Painonpudotusryhmä

Mä voisin hypätä tänne mukaan! Pitää paremmalla ajalla lueskella teidän viestejä 😊 hurjasti tsemppiä jokaiselle omaan projektiinsa! 💪

Mulla synnytyksestä 3kk enkä tiedä paljonko kiloja tuli, kun en käynyt vaa'alla, mutta omaan painoon on matkaa 12kg ja raskautta ennen olevaan painoon joku vajaa 10kg. Paino nyt 72kg ja mulle sopiva paino ollut siis 60. Kun pääsisin edes sinne 65kg, olisin tosi tyytyväinen! Eniten kuitenkin haluaisin saada kroppaa liikkuvammaksi ja kestävämmäksi. Kaikki lihakset aivan kadonneet ja olo kuin olisin jyrän alle jäänyt 🙈 joka paikka jumissa ja olen kuin rautakanki! Raskausaikanakin olin paremmassa kunnossa ja liikuin silloin todella paljon, kun oli niin hyvä olla. Nyt kesäloma menee levätessä ja muita hommia tehden, kun ei juurikaan ole vapaata. Iltaisin olisi aikaa lasten nukkuessa, mutta en ole viitsinyt jättää vauvaa vielä kotiin, jos tuleekin tissinkaipuu 😅

Juoksemista haluaisin taas alkaa harrastaa ja syksyllä ehkä voisi aloittaa. Sopivasti ilmatkin viilenee koiraa ajatellen, kun meinasin sen ottaa kaveriksi juoksulenkillekin.

Menkat alkoi eilen, ja uudessa hotellissa ei ole vaakaa (mikä on kyllä vähän outoa kun ihan uusi todella hyvä hotelli kyseessä). No, jos seuraavassa olisi. En nyt menkkojen aikaan ehkä olisi halunnutkaan punnita.

Eilen kävin hotellin salilla, ja lisäksi käveltiin yli 20 000 askelta. Salilla olin vähän hukassa kun oli lähinnä käsipainoja enkä ehtinyt suunnitella/miettiä liikkeitä, mutta parempi että tuli jotain tehtyä! Jos olisi aikaa miettiä käsipainoilla tehtävä kaksijakoinen treeni, niin voisi käydä nyt loppureissun salilla esim joka toinen päivä

Tervetuloa mukaan @pilvikirsikka

Mä latasin fatsecretin ja ajattelin nyt oikeasti kunnolla laskea kaloreita ja kirjata kaiken mitä syön ylös. Ilmaisista sovelluksista otetaan vinkkejä vastaan, jos löytyisi parempi. Painon otan myös lähes joka päivä niin ei ole niin kovin suuria paineita punnituspäivälle jos tuleekin heilahtelua. ~1400kcal antoi tuo laskuri kalori tavoitteeksi jos haluan painaa n. 65kg lokakuun lopussa. Jos tuota liikuntaa saan lisättyä niin kaloreita aion kyllä syödä enemmän, mutta toistaiseksi näin.
Eilen ja tänään tehty kahvakuulilla ja käsipainoilla kotitreeni ja ainakin kaikki lihakset sain kipeäksi näinkin 😅

Mulla kans FatSecret mutta en aina jaksa sinne laittaa kaloreita/ruokia. Tänään paino taas nousi 400g, mut se ny sahaa. Tänään myös olin salilla ja aamulla varmaan paino enemmän. Myös pms lähenee kp18/27-28. Tietty olis kiva ylläri jos oliskin raskaana, koska se on tavote ollut viimeisen reilu 2v… 🥹 eilen 109,7 nyt 110,1kg 😟 toi 110 oli mun eka etappi, seuraava 105.

Minä en kerta kaikkiaan jaksa merkata ylös yhtään mitään minnekään. Nytkin yritin kirjata, mutta ei hyvänen aika, kun se rupesi tympimään ja loppui ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan. 😄
Viimeeksi onnistuessa piti jonkin aikaa ruokailun jälkeen tulla pieni nälkä. Mutta kun luotin siihen, että pärjään sillä määrällä, mitä olin syönyt, niin tunne meni ohi, eikä tullut uudestaan ennen ruoka-aikaa. Jos söin liian vähän, tuli liian kova nälkä ja jos söin liikaa, ei tullut nälkä. Tämä siis vain itselläni, en ajattele, että se kaikilla toimii. Imetys ja univelka sotkevat vielä omaa kroppaa, ja kilpirauhashäikät ja ikä… 😄 joten saa nähdä, miten pystyn tätä vielä toteuttamaan. On ollut vieraita ja heti kun on vieraita, on myös enemmän sellaista ruokaa, jota tekee mieli ottaa vielä vähän… 😬
Tänään paino 85,6. Tullut vähän siis alas, mutta tuossa se on ollut pitkään, kävi välillä yli 86. Todellinen alaspäin meno vaatisi mielestäni alle 85 lukeman.

Muokattu viimeksi:
Jihuu, uusi alin saavutettu reissussa! 82,4kg tänään aamulla, puoli kiloa siis viikossa lähtenyt. Tulispa se hiton kävelymatto, selkeästi siitä kävelystä ois iso apu. Toimitusten piti alkaa toissaperjantaina, mutta mitään ei ole kuulunut ja sähköpostiin vastattiin vaan epämääräisesti että tilauksen toimitusta selvitetään…. no eipä sillä nyt sen puoleen kiire ole kun ollaan vielä yli viikko reissussa, mut ei oikein naurata kun alunperin piti tulla huhtikuussa.

Voisin hypätä tänne mukaan!

Synnytyksestä tällä viikolla 3kk. Paino nyt 2,5kg vähemmän kuin ennen raskautta, mutta ylipainoa vielä n. 45kg joka itkettää joka kerta kun sen "sanoo ääneen". Pikkuhiljaa mennään alaspäin koko ajan. Täysimetys buustaa kalorien kulutusta aika hyvin, mutta siihen pakko lisätä liikuntaa. Ei vain painon pudotuksen takia vaan oman mielen ja kehon hyvinvoinnin myös.

Sairastan nivelreumaa ja se vaatii säännöllistä liikuntaa ja painon alas, jotta ei tule vaivaamaan niin paljon kun tässä painossa vaivais.

Mä oon saanut uutta puhtia ja nyt oon viikon mennyt tolla 1000kcal dieetillä ja vetäisin sit ton 1400 tänään poikkeuksellisesti. Ei siis ollut mikään pakottava tarve syödä, mutta enemmänkin söin kohteliaisuudesta jotain kun oli pienet kekkerit.

Mä alan jo innostua kun nälkä on selkeesti vähentynyt, että nytkö tää tästä vihdoinkin lähtee liikkeelle. 😁

Oon myös liikkunut hirveesti ja näyttäisi että viikon (vähän reilu)saldo tulee oleen ehkä lähemmäs 3.5kg jos nyt pysyy suurinpiirtein ruodussa.

Toki suurin osa vaan nestettä…

Voisin hypätä tänne mukaan!

Synnytyksestä tällä viikolla 3kk. Paino nyt 2,5kg vähemmän kuin ennen raskautta, mutta ylipainoa vielä n. 45kg joka itkettää joka kerta kun sen "sanoo ääneen". Pikkuhiljaa mennään alaspäin koko ajan. Täysimetys buustaa kalorien kulutusta aika hyvin, mutta siihen pakko lisätä liikuntaa. Ei vain painon pudotuksen takia vaan oman mielen ja kehon hyvinvoinnin myös.

Sairastan nivelreumaa ja se vaatii säännöllistä liikuntaa ja painon alas, jotta ei tule vaivaamaan niin paljon kun tässä painossa vaivais.
Halit sinne! Ite alotin 50kg ylipainolla ja kyllähän se tuntui semmoiselta työmaalta että tuleeko tästä ikinä mitään… Nyt ollaan siinä pisteessä, että jos saan vielä 15kg pois niin oon enemmän kuin tyytyväinen. ❤️

Armollisuutta ja kehuja itsellesi! Sulla on monta raskautta takana ja keho tehnyt hienoa työtä. Nilevreuman kanssa kun elää, niin joutuu kyllä välillä höllätä liikunnan suhteen. Mulla on elämässä kaksi läheistä joilla on nivelreuma ja heillä se lepo on yksi avaintekijä liikunnan ohella sen hoidossa biologisten lääkkeiden lisäksi.

Tsemppiä sulle!!! Kyllä sä pystyt tähän! 💪

Halit sinne! Ite alotin 50kg ylipainolla ja kyllähän se tuntui semmoiselta työmaalta että tuleeko tästä ikinä mitään… Nyt ollaan siinä pisteessä, että jos saan vielä 15kg pois niin oon enemmän kuin tyytyväinen. ❤️

Armollisuutta ja kehuja itsellesi! Sulla on monta raskautta takana ja keho tehnyt hienoa työtä. Nilevreuman kanssa kun elää, niin joutuu kyllä välillä höllätä liikunnan suhteen. Mulla on elämässä kaksi läheistä joilla on nivelreuma ja heillä se lepo on yksi avaintekijä liikunnan ohella sen hoidossa biologisten lääkkeiden lisäksi.

Tsemppiä sulle!!! Kyllä sä pystyt tähän! 💪
Kyllä on erittäin tarkkaa miten tasapainottaa liikunta ja lepo. Jos menee liikaa ja täysiä niin sitte menee kuukausi sängyssä kun sattuu 😕

Kiitos tsempeistä! 💛

Tsemppiä kaikille mukaan tulleille! 🤗❤️ Tuun kommentoimaan myöhemmin teille enemmän, nyt ehdin vain ihmetellä tänne omaa tilannetta.

Itse oon nyt 2 viikkoa lomaillut, enkä ole käynyt vaa’alla, laskenut kaloreita tai muutenkaan rajoittanut syömistä. Katsoin äsken ettei mitat olleet muuttuneet miksikään, joten uskaltauduin vaa’alle. Huusin ääneen ”HÄÄH” kun se olikin 71,3 kg! -600g parin viikon takaisesta ja uusin alin!

En voi käsittää, koska oon aika varma että oon syönyt yli kulutuksen tai kulutuksen verran. Varmaan kylläkin tuosta on osa lihasta, kun en ole nyt käynyt salilla 😅

Enää 900g BMI:n mukaiseen normaalipainoon!

Nuo ekat 10kg (-0,5kg/vko) pudotin siis syömällä keskimäärin n. 1600-1700 kcal/pvä ja käymällä salilla 2-3krt/vko, ja päälle parit cardiot viikossa. Joitain yksittäisiä n. 1400kcal päiviä oli ja joitain yli 2000kcal päiviä myös.

Nyt kun loman jälkeen palaillaan arkeen, niin voi olla etten enää palaa tarkkaan kalorinlaskentaan. On siinä oma stressinsä. Ja nyt kun paino vain laskikin vaikka söin vapaasti, niin uskallan jatkaa myös vapaammalla linjalla 😊

Tänään myös mulle saapuu Apple Watch, jonka myötä varmaan tulee taas lisää liikuntaintoa! Rakastan dataa 😁

Mulla vähän vapaapäivät ja reissussa syöminen ei ole ihan suunnitelmien mukaan mennyt, muutama yli kulutuksen syöty päivä siis mukana. Parempaa yritystä taas. On se paino n. kilon tullut viikossa alaspäin, mutta tänään taas olikin nousussa. Juuri alkaneet menkat tosin varmaan nostaa painoa ja saa syömään mitä sattuu. Miten te saatte pidettyä silloin itsekurin kun tuntuu että silloin viimeistään itse joka kerta repsahdan pizzaan tms.?
Mitat otin myös tänään ylös ja vyötäröltä ja lantiota sentti/kaksi lähtenyt. Lihaskuntoa sentään tullut joka päivä tehtyä ja uskoisin, että ensi viikolla taas uskaltaa töihin kävellä!

Hyvä te! 💪

Mun mielestä kesällä on aina vähän vaikea yrittää pysyä ruokavalion kanssa ruodussa, kun on kaikenlaisia kesäjuhlia ja muutenkin tulee syötyä mitä sattuu, kun itseäni ei ainakaan kiinnosta olla sisällä ja laittaa ruokaa, vaan ollaan mieluusti ulkona koko päivä. Täytyy sitten arjen alkaessa palata ruotuun.

Mä olen yrittänyt pitää taas sen linjan, että herkkuja vaan viikonloppuna ja mieluusti vaan yhtenä päivänä silloinkin. No, eilen vedin suklaata kyllä ihan huolella 🤭 mulla ei paino nouse, mutta ei kyllä laskekaan sitten. Eikä tässä väsymyksessä ole jaksanut hirveästi panostaa omaan syömiseen muutenkaan. No, kyllä se tästä!

Mä alustavasti ilmoittaudun jo mukaan takaisin 😆 silloin viime syksynähän paino jäi juuri ja juuri kolminumeroisten kerhoon, ennen kuin tulin raskaaksi. Painonhallinta raskausaikana kuitenkin onnistui, ja tänä aamuna kun punnitsin itseni, pääsin pitkästä aikaa (since esikoisen raskaus ennen puoltaväliään, eli joku 2022 alkuvuosi) näkemään kaksinumeroiset! 99!! Tässä kuitenkin vauvan kanssa ekat 1-2 kk koitetaan nyt vain käynnistellä imetystä hyvälle mallille, joten lähinnä vain katselen tämän ajan mihin lukemat asettuu. Olis kyllä kiva jos pysyisi tuossa vaikka mihin nyt on asettunut 🤭 Tämän toisen vauvan raskauskilot jäi siis synnärille, esikoisen raskauskiloja yhdeksän jäljellä 😆

Paino puoli kiloa nousussa, vedenjuonti jäänyt viime päivinä. Lähinnä nesteitä siis, plus ummettaa eikä maha toimi kunnolla. Maanantaiaamuna on kone takaisin Suomessa, siihen asti koitan nyt vaan tankata vettä ja kuitua.

Ilouutisia, mun kävelymatto oli saapunut tänään! Nyt tavoitteena kotiinpaluun jälkeen 10 000 askelta päivässä, eikä istumatyö enää ole este kun voin kävellä palaverit koneen ääressä.

Kiinnostaisi tietää, onko teillä joku tietty ruokavalio/ metodi, jota käytätte ja jolla paino tippuu? Vhh, keto, kasvisruokavalio, jokin muu dietti, rasvattomat tuotteet, kalorien lasku, pistesysteemi tms...? Minkä olet kokenut toimivaksi? Oliko joku ruokavalio mitä kokeilit ja se ei toiminut? Onko jotain ruokia mitä et ehdottomasti syö? Tai onko käytössä joku aikahaarukka, jolloin syöt ja paastoat tietyn ajan?

Itse olen syönyt aika normaalisti, mutta lopetin tosiaan vehnän syönnin sekä aloitin raudan syönnin. Sillä on pudonnut nyt 15 kg vuoden aikana. Syön aika paljon proteiinia, että nälkä pysyy poissa, tämä toimii itselle: porsaanfilettä, naudanjauhelihaa, tonnikalaa, kananmunia, kanaa.. Mutta syön myös hiilihydraatteja, esim. gluteenitonta makaronia, kauraleipää, banaania ym. Syön myös täysrasvaisia tuotteita kuten juusto, smetana, luomuvoi, sekä muista maitotuotteista raejuustoa ja viiliä. Rasvaa en pelkää enkä välttele. Kasviksia, hedelmiä, marjoja ja vihanneksia syön myös, tosin en kovin suuria määriä IBS:n takia.

En syö ollenkaan seuraavia herkkuja (ei tee mieli): pullaa, keksejä, sipsejä, leivonnaisia, karkkia, vanukkaita tms. Joskus syön gluteenitonta lakritsia, max. pienen patukan tai tummaa 86% suklaata palan. Muuta ei tee mieli, kun syö kunnolla. En myöskään syö sokerisia hedelmiä, kuten viinirypäle, persikka, mango tms.. Banaania kyllä.

Olen kokeillut joskus ketoa, se ei toiminut kun oma keho vaatii hiilaria myös. Myöskään pätkäpaasto tai paasto ei itselle sovi ollenkaan. Mutta painon pudottamiseen olen huomannut, että se onnistuu parhaiten vhh:lla, runsaalla lihansyönnillä, alhaisella glykeemisellä indeksillä (googlella löytynee tietoa) ja vehnän ja sokerin poisjättämisellä.

Ehkä ruokavalion perustuksena on itsellä peruna, sipuli, liha, kala, kananmuna, juusto, voi, marjat, viili ja kauraleipä.

Kiva ois kuulla mikä teillä toimii!

Minullakin kävely on ollut tärkeä osa edellisiä onnistumisia. Tää on kyllä mukava paikka lukea muidenkin arkea painonhallinnan tiimoilta. Tsemppiä kaikkien tilanteisiin! @pilvikirsikka :n fiilis kuulostaa kyllä tutulta. Lihakset surkastuneet ja kroppa jumissa. Oon onneksi vähän saanut kotikuntoilua käyntiin.
Me ollaan lähdössä reissuun ja suunnitelma on a) pitää suuhun päätyvien herkkujen määrä kohtuudessa ja b) yrittää päästä sauvakävelemään enemmän, kun mies voi olla nuorimman kanssa. Painossa ei muutosta.

Mä karsin hiilareista, varsinkin nyt kun ei tule niin paljoa liikuttua kuin aiemmin.
Vhh ruokavalion mukaisesti tulee nyt syötyä suurin osa viikosta, muutamana päivänä viikossa syönyt samaa ruokaa kuin muu perhe (eilen meni kanapastaa). Liikuntaa jossain muodossa yritän harrastaa päivittäin. 10k askelia tulee onneksi täyteen vaikka menisi autolla töihin, ~ 30k jos menee kävellen.

79,1 näytti vaaka tänään. Jee! Kyllä se vaan nyt lähti laskuun, eikä ole edes eilis illan pasta-annoksen takia pelkästään tyhjien hiilarivarastojen aiheuttamaa pudostusta. Kyllä motivoi jatkamaan!
2,5vko ja -2,9kg.

Kiinnostaisi tietää, onko teillä joku tietty ruokavalio/ metodi, jota käytätte ja jolla paino tippuu? Vhh, keto, kasvisruokavalio, jokin muu dietti, rasvattomat tuotteet, kalorien lasku, pistesysteemi tms...? Minkä olet kokenut toimivaksi? Oliko joku ruokavalio mitä kokeilit ja se ei toiminut? Onko jotain ruokia mitä et ehdottomasti syö? Tai onko käytössä joku aikahaarukka, jolloin syöt ja paastoat tietyn ajan?

Itse olen syönyt aika normaalisti, mutta lopetin tosiaan vehnän syönnin sekä aloitin raudan syönnin. Sillä on pudonnut nyt 15 kg vuoden aikana. Syön aika paljon proteiinia, että nälkä pysyy poissa, tämä toimii itselle: porsaanfilettä, naudanjauhelihaa, tonnikalaa, kananmunia, kanaa.. Mutta syön myös hiilihydraatteja, esim. gluteenitonta makaronia, kauraleipää, banaania ym. Syön myös täysrasvaisia tuotteita kuten juusto, smetana, luomuvoi, sekä muista maitotuotteista raejuustoa ja viiliä. Rasvaa en pelkää enkä välttele. Kasviksia, hedelmiä, marjoja ja vihanneksia syön myös, tosin en kovin suuria määriä IBS:n takia.

En syö ollenkaan seuraavia herkkuja (ei tee mieli): pullaa, keksejä, sipsejä, leivonnaisia, karkkia, vanukkaita tms. Joskus syön gluteenitonta lakritsia, max. pienen patukan tai tummaa 86% suklaata palan. Muuta ei tee mieli, kun syö kunnolla. En myöskään syö sokerisia hedelmiä, kuten viinirypäle, persikka, mango tms.. Banaania kyllä.

Olen kokeillut joskus ketoa, se ei toiminut kun oma keho vaatii hiilaria myös. Myöskään pätkäpaasto tai paasto ei itselle sovi ollenkaan. Mutta painon pudottamiseen olen huomannut, että se onnistuu parhaiten vhh:lla, runsaalla lihansyönnillä, alhaisella glykeemisellä indeksillä (googlella löytynee tietoa) ja vehnän ja sokerin poisjättämisellä.

Ehkä ruokavalion perustuksena on itsellä peruna, sipuli, liha, kala, kananmuna, juusto, voi, marjat, viili ja kauraleipä.

Kiva ois kuulla mikä teillä toimii!
Mä oon isoimmat ja nopeimmat pudotukset saanut aikaan ketolla. Hitaampaan pudotteluun, tai liikunnan lisääntyessä kävelyistä hölkkään tai kehonpainosta punttijumppaan mulla toimii vhh (noin 100 hh / vrk) johon mahtuu sit jo siivu-pari jälkiuuniruista tai hieman perunaa aterioilla. Nyt olisi tarkoitus ensin siivota sokeria pois, sit varmaan se vehnä seuraavaksi. Siitä sit vhh ja kun vauva alkaa olla lähempänä 1-vee, uskallan siirtyä ketoon. Esikoisen aikaan ei tuossa vaiheessa keto enää vaikuttanut maitomäärään ja pääsin pudottelussa alkuun :)

Sun ruokavalion perustat kuulostaa hyvältä, vähän sitä mitä itsekin tässä alkuun kaipaisi 😊 Rautavarasto myös täällä tarpeen nostaa, syynä synnytyksen vuotomäärä 😵

Takaisin