Painonpudotusryhmä

Heips! Täällä ei mitään ihmeellistä. Paino se sama kuin ennenkin, eli ne muutamat ylimääräiset kilot on edelleen paikallaan. Liikunnan ilo on säilynyt ja oon nyt mennyt 8-10km lenkkiä päivässä pienen tauon jälkeen…
Aika onnellinen olo. Sit kun riittää rahkeet niin alan taas pudottaa. 😍

Ihana seurata teidän kaikkien matkaa. Käyn aina lueskeleen kun kerkeän.

Hieno tulos, @Olive ! 😍👏

Aaaa tänään tasan 72,0 kg. 😂 Nyt vielä se 100g pois että on se tasan kymppi poissa! 9,9kg ei tyydytä riittävästi. 🤭 Sitten on kesäloman vuoro ja toivottavasti loman jälkeen pääsen jatkamaan siitä mihin jäin, eikä tulisi kauheasti takapakkia.

Eilen ei jaksanut lähteä salille, mutta tänään meen.

Vihdoin! Pitkään paino junnasi 72kg yllä, mutta tänään 71,9kg. Oon tyytyväinen! 😊

Muutos 22.1.-19.6.2024:
IMG_0394.jpeg

Paino: -10kg
Vyötärö: -10cm
Lantio: -12cm
Reidet: -6cm

Maaliskuussa hommasin salikortin, ja sen jälkeen oon käynyt salilla yht. 26 kertaa. Heinäkuun kortti on tauolla, koska tauon sai vain kalenterikuukaudeksi. Loma alkaa kuitenkin huomenna joten käytännössä salitauko on huomisesta heinäkuun loppuun.

Mä en oo hirveesti muuta tehnyt kuin uuden työn myötä siirryin lounasruoista einesruokiin ja iltapala ollut kevyempi, että pienessä nälässä saattanut alkaa nukkumaan. Niin paino tippunut 59kg --> 55kg. Enää raskautta edeltävään painoon -2kg. Mutta ihan tyytyväinen oon tähänkin painoon koska normaalin puolella on ja olo ollut ihan hyvä. Liian hoikkana oli väsymystä, nirsoilua ja nälkää ilman että teki mieli syödä. Ja meillä alkaa reilun viikon kuluttua toisen lapsen yritys niin kohta saatan kerrytellä taas raskauskiloja ylöspäin😍

Jihuu, uusi alin 🥳 83,0kg. Olisin toivonut pääseväni ennen juhannusta alle 83, mutta oon kyllä ollut sen verran epämotivoitunut/motivaatio on aaltoillut viimeiset pari viikkoa, että tämäkin on jo työvoitto.

Lauantaina lähdetään Japaniin kolmeksi viikoksi. Kävelyä tiedossa varmasti paljon, ja koitan ottaa loman kannalta, mutta pysymään silti kohtuudessa ja mikä tärkeintä: muistan juoda vettä! Siellä on niin kuuma ja kostea sää, ja unohdan aina matkoilla juoda vettä. Eli se on mun tärkein tavoite matkalle, että joka päivä tulis juotua tasaiseen tahtiin 2,5-3 litraa vettä.

Hei! Kyselen täältäkin tätä samaa asiaa, eli mulla on semmoinen ongelma, että häpyliitoksen alueella esiintyy kipua ja muuta lantionseudun pistävää ja repivää kipua kävelyn loputtua. Kun istun alas ja yritän vaihtaa asentoa kävelyn päätteeksi, niin vihlaisee välillä tosi ikävästi. 😅 Oonko nyt jotenkin kuormittanut liikaa lantion lihaksia vai mitä ihmettä tää on.

Heippa kaikki!
Ajattelin liittyä tänne keskusteluun vertaistuen ja tsemppauksen toivossa. Meille syntyi viime syksynä kolmas lapsi ja alkaisi hiljalleen olla aika saada itseään taas siihen hyvänolon painoon ja olomuotoon. Minulla imetyksen aikana ei painonpudotus onnistu ja nyt on imetystä enää n. 5/vrk ja ajattelin alkaa katsella vähän syömisiä tarkemmin. Herkuista irti päästäminen on oma hommansa. 🤦🏼‍♀️

Painoa olen ennenkin pudottanut (nuorempana ison satsin ja kummankin edellisen imetyksen jälkeen) ja onnistunut yhdistelmällä kuntoilu+ruuan määrän vähentäminen/herkkujen rajoittaminen. Viimeeksi (vuonna -20) painon nytkähtäminen vaati kyllä todellista itsekuria, mutta kun lähti alaspäin, meni lopulta omalla painollaan, kun vain söin todella kurinalaisesti. Nyt tuntuu siltä, että ensimmäinen askel olisi jonkinlaisen kuntoilurytmin löytäminen. Asutaan maalla ja kotona on hommia toooodella paljon koko ajan jonossa ja on vaikea pistää itseään etusijalle. Ja kun on harvinainen rauhallinen hetki, niin sitä niin helposti jumiutuu sohvannurkkaan puhelimen tai kirjan kanssa. Tämänhetkinen univelka tuon 9-kuisen kanssa ei myöskään edesauta painon putoamista.

Tällaisesta tilanteesta siis ollaan lähdössä liikenteeseen. Tämän aamun paino oli 86,1 ja lopullinen päämäärä olisi jossain 72-75, jonka olen kokenut itselleni hyväksi painoksi. Se on myös aikuisiällä ollut kohtuullisen helppo pitää. Lihasmassaa haluaisin lisää, sillä raskaus oli todella raskas ja lihaksia on vähiten mitä koko aikuisiällä on ollut.

Tällaisissa tunnelmissa täällä. Mitään pikaista laihdutusta en odota, kunhan saisi tuon kuntoilun rullaamaan ja näkisi, että painolla olisi edes suunta hiljalleen alaspäin. Mietin tuota jonkun mainitsemaa syömisten kirjaamista, jos se auttaisi vähentämään napostelua. 😊

Noniin. Paluu taas arkeen ja ruotuun ruokailujen suhteen. Täällä alkaa taas työt ja lomatuhot siis näkyvissä. Paino +1kg. Rinnanympärys, vyötärö ja lantio ennallaan, mutta reisistä lähtenyt kauttaaltaan -2cm 😱. Olen kyllä ehtinyt tässä jumppaamaan paljon, mutta olen myös syönyt vähän mitä huvittaa. Nyt taas herkuttelut jäihin. 😅

Tervetuloa @VäriSointu! Miekin oon tässä loman aikana onnistunut taas kehittämään jonkunasteisen puhelinaddiktion, kun on niin paljon ylimääräistä aikaa. Tulee tekemisten välissä avattua puhelin aina, vaikka olisi paljon fiksumpiakin ajanviettotapoja. Pitää varmaan lopettaa hetkeksi ainakin noiden pudotuspelien pelaaminen. 🤭

Noniin. Paluu taas arkeen ja ruotuun ruokailujen suhteen. Täällä alkaa taas työt ja lomatuhot siis näkyvissä. Paino +1kg. Rinnanympärys, vyötärö ja lantio ennallaan, mutta reisistä lähtenyt kauttaaltaan -2cm 😱. Olen kyllä ehtinyt tässä jumppaamaan paljon, mutta olen myös syönyt vähän mitä huvittaa. Nyt taas herkuttelut jäihin. 😅

Tervetuloa @VäriSointu! Miekin oon tässä loman aikana onnistunut taas kehittämään jonkunasteisen puhelinaddiktion, kun on niin paljon ylimääräistä aikaa. Tulee tekemisten välissä avattua puhelin aina, vaikka olisi paljon fiksumpiakin ajanviettotapoja. Pitää varmaan lopettaa hetkeksi ainakin noiden pudotuspelien pelaaminen. 🤭
Kiitos!

Joo, ajatus kummasti kääntyy sinne, kun muilta hommilta joutaa. 😄
Mietin pitkään, että tulenko tänne juttelemaan, kun realismi puskee esiin tuon painonpudotuksen tahdin suhteen. Ja että saanko sitä lähiaikoina edes liikahtamaan alaspäin. Mutta sitä vain kaipaa jotain vertaistukea, että jaksaa edes tehdä töitä siihen suuntaan.

Kiitos!

Joo, ajatus kummasti kääntyy sinne, kun muilta hommilta joutaa. 😄
Mietin pitkään, että tulenko tänne juttelemaan, kun realismi puskee esiin tuon painonpudotuksen tahdin suhteen. Ja että saanko sitä lähiaikoina edes liikahtamaan alaspäin. Mutta sitä vain kaipaa jotain vertaistukea, että jaksaa edes tehdä töitä siihen suuntaan.
Miehän oon täällä valittanut, kun paino jumittaa koko ajan, mutta se ei tarkoita etteikö tuloksia tulisi. Juuri eilen ihailin hauiksiani peilistä, kun olen ihan tosissani kerännyt tässä lihasmassaa. 😂 Painoa on pudonnut noin 10kg synnäriltä pääsyn jälkeen (siitä reilu 1,5 vuotta...), mutta vaatekoko tippunut jostain xxl tienoilta m-l tienoille. Senttejä lähtee koko ajan milloin mistäkin ja peilikuva näyttää koko ajan terveemmältä ja paremmalta.

Miulla ei myöskään tippunut paino imetyksen aikana vaan yritti koko ajan ylöspäin ja oli hankalaa löytää tasapainoa ettei paino nousisi, mutta maitoa riittäisi. Eikä aineenvaihdunta vieläkään ole ihan normaalilla tasolla, mutta pikkuhiljaa jotain kuitenkin tapahtuu.

Miullakin meinaa välillä jäädä itsestä huolehtiminen arjessa vikasijalle, mutta olen niin sietämätön, jos en pääse liikkumaan, että mies muistuttaa aika ajoin sen tärkeydestä. 🙈

Miehän oon täällä valittanut, kun paino jumittaa koko ajan, mutta se ei tarkoita etteikö tuloksia tulisi. Juuri eilen ihailin hauiksiani peilistä, kun olen ihan tosissani kerännyt tässä lihasmassaa. 😂 Painoa on pudonnut noin 10kg synnäriltä pääsyn jälkeen (siitä reilu 1,5 vuotta...), mutta vaatekoko tippunut jostain xxl tienoilta m-l tienoille. Senttejä lähtee koko ajan milloin mistäkin ja peilikuva näyttää koko ajan terveemmältä ja paremmalta.

Miulla ei myöskään tippunut paino imetyksen aikana vaan yritti koko ajan ylöspäin ja oli hankalaa löytää tasapainoa ettei paino nousisi, mutta maitoa riittäisi. Eikä aineenvaihdunta vieläkään ole ihan normaalilla tasolla, mutta pikkuhiljaa jotain kuitenkin tapahtuu.

Miullakin meinaa välillä jäädä itsestä huolehtiminen arjessa vikasijalle, mutta olen niin sietämätön, jos en pääse liikkumaan, että mies muistuttaa aika ajoin sen tärkeydestä. 🙈
Minun pitää vain päästä tekemään edes jotain, josta voisi tulla minkäänlaisia tuloksia. 😄 tällä hetkellä itselleni tärkeimmät olisi lihasmassa, ryhtilihakset ja syvät vatsat (vatsat selän notkon takia). Ja jotenkin tuntuu siltä, että ne on ne, jotka vaatii eniten ja ovat vaikein rasti saada aikaiseksi. Just tällä hetkellä väsyttää aivan hirveästi ja typykkä luultavasti tekee hampaita ja on melko kitiseväinen. Vaikka hän on kyllä ollut tosi helppo vauva.

Viikko Japanin reissua takana. Kävelty on tullut PALJON, olen muistanut juoda vettä myös kuten suunnittelin. ”Harmi” että ekassa hotellissa oli 24/7 ilmaisia minidonitseja 😂 mies myös on vähän epäileväinen paikallista ruokaa kohtaan (ei syö kalaa tai mereneläviä), joten joka päivä on syöty toisella ruualla hampparia tai pitsaa.

Eilen kävin vaa’alla (ekassa hotellissa ei ollut vaakaa), ja yllätyin positiivisesti, 83,3kg. Oon nyt pari viime päivää ollut vähän tarkempi syömisen kanssa, ja tänään sit vaaka näytti 82,9kg eli uusi alin. Täytyy nyt jatkaa tarkempaa linjaa reissussa niin ehkä sais täällä jopa painon putoamaan reilun kävelyn ansiosta!

Mun kävelymaton pitäis kans tulla pian, et jos se ois sit avain painonlaskuun et sais käveltyä enemmän, kun nytkin laskenut vaikka on tullut syötyä mäkkäriä ja pitsaa.

Moi! Tungen kans tänne. 😍🙏🏻☀️Olin aikaisemminkin, mutta oli kaikkee muuta, esim. IVF. Nyt kaksi IVF takana ja äkkiä pitää saada painoa alas! Varmaankin elokuussa kolmas IVF yksityisellä. Ikä elokuussa 40. Ei omaa lasta. Mulla on vuodessa noussu paino 10kg keskenmenoja ja hoitojen vuoksi. Olen syönyt ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaan, mutta tuntuu, että ne vaan lihottavat. Nyt kokeilen vähemmillä hiilareilla ja huomenna on toisen työterveyden ravitsemusterapeutin aika, koska toinen vaan tuputti lautasmallia, joka on mulle päivänselvä. Liikun hyvin ja juon vettä enkä ole pullahiiri. Lomalla join alkoholia vähän, muutoin en enää juo.

Kilpirauhasen vajaatoimintaa yritetään vieläkin saada tasapainoon, mutta luulen, että nyt se on hyvä. TSH alle 2. Tänään paino 110kg, eilen 109,4. Oltiin viikko sit 10 pv Espanjan helteessä ja vajaa kk sit IVF, jolloin alkion siirrossa paino oli huimat 112,5kg.
Nyt punnitsen joka päivä huvikseni. Ei tule stressiä, tykkään datasta. 🤞☀️ Tänään jumppaa ja lenkkiä. 🩷

Liitteet

• IMG_1882.jpeg
    IMG_1882.jpeg
    151.9 KB · Katsottu: 30
Moi! Tungen kans tänne. 😍🙏🏻☀️Olin aikaisemminkin, mutta oli kaikkee muuta, esim. IVF. Nyt kaksi IVF takana ja äkkiä pitää saada painoa alas! Varmaankin elokuussa kolmas IVF yksityisellä. Ikä elokuussa 40. Ei omaa lasta. Mulla on vuodessa noussu paino 10kg keskenmenoja ja hoitojen vuoksi. Olen syönyt ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaan, mutta tuntuu, että ne vaan lihottavat. Nyt kokeilen vähemmillä hiilareilla ja huomenna on toisen työterveyden ravitsemusterapeutin aika, koska toinen vaan tuputti lautasmallia, joka on mulle päivänselvä. Liikun hyvin ja juon vettä enkä ole pullahiiri. Lomalla join alkoholia vähän, muutoin en enää juo.

Kilpirauhasen vajaatoimintaa yritetään vieläkin saada tasapainoon, mutta luulen, että nyt se on hyvä. TSH alle 2. Tänään paino 110kg, eilen 109,4. Oltiin viikko sit 10 pv Espanjan helteessä ja vajaa kk sit IVF, jolloin alkion siirrossa paino oli huimat 112,5kg.
Nyt punnitsen joka päivä huvikseni. Ei tule stressiä, tykkään datasta. 🤞☀️ Tänään jumppaa ja lenkkiä. 🩷
Tervetuloa ja tsemppiä!
Minäkin tykkään punnita joka päivä. Se on selkeää, eikä tuo itselleni paineita. Jos kerran viikkoon punnitsee, niin siinä on heti jotenkin ”kovemmat panokset”. 😄

Omia asioita tähän vähän: olen realisti painon lähtemisen suhteen tällä hetkellä ja keskityn kuntoilun aloittamiseen. Olenkin saanut aikaiseksi kotijumpan ja yhden sauvakävelylenkin. Siitä se lähtee, vaikka paino vielä jonkin aikaa junnaisikin. Univelka on just nyt melko jäätävä, eikä se todellakaan edesauta laihtumista. 😬

Tervetuloa ja tsemppiä!
Minäkin tykkään punnita joka päivä. Se on selkeää, eikä tuo itselleni paineita. Jos kerran viikkoon punnitsee, niin siinä on heti jotenkin ”kovemmat panokset”. 😄

Omia asioita tähän vähän: olen realisti painon lähtemisen suhteen tällä hetkellä ja keskityn kuntoilun aloittamiseen. Olenkin saanut aikaiseksi kotijumpan ja yhden sauvakävelylenkin. Siitä se lähtee, vaikka paino vielä jonkin aikaa junnaisikin. Univelka on just nyt melko jäätävä, eikä se todellakaan edesauta laihtumista. 😬
Kiitos! Mä oon käynyt tällä viikolla 8km lenkillä, uimassa pari kertaa ja tänään zumbailin (tykkään!) ja tein lihaskuntotreenin. 😍

Ravitsemusterapeuttikin näytti vihreää valoa tälle vhh:lle 😀 jes. Toivottavasti tää auttaa… tänään 109,8kg🙈
Hieno juttu, että pääset kokeilemaan vhh:ta. 👍 se on kyllä auttanut monia. Meilläkin on syöty melko vähillä hiilareilla välillä (aikuiset siis) ja siitä hyvänä seurauksena käytetään kasviksia melko monipuolisesti ja on tullut monia hyviä vhh-reseptejä ihan arkikäyttöön.

Noniin nyt on oma terveys saatu taas sille tolalle että painonpudotus voi olla ykkösenä mielessä. Tänään vaaka näytti 81,8kg. Vähän on siis noussut edellisestä. Mittauhankin tilaisin niin saa sitä kautta paremmin myös tuloksia seurattua.
Lonkassa limapussintulehdus vaivannut kohta 2kk kun en vaan heti malttanut jättää liikuntaa pois. Nyt viimeiset viikot mennyt autolla töihin kävelyn sijaan (työmatka 6km/suunta) ja alkaa olla vähän paremmassa kunnossa lonkka. Edelleen kyllä kipuilee jos askelia kertyy yhtään enemmän. Ruokavaliolla siis tällä hetkellä täytyy suurin muutos yrittää tehdä. Lihaskuntoa myös kotona lisäksi. Sali on heinäkuun kiinni ja jos tuon lonkan saan kuntoon niin elokuussa sinne sitten!

Täällä mukamas paino junnaa edelleen eikä mittanauhassakaan näy oikein mitään sen suurempia tuloksia, mutta niin vaan huomasin, että työhousujen vyöstä loppuu kohta reiät. 😅😂 ja tuntuu, että kaikki paidat istuvat paremmin, että olisiko mahasta/lantiolta sitten lähtenyt jotain (vaikea paikka mitata luotettavasti etenkin turvotusten takia niin olen käyttänyt aina parin viikon keskiarvoa mittana). Mutta hyvä näinkin. 😊

Olen nyt hyvin päässyt taas liikkumaan keväisten terveyshaasteiden jäljiltä niin ehkä liha on taas ns tiivistynyt sen myötä. 💪🏻

Takaisin