Painonpudotusryhmä

Miulla oli imetysaikana tuota ettei pystynyt pudottamaan painoa tai maito loppui. Pidin sitten suosiolla ylläpitokalorit kunnes tyttö halusi itse tissistä eroon. Tarkkana sai kuitenkin olla ettei paino noussut.
Jep, esikoisen kanssa vedin kaksin käsin piparia pullaa ja karkkia, lihoin, ja hän kävi tissillä 20 krt/vrk. Saatiin sillä kasvu just ja just riittäväksi. Nyt luulin että tällä kertaa menis paremmin kun vauva on tosi tyytyväinen tyyppi, ollut rinnalla sen normaalin noin 10 kertaa / vrk ja nukkunut hyvin. Nyt muutama viikko ilman lisäkorviketta ja kasvanut ihan liian vähän. No, ei mahda minkään, ja tällä kertaa en aio uhrata omaa terveyttäni täysimetyksen takia, jos tää tehostamisyrityskään ei auta. Menkööt osittaisella imetyksellä sen aikaa minkä onnistuu ja korvikkeella täydennellään mitä tarvii.
 
Jep, esikoisen kanssa vedin kaksin käsin piparia pullaa ja karkkia, lihoin, ja hän kävi tissillä 20 krt/vrk. Saatiin sillä kasvu just ja just riittäväksi. Nyt luulin että tällä kertaa menis paremmin kun vauva on tosi tyytyväinen tyyppi, ollut rinnalla sen normaalin noin 10 kertaa / vrk ja nukkunut hyvin. Nyt muutama viikko ilman lisäkorviketta ja kasvanut ihan liian vähän. No, ei mahda minkään, ja tällä kertaa en aio uhrata omaa terveyttäni täysimetyksen takia, jos tää tehostamisyrityskään ei auta. Menkööt osittaisella imetyksellä sen aikaa minkä onnistuu ja korvikkeella täydennellään mitä tarvii.
Meillä kyllä kasvoi tosi hyvin, mutta osittaisimetyksellä mentiin jostain 2-3kk eteenpäin, kun vauva itse ei halunnut enää käydä niin usein tissillä. Paino alkoi itsellä tippumaan vasta pari kuukautta imetyksen kokonaan lopettamisen jälkeen. Jälkikäteen, kun voisin itselleni sanoa jotain niin neuvoisin olemaan stressaamatta niin painosta kuin imetyksestäkin. 😅
 
@litranmitta Entäs joku imetystee? Mulle sukulainen osti lahjaksi, en nyt muista mitä sisältää.. Ainakin fenkolia. En kyl ole muistanut juoda oikein 😆 Tapasin juuri ihan tosi hoikan/alipainoisen naisen, joka oli imettänyt 2 v.. Että en tiedä riippuuko kaloreista/kiloista..Oli tosin ulkomaalainen. Itsellä siis ihan järkkyy nälkä kun imettää, varsinkin alussa, vaan jotkut kai onnistuu anorektisenakin😆 Itsellä siis imetys pitää kiloja. Ja mun kaks hyvin laihaa sukulaista taas ei saanu imetettyä, liekö liika laihuus syy, en tiedä. 80-luvulla oli kuulemma neuvolasta neuvottu juomaan olutta niin pysyy maidontulo runsaana 😆
 
Nyt on kyllä vaan katsottava peiliin. Eilen paino oli laskenut melkein kilon, mut otin sit taas eiliseltä paljon nestettä mukaani kun taas kerran paljon suolaista ruokaa ja tänään sit taas noussut reilusti. Kyllä ärsyttää. Lähteehän ne suht nopeasti, mut ottaa päähän kun kalorit kans menneet vähän yli eilen (toissapäivänä onneks ei). Elokuu meni niin hyvin! Nyt ryhtiliike, onneks alkaa toi valmennus maanantaina.
 
@litranmitta Entäs joku imetystee? Mulle sukulainen osti lahjaksi, en nyt muista mitä sisältää.. Ainakin fenkolia. En kyl ole muistanut juoda oikein 😆 Tapasin juuri ihan tosi hoikan/alipainoisen naisen, joka oli imettänyt 2 v.. Että en tiedä riippuuko kaloreista/kiloista..Oli tosin ulkomaalainen. Itsellä siis ihan järkkyy nälkä kun imettää, varsinkin alussa, vaan jotkut kai onnistuu anorektisenakin😆 Itsellä siis imetys pitää kiloja. Ja mun kaks hyvin laihaa sukulaista taas ei saanu imetettyä, liekö liika laihuus syy, en tiedä. 80-luvulla oli kuulemma neuvolasta neuvottu juomaan olutta niin pysyy maidontulo runsaana 😆
Mie join alkoholitonta olutta imettäessä, mutta en muista siitä olleen sen kummempaa hyötyä. 😅 Yritin joitain vippaskonsteja, että maidontulo pysyisi, mutta miun ei tarttisi olla liikakaloreilla.

Ihmisillä toimii kropat niin eri tavalla. Yhden sukulaisen kanssa ollaan joskus sitä ihmetelty, kun hän syö rekkamiehen annoksia (pieni nainen) eikä liiku ja pysyy hoikkana ja mie taas urheilen ja syön kohtuudella ja silti saan olla tarkkana aina etten liho. Nyt on vielä tätä ylimääräistä, jota ei meinaa edes saada lähtemään.

Ja tiedän todella hoikkia naisia kellä imettäminen sujunut hyvin ja ovat imettäneet pitkään ja tiedän myös ylipainoisia kellä ei ole onnistunut ollenkaan sekä päin vastoin. Itsellä tosiaan maitoa tuli, mutta oli ihan turha haaveilla laihtumisesta. 😂
 
Mulla imetys tiputti hyvin painoa, viimeisimmästä kaikki 29 raskauskiloa sain välissä jo pois imetysaikana. Jos vedin herkkuja kaksin käsin niin paino pysyi samassa. Heti kun imetys loppui, lähti paino taas nousuun. Hitsi kun olisikin saanut painon pidettyä normaalilukemissa, eikä päästänyt nousemaan...

Paino viikon jumittanut hiukan alinta korkeammalla, vaikka ruokailut pysynyt enimmäkseen kurissa (puolikas pizza meni ohi suunnitelmien), olen käynyt vähän juoksemassa nyt parina iltana. Epäilen kyllä että kuumuus ja liikunta saa nestettä kertymään. Tai ainakin toivon että se tuosta taas humpsahtaa yhtäkkiä alaspäin.
 
@Olive mikä valmennus sulla on alkamassa?

Viikonlopulta tosiaan tuli kunnon nesteturvotukset, vasta tänään palautunut ennalleen, 69,4 kg. Tästä jos ihan hiljalleen pääsisi alaspäin, vaikka 0,5kg kuussa, niin olisin loppuvuodesta 67-68 kg paikkeilla ja toivottavasti ahkeran salitreenin ja proteiinipainotteisen ruokavalion myötä saanut enemmän lihasmassaa ja rasvamassaa samalla karistettua pois. Ei siis mitään suuria tavotteita painon suhteen, enemmän nyt vaan tuon peilikuvan ja rasvaprosentin osalta toivon lisää kehitystä.

Eilen kävin kuntoportaissa, siellä tunti (josta noin puolet sykkeen tasailua 😅) ja siinä ajassa ehdin kyseiset 100 portaan portaat 20 kertaa ylös ja alas. Oon ollut tosi laiska kaiken kuntoliikunnan osalta ja lähinnä vaan tehnyt salitreeniä, niin ihan hyvää teki tuo.
 
@Olive mikä valmennus sulla on alkamassa?

Viikonlopulta tosiaan tuli kunnon nesteturvotukset, vasta tänään palautunut ennalleen, 69,4 kg. Tästä jos ihan hiljalleen pääsisi alaspäin, vaikka 0,5kg kuussa, niin olisin loppuvuodesta 67-68 kg paikkeilla ja toivottavasti ahkeran salitreenin ja proteiinipainotteisen ruokavalion myötä saanut enemmän lihasmassaa ja rasvamassaa samalla karistettua pois. Ei siis mitään suuria tavotteita painon suhteen, enemmän nyt vaan tuon peilikuvan ja rasvaprosentin osalta toivon lisää kehitystä.

Eilen kävin kuntoportaissa, siellä tunti (josta noin puolet sykkeen tasailua 😅) ja siinä ajassa ehdin kyseiset 100 portaan portaat 20 kertaa ylös ja alas. Oon ollut tosi laiska kaiken kuntoliikunnan osalta ja lähinnä vaan tehnyt salitreeniä, niin ihan hyvää teki tuo.

Tuolla aiemmin olinkin sen maininnut, Instagramista @louisbakerstroud ja hänen valmennus Sorted in Six ☺️
 
Tuolla aiemmin olinkin sen maininnut, Instagramista @louisbakerstroud ja hänen valmennus Sorted in Six ☺️
Okei, mennyt ohi kun vähemmän käynyt täällä foorumilla viime aikoina 🙈 Kerro sitten onko hyvä! Itekin katsellut ja miettinyt näitä, mutta kumminkin toistaiseksi vielä jatkanut omillani. Mutta oishan se kiva saada myös ulkopuolista näkökulmaa ja ohjausta.
 
On se kyllä jännä tuo naisen hormonitoiminta. Ei ole ollut mitään ongelmaa syödä vähemmän kuin kuluttaa, kunnes kuukautiset. Just ennen kierron alkua tuli ihan hirmuinen tarve syödä enemmän. En nyt mitenkään ahminut, mutta laihtumistoiveen sai heittää nurkkaan hetkeksi ja pikkuisen tuli takapakkiakin. No nyt tässä palataan ruotuun.

Yhä olen ihmetellyt painon putoamisen reippautta ja tullut siihen lopputulemaan, että tuo kilpirauhaslääkitys on syypää. Aineenvaihdunta on nyt paremmalla mallilla kuin vuosiin. Alle 80 kilon on jo päästy. Nyt tuntuu siltä, että ois oikea aika alkaa yrittää vähän tuota lihasmassaakin saada muodostumaan. Aerobinen liikunta tulee jotenkin luonnostaan kotioloissakin. Minulla crosstrainer, jolla treenasin paljonkin kun opiskelin ja olin jo töissä. Mutta lihaskuntoa oon tehnyt tavoitteellisesti vain salilla. Jotenkin kotona tuntuu vaikeammalta ottaa sellainen hetki, että keskittyy vain itseensä ja sulkeutuu siihen fyysisyyden kuplaan. 🤔 no ei se auta kun yrittää opetella sitä ja alkaa muodostaa uusia rutiineja.
 
Hienoa pudotusta @litranmitta

@VäriSointu mulla samaa havaittavissa menkkojen lähestyessä. Suolaa ja rasvaa alkaa tehdä aina mieli (eli yleensä jotain rasvaista roskaruokaa).

Juuri kasailen motivaatiota lähteä ostamaan salikorttia ja samalla sinne salille menoa (eri paikoissa kun kunnan salista kyse). Pitkään aikaan en ole käynyt kun aina tullut joku este. Paino oli taas aamulla noussut puoli kiloa jostain syystä, odotin kyllä että olisi tullut uusi alin lukema kun oikeasti syönyt tosi kurinalaisesti.

Muok. Menin kunnantalolle sitä salikortria ostamaan 4km päähän vain huomatakseni että visa jäikin kotiin. Huomenna uusi yritys. Ärsyttää!!!
 
Muokattu viimeksi:
Eilen eka päivä valmennusta. 1500kcal, 100prot ja 13750 askelta on päivätavoitteet, viikossa 1-2 lihaskuntotreeniä ja tunti cardiota viikossa.

Vähän toi kalorimäärä tuntuu pieneltä, ite mennyt jollain 1700-1800kcal mut toisaalta tiedän kokemuksesta ettei toi oikeasti ole pieni määrä mulle laihdutuksessa. Eilen oli kans eka ryhmäpuhelu valmentajien kanssa ja Facebookin ryhmässä on hyvä pöhinä. Eilen oli turvotusta ja paino 81,7kg, tänään 81,1kg. Ei siis olla päästy parissa viikossa uuteen alimpaan, tässä 81.5kg molemmin puolin on pyöritty ja syy löytyy peilistä. Valmennus siis tuli hyvään saumaan.
 
Täällä kun jumi purkautuu niin purkautuu sit rytinällä 😂 90,9 tänä aamuna 🤯 Oon Fertility friendiin tallentanut päivittäistä painoa, kun se on muutenkin yliveto työkalu kierron ja terveyden seurantaan. Sillä huomaa että mulle olis tyypillistä putoamisen tapahtua näin sykleittäin, ensin rytinällä alas muutama päivä - viikko, sit vähän takapakkia ja noin rysähdyksestä puolet takaisin, sen jälkeen jumitus tai hidasta laskua takaisin edelliseen alimpaan, ja alusta taas uusi jyrkkä nopea lasku muutama päivä. Niinkuin tuossa käppyrässä näkyy. Pitkä loggaamaton alamäki on raskausaika, silloin en kirjannut tietoja.

Screenshot_20240911-061305~2.png


Kokeilin eilen siivousinnoissani talteen säilömiäni vaatteita, jotka vintille kannoin reilu pari vuotta sitten esikoista odottaessa. Piti etsiä myytävää, mutta sieltä löytyikin päällepantavaa: koon 42 farkkulegginsit ja metsähousut, sekä koon 44 fjällrävenit, ja menipä vetskari kiinni jopa koon 40 farkkushortseista 😱 (siinäpä hauskasti näkee vaateteollisuuden kokojen vaihteluvälin 😅)

Tuntuu ettei mieli edes ihan pysy kehon perässä. Oma koko ja ääriviivat ja muodot on tosi vaikea hahmottaa, kun ne on aina vaihdelleet niin rajusti.
 
Uusi alin, 80,55kg! Valmennus puree. Toki sit oon to-su työporukalla Tukholmassa, mut koitan parhaani mukaan syödä fiksusti (vaikka onkin ravintolaillallisia kolmena iltana, hotellin aamupala ja kaksi ennalta sovittua lounasta), kävellä ja juoda tarpeeksi vettä. Lauantaina on aamulla hyvin aikaa käydä myös hotellin salilla
 
Täällä taas alin, 80,35kg. Tänään lähtö Tukholmaan työreissuun. Oon koittanut taklata mahdollista kaloritavoitteen ylitystä sillä, että eilen söin vähän vähemmän ja ns säästin kaloreita, tänään yritän vielä samaa. Laitan jo etukäteen Yazioon ne ruuat mitä on tiedossa, kun menut illallisista ja parista lounaasta oli jo julkaistu. Pystyy sit päättelemään mitä kannattaa syödä muuten, esim aamupalalla.
 
Takaisin
Top