Painonpudotusryhmä

Täällähän on pettymyksiä ilmassa! Samassa veneessä täällä tosin ollaan, kun tosiaan en ole yli kuukauteen päässyt liikkumaan ja vieläkin vastustaa. Vappuna tuli herkuteltua, mutta onneksi ihan maltillisesti, kun liikkuminen on pannassa. Puntarille en ole edes uskaltautunut. 🙈 Sentään aurinko paistaa niin vähän kohottaa ainakin miun mieltäni. 😊
 
Tänään taas 85,4kg, eli ihan ok lähtenyt pöhöt. Ennen menkkoja (vappuaattona aamuna) oli toki 84,9kg, mutta eiköhän tää nyt taas tästä lähde pikkuhiljaa.

Mun täytyy alkaa laittamaan salipäivät kalenteriin, että saan aikaiseksi mennä. Eilen tuli rehkittyä remontin parissa (piikattujen laattojen kantoa laastiämpäreillä ulos hävitykseen), se oli ihan hyvää liikuntaa. Tänään varmaan vähän lisää samaa, vauvauinti ja jos tässä aamupäivällä vaikka kävelis lähi-Lidliin katsomaan oisko siellä unipusseja vielä jäljellä.
 
Mä en oo pitkään aikaan oikein ehtiny foorumille, mutta jos nyt kuukauden vaihtumisen kunniaksi päivittäisin tänne edistymiset.

Olin ihan positiivisesti yllättynyt, että huhtikuultakin tuli ihan hyvä tulos, vaikka musta tuntu, että paino vaan jumitti koko kuun. Sille oli kyllä syy ihan syömisessä. Esikoisen synttärit oli kuun alussa ja musta tuntu, että siitä alko joku tapahtumien ja kahvitteluvieraiden jatkumo niin, että joka viikolle kertyi jotain extrasyömisiä, noutoruokaa tms. vähintään kaksi kertaa viikossa. Aina tuollaisten päivien jälkeen paino nousi about 1,5kg ja sitten sitä lasketeltiin pari päivää.

Kuitenkin huhtikuun tulokseksi -2,7kg, mikä on oikein kelpo luku ja täysin sama kuin maaliskuussa. 😄 Lisäksi pääsin samaan painoon, missä olin ennen ensimmäistä raskautta, ja nyt olis synnytyksestä laskettuna tippunut 20kg. Vuoden alusta on lähtenyt 13kg ja on aika hurja aatella, että se on saman verran kuin mun esikoinen painaa ja vähän päälle. 🫣 BMI:n mukaisen normipainon rajalle olis puoli kiloa matkaa!
 
Mä en oo pitkään aikaan oikein ehtiny foorumille, mutta jos nyt kuukauden vaihtumisen kunniaksi päivittäisin tänne edistymiset.

Olin ihan positiivisesti yllättynyt, että huhtikuultakin tuli ihan hyvä tulos, vaikka musta tuntu, että paino vaan jumitti koko kuun. Sille oli kyllä syy ihan syömisessä. Esikoisen synttärit oli kuun alussa ja musta tuntu, että siitä alko joku tapahtumien ja kahvitteluvieraiden jatkumo niin, että joka viikolle kertyi jotain extrasyömisiä, noutoruokaa tms. vähintään kaksi kertaa viikossa. Aina tuollaisten päivien jälkeen paino nousi about 1,5kg ja sitten sitä lasketeltiin pari päivää.

Kuitenkin huhtikuun tulokseksi -2,7kg, mikä on oikein kelpo luku ja täysin sama kuin maaliskuussa. 😄 Lisäksi pääsin samaan painoon, missä olin ennen ensimmäistä raskautta, ja nyt olis synnytyksestä laskettuna tippunut 20kg. Vuoden alusta on lähtenyt 13kg ja on aika hurja aatella, että se on saman verran kuin mun esikoinen painaa ja vähän päälle. 🫣 BMI:n mukaisen normipainon rajalle olis puoli kiloa matkaa!

Huikea pudotus!

Musta tuntuu et mulla on vähän just samaa et tulee noita spessupäiviä vähän turhan paljon ja niitä sit tiputellaan, mut en kyl silti pääse tollaisiin pudotuksiin. Tiedän et ruoka on se nro 1 mutta musta tuntuu et ilman kunnon liikuntaa mun paino laskee hitaammin. Ja se myös vaikuttaa siten, että kun liikun niin ei tee myöskään mieli syödä niitä ”treenattuja kaloreita” takas sisään, kun tulee olo et menis hukkaan.

Mulla on kova tahto tällä viikolla käydä salilla kahdesti, mut en oikein tiedä millon kävisin. Tänään olin töissä 8:30-19 plus matkat, huomenna sama homma. Ke olis siis eka järkevä päivä, en todellakaan jaksa tällaisten päivien jälkeen salille ja ennen ei ehdi/pitäis herää kuudelta. Sit to on vapaa, pe töitä mut la-su ollaan mun vanhemmilla. Su-iltana toki vois, mut en tiedä jaksanko kun tullaan sieltä päivällä pois, sit kotiinpäästyä on vauvauinti ja sit pitäis sen jälkeen jaksaa mennä. Tuntuis hassulta mennä ke ja pe, koska mulla on yksijakoinen ohjelma niin tulee treenattua samoja juttuja, niin ois loogista jos ois 2-3pv välissä. Mut ehkä se ei nyt yhtenä viikkona ois niin vakavaa, kai se ois tärkeämpää et menee sinne salille?
 
@Sudensylin hieno suoritus kyllä! 😍 Ja onnea BMI:n normaalirajan saavuttamisesta (puoli kiloa jäljellä on ihan mitätön määrä 😄). Vaikka BMI on vain suuntaa-antava ja ei kaikilla tietty edes toimi, niin itselle BMI:n normaalipainon puolelle pääsy on iso ensimmäinen etappi. Mulla siihen on vielä 3 kiloa ja risat.

@Olive tuollaisina työpäivinä en kyllä itsekään enää salille lähtisi. Jos meet yhden päivän välillä, niin voithan poikkeuksellisesti tehdä yhtenä päivänä vähän laajennetun yläkropan treenin ja seuraavalla käynnillä alakropan? 😊 Niin ei tarvii treenata samoja lihaksia.

Täällä olisi ovisaika menossa, mutta vaikuttaa ovuloimattomalta kierrolta. Turvotus on kova 😫 Paino silti meni nyt alle 74 vihdoin! 73,8 kg tänään.

Kävin sekä eilen että toissapäivänä salilla (osittain koska ollut huono fiilis tän kierron takia, sali on auttanut siihen). Tänään lepopäivä.

Statistiikkaa:
IMG_9920.jpeg

Paino -8,1kg
Vyötärö -9 cm
Lantio -11 cm
Reidet -4cm

Muita en ole mitannutkaan.
 
Muokattu viimeksi:
@Sudensylin hieno suoritus kyllä! 😍 Ja onnea BMI:n normaalirajan saavuttamisesta (puoli kiloa jäljellä on ihan mitätön määrä 😄). Vaikka BMI on vain suuntaa-antava ja ei kaikilla tietty edes toimi, niin itselle BMI:n normaalipainon puolelle pääsy on iso ensimmäinen etappi. Mulla siihen on vielä 3 kiloa ja risat.

@Olive tuollaisina työpäivinä en kyllä itsekään enää salille lähtisi. Jos meet yhden päivän välillä, niin voithan poikkeuksellisesti tehdä yhtenä päivänä vähän laajennetun yläkropan treenin ja seuraavalla käynnillä alakropan? 😊 Niin ei tarvii treenata samoja lihaksia.

Täällä olisi ovisaika menossa, mutta vaikuttaa ovuloimattomalta kierrolta. Turvotus on kova 😫 Paino silti meni nyt alle 74 vihdoin! 73,8 kg tänään.

Kävin sekä eilen että toissapäivänä salilla (osittain koska ollut huono fiilis tän kierron takia, sali on auttanut siihen). Tänään lepopäivä.

Statistiikkaa:
View attachment 133355
Paino -8,1kg
Vyötärö -9 cm
Lantio -11 cm
Reidet -4cm

Muita en ole mitannutkaan.

Sun hieno tulos motivoi mua! Ja vähän masentaa, saa miettimään et olisinko mäkin voinut jo päästä yhtä hienoon laskuun jos olisin ollut vielä päättäväisempi ja järkevämpi ruokailujen suhteen ja liikkunut enemmän. Mutta, omien resurssien mukaan mennään.

Tänään olikin vauvauinnin korvaus jota en muistanut. Joten en mene salille. Mut meen huomenna, ja sunnuntaina jos jaksan.
 
Mittauspäivä. Edelleen paino 85,4kg. Kävi silloin yhdessä kohtaa jo alle 85kg.

Pakko vaan nyt myöntää että syön edelleen liikaa herkkuja. Olen tällä viikolla kaiken punninnut mitä syön ja kirjannut, joka päivä yli tavoitteen (mutta kuitenkin alle kulutuksen). Ruuan laatua myös pitäisi parantaa, etenkin kasvattaa kasvisten määrää. Mulla oli tosi kiireinen työjakso huhtikuussa ja pitkiä päiviä, niin ei vaan riittänyt voimavarat miettimään. Nyt pakko ottaa ryhtiliike, vaikken ihan retuperällä ole ollutkaan. Mutta tällä menolla en ikinä laihdu.

Kuitenkin, vuoden alusta on senttejä karissut yhteensä 13cm! Tähän kyllä myös vaikutti imetyksen lopetus, kun tissit tyhjeni hieman, mutta senttejä on lähtenyt myös vyötäröstä, navan kohdalta (mulla napa niin eri kohdassa kun vyötärö että mittaan ne erikseen), lantiosta ja reisistä. Toisaalta imetyksen lopetus ei vaikuttanut painoon toivotulla tavalla (kuten ei imetyskään).

Turhauttaa ja harmittaa silti, ja olen pettynyt itseeni. Mutta ei auta muu kuin jatkaa eteenpäin, koska se on ainoa mihin voin vaikuttaa.
 
@Olive masentua ei kannata! Senttejä on lähtenyt hienosti, ja jo tuo että syö edes vähän alle kulutuksen tarkoittaa sitä, että edistystä tapahtuu. Mikään kiirehän ei ole ❤️

Tänään uusi alin, 73,6 kg. Kävin eilen kuntoportailla ja kävelin/hölkkäilin pari kilsaa. Lenkkeily ei kyllä ole mun juttu, mutta tollanen lyhyt paikasta A paikkaan B on ihan jees. Tänään salille kun tuntuu että alakroppa alkaa olla palautunut maanantaista.

Mulla on kyllä vielä vähän opeteltavaa tuossa itselleen nätisti puhumisessa ja armollisuudessa kehoa kohtaan. Oon monta päivää ollut niin ärtynyt siitä että ovis jäi välistä. Mutta eihän se oikeasti ole mikään ihme edes. Oon ollut 2,5 viikkoa kipeänä viimeisen 4 viikon aikana ja mulla on myös PCOS. Painon laskukin on varmaan omanlaisensa stressi keholle, vaikka hitaasti laskeekin ja syön tarpeeksi. Tunsin kuitenkin että folli kasvoi ainakin oikealla, ehkä myös vasemmalla, oli kivut ja kaikki. Sitten oireet hiipui.

Hyviä puoliakin tästä löytyy. Voin ainakin toistaiseksi jatkaa tätä projektia, ja parin viikon päästä on tapahtuma, missä mielellään otan vähän alkoholia 😄
 
Täällä jumitetaan painon kanssa edelleen! Nyt olen vasta päässyt vähän edes kävelylle. Kroppa aivan jumissa, kun ei ole päässyt liikkumaan. Sain vihdoin luvan liikkua voimien mukaan, mutta aika vaikeaa vielä on reilu kuukauden liikkumattomuuden ja kipujen takia. Ehkä täältä alhosta taas pikkuhiljaa noustaan. 🥴
 
Eilen vaakaan kilahti vappunakin nähty lukema 84.9kg. Olin äimistynyt, koska viikonloppuna tuli herkkuja ja sunnuntainakin tuli juotua vettä ehkä alle litra 😅 maanantaina kävin kyllä vajaa 5km vaunulenkillä, että liekö se vauhdittanut nesteiden poistumista. Tänään vaaka näytti samaa.

Salihaaveet kariutunee tältäkin viikolta, lapsi kipeä ja mies sunnuntaihin asti työmatkalla ulkomailla… No, paikkaan sitten noilla vaunulenkeillä, ulkoilma tekee hyvää lapselle ja sää suosii.
 
Täällä paino nousi takaisin 74 kilon yläpuolelle viikonloppuna (oli ravintolaa ja äitienpäivänä kakkua ym.) eikä sieltä ole vielä tullut alas. Myös ovis päättikin saapua lopulta (kp28 ovisplussa), joten turvottaa myös sen takia hienosti 😄 Mutta jospa se tuosta taas, kyse on vaan nestepainosta, koska viikonloppunakaan en syönyt överisti, max. kulutuksen verran. Tai no lauantaina ehkä vähän yli kulutuksen. Ja nyt viikolla taas ollut miinuksella.
 
Muokattu viimeksi:
Voisinpa minäkin kirjotella tänne.. Yritän saada tuota vatsamakkaraa myös pienemmäksi, toki osa siitä on vain löysää ihoa. BMI on hieman ylipainon puolella 160cm/67,9kg. Ennen olin melko kiinteässä kunnossa ja nyt en niinkään. Syöminenhän se on itselläkin mistä homma sakkaa, skippaan paljon aterioita kun ei muka ehdi syödä taaperon kanssa.

Olen nyt kuitenkin skarpannut ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaan ja aloittanut aamupalan syönnin viimeistään aamuisin kahvitauolla. Olen myös vähentänyt makeisten syöntiä, mutten lopettanut kokonaan enkä aio lopettaakaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Salikorttia ja ohjelmaa taas pyörittelen mielessä, mutta tuleeko sielläkään kesäisin käytyä. Lapsen kanssa touhutaan ulkona ja sisällä ja pyöräillään yms.. Painohan mulla laski synnytyksen jälkeen alemmas kun mitä se oli ennen raskautta, mutta niin lähti kyllä ne vähäsetkin lihakset jotka olin vaivalla rakentanut.
 
Mahtavaa @Olive ! 😍

Täällä pikkuhiljaa paino palannut 73 puolelle, tänään 73,7 kg. Jospa se tästä taas. Ei haittaa tai harmita että nyt jumittaa, ei ole kiire mihinkään 😌

Mies sanoi yksi päivä tossa että selkeesti on pakarat kiinteytyneet 🤭 Huomaan itekin, mutta en ollut silti varma kuvittelenko vain. 😁
 
Mie pääsin jo pois liikuntakiellosta ja olen kevyesti aloitellut taas. Mitään rajua liikuntaa en vielä saa harrastaa, mutta sentään muutakin kuin hidasta kävelyä.

Josko se aineenvaihdunta siitä taas joskus heräisi. Miulla on kaikki kivat läskigeenit (siis ihan testatusti) ja paino pyrkii heti ylöspäin, jos en pääse liikkumaan normaalisti tai syön vähänkin enemmän herkkuja. Olen muutoin ollut aikuisiällä hoikka/normaali, mutta nämä raskauskilot ovat kyllä tiukassa.

En ole ihan tarkoituksella käynyt puntarilla, kun olen ollut niin nesteinen ja masentuisin vaan. Koitan vaan jatkaa hyvien asioiden tekemistä ja toivon, että se alkaa taas pikkuhiljaa karkottamaan läskejä. Seuraava puntari sitten, kun tuntuu hyvältä.

Pahoittelut, että masentelen täällä, kun muut tekevät tulosta. Onnea taas onnistumisista kaikille! Ehkä miekin taas iloitsen pian omistani.😊
 
Mie pääsin jo pois liikuntakiellosta ja olen kevyesti aloitellut taas. Mitään rajua liikuntaa en vielä saa harrastaa, mutta sentään muutakin kuin hidasta kävelyä.

Josko se aineenvaihdunta siitä taas joskus heräisi. Miulla on kaikki kivat läskigeenit (siis ihan testatusti) ja paino pyrkii heti ylöspäin, jos en pääse liikkumaan normaalisti tai syön vähänkin enemmän herkkuja. Olen muutoin ollut aikuisiällä hoikka/normaali, mutta nämä raskauskilot ovat kyllä tiukassa.

En ole ihan tarkoituksella käynyt puntarilla, kun olen ollut niin nesteinen ja masentuisin vaan. Koitan vaan jatkaa hyvien asioiden tekemistä ja toivon, että se alkaa taas pikkuhiljaa karkottamaan läskejä. Seuraava puntari sitten, kun tuntuu hyvältä.

Pahoittelut, että masentelen täällä, kun muut tekevät tulosta. Onnea taas onnistumisista kaikille! Ehkä miekin taas iloitsen pian omistani.😊

Mullakin liikunta on kyl tärkeä osa laihdutusta, mut nyt on tullut vaan käveltyä. Salille en oo ehtinyt kun lapsi oli kipeä viikolla ja puoliso työreissussa koko viikon (myös viikonlopun) niin ei mitään mahdollisuutta. Ja nyt mulla sit on lapsen flunssa 🥲
 
Mullakin liikunta on kyl tärkeä osa laihdutusta, mut nyt on tullut vaan käveltyä. Salille en oo ehtinyt kun lapsi oli kipeä viikolla ja puoliso työreissussa koko viikon (myös viikonlopun) niin ei mitään mahdollisuutta. Ja nyt mulla sit on lapsen flunssa 🥲
Mie oon paljon joutunut sopeuttamaan omia harrastuksia lapsiarkeen sopivaksi ja se on ihan ok. Tuo on pieni niin vähän aikaa. Mutta tämä ettei pääse kunnolla liikkumaan, että saisi sykkeitä ylös ei sovi miulle ollenkaan. Pääsisi edes kävelemään reippaasti... Tosiaan miun jumppaaminen on vielä hyvin rauhallista ja tästä on vielä vähän matkaa normaaliin, mutta sentään askel eteenpäin. 💁‍♀️

En käsitä sitä, että joillain voi pelkällä syömisen muutoksella tippua paino, kun itsellä kroppa vain alkaa hidastelemaan ja kuluttamaan vähemmän (nukun pidempään ja olen väsyneempi). Tarvitsen juurikin reippaasti liikuntaa, että miun säästäväinen kroppani tajuaa, että sitä kertynyttä pahanpäivänvaraa olisi nyt aika alkaa kuluttamaankin. 😅

Lenssut on kyllä ihan takapuolesta! Toivottavasti paranet pian ja pääset jatkamaan saliharrastustakin. ❤️
 
@Pilkki24 ihanaa että nyt alkaa kuitenkin olla sairastelu takanapäin ❤️ Kyllä se siitä varmasti pikkuhiljaa!

Nyt taisi yhtäkkiä tipahtaa nesteturvotukset pois. En tehnyt eilen mitään erityistä, mutta tänään paino 72,8 kg 😄

Ei enää kovin paljoa tavoitteeseen. Sitten pääsee miettimään, miten suoritan pikku bulkkikauteni 😁 Luulen että se menee varmaan alkusyksylle, koska kesän aikana etenkin mökillä voi olla kova homma siinäkin että vain estää painoa nousemasta.
 
Takaisin
Top