Painonpudotusryhmä

Kroppahan voi olla säästöliekillä, jos on pitkään liian isolla kalorivajeella. 🤔Kannattaa hakea ammattilaiselta apua, jos tuntuu ettei meinaa itse saada painoa laskemaan. Tsempiä kaikille, joilla paino junnaa! 👍

Itse meinasin jossain kohtaa panostaa kerrankin itseeni ja ottaa pt:n, jolta saa kunnon ruokavalion ja treeniohjelman niin sais tiristeltyä nää viimeisetkin ylimääräiset kilot. Tuntuu, että nää viimeiset on jumahtaneet oikein kunnolla, kun ei liiku oikein mihinkään suuntaan. En oo kyllä nyt jaksanut laskea kaloreitakaan, että varmaan nää intuitiiviset ruokamäärät vastaa aikalailla omaa kulutusta.

Kroppahan voi olla säästöliekillä, jos on pitkään liian isolla kalorivajeella. 🤔Kannattaa hakea ammattilaiselta apua, jos tuntuu ettei meinaa itse saada painoa laskemaan. Tsempiä kaikille, joilla paino junnaa! 👍

Itse meinasin jossain kohtaa panostaa kerrankin itseeni ja ottaa pt:n, jolta saa kunnon ruokavalion ja treeniohjelman niin sais tiristeltyä nää viimeisetkin ylimääräiset kilot. Tuntuu, että nää viimeiset on jumahtaneet oikein kunnolla, kun ei liiku oikein mihinkään suuntaan. En oo kyllä nyt jaksanut laskea kaloreitakaan, että varmaan nää intuitiiviset ruokamäärät vastaa aikalailla omaa kulutusta.

Joo, se on toki totta. Mä en kyl usko että oon säästöliekillä, meen nyt hetken (kuukauden ainakin) tällä tyylillä ja katon sit että jos ei meinaa mitään tapahtua niin hommaan salijäsenyyden johon kuuluu PT. Luotan siihen että mun Apple watch osaa kertoa hyvin mun kulutuksen ja kotona punnitsen kaiken mitä syön, ja kirjaan ylös (kirjaan myös kodin ulkopuolella syödyt, mut joudun arvioimaan määrät).

Ja siis joo ei ne kilot oo niin tärkeitä, mutta kun tässä on BMI jossain 33 korvilla, niin kyl se pitäis saada laskemaan. Ja haluaisin ratsastamaan mun ex-hevosella (myin viime vuonna, asuu ihan tossa lähellä), mutta en näillä kiloilla viitti nousta selkään.

@Olive paino voi vaihdella monista syistä, uskon että pidemmällä aikavälillä se sullakin kyllä laskee, kun oot kuitenkin kalorivajeella. Mutta tiedän miten rasittavaa on jumitus! Mä mietin kans tota pätkäpaastoa (6:1 kiinnostaisi, ei 5:2) mutta voi olla etten nyt uskalla siihen lähteä toistaiseksi.
Mulla muuten myöskin yksi motivaattori tähän painonpudotukseen on juurikin ratsastus 😊

@Olive paino voi vaihdella monista syistä, uskon että pidemmällä aikavälillä se sullakin kyllä laskee, kun oot kuitenkin kalorivajeella. Mutta tiedän miten rasittavaa on jumitus! Mä mietin kans tota pätkäpaastoa (6:1 kiinnostaisi, ei 5:2) mutta voi olla etten nyt uskalla siihen lähteä toistaiseksi.
Mulla muuten myöskin yksi motivaattori tähän painonpudotukseen on juurikin ratsastus 😊

Joo, näinhän se on että pitää jaksaa katsoa pidempään. On vaan tosi epämotivoivaa jos paino ei laske 😂 mä oon joskus ollut 5:2, mut nyt teen tota 15:9, mut paastoaika kyl vähän vaihtelee, mut yritän et olis vähintään 14. Tänään esim oli 16h. Samalla koitan rajoittaa kalorit ideaalisti 1800kcal, mut korkeintaan 2000kcal.

@Olive keho on aika viisas.. Minusta laihtuminen ei riipu kaloreista. Keho osaa tietyissä tilanteissa "pitää kiinni" kaloreista/kiloista ja toisaalta laihtua myös reilummalla syönnillä. Riippuu niin monesta asiasta. Juurikin esim. säästöliekki jne.

@Olive keho on aika viisas.. Minusta laihtuminen ei riipu kaloreista. Keho osaa tietyissä tilanteissa "pitää kiinni" kaloreista/kiloista ja toisaalta laihtua myös reilummalla syönnillä. Riippuu niin monesta asiasta. Juurikin esim. säästöliekki jne.
Siinä tapauksessa se vois kertoa mulle miksi se nyt haluaa roikkua niissä kiloissa kaksin käsin kiinni 😂

Täällä viime viikon tuloksena -700g, taas ihan kelpo luku. Otin kyllä vähän takapakkia, kun eilen oli ihan horror päivä, kun vauva hulinoi yön ja päivä alkoi 4:30. Sitten tuo sai vielä rokotteet ja huusi loppupäivän. Tuli syötyä lohtupizzaa ja -karkkia.

Ihan älytöntä, että esim. esikoisen vauvavuonna syötiin noita pakastepizzoja useinkin ihan iltapalaksi. Nyt kun ollaan vähennetty suolaa ihan normiruoastakin ja tässä alkuvuosi syöty muutenkin terveellisemmin, niin tulee ihan hirveän paha olo tuommoisista ruoista. 😅 Silti niihin vaan "hädän hetkellä" aina tarttuu.

Mulla meni hermo tähän hitaaseen pudotus vauhtiin ja päätin (taas kerran) aloittaa ketogeenisen ruokavalion. Tähän saakka mennyt hyvin 🤣 Aamulla kävin painon katsomassa ja viikonloppu toi 500g lisää lasten synttärien takia, vaikka eilen en syönyt muuta kuin pari kananmunaa (en muistanut syödä illemmalla). Voi myös olla että vaaka temppuilee. Pitäisi myös itsekkin kaivaa mittanauha jostakin ja sillä ehkä mielummin seurata. Ei tee mieli myöskään kirjoittaa tuota korkeampaa lukemaa ylös.

Tää on kyllä ihanaa lukea, kun tää ketju on näin aktivoitunut. 😍😍😍💪

Mä oon hyvin pysäyttänyt painon nousun osa nutraamisella. Nyt kun vaan saisi annoksia oikeesti pienemmäksi. Mut fiilis on hyvä, kun ei ainakaan nouse. 🥰

Olkaa sit armollisia itsellenne jos on huono päivä tai paha olla. Se yks, kaks päivää ei vaikuta suuresti kokonaiskuvaan.

Mun ferritiini vaikuttaa matalalta taas. kotitestin mukaan varastot on tyhjät. 😔 Oon ollut väsynyt ja sydän tykyttelee hulluna ja huimaa. Pyydän tarkkaa mittausta terveyskeskusesta

Tää on kyllä ihanaa lukea, kun tää ketju on näin aktivoitunut. 😍😍😍💪

Mä oon hyvin pysäyttänyt painon nousun osa nutraamisella. Nyt kun vaan saisi annoksia oikeesti pienemmäksi. Mut fiilis on hyvä, kun ei ainakaan nouse. 🥰

Olkaa sit armollisia itsellenne jos on huono päivä tai paha olla. Se yks, kaks päivää ei vaikuta suuresti kokonaiskuvaan.

Mun ferritiini vaikuttaa matalalta taas. kotitestin mukaan varastot on tyhjät. 😔 Oon ollut väsynyt ja sydän tykyttelee hulluna ja huimaa. Pyydän tarkkaa mittausta terveyskeskusesta
Jos mittaukseen pääsy kestää niin aloita lisärauta mahd.pian!

-500g, pääsin alle 87kg 🥳 Toistaiseksi pätkäpaasto on tuntunut helpolta kun aamupäivästä on ohjelmaa (käydään tutustumassa neidin kanssa päiväkotiin), niin maltan odottaa ruokaa. Monena päivänä onkin ylittynyt se 15h paasto. Saa nähdä miten jatkuu kun ensi viikolla paluu arkeen, nyt olen siis lomalla.

Pienenä sivuvaikutuksena tästä pätkäpaastosta on tosin se, että maha on sekaisin, mutta laitan sen myös osin ruokavalion piikkiin. Pitää kiinnittää vielä huomiota aterioiden sisältöihin, vaikka kalorit pysyykin kurissa. Ehkä se auttaa sitten myös vatsan toimintaan. Yölläkin piti käydä vessassa 😅

Mullakin nyt yhtäkkiä vaan putoaa lisää tuon pitkän jumitusjakson päätteeksi, tänään -400g eli 77,6 kg 😊 Nyt tähän kohtaan odotan kyllä ainakin viikon jumitusta taas, ja se on ihan ok mikäli niin käy.

Eilen en jaksanut tehdä yhtään mitään, kun olin nukkunut niin huonosti (lapsi jostain syystä heräili vinkumaan pitkin yötä). Viime yönä taas nukuin kunnolla ja yli 9h joten nyt on energinen olo! Töiden jälkeen aion lähteä tutustumaan kuntosaliin. Ahdistaa kyllä ajatus siitä että pyörin siellä epätietoisena missä mikäkin laite voisi olla, ja miten ne toimikaan 😂 Mutta ehkä sitten rohkeasti kyselen apua, tai en vaan välitä siitä, että näytän ihan hukassa olevalta. 🙈

-500g, pääsin alle 87kg 🥳 Toistaiseksi pätkäpaasto on tuntunut helpolta kun aamupäivästä on ohjelmaa (käydään tutustumassa neidin kanssa päiväkotiin), niin maltan odottaa ruokaa. Monena päivänä onkin ylittynyt se 15h paasto. Saa nähdä miten jatkuu kun ensi viikolla paluu arkeen, nyt olen siis lomalla.

Pienenä sivuvaikutuksena tästä pätkäpaastosta on tosin se, että maha on sekaisin, mutta laitan sen myös osin ruokavalion piikkiin. Pitää kiinnittää vielä huomiota aterioiden sisältöihin, vaikka kalorit pysyykin kurissa. Ehkä se auttaa sitten myös vatsan toimintaan. Yölläkin piti käydä vessassa 😅

Tänään ollut koko päivän tosi paha olo ja ripulia edelleen, tosin se helpotti nyt iltaa kohden, mutta etova olo säilyy. Jalkojen lihaksia myös särkee ja väsyttää törkeän paljon. Söin eilen aika suolaista/rasvaista ruokaa enkä varmaan juonut tarpeeksi vettä. Joten ehkä nyt paastosta johtuvaa. Mielestäni paastoaika on kuitenkin maltillinen, kun skippaan vaan aamupalan.

Vai voisikohan tää nyt olla se ”darra” joka joillekin tulee imetyksen lopetuksen jälkeen? Mene ja tiedä. Oon koittanut syödä tänään fiksusti ja monipuolisesti, ja juoda paljon vettä. Mulla on radin jäljeltä verensokerin mittausvälineet kotona, tarkistan myös sen.

Mä en pysty paastoamaan ollenkaan, se ois terveellistä varmaan, tai joillekin sopii. Jos en syö tunnin päästä heräämisestä jotain, tulee karmea olo joka vaikuttaa koko päivään: tulee kylmä, mahaan sattuu, heikottaa, päätä 'huimaa', maha turpoaa.. Joillekin ei paasto ilmeisesti sovi. Sit kun syön, tulee hyvä olo. Ja aika vhh syön aamulla.

Mä en pysty paastoamaan ollenkaan, se ois terveellistä varmaan, tai joillekin sopii. Jos en syö tunnin päästä heräämisestä jotain, tulee karmea olo joka vaikuttaa koko päivään: tulee kylmä, mahaan sattuu, heikottaa, päätä 'huimaa', maha turpoaa.. Joillekin ei paasto ilmeisesti sovi. Sit kun syön, tulee hyvä olo. Ja aika vhh syön aamulla.

Mulla on kyl toiminut hyvin aiemmin, ja tää nyt on jo viides päivä. Eikä aamulla ollut mitään ongelmaa, tää tuli vähän sen jälkeen kun olin syönyt ekan ruuan 😣 veikkaan sitä suolaista ja rasvaista ruokaa eilen + liian vähän vettä

Pätkäpaastossahan ei mikään estä syömästä aamulla heti herättyä. Lopettaa vaan illalla aikaisemmin syömisen. Ja itse aloittaisin paastoamisen ensin vaikka 12:12 paastolla eli jos aamulla syö ekan kerran kasilta niin sit syö illalla vikan kerran kasilta. Sit voi pikkuhiljaa pidentää sitä paastoamisaikaa eli lopettaa illalla syömisen eka vaikka seiskalta, sit kuudelta jne..

Mä en kans vois kuvitella, että jättäsin aamupalan väliin. 😨 Mulla alkaa herkästi pyörryttää, jos oon liian pitkään syömäti. Iltapalan oon joskus jättäny pois, mut nyt en oo vielä lähteny siihenkään, kun varmaan imetyksen takia on ihan järkky nälkä. 😅 Ja paino on kyllä tullu alaspäin ihan hyvin näinkin.

Mie syön normaalistikin niin, että ekan kerran syön vasta joskus iltapäivällä ja vikan kerran illalla. Syön yleensä kolme kertaa päivässä. Joskus vain kaksi ja joskus jopa neljä. Itselleni tämä on aina sopinut parhaiten. Jos syön viisi kertaa päivässä, alan lihomaan ja miulle tulee huono olo.

Takaisin