Joo, kyllä yleensä on mullakin ollut, että jos pienillä kaloreilla laihduttaa, vastaisku on hirveä, ja ahminta seurauksena. Toivoin paaston korjaavan jotakin, ja kyllä tilanne on edelleen paljon parempi kuin ennen paastoa. Ehti vaan hetken olla "täydellistä". Pienet annokset, välitön kylläisyys, tasainen verensokeri... Nyt olen sitten luisunut taas vähän liian suuriin annoskokoihin, nälkä on välillä kauhea ja napostelen puolihuolimattomasti aterioiden välillä. Ruuansulatus ei tykkää, hirveä pulputus koko ajan.
Paino ei ole vielä noussut, mutta en nyt toisaalta ole käynyt ennen kuukautisia mittaamassa. Mutta vaatteet tuntuvat edelleen väljiltä, mitä nyt mahapallo on takaisin. Aivan varmasti se nousee, jos en saa ryhtiä ruokailuun palautettua. Eilen sitten keskityinkin päivälliseen ja söin hyvin. En liikaa, ja vaikka en tarpeeksi hitaasti, niin kuitenkin hitaammin kuin muinoin.
Aion kokeilla alkukierron puolella pätkäpaastoilua, sopisiko se paremmin nyt. Nytkin olen yrittänyt pitää 12-14 tunnin väliä syömisestä öisin, mutta läheskäön aina se ei ole onnistunut. Hirveää nälkää vastaan en lähde tappelemaan kummassakaan päässä, en aamulla enkä illlalla, niin olen sitten tarvittaessa syönyt jotain järkevää.
Missään tapauksessa ei vielä olla "selvillä vesillä", että tästä vaan tyynesti pudotellaan painoa hamaan hoikkuuteen asti. En vielä edes osaa sanoa, oliko paastosta mitään pitkän tähtäimem hyötyä. Ainakin olin tosi terve silloin, vaikkakin vähän heikko. Mutta niin nytkin, kun pieni flunssa vaivaa. Aika näyttää.
@SuperTaateli Tsemppiä ahminnan selättämiseen! Koita lisätä oliiviöljyä ruokaan, mulla se jossain määrin auttoi. Sokeria tietenkin tekee mieli, siinä on nopeaa energiaa, mutta yritä välttää. Noita taateleita joka puolella kehuvat, maistusivatko ne makeannälkään? Olen tehnyt itselleni herkuksi maapähkinävoilla ja tummalla suklaalla kuorrutettua taatelilevyä, "date bark", mutta siinä on kyllä hirveästi kaloreita. On kuitenkin taivaallista.
Onnea pudotuksista kaikille!