Painonpudotusryhmä

Mullakin liikunta on kyl tärkeä osa laihdutusta, mut nyt on tullut vaan käveltyä. Salille en oo ehtinyt kun lapsi oli kipeä viikolla ja puoliso työreissussa koko viikon (myös viikonlopun) niin ei mitään mahdollisuutta. Ja nyt mulla sit on lapsen flunssa 🥲
Me paljon liikutaan tytön kanssa yhdessä, hän touhaa omiaan kun äiti treenaa esim. ulkokuntosalilla ja käydään myös paljon yhdessä pyöräilemässä. Lapsi istuu ja höpöttelee tyytyväisenä kyydissä ja ite saa liikuntaa :)
 
Me paljon liikutaan tytön kanssa yhdessä, hän touhaa omiaan kun äiti treenaa esim. ulkokuntosalilla ja käydään myös paljon yhdessä pyöräilemässä. Lapsi istuu ja höpöttelee tyytyväisenä kyydissä ja ite saa liikuntaa :)
Eipä oo yhden yhtä kuntosalia lähellä meitä, ja pyöriä ei meidän taloudessa ole 😅 oon kyl miettinyt hankkimista, mutta toistaiseksi ei oo tullut vielä. Lisäksi päiväkotiaikataulujen kanssa vähän tekee tiukkaa, koska yleensä kun tullaan kotiin, niin heti ruoka naamaan ja siinä on ihan max tunti, yleensä vähemmän, aikaa siihen et pitää antaa iltapuuro 😅 nyt ollaan saatettu käydä vaikka tossa ihan vieressä olevassa leikkipuistossa tossa välissä.
 
Me paljon liikutaan tytön kanssa yhdessä, hän touhaa omiaan kun äiti treenaa esim. ulkokuntosalilla ja käydään myös paljon yhdessä pyöräilemässä. Lapsi istuu ja höpöttelee tyytyväisenä kyydissä ja ite saa liikuntaa :)
Mie teen samaa. Monesti nyrkkeilen tai teen jotain kuminauha tai kahvakuulajumppaa muksun leikkiessä omiaan vieressä 😊
 
Eipä oo yhden yhtä kuntosalia lähellä meitä, ja pyöriä ei meidän taloudessa ole 😅 oon kyl miettinyt hankkimista, mutta toistaiseksi ei oo tullut vielä. Lisäksi päiväkotiaikataulujen kanssa vähän tekee tiukkaa, koska yleensä kun tullaan kotiin, niin heti ruoka naamaan ja siinä on ihan max tunti, yleensä vähemmän, aikaa siihen et pitää antaa iltapuuro 😅 nyt ollaan saatettu käydä vaikka tossa ihan vieressä olevassa leikkipuistossa tossa välissä.
No voi harmi, äkkiä pyörän hankintaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta joo onhan nuo arki-illat hyvin lyhyitä, vaikka mennäänkin 8 aikaan nukkumaan ja saa juosta paikasta toiseen pää kolmantena jalkana.
 
Mä oon ollut jotenkin ihan vetämätön koko viikon, tää kuumuus aiheuttaa sen ettei tee mieli liikkua yhtään 🥲 Eilen raahauduin salille, siellä onneksi on ihan ok ilmastointi niin selvisin siitä. Mutta tekisi vaan mieli maata sohvalla paikallaan. En yhtään tykkää hikoilla, tää jatkuva nihkeä olo on kauhea.

Painokin jumittaa, 73,1 kg tänään. On myös kp2 joten voi olla että menkkojen mentyä ohi lähtee alaspäin, toivottavasti.
 
Mäkin tänne taas koitan aktivoitua. Liikuntaan ajattelin yrittää omaa pahaa oloa purkaa (km), salikortin yritin eilen hommata mutta selvisikin että se menee kesäksi remonttiin niin eipä ollut järkeä pariksi viikoksi ottaa. Muut paikat sen verran kalliimpia ja hankalan matkan päässä. Jos nyt sitten edes ruokavalion saisi taas kuntoon. Maanantaina taidan vasta ottaa painon ylös.
 
Nyt taas alkaa normaalielämä rullaamaan. Vieläkään ei pysty kovin raskasta liikuntaa harrastamaan, mutta liikuntaa kuitenkin. Senttejä on lähtenyt sieltä täältä, mutta paino junnaa taas yli 80kg. Mahasta on kuitenkin lähtenyt yli 5cm sitten edellisen mittauksen niin en todellakaan ala valittamaan. 😂😁
 
Mulla paino on jumiutunut 83,9kg. Luulin että johtuis tulevista menkoista, mutta ei niitä ole kuulunut vaikka oli kovat hiilarihimotkin viime viikolla. Ovulaation (oletetun) aikaan oli vajaan viikon tiputteluvuotoa, et en tiiä onko kierto nyt vähän sekaisin.

No, lähdin nyt aamupalaverin ajaksi kävelemään ja kuntoportaisiin ja ajattelin ottaa tavaksi sellaisten palaverien aikaan, jolloin voi vaan kuunnella. Ja salille palaan tällä viikolla.
 
Jaaha, se oli taas kuukauden eka! Kuten ounastelinkin, kuukauden tulos vaan -900g. No, sentään jotain ja varmaan nyt kesällä täytyy koittaa olla armollinen itselleen. Tässä normipainon ylärajalla keikkuessa tuntuu, että juhlasyömisillä tulee aina 1-2kg painoa ja niitä sitten tiputellaan viikko hitaasti, kunnes on taas jotkut kemut. 😅

Otin taas mittoja ja positiivinen ylläri oli, että vyötäröltä lähteny 4cm ja lantiolta 5cm! 🤩 Tämmösiä lukuja oli viimeksi ihan projektin alussa ja sen jälkeen tuntuu, että kuontalo on kaventunut vaan jotain puolta senttiä sieltä täältä, vaikka paino onkin pudonnut.

Ootteko muut mitanneet omaa omena-päärynä-indeksiä? Se on mun kompastuskivi ja ärsyttää. 😅🙄 Mun indeksi on ollut viimiset pari kuukautta 0,81, kun pitäisi olla alle 0,8. Ja aina se sanoo, et jos lantio pysyy entisellään, niin vyötärön pitäis kaventua puoli senttiä. Sitten kapenen molemmista 4cm ja silti on suhdeluku pielessä. 😂

Tässä linkki, mitä oon käyttäny:
 
Jaaha, se oli taas kuukauden eka! Kuten ounastelinkin, kuukauden tulos vaan -900g. No, sentään jotain ja varmaan nyt kesällä täytyy koittaa olla armollinen itselleen. Tässä normipainon ylärajalla keikkuessa tuntuu, että juhlasyömisillä tulee aina 1-2kg painoa ja niitä sitten tiputellaan viikko hitaasti, kunnes on taas jotkut kemut. 😅

Otin taas mittoja ja positiivinen ylläri oli, että vyötäröltä lähteny 4cm ja lantiolta 5cm! 🤩 Tämmösiä lukuja oli viimeksi ihan projektin alussa ja sen jälkeen tuntuu, että kuontalo on kaventunut vaan jotain puolta senttiä sieltä täältä, vaikka paino onkin pudonnut.

Ootteko muut mitanneet omaa omena-päärynä-indeksiä? Se on mun kompastuskivi ja ärsyttää. 😅🙄 Mun indeksi on ollut viimiset pari kuukautta 0,81, kun pitäisi olla alle 0,8. Ja aina se sanoo, et jos lantio pysyy entisellään, niin vyötärön pitäis kaventua puoli senttiä. Sitten kapenen molemmista 4cm ja silti on suhdeluku pielessä. 😂

Tässä linkki, mitä oon käyttäny:

Mulla näyttää 0.78. Mua aina ärsyttää kun sanotaan että vyötärö mitataan 2cm navan yläpuolelta, vaikka mun kapein kohta/oikea mittaukohta ei oo 2cm navan yläpuolelta 😅
 
Mullakin oli tuo suhdeluku 0.78 😄

Täällä yhä paino jumittaa 73kg yläpuolella. On nyt parina viikonloppuna ollut alkoholinkäyttöäkin, selvästi se sekoittaa kroppaa ja pitää painon ylhäällä, vaikka arkena kuinka olisin miinuskaloreilla. Nyt kiristän kyllä vähän tätä hommaa ja sitten vasta kun ollaan 72 tuntumassa, voi harkita pientä lepsuilua. Nyt sen verran monta viikkoa junnattu että on jo aika päästä taas eteenpäin 😏 Onneksi ei nyt ole hetkeen tiedossa mitään juhlia tai muutakaan.
 
Jaaha, se oli taas kuukauden eka! Kuten ounastelinkin, kuukauden tulos vaan -900g. No, sentään jotain ja varmaan nyt kesällä täytyy koittaa olla armollinen itselleen. Tässä normipainon ylärajalla keikkuessa tuntuu, että juhlasyömisillä tulee aina 1-2kg painoa ja niitä sitten tiputellaan viikko hitaasti, kunnes on taas jotkut kemut. 😅

Otin taas mittoja ja positiivinen ylläri oli, että vyötäröltä lähteny 4cm ja lantiolta 5cm! 🤩 Tämmösiä lukuja oli viimeksi ihan projektin alussa ja sen jälkeen tuntuu, että kuontalo on kaventunut vaan jotain puolta senttiä sieltä täältä, vaikka paino onkin pudonnut.

Ootteko muut mitanneet omaa omena-päärynä-indeksiä? Se on mun kompastuskivi ja ärsyttää. 😅🙄 Mun indeksi on ollut viimiset pari kuukautta 0,81, kun pitäisi olla alle 0,8. Ja aina se sanoo, et jos lantio pysyy entisellään, niin vyötärön pitäis kaventua puoli senttiä. Sitten kapenen molemmista 4cm ja silti on suhdeluku pielessä. 😂

Tässä linkki, mitä oon käyttäny:
0,74. Miulla on iso arse 😅😂
 
Pitäisi hommata mittanauha (lapset tuhosi edellisen), että saan tarkat luvun mitattua, suht kapea vyötärö on ylipainosta huolimatta edelleen, peppu ja reidet taas ei...
 
Pitäisi hommata mittanauha (lapset tuhosi edellisen), että saan tarkat luvun mitattua, suht kapea vyötärö on ylipainosta huolimatta edelleen, peppu ja reidet taas ei...
Onkos sulla viivotinta? Tai raksarullamittaa. Niillä saa venymättömästä narusta (esim.lahjanarut) mitattua pituuden.
 
Takaisin
Top