Vähensin jälleen juoksuvauhtia ja juoksin nyt 8km/h. Pääsin 6km ilman pysähdyksiä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kiitos vinkistä . Mä oon nyt muutamana päivänä juossut 10km lenkkiä, mutta nilkkoihin sattuu. Luulen että tasapainon pitäminen juostessa rasittaa nilkkoja…Iso suositus tälle juoksuohjelmalle! https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000007883397.html
Intervallit (kävely-juoksu) on todella tehokas tapa nostattaa kuntoa ja tiputtaa painoa. Tuon ohjelman kun vedin niin 10km tuntui kepeältä ja yhden vaatekoon tiputin vaikka se ei ollut tavoite. Ohjelma on sama kaksi viikkoa kerrallaan. Loin aina nuo harjoitukset älykelloon viikko kerrallaan, eka viikko menin kevyemmällä päällä annettua skaalaa ja pidensin toiselle viikolle vaan esim juoksun osuus minuutista kahteen.
Tai itseasiassa ekan kerran kun tein tuota niin en omistanut älykelloa, vaan pidin kännykkää taskussa ja asetin siihen ajastimia. Toimi hyvin myös niin.
Uuh, nyt varovasti! Saisitko korvattua osan lenkkikerroista jollain muulla hikiliikunnalla jossa nilkkoihin ei kohdistu kovasti rasitusta? Pyöräily, hiihto... ? Ethän riko itseäsi, lupaava kuntoboosti katkeaa helposti sellaiseen. Kannattaa tarkistaa myös kengät, onhan tarpeeksi iskunvaimennusta, ja voiko lenkkiä tehdä pehmeämmässä maastossa.Kiitos vinkistä . Mä oon nyt muutamana päivänä juossut 10km lenkkiä, mutta nilkkoihin sattuu. Luulen että tasapainon pitäminen juostessa rasittaa nilkkoja…
Kiitos vastauksesta.Uuh, nyt varovasti! Saisitko korvattua osan lenkkikerroista jollain muulla hikiliikunnalla jossa nilkkoihin ei kohdistu kovasti rasitusta? Pyöräily, hiihto... ? Ethän riko itseäsi, lupaava kuntoboosti katkeaa helposti sellaiseen. Kannattaa tarkistaa myös kengät, onhan tarpeeksi iskunvaimennusta, ja voiko lenkkiä tehdä pehmeämmässä maastossa.
Tiedän ku lenkki lähtee sujumaan niin sitähän tekisi mieli lenkkeillä koko ajan, siitä jää niin hyvä fiilis. Kroppaa pitää kuunnella jotta löytyy ne omat rajat jolloin treeni kulkee, mutta et kuluta itseäsi rikki. Monipuolinen liikunta auttaa tässä.Kiitos vastauksesta.
Pidän tosiaan taukoa ja korvaan kävelyllä. On varmaan liian monena päivänä tullut mentyä ja kun ylipainoa on vielä bmin mukaan reilusti, niin ei nilkat jatkuvasti kestä juoksua.
Mä oon juossut sukilla matolla, niin varmaan ois jotkut sisäkengät paikallaan ettei se rasita nilkkoja toi juokseminen.
Hyviä vinkkejä
Tuli mieleen, että pyöräily on jaloille kevyempää puuhaa. Itse olen tykännyt spinning tunneilla käymisestä, siinä saa lyhyessä ajassa hyvän treenin ja kaloreita palaa. Sitä olen pystynyt tekemään ihan loppuraskaudessakin ja pian synnytyksen jälkeen jaloissa mulla paljon virheasentoja ja heikkouksia, joten juokseminen on aika nounou minulleMulla nilkat on nyt liian kovilla. Pidin muutaman päivän tauon ja juoksin taas, niin asentovirheen vuoksi kipeytyivät taas. Ne kipeytyy aina vasta juoksun jälkeen. Mulla on aina ollut väärä askellus. Kengillä sen saisi ehkä korjattua. Täytyy nyt vaan jatkaa kävelyä kaikkein eniten ja juosta silleen että yrittää korjata asentoa.
Voi ihanaa! Se on kyllä ihana tunne!Sain vihdoin painon putoon -1,4kg ja muutaman kuukauden oon menny silleen, että se ei vaan tipu! Aivan mahtava fiilis! Tää 1x 1000kcal ja berberiini vissii auttoi
Tänään juoksin 12km matolla. Oli pari viikkoa taukoa, niin helpompi taas jaksaa. Ei näemmä kunto ollut ehtinyt pudota yhtään parissa viikossa. Pikemminkin parantunut.
Oon siis nyt kaksi viikkoa vain touhunnut lasten kanssa pihalla. Leikkinyt ja pulkkaillut. Kävelykin on jäänyt kun ulkoleikit tulleet tilalle…