Painonpudotusryhmä

Jaa no enpä tiedä menenkö salille. Nyt sellainen lievästi flunssainen olo taas. Mistä tää nyt tuli? Just ehti olla vajaan viikon suht terveenä, to/pe ei enää vuotanut nenä.
 
Tuntuu että tänä keväänä on ollut ihan kauheasti tauteja liikkeellä. Itsekin ollut paljon kipeenä ja meillä töissäkin aina joku flunssan takia poissa 😔

Kävin eilen salilla, mutta nyt oli jotenkin tosi kuuma sielläkin, tuskallista. 😫 Tänään paino uusimmassa alimmassa 72,7 kg. Nyt pidän tiukempaa linjaa kunnes pääsen alle 72 kilon. 800g siis jäljellä siihen, että on lähtenyt yhteensä 10kg.
 
Miulla paino edelleen yli 80kg, mutta tosiaan oli mahasta kadonnut senttejä. Tai tarkemmin selästä, sillä uimahallissa peiliin katsoessa satuin huomaamaan jenkkakavojen sulaneen huolella. 😎


Noita tauteja on kyllä riittänyt. Ne on kyllä tympeitä. 😔
 
Täällä nuhanenä kanssa ja ottaa päähän, kun kokoajan nokka tukossa. Hetken nenäsumute helpottaa, mutta sit jo kahden tunnin päästä taas tukossa. 😩 Onneksi esikoisella loppui päikky, niin pitäisi kierteen ainakin helpottaa.
 
Harmittaa taas, kun uimahalli menee kesäksi kiinni, kun tällaisena siitepölyallergikkona astmaatikkona se uimahalli on oikeastaan ainoa paikka missä pystyy treenaamaan aerobista ilman astmakohtauksia. Toki voin käydä ulkonakin uimassa ja sisätiloissa voi polkea vaikka kuntopyörää, mutta niihinkin tarvitsee jo lääkkeet avuksi.
 
Alkoihan ne menkat! Tuli kans eilen illalla mieleen että ne flunssan oireet voi myös olla PMS-flunssa, mikä ei oo ihan tavatonta. Otin myös varmuuden vuoksi mieheltä allergialääkkeen. No, mikä tärkeintä, tänään jo parempi olo sen suhteen vaikka nukuin liian vähän. Katsotaan menenkö salille, mutta iltapäivällä odottaa yksin tunnin demo-palaveri jonka aikana voi mennä kävelylle!

Painokin tipahtanut jumista, 83,5kg. Alimpaan vähän matkaa, jos ens viikon mittauspäivänä olis alle 83kg niin olisin tosi iloinen ☺️
 
Muokattu viimeksi:
Menkkojen mukana tuli sit myös kauhea herkutteluhimo, enkä eilen päässytkään kävelylle. Tänään meen kyllä salille! Huomenna firman kesäpäivä… Mittauspäivä ens viikolla, varmaan ti tai ke, koska niinä päivinä oon etänä.
 
Vähän nihkeesti paino laskee, tänään 72,4 kg. Mutta pikkuhiljaa, suunta on taas oikea. Oon nyt ihan ahkerasti liikkunut taas, tällä viikolla kahdesti salitreeni ja tänään tai huomenna kolmas. Lisäksi kahtena päivänä oon kävellyt salille ihan vaan porraskonetta varten, siinä 30min ja on sopivan kuollut olo 😄 Oon saanut nostaa alkutasosta jo leveleitäkin, jotta syke pysyy sopivalla tasolla.

Mulle sopii tää että nyt tuli vähän viileämpää. Ehkä lähipäivinä voisi käydä ulkoportaillakin.
 
Mä laihduin tossa huomaamattani keväällä paljon. En yrittänyt laihduttaa. Ainoa muutos, jonka tein oli lääkkeiden vaihtaminen tehokkaampiin, kun mulla perussairaus, joka vaatii lääkintää. Silloin oli tauolla myös raskaustoiveet, koska tällä lääkkeellä mulla ei ole hormonitoimintaa ja olin aloittanut uuden työn alkuvuodesta. Jopa mies sanoi, että olen laihtunut silmissä.
Mutta nyt kun aloitimme yrittämään toista lasta kunnolla, ja mulla on taas palautunut hormonitoiminta ja toiset lääkkeet, joilla raskaus on mahdollinen, niin lihoin takaisin sen 10kg lyhyessä ajassa. 🙄 Suurin osa näyttää tulevan lääkkeestä, on turvotusta ja nesteitä lähinnä. Mutta ärsyttäähän tämä. Ruokavalio ollut sama koko ajan.
Ilmeisesti minun kohdallani on valittava ns. Ylipaino ja lapsi tai normaali paino eikä lapsia. 🤷‍♀️
Ja kaikkihan sen tietää, että ylipaino rasittaa kehoa, mutta onko tämänkaltainen lääkkeestä johtuva painonmuodostus vähemmän haitallista fysiologisesti kuin muilla tavoin kertyvä, jos perussairaus on remissiossa?
Masennuin tästä sen verran paljon, että syön täällä vaan karkkia, mikä nyt ei hirveästi auta mun projektissa vähentää kiloja...
 
Mä laihduin tossa huomaamattani keväällä paljon. En yrittänyt laihduttaa. Ainoa muutos, jonka tein oli lääkkeiden vaihtaminen tehokkaampiin, kun mulla perussairaus, joka vaatii lääkintää. Silloin oli tauolla myös raskaustoiveet, koska tällä lääkkeellä mulla ei ole hormonitoimintaa ja olin aloittanut uuden työn alkuvuodesta. Jopa mies sanoi, että olen laihtunut silmissä.
Mutta nyt kun aloitimme yrittämään toista lasta kunnolla, ja mulla on taas palautunut hormonitoiminta ja toiset lääkkeet, joilla raskaus on mahdollinen, niin lihoin takaisin sen 10kg lyhyessä ajassa. 🙄 Suurin osa näyttää tulevan lääkkeestä, on turvotusta ja nesteitä lähinnä. Mutta ärsyttäähän tämä. Ruokavalio ollut sama koko ajan.
Ilmeisesti minun kohdallani on valittava ns. Ylipaino ja lapsi tai normaali paino eikä lapsia. 🤷‍♀️
Ja kaikkihan sen tietää, että ylipaino rasittaa kehoa, mutta onko tämänkaltainen lääkkeestä johtuva painonmuodostus vähemmän haitallista fysiologisesti kuin muilla tavoin kertyvä, jos perussairaus on remissiossa?
Masennuin tästä sen verran paljon, että syön täällä vaan karkkia, mikä nyt ei hirveästi auta mun projektissa vähentää kiloja...
Hankalaa ja keholle epäterveellistäkin tuollainen painon sahaaminen on. Etenkin jos se jostain tietystä lääkkeistä johtuu. Oletko kertonut tuon lääkkeen selkeästä ja haitallisesti sivuvaikutuksista hoitavalle lääkärille? 10kg nousu lyhyessä ajassa kertoo nesteen kertymisestä kudoksiin. Ehkäpä voisit saada nesteenpoistolääkityksen kokeiluun?
 
Hankalaa ja keholle epäterveellistäkin tuollainen painon sahaaminen on. Etenkin jos se jostain tietystä lääkkeistä johtuu. Oletko kertonut tuon lääkkeen selkeästä ja haitallisesti sivuvaikutuksista hoitavalle lääkärille? 10kg nousu lyhyessä ajassa kertoo nesteen kertymisestä kudoksiin. Ehkäpä voisit saada nesteenpoistolääkityksen kokeiluun?
Niin no, hankalaksi tekee se, että nestettä kertyy normaalistikin kudoksiin minulla ihan perussairauden takia, että 8-10kg nousee paino noissa urtikariakohtauksissa. Lääkäri on tästä tietoinen. Minulla oma hormonitoiminta sponssaa näitä kohtauksia, jotka pysyvät kokonaan poissa uudenpolven lääkkeillä, joita ei voi käyttää raskaana. Minun ongelmani liityy siihen, että olen ikään kuin allerginen omille hormoneilleni. Siksi ilman hormonitoimintaa ongelmia ei ole, mutta ilman hormonitoimintaa ei voi myöskään tulla raskaaksi.

Käytiin keskustelua jo ekan kohdalla tästä, nesteenpoistolääkkeille on minulla vasta-aiheita, mutta ilmeisesti joitain on, mutta mutta minun haasteeni on nimenomaan siinä, että kaikki ne lääkkeet, joita voin käyttää raskaana, tekevät minulle saman painoa nostavan vaikutuksen, vähän kuten mielialalääkkeetkin, koska eivät ole yhtä tehokkaita kuin uuden polven lääkkeet, mutta ovat turvallisia sikiölle. Minun ihonalainen turvotus on erityyppiä kuin esim. Joissain muissa tautitiloissa, on vaarattomampaa, mutta se nostaa hetkittäin painoa rajustikin ja on kivuliasta. Tähän liittyy korkeat veren vasta-aineet yli 800, ennen lääkkeitä 4000, normi arvo 100 luokkaa, että kyllä ne lääkkeet on auttaneet, mutta ongelma on minulla erityisesti näissä vanhan polven lääkkeissä, joita käytetään raskaana/imettäessä.😅
 
Niin no, hankalaksi tekee se, että nestettä kertyy normaalistikin kudoksiin minulla ihan perussairauden takia, että 8-10kg nousee paino noissa urtikariakohtauksissa. Lääkäri on tästä tietoinen. Minulla oma hormonitoiminta sponssaa näitä kohtauksia, jotka pysyvät kokonaan poissa uudenpolven lääkkeillä, joita ei voi käyttää raskaana. Minun ongelmani liityy siihen, että olen ikään kuin allerginen omille hormoneilleni. Siksi ilman hormonitoimintaa ongelmia ei ole, mutta ilman hormonitoimintaa ei voi myöskään tulla raskaaksi.

Käytiin keskustelua jo ekan kohdalla tästä, nesteenpoistolääkkeille on minulla vasta-aiheita, mutta ilmeisesti joitain on, mutta mutta minun haasteeni on nimenomaan siinä, että kaikki ne lääkkeet, joita voin käyttää raskaana, tekevät minulle saman painoa nostavan vaikutuksen, vähän kuten mielialalääkkeetkin, koska eivät ole yhtä tehokkaita kuin uuden polven lääkkeet, mutta ovat turvallisia sikiölle. Minun ihonalainen turvotus on erityyppiä kuin esim. Joissain muissa tautitiloissa, on vaarattomampaa, mutta se nostaa hetkittäin painoa rajustikin ja on kivuliasta. Tähän liittyy korkeat veren vasta-aineet yli 800, ennen lääkkeitä 4000, normi arvo 100 luokkaa, että kyllä ne lääkkeet on auttaneet, mutta ongelma on minulla erityisesti näissä vanhan polven lääkkeissä, joita käytetään raskaana/imettäessä.😅
Yäk, en tosiaankaan haluaisi samaa sairautta/ vaivaa. Ehkä itse, tuo kaiken luettuani, valitsisin sen ylipainon ja lupauksen sen myötä yrittää saada terve vauva.
 
Yäk, en tosiaankaan haluaisi samaa sairautta/ vaivaa. Ehkä itse, tuo kaiken luettuani, valitsisin sen ylipainon ja lupauksen sen myötä yrittää saada terve vauva.
Joo tämä nyt vaan yksi oireista ja monilla tauti on huomattavasti lievempimuotoisempi. Minulla melko aggressiivinen. Ollaan kyllä pyöritelty mahdollisuutta sijaisvanhemmuuteenkin, jos keholle tämä raskaaksi tuleminen ja painon jatkuva heittely käy liian raskaaksi. Ehkä aika näyttää. 🤔
Voisin ehkä sitä vhh tyyppistä koittaa vielä niin, että jättäisin pois hetkeksi viljat ja perunan, jos se auttaisi.👀
Muoks. Ja kirjoitin ihan ekaan viestiin ehkä vähän väärin eli paino nousee minun hormonitoiminnastani, ja siihen liittyy angioödeema ja se on radikaalimpaa kuin muina kausina, koska lääkitys ei yhtä tehokkaasti blokkaa oireita.🙈 mutta tulin ymmärretyksi, sama se 😁
 
Joo tämä nyt vaan yksi oireista ja monilla tauti on huomattavasti lievempimuotoisempi. Minulla melko aggressiivinen. Ollaan kyllä pyöritelty mahdollisuutta sijaisvanhemmuuteenkin, jos keholle tämä raskaaksi tuleminen ja painon jatkuva heittely käy liian raskaaksi. Ehkä aika näyttää. 🤔
Voisin ehkä sitä vhh tyyppistä koittaa vielä niin, että jättäisin pois hetkeksi viljat ja perunan, jos se auttaisi.👀
Muoks. Ja kirjoitin ihan ekaan viestiin ehkä vähän väärin eli paino nousee minun hormonitoiminnastani, ja siihen liittyy angioödeema ja se on radikaalimpaa kuin muina kausina, koska lääkitys ei yhtä tehokkaasti blokkaa oireita.🙈 mutta tulin ymmärretyksi, sama se 😁
Hyvin ymmärsin sen minkä sinä aiemmin kirjoitit! "Piru tuonkin pois vieköön ja perhonen parempaa tilalle tuokoon" oli sukumme isoisoisomummolla tapana, vielä lähes 100 vuotiaana, ääneen tuumata kun jotain poikkeuksellisen hankalaa kohdalle osui. Sellaisia vahvoja perhosia kovin toivoisin sinunkin kohdallesi lentelemään osuvan. 🙏
 
Tänään 5km vaunulenkki kun käytiin äänestämässä.

Päänsisäistä taistelua herkkuhimojen kanssa, ahdistaa kun tietää että kurinalaisemmalla toiminnalla kiloja lähtisi reippaammassa tahdissa. Mutta no, kai se on tärkeintä että paino laskee, vaikka sit hitaasti.
 
Täällä myös hidasta edistystä, mutta edistystä kuitenkin. 72,2 kg ja vaikka tavoitteet on jo ihan lähellä (ensin alle 72 ja sitten vielä 70 paikkeille) niin samalla tuntuu että ne on niin kaukana, kun kohta alkaa kesälomakin ja silloin hyvä tulos on jos paino ei kauheasti nousisi. 😏

Eilen kävin 2,5h issikkavaelluksella taas, se on kyllä parasta mahdollista liikuntaa. Viime kerrasta olikin vain pari viikkoa, mutta nyt tulee ehkä pidempi tauko, varmaan heinäkuun lopulla pääsen seuraavan kerran.

Salimotivaatio on nyt vähän hukassa mutta koitan tänään tai huomenna mennä, ja viikonloppuna toisen kerran 😊
 
Vanha, mekaaninen kotivaaka mökillä näyttää piirun alle xy eli olisin kutistunut parissa kuukaudessa reilut 2kg vaan jättämällä herkut minimiin. Harmittaa kun en taaperon neuvolakäynnin yhteydessä muistanut punnita itseäni!
 
Täällä taas päästy takaisin edelliseen alimpaan lukemaan. Tulisko ens viikolla uusi alin? Oli myös mittauspäivä, tammikuusta mitat pienentyneet seuraavasti: vyötärö -3,5cm, navan kohdalta -6cm, lantio -3cm ja rinnanympärys -5,5cm. Reisistäkin lähtenyt -1,5cm per jalka ja käsivarsista saman verran per käsi.

Tällä viikolla on tullut kyllä käveltyä oikein urakalla. Eilen Vallisaaressa työporukalla ja ma ja ti olin myös toimistolla niin tuli käveltyä sen takia paljon (siirtymät liikennevälineisiin ja lounaalle). Tänään vois käydä heittämässä pienen vaunulenkin päivällisen jälkeen! Josko viikonloppuna saisin raahattua luuni salille, kun mun vanhemmat tulee viikonlopuksi taas kylään.
 
Takaisin
Top