Painonpudotusryhmä

Kävin vaa’alla nyt pari päivää reissun jälkeen, 83kg. Tiedä sit miks reissussa laski, toivottavasti tää nyt olis jotain väliaikaista nesteilyä. Tekis mieli kans ostaa uus vaaka, nykyinen on jo joku 15v vanha ja tuntuu ettei aina pelitä ihan täysin/näyttää huonosti pieniä sadan gramman eroja. Aattelin eka et ostaisin palkinnoksi uuden vaa’an kun saavutan 80kg mut ois kiva saada se jo aiemmin 😅
 
Menin sit tutkimaan noita vaakoja jo ja löysin sellaisen tosi hienon, missä on ihan puhelinsovellus ja mittaa painon 50g tarkkuudella ja lisäksi mittaa kahdeksaa eri kehon mittatietoa, kuten rasvaprosenttia, vesiprosenttia ja lihasmassaa. Se antaa myös tietoja viskeraalisesta rasvaindeksistä ja useista sydämen terveysarvoista. Hintaakin sit 85€ 😅 ehkä odottelen syyskuun alkuun kun tulee veronpalautukset
 
Ferritiini oli noussut vaan nelosen verran, eli oli nyt 18 vaikka rautaa on tankattu joka toinen päivä kohta neljä kuukautta. ☹️ hemoglobiini oli reilussa laskussa. Eli täytyy kokeilla nyt joka päivä syödä…

Voi ei toi ferritiini on kyllä niin ongelmallinen 😟 mullakin se on ollut alhainen. Ajattelin että kun nyt syön nuo raudat mitä on kaapissa, menen sitten verikokeeseen.

Meilläkin on muuten mun papan vanha vaaka eli tiedä sitten miten tarkkaan se näyttää.. toisaalta itselleni sillä painolla ei varsinaisesti ole merkitystä, kunhan saisin sen suunnilleen sinne oman painon tienoille ja sitten oma olo kertoo loput.

Multa poistettiin maanantaina hammas ja olen laihtunut siitä kilon. Ei suu ole edes kipeä ja syödä pystyn, mutta se on niin hidasta ja varovaista ettei sitten vissiin ole tullut mässättyä samalla tavalla kuin aiemmin 😅
 
Voi ei toi ferritiini on kyllä niin ongelmallinen 😟 mullakin se on ollut alhainen. Ajattelin että kun nyt syön nuo raudat mitä on kaapissa, menen sitten verikokeeseen.

Meilläkin on muuten mun papan vanha vaaka eli tiedä sitten miten tarkkaan se näyttää.. toisaalta itselleni sillä painolla ei varsinaisesti ole merkitystä, kunhan saisin sen suunnilleen sinne oman painon tienoille ja sitten oma olo kertoo loput.

Multa poistettiin maanantaina hammas ja olen laihtunut siitä kilon. Ei suu ole edes kipeä ja syödä pystyn, mutta se on niin hidasta ja varovaista ettei sitten vissiin ole tullut mässättyä samalla tavalla kuin aiemmin 😅
Minä parikymppisenä laihdutin ja vaaka oli sellainen vanha mekaaninen. Siinä viisarin kohtaan vaikutti sekin, miten vaa-alla seisoi. Vähän kun painopiste oli eri kohdassa niin puoli kiloa tuli lisää. 😄 opin seisomaan tietyssä asennossa ja kyllä se pudotuksen näytti, mutta tiedä sitten, kuinka oikea se paino oli. 😁
 
Ferritiini oli noussut vaan nelosen verran, eli oli nyt 18 vaikka rautaa on tankattu joka toinen päivä kohta neljä kuukautta. ☹️ hemoglobiini oli reilussa laskussa. Eli täytyy kokeilla nyt joka päivä syödä…
No, onpas oikeasti todellakin hidasta! Mitä rautaa ja millä annoksella sä oot sitä tankannut? Varmaan cvitamiinin kanssa ja huomioinut ne imeytymistä estävät (esim kalsium, kofeiini) tauottaa sopivasti...
 
No, onpas oikeasti todellakin hidasta! Mitä rautaa ja millä annoksella sä oot sitä tankannut? Varmaan cvitamiinin kanssa ja huomioinut ne imeytymistä estävät (esim kalsium, kofeiini) tauottaa sopivasti...
Jokatoinen päivä sideralia. Mut nyt vaihdan kyllä joka päivä… sideralin imeytymiseen ei pitäisi ruoka aineiden vaikuttaa, mutta nyt en kyllä juo kahvia pariin tuntiin sen oton jälkeen. Taidan ottaa ennen nukkumaanmenoa…
 
Jokatoinen päivä sideralia. Mut nyt vaihdan kyllä joka päivä… sideralin imeytymiseen ei pitäisi ruoka aineiden vaikuttaa, mutta nyt en kyllä juo kahvia pariin tuntiin sen oton jälkeen. Taidan ottaa ennen nukkumaanmenoa…
Kahvi vaikuttaa paljon raudan imeytymiseen. Ja juuri oli jossain iltapäivälehdessä artikkeli tutkimuksesta missä todettiin, että parhaiten imeytyy, kun syö rautaa useamman kerran päivässä.
 
Mulla ois vielä purkinpohja Ferrodania, joulukuussa ferritiini oli 44 ja jatkoin raudan syöntiä, nyt kesällä on jäänyt. Voisin pyytää sen ja kolesterolimittauksen työterveydestä, kolesteroli pitäis kontrolloida. Se tosin varmaan on huonompi kun ennen raskautta, kun raskauskiloja on jäljellä. Mut sais samalla katsottua noi molemmat
 
Mulla ois vielä purkinpohja Ferrodania, joulukuussa ferritiini oli 44 ja jatkoin raudan syöntiä, nyt kesällä on jäänyt. Voisin pyytää sen ja kolesterolimittauksen työterveydestä, kolesteroli pitäis kontrolloida. Se tosin varmaan on huonompi kun ennen raskautta, kun raskauskiloja on jäljellä. Mut sais samalla katsottua noi molemmat
Miulla on noin 20kg tuota ylimääräistä ja juuri kävin terveystarkastuksessa. Kolesteroliarvot olivat oikein hyvät. Enemmän kuin ne kilot niihin vaikuttaa liikunta ja ruokavalio.
 
Hirveet herkkuhimot vaikkei oo vielä ees menkat alkamassa 🥲 paino pysynyt nyt tossa 82,6kg, huomenna lähdetään mun vanhemmille lapsen kanssa ja siellä ei oo herkkuja samalla tavalla kun meillä kotona 😅 haaveilen että pääsisin kans iltaisin töiden jälkeen siellä kävelemään, on ihanat lenkkipolut. Kävelymattokin tosiaan tuli vihdoin, menee työpäivän aikana testiin sit kuun vaihteessa kun palataan kotiin.
 
Tänään oli pitkästä aikaa sellainen päivä, että jaksoin tehdä hirveästi kaikkea. Pääsin jumpallekin ilman mitään ongelmia. Toivottavasti nyt olisivat nuo pahimmat terveysongelmat vihdoin takana ja saisin elää ihanan tylsää elämää edes vähän aikaa!

Ostin pitkästä aikaa S koon paidan itselleni. En pahemmin yleensä kokoja tuijottele, mutta oikein hämmennyin, kun hyllystä nappaamani M koko oli liian iso. Toki saattoivat olla isoa kokoa tai leikkaus oli sellainen että antoi hartioista ja rinnoista anteeksi, kun vyötäröhän miulla on suhteellisen kapea, mutta silti tuli hyvä mieli. 😊
 
Tänään oli pitkästä aikaa sellainen päivä, että jaksoin tehdä hirveästi kaikkea. Pääsin jumpallekin ilman mitään ongelmia. Toivottavasti nyt olisivat nuo pahimmat terveysongelmat vihdoin takana ja saisin elää ihanan tylsää elämää edes vähän aikaa!

Ostin pitkästä aikaa S koon paidan itselleni. En pahemmin yleensä kokoja tuijottele, mutta oikein hämmennyin, kun hyllystä nappaamani M koko oli liian iso. Toki saattoivat olla isoa kokoa tai leikkaus oli sellainen että antoi hartioista ja rinnoista anteeksi, kun vyötäröhän miulla on suhteellisen kapea, mutta silti tuli hyvä mieli. 😊
Minulla on ollut myös suht kapea vyötärö. Minulla on useita vintage-mekkoja, joista tykkään tosi paljon ja ne on istuneet tosi hyvin. Varsinkin 40-50-lukujen mekot. Vielä toisen synnytyksen jälkeen pystyin käyttää niitä. Nyt tämän kolmannen jälkeen ajatuksiin hiipii pikkuhiljaa pelko, että palaudunko enää niihin muotoihin. Maha pömpöttää enemmän ja senttejä on varmaan 20 enemmän vyötäröllä. Lantio on suht sama ja rinnan ympärys vähän enemmän kuin ennen. 😬

Mutta tuo on kyllä niin mukavaa ja motivoivaa, kun vaatekoostakin huomaa, että jotain tapahtuu. Ja hyvä, että terveyshuolet taas vähän helpottaneet. 😊👍
 
Takaisin
Top