Painonpudotusryhmä

Minä eilen taas tutkin BMI asioita ja niiden perusteella korkein normaalipainon paino mulla olisi 62kg ja siihen olisi matkaa sen 10kg... Toki oon yrittäny käydä salilla, että tuskin tuohon pääsen kun lihasta tarkotus hankkia kroppaan ja sitä kautta muuttaa olemusta. Mutta vaikeeta on pitää ruokailut ja urheilut messissä elämässä, jossa pikkuihanuus valvottelee öisin vieläkin vaikka on jo kohta 1,5v (toki pieni edelleen).
 
Mitkä arvot oli pielessä? Jos kilpparit niin kannattaa tosissaan vaatia hoitoa, kun teilläkin se raskaushaave. Tsh pitäisi ainakin olla alle 2,5.

Mulla oli tsh 2,46 🙄 Menen kontrolliin syssymmällä, toivottavasti olisi sitten alempi eikä yli 2,5.
Kilppareissa just jotain häikkää, mut olivat vähän monitulkintaiset niin en nyt ala mitään diagnooseja itse tekemään. Katsellaan rauhassa. Mennee endolle konsultaatiopyyntö.
 
Minä eilen taas tutkin BMI asioita ja niiden perusteella korkein normaalipainon paino mulla olisi 62kg ja siihen olisi matkaa sen 10kg... Toki oon yrittäny käydä salilla, että tuskin tuohon pääsen kun lihasta tarkotus hankkia kroppaan ja sitä kautta muuttaa olemusta. Mutta vaikeeta on pitää ruokailut ja urheilut messissä elämässä, jossa pikkuihanuus valvottelee öisin vieläkin vaikka on jo kohta 1,5v (toki pieni edelleen).
Ei kannata liikaa tuijottaa sitä bmi:tä. Minä olin aivan normaalipainon ylärajalla, kun olin oikeasti todella hoikka. Ei miulla silti ollut mitään hulluja lihaksia. Olen kyllä aina urheillut paljon eli lihaksia löytyi, mutta en siis näyttänyt miltään bodarilta.

Nyt olen tehnyt enemmän voimatreeniä ja täälläkin olen sitä puhunut ettei paino laske, vaikka vaatteet roikkuvat päällä. Nyt on toki ylimääräistä vielä ihan reilusti, mutta lihastakin on tullut paljon.

Vaatteet, mittanauha ja oma olo ovat oikeasti ne parhaat mittarit. 😊

Käyn itsekin puntarilla, että nään vähän suuntaa. Näillä kiloilla saa huolestua kyllä, jos meinaa paino lähteä nousemaan, mutta liikaa ei tarvitse huolestua, kun ei laske.
 
@Olive menkkoja ennen tai niiden aikaan on kyllä melkeinpä turha edes käydä vaa'alla... Mulla vielä pahempaa turvotusta aiheuttaa ovulaatio ja sitä edeltävät muutama päivä, silloin ihan kauhea turvotus ja kivutkin. 😵

@Helpsuli samaa olin tulossa sanomaan että ei sitä BMI:tä kannatakaan liikaa tuijotella, ei huomioi eri kehonkoostumuksia ollenkaan 😊

Mutta myönnän että käytän itsekin BMI:tä jonkinlaisena mittarina, koska muistan että oon ollut tyytyväisin kroppaani kun bmi on ollut jossain 23-24 välillä. Nyt se näköjään on tasan 25. Oon nyt jo muuten melko tyytyväinen, mutta rasvaa voisi vielä vähän lähteä ja lihasta tulla tilalle.
 
@Olive menkkoja ennen tai niiden aikaan on kyllä melkeinpä turha edes käydä vaa'alla... Mulla vielä pahempaa turvotusta aiheuttaa ovulaatio ja sitä edeltävät muutama päivä, silloin ihan kauhea turvotus ja kivutkin. 😵

@Helpsuli samaa olin tulossa sanomaan että ei sitä BMI:tä kannatakaan liikaa tuijotella, ei huomioi eri kehonkoostumuksia ollenkaan 😊

Mutta myönnän että käytän itsekin BMI:tä jonkinlaisena mittarina, koska muistan että oon ollut tyytyväisin kroppaani kun bmi on ollut jossain 23-24 välillä. Nyt se näköjään on tasan 25. Oon nyt jo muuten melko tyytyväinen, mutta rasvaa voisi vielä vähän lähteä ja lihasta tulla tilalle.

Mä yritän käydä joka päivä koska se motivoi ja yritän oppia tuntemaan ja hyväksymään pienet vaihtelut. Ja siis huvittaa kyllä itseä, kun joka kuukausi sama homma ja silti aina päätyy googlaamaan ”weight gain before periods” jne vaikka TIETÄÄ että niin käy ja että se on täysin normaalia. Ehkä vielä joskus.

Mulla kans BMItä jos katsoo niin itkettäisi jos ei naurattais, mulla oli joskus BMI jotain 23-23.5 luokkaa, mut mun rasvaprosentti (kehonkoostumusmittaus + pihtimittaus) oli joku 20% 😅 sillon kävin tosi paljon salilla. Nytkin koitan pitää kehon mittoja ja vaatteita tärkeämpänä mittarina, kuin painoa, vaikka painotavoite onkin.
 
Mä yritän käydä joka päivä koska se motivoi ja yritän oppia tuntemaan ja hyväksymään pienet vaihtelut. Ja siis huvittaa kyllä itseä, kun joka kuukausi sama homma ja silti aina päätyy googlaamaan ”weight gain before periods” jne vaikka TIETÄÄ että niin käy ja että se on täysin normaalia. Ehkä vielä joskus.

Mulla kans BMItä jos katsoo niin itkettäisi jos ei naurattais, mulla oli joskus BMI jotain 23-23.5 luokkaa, mut mun rasvaprosentti (kehonkoostumusmittaus + pihtimittaus) oli joku 20% 😅 sillon kävin tosi paljon salilla. Nytkin koitan pitää kehon mittoja ja vaatteita tärkeämpänä mittarina, kuin painoa, vaikka painotavoite onkin.
Mä kans kävin tän kevään ajan joka päivä, mutta nyt loman jälkeen (kun loman aikana en juuri käynyt vaa’alla) niin se ei enää ookaan tuntunut hyvältä. Käyn nyt vaan silloin kun tuntuu siltä 😁 Näin nää tavat muuttuu.

Matala rasvaprosentti on kyllä sulla ollut! Mä en ole vieläkään käynyt siinä mittauksessa, pitäisköhän jo 😁 Olisi kyllä ollut hyvä käydä heti silloin kun aloitti koko projektin, niin olisi sitten nähnyt edistyksen. Mutta en saanut aikaiseksi. 🥲
 
Minulla BMI oli just vähän yli 25, kun olin pienimmilläni. Olin todella tyytyväinen itseeni ja lihasmassaa oli mukavasti. Jos sinne lähelle edes pääsis, oisin tyytyväinen. Itselläni ikä alkaa jo vaikuttamaan ja varmasti joudun opettelemaan sen mukanaan tuomat muutokset, esim nahka ei välttämättä pienene enää ihan niin kuin ennen. Entinen naapuri laihdutti joskus nelikymppisenä, kun mies oli jossain työreissulla tvs. Mies kun tuli kotiin, niin hän sanoi: oletpa sinä vanhentunut.
Rypyt tuli esiin kun läski lähti. 😂🤦🏼‍♀️
 
Ei kannata liikaa tuijottaa sitä bmi:tä. Minä olin aivan normaalipainon ylärajalla, kun olin oikeasti todella hoikka. Ei miulla silti ollut mitään hulluja lihaksia. Olen kyllä aina urheillut paljon eli lihaksia löytyi, mutta en siis näyttänyt miltään bodarilta.

Nyt olen tehnyt enemmän voimatreeniä ja täälläkin olen sitä puhunut ettei paino laske, vaikka vaatteet roikkuvat päällä. Nyt on toki ylimääräistä vielä ihan reilusti, mutta lihastakin on tullut paljon.

Vaatteet, mittanauha ja oma olo ovat oikeasti ne parhaat mittarit. 😊

Käyn itsekin puntarilla, että nään vähän suuntaa. Näillä kiloilla saa huolestua kyllä, jos meinaa paino lähteä nousemaan, mutta liikaa ei tarvitse huolestua, kun ei laske.
Joo pitäisikin ottaa mitat ja vaikka käydä kehonkoostumusmittauksessa, kun salijäsenyyteen kuuluu 10€/1krt vuodessa. Näkis vähän. En kans oo koskaan miltään bodarilta näyttäny enkä halua näyttääkään, mutta vatsanseutu jos vähän kiinteytyis, veikkaan kyllä että nahka ei koskaan palaa siihen mitä oli ennen raskautta. Se vaan pitää oppia hyväksymään, kannoinhan mä kuitenkin kaikkein rakkaimman.
 
Joo pitäisikin ottaa mitat ja vaikka käydä kehonkoostumusmittauksessa, kun salijäsenyyteen kuuluu 10€/1krt vuodessa. Näkis vähän. En kans oo koskaan miltään bodarilta näyttäny enkä halua näyttääkään, mutta vatsanseutu jos vähän kiinteytyis, veikkaan kyllä että nahka ei koskaan palaa siihen mitä oli ennen raskautta. Se vaan pitää oppia hyväksymään, kannoinhan mä kuitenkin kaikkein rakkaimman.
Miulla on sektioarpi ja ison raskausvatsan aiheuttamat pahat venymäarvet joten ainakaan täällä ei tulisi edes kirurgian avulla nahka näyttämään samalta kuin ennen raskautta, mutta kuten sanoit niin se kroppa on kärsinyt hyvästä syystä. ❤️ Välillä tulee haikeus ja ikävä vanhaa kiinteää nahkaa, mutta useimmiten suhtaudun arpiini suurella hellyydellä vaikka ne eivät kauniita olisikaan. 😌
 
Miulla on sektioarpi ja ison raskausvatsan aiheuttamat pahat venymäarvet joten ainakaan täällä ei tulisi edes kirurgian avulla nahka näyttämään samalta kuin ennen raskautta, mutta kuten sanoit niin se kroppa on kärsinyt hyvästä syystä. ❤️ Välillä tulee haikeus ja ikävä vanhaa kiinteää nahkaa, mutta useimmiten suhtaudun arpiini suurella hellyydellä vaikka ne eivät kauniita olisikaan. 😌
Kyllä vain, mua ei oikeastaan edes haittaa ne arvet tuossa nahassa, vaan enemmänkin se löysä löllykkä. Vielä on tekemistä pääkopan kanssa että pystyy käsittelemään syömishäiriön tuoman vääristyneen minäkuvan
 
Mullakin roikkuu vatsa aika pahasti. Ylävatsa on suhteellisen lituska ja alavatsa on lörppö. Saan housuilla piilotettua sen hyvin, mutta suihkussa sen kyllä huomaa. Syynä raskaudet ja laihtuminen. Lohdullista on se, että jos mua harmittaa tai sätin kehoani, niin mies aina sanoo, että ”älä ikinä leikkauta pois tota söpöä lörppöä, se on eletyn elämän ja äitiyden merkki”. 😭

Mies on auttanut mua näkemään sen onnistumisensa ja kertomuksena elämästä, ennemmin kuin rangaistuksena.

Täällä menee painon suhteen hyvin. Hitaasti takaisin alaspäin. 🥰
 
Mullakin roikkuu vatsa aika pahasti. Ylävatsa on suhteellisen lituska ja alavatsa on lörppö. Saan housuilla piilotettua sen hyvin, mutta suihkussa sen kyllä huomaa. Syynä raskaudet ja laihtuminen. Lohdullista on se, että jos mua harmittaa tai sätin kehoani, niin mies aina sanoo, että ”älä ikinä leikkauta pois tota söpöä lörppöä, se on eletyn elämän ja äitiyden merkki”. 😭

Mies on auttanut mua näkemään sen onnistumisensa ja kertomuksena elämästä, ennemmin kuin rangaistuksena.

Täällä menee painon suhteen hyvin. Hitaasti takaisin alaspäin. 🥰
Miunkin mies aina kehuu ja sanoo, että tykkää, kun olen nykyään pehmeämpi. Itse pelkäsin raskaana ollessa, että miten mies suhtautuu tuleviin muutoksiin. Tiesin kyllä, että itse pystyn hyväksymään muutokset, mutta toisen aivoituksista ei voi koskaan olla varma. 😅
 
Mun aamun lukema oli taas kilolla alaspäin 🥳 enää siis seitsemän kiloa matkaa ekaan välitavoitteeseen, esikoisen raskauden lähtöpainoon.

Mä oon tässä pohtinut, että varmaan syy miksi esikoisesta ne raskauskilot ei sulanut tällälailla itsekseen ja imetyskään ei auttanut mitään, on se että olihan se vauvavuosi vauvan reflukseineen ja koliikkeineen silloin tosi raskas. Vauva heräili yöt läpeensä ja itki pitkiä äänekkäitä itkujansa, mihin ei mikään oikein auttanut. Oon ollut ihan umpiväsynyt silloin 😵 ja päivisinkään kerennyt mitään ruokaa laittamaan, kun ei meinannut keretä syömäänkään itkujen ja tissitysmaratoonien välissä, vaan se oli sit syötävä kaikkia keksejä yms mitkä säilyi lämpimässä siinä imetystuolin ääressä. Nyt kun on hyväuninen vauva, jolla ei ole mitään muita vatsavaivoja kuin normaalin vauvan ohimeneviä hetkellisiä paukutteluähinöitä, niin ihan erilailla pystyn omasta hyvinvoinnista huolehtia 🥰 Saan syödä oikeaa lämmintä ruokaa ja vihanneksia, pystyn käydä itse kaupassa tekemässä paremmin valittuja ostoksia, jaksan käydä kärrylenkillä ja vauvakin viihtyy eikä huuda, sekä ennen kaikkea unta tulee inhimillinen määrä itsellekin 😍
 
Minulle matka toi kuitenkin yhden lisäkilon. 🤦🏼‍♀️ no, tästä on hyvä aloittaa projekti määrätietoisemmin. Oli sitä herkkuansaa kyllä joka puolella, kun kierrettiin entisellä kotiseudulla ja muualla ystävien ja sukulaisten luona. @Olive :n sanoin: tästä ei ole suunta kuin ylöspäin. Kuntoilua olen onneksi jo saanut aloiteltua.

@litranmitta olen samaa mieltä. Vaikea vauvavuosi (tai vastaavat kokemukset muulloinkin kuin vauvavuotena) estää kyllä tehokkaasti painonpudotuksen. Minulla menee myös kylläisyyden ja nälän tunteminen ihan sekaisin kun on raskas univelka.
 
Eilen ei kiinnostanut yhtään miettiä järkevästi syömistä, ei se nyt mitenkään megaöveriksi mennyt mut väsyin vaan merkkailuun. Päätin pitää siis vapaan siitä.

Menkat alkoi, ja heti oli paino laskenut puoli kiloa. Plussalla ollaan edelleen aiemmasta alimmasta 800g, mut uus viikko edessä. Otin kävelymaton heti käyttöön ja oon suunnitellut tän ja parin seuraavan päivän ruokia. Nyt jo 10 000 askelta kasassa tälle päivälle! Salin haluan kans alottaa tällä viikolla taas, keskiviikko ja sunnuntai vois olla hyvät päivät. Alunperin mietin tätä päivää, mut menkkojen takia en ehkä jaksais. Voisin ke mennä aamulla kun oon vienyt lapsen päikkyyn, niin on sit hoidettu pois alta.
 
Takaisin
Top