Painonpudotusryhmä

Täällä taas alin, 80,35kg. Tänään lähtö Tukholmaan työreissuun. Oon koittanut taklata mahdollista kaloritavoitteen ylitystä sillä, että eilen söin vähän vähemmän ja ns säästin kaloreita, tänään yritän vielä samaa. Laitan jo etukäteen Yazioon ne ruuat mitä on tiedossa, kun menut illallisista ja parista lounaasta oli jo julkaistu. Pystyy sit päättelemään mitä kannattaa syödä muuten, esim aamupalalla.
Tsemppiä herkkupöytien ääreen! Laihdutus valmiiden ruokien äärellä on kyllä oma taiteenlajinsa.
 
Täällä ei sentään paino ole ainakaan noussut sairasteluista ja viikon lomareissusta huolimatta. 🥳

Viikonloppuna ajattelin käydä lenkillä (joko vesijuoksua tai kävelylenkki metsässä) ja tehdä vähän kahvakuulajumppaa.

Onnea kaikille hyvistä tuloksista!

Aloitin inositolin syönnin ja tuntuu, että se on tasannut verensokereita. Josko vaikka auttaisi tähän painon jumitukseenkin. 😊 Miulla on kyllä aina kestänyt nämä jumien purkamiset (viimeksi meni kaksi vuotta)... Sitten se paino vain yhtenä päivänä alkaa aina tippumaan ja palaa normaalipainoon (joka ollut sama jostain ylä-asteen lopulta asti). Tämänkään vuoksi en ole jaksanut ottaa tästä stressiä. 😂 Läskigeenit pitävät parhaansa mukaan kiinni kaikesta ylimääräisestä ja pienetkin vaihtelut terveydentilassa vaikuttavat todella paljon.
 
@Pilkki24 mä en uskalla vielä alkaa inositolia syödä, kun oon molemmilla kerroilla sen alotettuani tullut just siitä kierrosta raskaaksi 🤣 (sektion takia siis raskautumiskielto päällä, lääkärin käsky vuosi vältellä raskaaksituloa. Ja vaikka se raskautuminen vaatis kyllä aktiivisen toiminnan puolison kanssa ja kumin hajoomisenkin, ja imetyskin varmaan vielä pienentää todennäköisyyksiä, eikä kiertokaan oo alkanut, mut silti en uskalla inositolille vielä alkaa 😅😅😅).

Tasaisesti laskee täällä, tänään 90.5 kg. Enää puoli kiloa nykyiseen tavoitteeseen ja esikoisraskauden kilojen karistamiseen! Sit pääsee päivittää uuden tavoitteen, jonka asetan varmaan 84:ään. Sunnuntaina suunnitelma mennä kyläilemään, joten herkkuja tiedossa silloin 😋
 
@Pilkki24 mä en uskalla vielä alkaa inositolia syödä, kun oon molemmilla kerroilla sen alotettuani tullut just siitä kierrosta raskaaksi 🤣 (sektion takia siis raskautumiskielto päällä, lääkärin käsky vuosi vältellä raskaaksituloa. Ja vaikka se raskautuminen vaatis kyllä aktiivisen toiminnan puolison kanssa ja kumin hajoomisenkin, ja imetyskin varmaan vielä pienentää todennäköisyyksiä, eikä kiertokaan oo alkanut, mut silti en uskalla inositolille vielä alkaa 😅😅😅).

Tasaisesti laskee täällä, tänään 90.5 kg. Enää puoli kiloa nykyiseen tavoitteeseen ja esikoisraskauden kilojen karistamiseen! Sit pääsee päivittää uuden tavoitteen, jonka asetan varmaan 84:ään. Sunnuntaina suunnitelma mennä kyläilemään, joten herkkuja tiedossa silloin 😋
Täällä ei se raskautuminen haittaisi. 😉
 
No eihän täällä hotellissa ole vaakaa, edes salilla. Eilen meni kalorit yli, tänään aamupalalla yritin ottaa fiksusti ruokaa mutta kun merkkasin ne ylös niin tuli 800kcal. Toki arviointia. Laitan vielä kuvan mun aamupalasta 😅

IMG_9080.jpeg


No, huomenna uusi päivä ja tän päivän menu näytti siltä että pystyn pysymään fiksuissa kaloreissa kuitenkin.
 
No eihän täällä hotellissa ole vaakaa, edes salilla. Eilen meni kalorit yli, tänään aamupalalla yritin ottaa fiksusti ruokaa mutta kun merkkasin ne ylös niin tuli 800kcal. Toki arviointia. Laitan vielä kuvan mun aamupalasta 😅

View attachment 136877

No, huomenna uusi päivä ja tän päivän menu näytti siltä että pystyn pysymään fiksuissa kaloreissa kuitenkin.
Rupesi tekemään mieli suolakurkkuja. 😂😂😂
 
Oi, hotelliaamiainen olisi kyllä ihana, vaikka en normaalisti syö aamupalaa. Silloin kyllä silti maistuu.

Täällä kahvin voimalla lähdin kaatosateessa salille, vihdoin! Tarkotus käydä 2-3x viikossa, juoksua sitten välipäivinä. Saas nähdä meneekö lihakset ihan tukkoon, yritin treenata koko kropan aika kevyesti.
 
Täällä ei se raskautuminen haittaisi. 😉
Toivotaan että se sullakin toimis siihen 🤩

@Olive ihanan näköinen aamupala 😍

Mun aamupala oli vakkari, proteiinivanukas 😅 lounasta ei ollu valmiina kun taaperolle, joten itselle prodepirtelö ja näkkäriä 🫣 surkean kuuloista 😅 päivällisellä meillä on tortilloita kanalla, sitä ootellessa.

Aamun vaunulenkki siirtyi täällä iltapäivähommiksi, kun oltiin unohdettu vaunut ulos illalla 😑 oli yöllä tihkuttanut, joten ne oli ihan nahkeat. Tein saunaan tulet tuomaan kuivuutta ja lämpöä, ja vein kopan ja istuimen kuivumaan pesuhuoneeseen.
 
Kaappeja myllätessä tuli eteen puolihame, joka on ollut ihan lemppari ja jota käytin paljon parikymppisenä silloin kun piti pukeutua vähän siistimmin. Kangas ei jousta. Ihan uskomatonta, se meni päälle! Kolme lasta ja kroppa muuttunut niin, että vyötärö ei ole enää niin kapea suhteessa rinnanympärykseen ja lantioon ja silti se meni päälle! 🥳

Kesäkuun lopusta vyötärö kaventunut n. 7cm. Hoikimmillani olin reilu 3-kymppisenä kun lihasta oli eniten ja kiloja n. 3 vähemmän kuin parikymppisenä ja 6 vähemmän kuin nyt. Siihen vyötärönympärykseen on vielä 15cm, enkä varmaan sitä enää saavuta. Mutta silti. Ehkä treenillä on vielä mahdollista saada itsensä sellaiseen kuntoon, että mun ihanat vintagemekot 40-60-luvuilta menis päälle. Ainakin osa niistä. 🤩
 
Mie en oikein saa aamupalaa alas etenkään liian lyhyiden yöunien jälkeen (tulee huono olo). Pitää varmaan ennen töitä hakea kuitenkin jotain pientä, kun pääsen syömään vasta klo18 aikoihin tänään.

Huomenna on pakko saada liikuntaa! Kivat ovispöhöt päällä ja lentomatkat ja töissä istumiset ja lyhyet vuorovälit eivät ole yhtään vähentäneet nestepöhön kertymistä. 😅😂
 
Mie en oikein saa aamupalaa alas etenkään liian lyhyiden yöunien jälkeen (tulee huono olo). Pitää varmaan ennen töitä hakea kuitenkin jotain pientä, kun pääsen syömään vasta klo18 aikoihin tänään.

Huomenna on pakko saada liikuntaa! Kivat ovispöhöt päällä ja lentomatkat ja töissä istumiset ja lyhyet vuorovälit eivät ole yhtään vähentäneet nestepöhön kertymistä. 😅😂
Tsemppiä pöhöilyyn! Tai siis sen pois saamiseen ja ruokien järkkäilyyn ja liikkumiseen.
Kropat on niin erilaisia. Minulla aamupala ja lounas on päivän merkittävimmät ateriat. Jos ne saan järkkäiltyä hyvin ni jaksan illan vähän huonommillakin eväillä. Jos ne jää vähäisiksi, ei mikään tunnu riittävän illemmalla. Kaveri taas pystyisi elämään 2 aterialla, aamulla ja illalla. Eikä hänellä tulisi jaksamis-, tai lihomis/ahmimisongelmia.
 
Aamupala oli kyllä ihana! Lounas oli onneksi kevyt, turskaa ja perunaa ☺️ illallisellakin sellainen alkupala josta en tykkää yhtään, joten yksi ruokalaji vähemmän syötävänä.

Kotona en syö aamupalaa, mutta hotellissa kyllä aina
 
Aamupala oli kyllä ihana! Lounas oli onneksi kevyt, turskaa ja perunaa ☺️ illallisellakin sellainen alkupala josta en tykkää yhtään, joten yksi ruokalaji vähemmän syötävänä.

Kotona en syö aamupalaa, mutta hotellissa kyllä aina
Miekin syön kyllä hotellissa, mutta heräilen ensin kaikessa rauhassa ja parasta on jos ehtii vähän käydä ulkona ensin haukkaamassa happea. Heti herättyä ei onnistuisi. Ja reissussa on monesti sekin, että ei tule syötyä illalla niin myöhään kuin kotona ollessa, kun pääsee myöhään töistä. Aamulla on sitten vähän jo nälkäkin.
 
Täällä ihan yhtäkkiä paino pudottautui alemmas, tänään 68,6 kg!

Tuntuu ettei tässä painonvaihtelussa ole aina mitään logiikkaa. Mm. eilen illalla söin reilun annoksen pastaruokaa, ja join paljon vettä, koska oli suolaistakin. On kyllä ennenkin käynyt näin, että just silloin paino sitten laskee 😅 Mutta en tosiaan ymmärrä miksi. Eilisen kalorit oli 1800, joten ei ihan kovin suurella vajeellakaan menty. Sitten taas paljon tiukempien ja liikunnallisempien päivien jälkeen kun tuntuu, että pitäisi laskea, niin ei laskekaan. 🤷‍♀️😄

Tänään taas 2,5h ratsastus! Kunpa ei kauheasti sataisi 🤞
 
Täällä pomppasi paino useamman kilon ylöspäin. Eilen söin aika paljon (tavallista ruokaa) ohi suunnitelmien, oli ihan järkyttävä nälkä koko päivän uinnin jälkeen. Kävin myös illalla pari tuntia sieniä etsimässä metsässä. Menkat varmaan tulossa, turvotus ihan järkyttävä. Kaikki lihakset myös salista aivan jumissa, tänään sinne taas. Vaa'an voi siis taas pariksi päiväksi jättää väliin suosiolla.
 
Täällä pomppasi paino useamman kilon ylöspäin. Eilen söin aika paljon (tavallista ruokaa) ohi suunnitelmien, oli ihan järkyttävä nälkä koko päivän uinnin jälkeen. Kävin myös illalla pari tuntia sieniä etsimässä metsässä. Menkat varmaan tulossa, turvotus ihan järkyttävä. Kaikki lihakset myös salista aivan jumissa, tänään sinne taas. Vaa'an voi siis taas pariksi päiväksi jättää väliin suosiolla.
Minulla uinti tekee myös ihan tolkuttoman nälän. Tsemppiä!
Täällä syömishaasteita kuopuksen 1v-synttäriherkkujen muodossa. Leivoin itse ja pari vierastakin toi syötävää, joten nyt on herkkua, jotka pitäis perheen kanssa arkena tuhota. 😬🫣 kuivakakun sain pakkaseen, mutta kermaisia en laita sinne.
 
Takaisin
Top