Painonpudotusryhmä

Mulla paino nousussa vähän alimmasta painosta, varmaan menkkoja edeltävää turvotusta. Kehonkoostumusvaa’an mukaan ainakin rasvaprosentti edelleen sama kun alemmassa painossa, lihasprosentti ja nestemäärä vähän nousussa. Tän takia tää on kiva, ei heti kauheeta paniikkia rasvan kertymisestä, kun näkee ettei rasvaprosentti nouse painon mukana.
 
Mulla tuppaa joka syksy nousemaan paino ja keväällä se sitten vähän laskee. Uskon kyllä että itsellä johtuu ihan puhtaasti säiden vaikutuksesta/ lievästä kaamos masennuksesta. Ei tule liikuttua kylmässä ja pimeässä niin paljon ja tuhdimmat ruuat sekä joulusuklaat maistuu.

Tekisi kyllä itsekkin mieli ostaa uusi vaaka, harmi vaan että tuo ikivanha tuntuu edelleen vaan toimivan niin ei viitsi uutta hommata (miksi lapset ei ole sitä saanut rikki vaikka lasia??)
 
Viime syksynä mulla nousi paino sellaset 8 kiloa, mutta aiempina syksyinä ei mielestäni ole erityisesti noussut. Liittyi ehkä siis enemmän vauvavuoteen, imetyksen lopetukseen ja muuhun sellaiseen… 🤔

Jumittaa yhä! 70,2 kg 😫 Mutta oon ollut ihan kyllä tässä miinuskaloreilla, joten tiedän että kyllä se myöhemmin sitten putoaa, joten jatkan samaan malliin. Salilla kävin kolmesti tällä viikolla, ja oon syönyt vähän normaalia enemmän suolaa. Ja lisäksi ottanut kreatiinia. Ja ovulaatiokin tuntuu olevan tuloillaan, se aiheuttaa mulle enemmän turvotusta kuin menkat.

Huomenna 2,5 h ratsastusvaellukselle! Parasta liikuntaa 😍
 
Viime syksynä mulla nousi paino sellaset 8 kiloa, mutta aiempina syksyinä ei mielestäni ole erityisesti noussut. Liittyi ehkä siis enemmän vauvavuoteen, imetyksen lopetukseen ja muuhun sellaiseen… 🤔

Jumittaa yhä! 70,2 kg 😫 Mutta oon ollut ihan kyllä tässä miinuskaloreilla, joten tiedän että kyllä se myöhemmin sitten putoaa, joten jatkan samaan malliin. Salilla kävin kolmesti tällä viikolla, ja oon syönyt vähän normaalia enemmän suolaa. Ja lisäksi ottanut kreatiinia. Ja ovulaatiokin tuntuu olevan tuloillaan, se aiheuttaa mulle enemmän turvotusta kuin menkat.

Huomenna 2,5 h ratsastusvaellukselle! Parasta liikuntaa 😍

Oispa ihana ratsastaa pitkästä aikaa! Haluaisin vaan vielä muutaman kilon pois ennen kun viitsin mennä hevosen selkään. Ihanaa vaellusta ❤️
 
Mulla tuppaa joka syksy nousemaan paino ja keväällä se sitten vähän laskee. Uskon kyllä että itsellä johtuu ihan puhtaasti säiden vaikutuksesta/ lievästä kaamos masennuksesta. Ei tule liikuttua kylmässä ja pimeässä niin paljon ja tuhdimmat ruuat sekä joulusuklaat maistuu.

Tekisi kyllä itsekkin mieli ostaa uusi vaaka, harmi vaan että tuo ikivanha tuntuu edelleen vaan toimivan niin ei viitsi uutta hommata (miksi lapset ei ole sitä saanut rikki vaikka lasia??)

Jep, mutta miksi silloin syksyllä tekee mieli tuhdimpia ruokia? Kyllä yhdistän sen ihan johonkin valoon tai aurinkoon liittyvään: ehkä valon väheneminen laukaisee jonkin mekanismin joka vaatii syömään enemmän, tai ehkä auringosta saatavan D-vitamiinin väheneminen vaikuttaa? Mulla ei ainakaan mitään kaamosmasennusta ole joka selittäisi erilaiset mieliteot.

Itse huomaan et talvella maistuu liha ja karjalanpaisti, peruna ym. ja taas kesällä kevyemmät esim. tacot joissa paljon kasviksia ja muut kasvispitoisemmat ruuat, kurkku, paprika, tomaatti ym.. Talvella taas kasviksista tekee mieli esim. punajuurta.

@litranmitta Jotenkin noin vois olla juu! Uskon kyllä että talvellakin on saatu hyvin riistaa ja kalaa kivikaudella ja ainakin vähän myöhemmin on osattu säilöä ruokia talveksi. Tai no en ole ihan varma😅
 
Tänään kymmenen kiloa alle tokan raskauden lähtöpainon 😊 ja vauva vasta siis kahdeksan viikkoa 😅 Ihmeellistä kyllä, myös maitoa tuntuu erittyvän! Eri tilanne kuin esikoisen kanssa, jolloin todellakin piti pitää hiilaritankkauksia yms epätoivoisia konsteja maidon riittämiseksi. On kyllä vaikea hahmottaa vaa'an lukeman putoamisesta huolimatta olevansa eri kokoinen kuin ennen raskautta. Johtuu varmaan siitä kun keho on paljon heikomman tuntuinen vielä. Erkauma mulla oli jo lähes umpeutunut jälkitarkastuksessa 1,5 viikkoa sitten, mutta muuten keho on vielä hormoonien löysyttämä ja lihaksetkin tuntuu ihan raskausaikana surkastuneen. Eikä tuo ihan alavatsa vielä ole kyllä palautunut, vaan sellainen pehmeä taikinapallo ja löysää nahkaa. Sektioarpikin tekee omat tuntemuksensa. Tällä viikolla tein ekan kehonpainojumpan ja jestas kun veti jalat kipeäksi 😅 nyt alkaa jo helpottaa sen verran, että voisi kuvitella tekevänsä seuraavan.
 
Täällä tuli taas alin lukema, olen ollut vhh nyt kohta kaksi viikkoa. Vaaka näytti 78,8 kg 😲 Aloitin juoksun niin tehobuustasin vähän tätä, ilmeisesti tarviin myös keskiraskasta liikuntaa, jotta paino liikkuu. Turvotusta mulla kuitenkin on tänäänkin, tunnen ihan sen, mut painon lasku oli positiivinen asia eli ihan nesteitä sit täälläkin, jotka toisinaan kertyy.
Voiko tosiaan vhh ja perunan poisjättäminen pudottaa näin paljon painoa? 🤔 Ehkä se on tää pco mikä reagoi nyt noihin, oon ollut kyl pienillä kaloreillakin liikuntaan nähden mut kuitenkin 😊
 
Täällä tuli taas alin lukema, olen ollut vhh nyt kohta kaksi viikkoa. Vaaka näytti 78,8 kg 😲 Aloitin juoksun niin tehobuustasin vähän tätä, ilmeisesti tarviin myös keskiraskasta liikuntaa, jotta paino liikkuu. Turvotusta mulla kuitenkin on tänäänkin, tunnen ihan sen, mut painon lasku oli positiivinen asia eli ihan nesteitä sit täälläkin, jotka toisinaan kertyy.
Voiko tosiaan vhh ja perunan poisjättäminen pudottaa näin paljon painoa? 🤔 Ehkä se on tää pco mikä reagoi nyt noihin, oon ollut kyl pienillä kaloreillakin liikuntaan nähden mut kuitenkin 😊
Voi. Vhh on todella tehokas, varsinkin jos sitä vähän boostaa liikunnalla. Voi myös miettiä et voiko jumittavan painon takana ollut jonkinlainen viljaherkkyys, ja kun se ei nyt ole tekemässä hiljaista tulehdusta suolistoon, niin kroppa hiljalleen paranee ja päästää irti turhasta nesteestä.
 
Täällä tuli taas alin lukema, olen ollut vhh nyt kohta kaksi viikkoa. Vaaka näytti 78,8 kg 😲 Aloitin juoksun niin tehobuustasin vähän tätä, ilmeisesti tarviin myös keskiraskasta liikuntaa, jotta paino liikkuu. Turvotusta mulla kuitenkin on tänäänkin, tunnen ihan sen, mut painon lasku oli positiivinen asia eli ihan nesteitä sit täälläkin, jotka toisinaan kertyy.
Voiko tosiaan vhh ja perunan poisjättäminen pudottaa näin paljon painoa? 🤔 Ehkä se on tää pco mikä reagoi nyt noihin, oon ollut kyl pienillä kaloreillakin liikuntaan nähden mut kuitenkin 😊
Helposti voi, hiilarit sitoo itseensä nestettä.
 
Mä oon ollut viimeksi hevosen selässä josku 14-15 kesäisenä. Olis kyllä ihana ajatus vielä aikuisiällä joskus päästä 😍

Mulla on ollut oikein liikuntapäivä 😍🤩 kerhossa käytiin kävellen (4,2 km suunta, eli niistä 8,4 km kävelyä). Sit tein päivällä puoli tuntia jumppaa, kyykkypainotteista ja vähän kehonhuoltoliikettä loppuun. Nyt päivällisen päälle vielä ulkoiltiin taaperon kanssa tunti pihalla, heiteltiin palloa yms kevyttä. Santsasin päivällisellä toisen grillipihvin 😅 vähän tuhdimpi ateria siitä tuli sitten, mut toisaalta tänään on tainnut kuluakin yhden lisäpihvin verran enemmän verrattuna normipäivään :)
 
@Olive jee! 🤩

@Niittyleinikki_ Sama juttu. Vetämätön olo, jos hiilarit tosi alhaalla 😮‍💨

Täällä vihdoin vähän paino nytkähti alaspäin, 69,7 kg. 🥳 Jatkan samaa linjaa siis toistaiseksi. Vielä en ole osannut tehdä päätöstä pt:n/valmentajan osalta, vaihtoehtoja on niin paljon… Ja mitään miljoonia ei pysty siihen sijoittamaankaan, kun on melko kovat elämiskulut ja lapsettomuushoidotkin alkamassa.
 
Onnea uusista alimmista @Olive ja @Foreverfever ! 😍 Niin kiva lukea onnistumisista!

Täälläkin uusi alin, 69,6 kg.

Ihanaa kun tuntuu että motivaatio pysyy nyt hyvin yllä salillakäymisen osalta! 😊 Eilen pystyin pitkästä aikaa lisäämään painoja/toistoja melkein joka harjoitukseen. Se jos mikä motivoi lisää!
Syömiset myös sujuu omalla painollaan, tuntuu taas helpolta pysyä keskimäärin n. 500 kcal kalorivajeella.
 
Onnea kaikille tuloksista! Mie oon viettänyt tästä ketjusta vähän hiljaiseloa, kun ei ole mitään uutisia. Sama vanha tappelu jatkuu sairastelujen kanssa ja aineenvaihdunta jumittaa niin, että saa olla tarkkana ettei vaan liho.

Olen nyt yrittänyt säännöllistää syömistä ja karsia vähän rasvaa. Oli tarkoitus muuttaa muutama treeni viikosta matalatehoiseksi, jos onkin stressiä, mutta ensin tuli tyttö kipeäksi ja heti perään minä. 🤒 Eli sängyn pohjalla mennyt taas viikko. 😭
 
Onnea alimmista 😍 ja Pilkki tsemppiä sairasteluun, se kyllä on kurjaa muutenkin, mut vielä ärsyttävämpää jos mieli tekis liikkua mutta vointi ei salli.

Täälläkin uusi alin, 93,0 tasan 😁 Hurjaa miettiä että se ysikympin alitus taitaa tulla ensi kuussa nähtyä, jos kaikki jatkuu näin mukavasti 🤩 Päätin että sen jälkeen lyön tavoitteeksi alittaa edellinen alin kesältä -21, eli 84 kg 😁 näkisköhän sen vielä ennen joulua 🤔

Yllättävän mukavalta ja sopivalta on tuntunut tää painonpudotus myös näin "kaikkisallittu" ruokavaliolla. Syön välillä jopa karkkia semmoisen pikkuaskin jos tekee mieli. Tai salmiakkipussi ollut avattuna kaapissa jo varmaan kolme viikkoa.

Kävin tiistaina vauvan kanssa jumpalla. Peilikuva jumppasalin seinällä näytti yllättävän positiiviselta 😌
 
Takaisin
Top