Painonpudotusryhmä

@Olive joo en tarkoittanut että sulle ei sovi☺️ Harmissani vaan ku itselle ei sovi.

@MinnaM Mä en saa unta ellen syö just ennen nukkumaanmenoa. Syön sillon about päivän isoimman aterian. Yritetty on mennä nukkuu ilman ruokaa ja herään keskellä yötä nälkään.. Ja pyörin unettoman tai joudun menee syömään, joten it's a no from me..

@Pilkki24 Mistä sun geenit on? Mulla on kavereita pohjoisemmasta, ja heille sopii se et syö harvoin ja paljon vähemmän kuin mä. Itse olen Itä-Suomesta ja sieltä olevat tutut syö paljon enemmän kuin lännestä /pohjoisesta.. Nää on tosi mielenkiintoisia juttuja!

@Sudensylin Joo, on tosi vaikea selittää sitä jollekin, joka ei tuota huimausta ym koe. Kun tuntuu et melkein kaikki pystyy pätkäpaastoamaan eikä mitään ongelmaa. Sitten heti epäillään jotain diabetestä tai että syö jotenkin väärää ruokaa tms. Kaikille ei paasto vaan ilmeisesti sovi.. Mistä sun geenit muuten on? (Murteesta päätellen Kainuusta?😄)
 
@Sudensylin Joo, on tosi vaikea selittää sitä jollekin, joka ei tuota huimausta ym koe. Kun tuntuu et melkein kaikki pystyy pätkäpaastoamaan eikä mitään ongelmaa. Sitten heti epäillään jotain diabetestä tai että syö jotenkin väärää ruokaa tms. Kaikille ei paasto vaan ilmeisesti sovi.. Mistä sun geenit muuten on? (Murteesta päätellen Kainuusta?😄)
Haha, mä oon kotosin tuolta Porin kupeesta. 😆 Mutta oon yhen 10v. vietelly Pohjois-Pohjanmaalla ja mieskin on sieltä lähtösin. Kainuussakin oon kyllä hetken opiskellu! Ja nykysin vaikutan Pirkanmaalla. 😁 En aina tiedä itekään mitä kieltä tulee puhuttua, vihasena kuulemma sitä poria. 😂
 
Tänään on paljon parempi olo kun sai nukuttua hyvin. Otan nyt kyllä viikonlopun taukoa tästä paastohommasta, koska mennään firman kanssa laskettelemaan niin ei ois kiva olla siellä jos on paha olo 😅
 
@Niittyleinikki_ Miulla on itse asiassa geenit enimmäkseen itä-suomesta ja itä-euroopasta 😅

@Sudensylin toi "kielihomma" on kyllä jännä, kun itselläkin hyvä kielipää ja myöskin pyörinyt kiertolaisena ympäri Suomea niin harva edes arvaa mistä olen kotoisin, kun murteet tarttuvat ja sekoittuvat 🤭.
Ja kotona saattaa hieman vaikuttaa tuo savoa vientävä ukon ketale 😁.

Yleisesti tuosta pätkäpaastosta niin se, että saattaa sekoittaa vatsan toimintaa voi johtua ihan vaan siitä muutoksesta. Miulla on herkkä vatsa (ibs diagnosoitu tai siis käytännössä poissuljettu kaikki varsinaiset sairaudet) ja kaikki isommat ruokavalio- ja muutkin muutokset saattavat vaikuttaa monta viikkoa. Jos ei kuukaudessa tasoitu niin sitten voi jo sanoa, ettei ole hyvä tapa syödä omalle kropalle 😅.
 
@Niittyleinikki_ Miulla on itse asiassa geenit enimmäkseen itä-suomesta ja itä-euroopasta 😅

@Sudensylin toi "kielihomma" on kyllä jännä, kun itselläkin hyvä kielipää ja myöskin pyörinyt kiertolaisena ympäri Suomea niin harva edes arvaa mistä olen kotoisin, kun murteet tarttuvat ja sekoittuvat 🤭.
Ja kotona saattaa hieman vaikuttaa tuo savoa vientävä ukon ketale 😁.

Yleisesti tuosta pätkäpaastosta niin se, että saattaa sekoittaa vatsan toimintaa voi johtua ihan vaan siitä muutoksesta. Miulla on herkkä vatsa (ibs diagnosoitu tai siis käytännössä poissuljettu kaikki varsinaiset sairaudet) ja kaikki isommat ruokavalio- ja muutkin muutokset saattavat vaikuttaa monta viikkoa. Jos ei kuukaudessa tasoitu niin sitten voi jo sanoa, ettei ole hyvä tapa syödä omalle kropalle 😅.

Mä kans aattelin et voi hyvin olla toi muutos + se tosi rasvainen/suolainen ruoka yhtenä päivänä. Ollut kyllä se olo että suoli tyhjenee kunnolla ja näkyihän se vaa’allakin, -600g eilisestä. Eiköhän viikonloppuna tule ainakin osa takaisin, mut pysyispä alle 87kg.
 
@Pilkki24 @Sudensylin Okei no sit mun teoriassa on vielä aukkoja 😅 @Sudensylin Oon kuullu et toi "syömäti" on kainuuta 😄

Ois muuten hauska tehdä se geenitesti, aiheen vierestä kyllä. Voi nekin geenit vaikuttaa mitä ruokia sietää. Esim. Afrikassa ja Etelä - Amerikassa siedetään hyvin tärkkelyspainotteista ruokavaliota.
 
@Pilkki24 @Sudensylin Okei no sit mun teoriassa on vielä aukkoja 😅 @Sudensylin Oon kuullu et toi "syömäti" on kainuuta 😄

Ois muuten hauska tehdä se geenitesti, aiheen vierestä kyllä. Voi nekin geenit vaikuttaa mitä ruokia sietää. Esim. Afrikassa ja Etelä - Amerikassa siedetään hyvin tärkkelyspainotteista ruokavaliota.
Mie tein joskus sen myHeritagen testin ja otin myös sen terveyspaketin. Kaikki läskigeenit löytyy eli oma fiilis siitä, että olen herkästi lihovaa sorttia ei ollut mitenkään tuulesta temmattu 🤭. Siihen nähden taidan olla elänyt ihan terveellisesti, kun olen suurimman osan elämääni ollut ihan hoikka/normaalipainoinen😅.
 
Täällä myös lihavuusgeeni löytyy. 🙋🏼 Isän puolen suvussa paljon ylipainoisia. Itse olen ollut varhaisaikuisuuteen asti aika hoikka/normaalipainoinen, mutta iän myötä kyllä huomaa, että varsinkin vyötärönseutu kerryttää todella herkästi ylimääräistä, josta on vaikea päästä eroon.
 
Täällä myös lihavuusgeeni löytyy. 🙋🏼 Isän puolen suvussa paljon ylipainoisia. Itse olen ollut varhaisaikuisuuteen asti aika hoikka/normaalipainoinen, mutta iän myötä kyllä huomaa, että varsinkin vyötärönseutu kerryttää todella herkästi ylimääräistä, josta on vaikea päästä eroon.
Mie oon huomannut, että liikunta vaikuttaa ihan hirveästi. Vaikka sen vaikutus suoralla kulutusmittarilla on mukamas pieni niin ainakin itsellä se vaikuttaa aineenvaihduntaan aivan älyttömästi! Aina olen muuttunut hetkessä vähän pullukammaksi, jos on ollut jalka paketissa tms. Olen kyllä vähentänyt syömistä, mutta läskiä alkaa heti kertymään, jos en pääse urheilemaan. Sitten taas, jos hormonitoiminta ja liikunta on normaalia niin pysyn ihan helposti hoikkana.

Ootko sinä huomannut mitään vastaavia?
 
Mie oon huomannut, että liikunta vaikuttaa ihan hirveästi. Vaikka sen vaikutus suoralla kulutusmittarilla on mukamas pieni niin ainakin itsellä se vaikuttaa aineenvaihduntaan aivan älyttömästi! Aina olen muuttunut hetkessä vähän pullukammaksi, jos on ollut jalka paketissa tms. Olen kyllä vähentänyt syömistä, mutta läskiä alkaa heti kertymään, jos en pääse urheilemaan. Sitten taas, jos hormonitoiminta ja liikunta on normaalia niin pysyn ihan helposti hoikkana.

Ootko sinä huomannut mitään vastaavia?
Jos liikunta on vähäistä tai syön muutamankin päivän epäterveellisesti niin paino lähtee heti nousuun. Säännöllisellä liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla saan painon pysymään kurissa. Nytkin mulla on enää lievää ylipainoa ja paino on junnannut nyt normaalilla liikunnalla ja ruokavaliolla jo pitkään samana, mutta heti jos jompi kumpi (liikunta tai syömiset) on huonolla tolalla niin alkaa painoa kertymään. Pitäis jaksaa vielä ne muutamat kilot tiristellä niin sit oisin normaalipainossa, mutta se tietäis taas kaloreiden laskemista tai liikunnan lisäämistä ja sitä en juuri tällä hetkellä jaksa. Mutta varmasti kesää kohden ku jaksaminen lisääntyy niin sitten on erilailla puhtia viimeistellä tää painonpudotus. Oon ylpeä jo omasta saavutuksesta, vuodessa kuitenkin lähti jo se n.10kg. ☺️
 
Perjantaista noussut 500g, vaikka vielä pe ja la meni vesiripulilla 😓 onneks sunnuntaina alkoi helpottaa. Toki tuli hieman juotua alkoholia ja eilen aika vähän vettä, joten voi olla vähän turvotusta. Jatkan nyt pätkäpaastolla mutta vähän ehkä alkuun lyhennän paastojaksoa ettei oo ihan niin pitkä. Mulla alkoi myös menkat joka voi vaikuttaa tuohon vatsan toimintaan. Katsotaan miten keho vastaa kun jatkan tätä tyyliä.
 
Viikon tuloksena -200g. Se on aika hyvin, kun vauva on valvottanut ja kahtena päivänä tuli haettua puuttuvat energiat roskaruoasta. Kahen viikon päästä mulla on synttärit ja ajattelin oikein juhlia, kun kolmet edelliset oon ollut raskaana. Vois koittaa pitää herkkulakkoa siihen saakka. 🤔
 
Pikaisesti käyn vaan täällä nyt, kun sain vihdoin ne tammikuisen pipelle-näytteen tulokset. Ei ole tulehdusta, edes piilevää, joten pakko näiden kipujen on olla tules-peräisiä. Hyvä että aloitin sen kuntosalin, ja niitä fyssarin liikkeitä pitää myös taas alkaa tehdä.

Salilla käymisestä oonkin kyllä yllättäen nauttinut! 😊 Viime viikolla kävin kahdesti, tänään menen taas. Ajattelin että jos kävisin siellä kahdesti viikossa ja vesijumpassa kerran. Myöhemmin voi sitten määriä lisätä, jos tuntuu että into pysyy yllä.

Mullakin paino oli tänään puoli kiloa perjantaita ylempänä, kun tuli viikonloppuna syötyä enemmän. La söin noin kokonaiskulutuksen verran ja eilen olin jonkin verran vajeella, eli nesteet ne siellä vaan painaa. Ja mullakin menkat alkoi eilen niin kaipa silläkin joku vaikutus on 😄
 
Pikaisesti käyn vaan täällä nyt, kun sain vihdoin ne tammikuisen pipelle-näytteen tulokset. Ei ole tulehdusta, edes piilevää, joten pakko näiden kipujen on olla tules-peräisiä. Hyvä että aloitin sen kuntosalin, ja niitä fyssarin liikkeitä pitää myös taas alkaa tehdä.

Salilla käymisestä oonkin kyllä yllättäen nauttinut! 😊 Viime viikolla kävin kahdesti, tänään menen taas. Ajattelin että jos kävisin siellä kahdesti viikossa ja vesijumpassa kerran. Myöhemmin voi sitten määriä lisätä, jos tuntuu että into pysyy yllä.

Mullakin paino oli tänään puoli kiloa perjantaita ylempänä, kun tuli viikonloppuna syötyä enemmän. La söin noin kokonaiskulutuksen verran ja eilen olin jonkin verran vajeella, eli nesteet ne siellä vaan painaa. Ja mullakin menkat alkoi eilen niin kaipa silläkin joku vaikutus on 😄

Teitkö ite itselles saliohjelman vai hommasitko jostain? Mun ois tarkoitus aloittaa tällä viikolla ja ohjelma pitäis tehdä. Joku koko kropan kattava jonka tekis sit 2-3 krt viikossa
 
Teitkö ite itselles saliohjelman vai hommasitko jostain? Mun ois tarkoitus aloittaa tällä viikolla ja ohjelma pitäis tehdä. Joku koko kropan kattava jonka tekis sit 2-3 krt viikossa
Tein itelleni, katoin vähän mallia täällä olevista: https://www.treeniohjelma.org/

Mulla on omalla listalla vain laitteilla tehtäviä liikkeitä, koska oon niin aloittelija vielä 😄 Myöhemmin varmaan uskaltaa alkaa kokeilla vapaillakin painoilla jotain.
 
Tein itelleni, katoin vähän mallia täällä olevista: https://www.treeniohjelma.org/

Mulla on omalla listalla vain laitteilla tehtäviä liikkeitä, koska oon niin aloittelija vielä 😄 Myöhemmin varmaan uskaltaa alkaa kokeilla vapaillakin painoilla jotain.

Kiitti! Täytyy rakennella itselle joku ☺️ salilla oon kyllä vuosien varrella käynyt aktiivisesti, et sillain on tuttua, mutta haluaisin jotain ideaa liikkeisiin etten unohda mitään oleellista 😅 ja mukavampi olla salilla kun on lista jota merkitä tehdyksi, eikä vaan seikkailla paikasta toiseen
 
Maanantaista -400g, vaikka oon kyllä syönyt liikaa herkkuja. Mutta kai tää paasto sit tehoaa. Ei oo enää mahankaan kanssa ongelmia, että ehkä se viime viikkoinen oli sit joku pöpö tai jotain. Tänään oli tarkoitus mennä salille, mutta lapsi on kipeä ja mies yön poissa, niin enpäs sit pääsekään. Mullakin tosin vähän flunssanpoikasta.
 
Mullakin meni suunnitelmat uusiksi, kun ma-ti yönä sairastuin sitten vatsatautiin. Sen sijaan, että siitä olis ollut "dieettinäkään" iloa, itse tyhjennysosuus oli aika nopeasti ohi ja sen jälkeen oli lähinnä ongelmana, että piti syödä mitä kaapista löytyy, jaksaa valmistaa ja maistuu. Eli eineksiä, leipää, ranskalaisia, karkkia... Tänään kävin ekan kerran vaa'alla ja olin aika yllättynyt, että maanantain lukemasta -100g. Kiva jatkaa siitä, mihin on jäänyt!
 
Takaisin
Top