Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hankalaa ja keholle epäterveellistäkin tuollainen painon sahaaminen on. Etenkin jos se jostain tietystä lääkkeistä johtuu. Oletko kertonut tuon lääkkeen selkeästä ja haitallisesti sivuvaikutuksista hoitavalle lääkärille? 10kg nousu lyhyessä ajassa kertoo nesteen kertymisestä kudoksiin. Ehkäpä voisit saada nesteenpoistolääkityksen kokeiluun?Mä laihduin tossa huomaamattani keväällä paljon. En yrittänyt laihduttaa. Ainoa muutos, jonka tein oli lääkkeiden vaihtaminen tehokkaampiin, kun mulla perussairaus, joka vaatii lääkintää. Silloin oli tauolla myös raskaustoiveet, koska tällä lääkkeellä mulla ei ole hormonitoimintaa ja olin aloittanut uuden työn alkuvuodesta. Jopa mies sanoi, että olen laihtunut silmissä.
Mutta nyt kun aloitimme yrittämään toista lasta kunnolla, ja mulla on taas palautunut hormonitoiminta ja toiset lääkkeet, joilla raskaus on mahdollinen, niin lihoin takaisin sen 10kg lyhyessä ajassa. Suurin osa näyttää tulevan lääkkeestä, on turvotusta ja nesteitä lähinnä. Mutta ärsyttäähän tämä. Ruokavalio ollut sama koko ajan.
Ilmeisesti minun kohdallani on valittava ns. Ylipaino ja lapsi tai normaali paino eikä lapsia.
Ja kaikkihan sen tietää, että ylipaino rasittaa kehoa, mutta onko tämänkaltainen lääkkeestä johtuva painonmuodostus vähemmän haitallista fysiologisesti kuin muilla tavoin kertyvä, jos perussairaus on remissiossa?
Masennuin tästä sen verran paljon, että syön täällä vaan karkkia, mikä nyt ei hirveästi auta mun projektissa vähentää kiloja...
Niin no, hankalaksi tekee se, että nestettä kertyy normaalistikin kudoksiin minulla ihan perussairauden takia, että 8-10kg nousee paino noissa urtikariakohtauksissa. Lääkäri on tästä tietoinen. Minulla oma hormonitoiminta sponssaa näitä kohtauksia, jotka pysyvät kokonaan poissa uudenpolven lääkkeillä, joita ei voi käyttää raskaana. Minun ongelmani liityy siihen, että olen ikään kuin allerginen omille hormoneilleni. Siksi ilman hormonitoimintaa ongelmia ei ole, mutta ilman hormonitoimintaa ei voi myöskään tulla raskaaksi.Hankalaa ja keholle epäterveellistäkin tuollainen painon sahaaminen on. Etenkin jos se jostain tietystä lääkkeistä johtuu. Oletko kertonut tuon lääkkeen selkeästä ja haitallisesti sivuvaikutuksista hoitavalle lääkärille? 10kg nousu lyhyessä ajassa kertoo nesteen kertymisestä kudoksiin. Ehkäpä voisit saada nesteenpoistolääkityksen kokeiluun?
Yäk, en tosiaankaan haluaisi samaa sairautta/ vaivaa. Ehkä itse, tuo kaiken luettuani, valitsisin sen ylipainon ja lupauksen sen myötä yrittää saada terve vauva.Niin no, hankalaksi tekee se, että nestettä kertyy normaalistikin kudoksiin minulla ihan perussairauden takia, että 8-10kg nousee paino noissa urtikariakohtauksissa. Lääkäri on tästä tietoinen. Minulla oma hormonitoiminta sponssaa näitä kohtauksia, jotka pysyvät kokonaan poissa uudenpolven lääkkeillä, joita ei voi käyttää raskaana. Minun ongelmani liityy siihen, että olen ikään kuin allerginen omille hormoneilleni. Siksi ilman hormonitoimintaa ongelmia ei ole, mutta ilman hormonitoimintaa ei voi myöskään tulla raskaaksi.
Käytiin keskustelua jo ekan kohdalla tästä, nesteenpoistolääkkeille on minulla vasta-aiheita, mutta ilmeisesti joitain on, mutta mutta minun haasteeni on nimenomaan siinä, että kaikki ne lääkkeet, joita voin käyttää raskaana, tekevät minulle saman painoa nostavan vaikutuksen, vähän kuten mielialalääkkeetkin, koska eivät ole yhtä tehokkaita kuin uuden polven lääkkeet, mutta ovat turvallisia sikiölle. Minun ihonalainen turvotus on erityyppiä kuin esim. Joissain muissa tautitiloissa, on vaarattomampaa, mutta se nostaa hetkittäin painoa rajustikin ja on kivuliasta. Tähän liittyy korkeat veren vasta-aineet yli 800, ennen lääkkeitä 4000, normi arvo 100 luokkaa, että kyllä ne lääkkeet on auttaneet, mutta ongelma on minulla erityisesti näissä vanhan polven lääkkeissä, joita käytetään raskaana/imettäessä.
Joo tämä nyt vaan yksi oireista ja monilla tauti on huomattavasti lievempimuotoisempi. Minulla melko aggressiivinen. Ollaan kyllä pyöritelty mahdollisuutta sijaisvanhemmuuteenkin, jos keholle tämä raskaaksi tuleminen ja painon jatkuva heittely käy liian raskaaksi. Ehkä aika näyttää.Yäk, en tosiaankaan haluaisi samaa sairautta/ vaivaa. Ehkä itse, tuo kaiken luettuani, valitsisin sen ylipainon ja lupauksen sen myötä yrittää saada terve vauva.
Hyvin ymmärsin sen minkä sinä aiemmin kirjoitit! "Piru tuonkin pois vieköön ja perhonen parempaa tilalle tuokoon" oli sukumme isoisoisomummolla tapana, vielä lähes 100 vuotiaana, ääneen tuumata kun jotain poikkeuksellisen hankalaa kohdalle osui. Sellaisia vahvoja perhosia kovin toivoisin sinunkin kohdallesi lentelemään osuvan.Joo tämä nyt vaan yksi oireista ja monilla tauti on huomattavasti lievempimuotoisempi. Minulla melko aggressiivinen. Ollaan kyllä pyöritelty mahdollisuutta sijaisvanhemmuuteenkin, jos keholle tämä raskaaksi tuleminen ja painon jatkuva heittely käy liian raskaaksi. Ehkä aika näyttää.
Voisin ehkä sitä vhh tyyppistä koittaa vielä niin, että jättäisin pois hetkeksi viljat ja perunan, jos se auttaisi.
Muoks. Ja kirjoitin ihan ekaan viestiin ehkä vähän väärin eli paino nousee minun hormonitoiminnastani, ja siihen liittyy angioödeema ja se on radikaalimpaa kuin muina kausina, koska lääkitys ei yhtä tehokkaasti blokkaa oireita. mutta tulin ymmärretyksi, sama se