♀️

Mulla isoin vaikutus on varmaan aluksi tuolla 👂 välissä.
Miusta raskaana ollessa sai tosi vähän tietoa siitä mitä saa ja ei saa tehdä. Itse kävin läpi raskausajan äitiysfyssarilla, kun pelkäsin treenaavani jotenkin väärin. Toki itsellä loppui hyvin aikaisessa vaiheessa kaikki raskaampi treeni muutenkin, kun alkoi kivuliaat supistukset jostain viikolta 16 aina rasituksen yhteydessä. 😅

Takaisin