Painonpudotusryhmä

Huhheih, tuli tänään käveltyä aamuselta melkein 8 km kärrylenkki, josta ekat 3 km mentiin (röykkyistä isokivistä soratietä) puoleentuntiin 😅 Saatiin aamulla tietoa, että naapurikylässä on yks lastentapahtuma mikä alkoi ysiltä. Laskin että jos oikein kiritän niin keritään ihan hyvin kävellenkin. Oli aika hiki kun päästiin perille, menin vielä laittamaan tuubihuivin hiuspannaksi korvia mukamas kylmältä suojaamaan 😅 takaisin tultiin rauhallisemmin pidemmän ja rattaille mukavamman tien kautta 😄 tuon reippailun jälkeen tein sen virheen, että jätin lounaan liian kevyeksi. Seuraavan virheen tein päivällisaikaan, kun en heti santsannut ruokaa vaikka tunsin ettei tullut kylläistä oloa. Söin sitten tunnin päästä uusiksi samanmoisen annoksen, ja päivän energiansaanti nousi 2400. Veikkaan kuitenkin että kaikki tuo on lenkillä palanut, mutta olis ollut parempi silti unien yms kannalta syödä enemmän jo heti lounaalla. Nyt on olo kylläinen, mutta saa nähdä kuinka nukuttaa ja onko levotonta unta.

Mulla ollutkin nyt jonkin aikaa taukoa tästä ryhmästä, tuo painonpudotushanke ollut nyt hieman jäissä kun tähän sattui nyt muutto ja kamala flunssakin yhtä aikaa päälle :Face Without Mouth: vaa'alla ei oo tullut käytyä mutta eilen testasin ekaa kertaa farkkuja ajalta ennen raskautta ja kappas, nehän menikin jalkaan! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: vähän ovat kyllä tiukemmat kuin silloin aikanaan mutta silti saavutus tämäkin :Smiling Face With Sunglasses:

Heipä hei pitkästä aikaa, mitäs tänne kaikille kuuluu? :smiling-eyes: :Black Sun With Rays:

Täällä on paino junnannut paikoillaan nyt jo jonkin aikaa. Kovasti on tullut liikuttua, eli voisikohan johtua vaan lihaksien kasvusta ja lähestyvistä kuukautisista? 🤔 Syömisen suhteen olen ollu maltillinen. Viime lauantaina tuli vaellettua se 30km, itseasiassa 32km :Flexed Biceps: Viimeiset 5km oli suht kamalaa, lonkat kipeät ja vesikellot alkoi muodostumaan varpaiden väliin :Grimacing Face: Oli kyllä tosi kiva reissu ja koin, että oli täydellinen lopetus tälle ensimmäiselle vuodelle Saksassa. Nyt kun saisin tuon painon uudestaan liikkeelle, tässä olis vielä vähän alle pari kuukautta ennen kuin jatketaan sisaruksen yritystä.

Liitteet

• Screenshot_20231002_141229.jpg
    Screenshot_20231002_141229.jpg
    505.1 KB · Katsottu: 64
  • Screenshot_20231002_141259.jpg
    Screenshot_20231002_141259.jpg
    347.8 KB · Katsottu: 66
Mä olen ollut hiljaa, kun odottelen, mihin tää nyt paaston jälkeen asettuu. Ruokahalu on välillä hurja, mutta toisaalta olen hukannut vähänsi aikaa, paljonko on "normaali" syöminen, kun hetken annoskoot olivat niin pieniä. Hyppään puntarille vasta kahden viikon päästä, kuukautisten jälkeen.

Ainakin vaatteet ovat edelleen väljempiä!

Heipä hei pitkästä aikaa, mitäs tänne kaikille kuuluu? :smiling-eyes: :Black Sun With Rays:

Täällä on paino junnannut paikoillaan nyt jo jonkin aikaa. Kovasti on tullut liikuttua, eli voisikohan johtua vaan lihaksien kasvusta ja lähestyvistä kuukautisista? 🤔 Syömisen suhteen olen ollu maltillinen. Viime lauantaina tuli vaellettua se 30km, itseasiassa 32km :Flexed Biceps: Viimeiset 5km oli suht kamalaa, lonkat kipeät ja vesikellot alkoi muodostumaan varpaiden väliin :Grimacing Face: Oli kyllä tosi kiva reissu ja koin, että oli täydellinen lopetus tälle ensimmäiselle vuodelle Saksassa. Nyt kun saisin tuon painon uudestaan liikkeelle, tässä olis vielä vähän alle pari kuukautta ennen kuin jatketaan sisaruksen yritystä.
Vitsi sä oot tuohon matkaan nähden saanu pidettyä hyvää tahtia keskinopeutena! On kyllä ollut mahtava suoritus 🤩

Mä pidin lauantaina superherkkupäivän 😍 kyllä se oli tähän väliin sopiva juttu 😋 nyt odottelen nesteiden poistumista, tänä aamuna oli vielä +1,5 kiloa lauantaiaamuun, joka oli tän hetken alin paino 😂 tästä riemulla kohti kaksnumeroisia, enää muutama kilo 💪 en tiedä onko ihan tässä kuussa vielä mahdollista, mutta ensi kuussa luulisin viimeistään numeron pienenevän sinne 😁

Syyskuun tulokset siis -4,1 kiloa ja lähtöpainosta -20 täyteen :) huvittaa että alkukuusta silloin kirosin ja vinguin sitä ylöspäin pomppausta ja siellä muutaman päivän jumittamista, kun kokonaistuloksessa sen taas näkee että homma etenee 😅😂

Mulla vaihtuu nyt tavoitteet, kun tein tänä aamuna raskaustestin ja meillä on toinen pikkuinen nyt matkustajana ☺🥰 en varmaan kokonaan häviä linjoilta, koska painonhallinta raskaana on haastavaa 😅 mutta tästä lähin en todennäköisesti jaa kilomääriä, painon putoamisia tai nousuja täällä. Minun kokoisella tärkeä olisi ettei sitä painoa alussa hirveästi tulisi, ja lopussakin tosi maltillisesti (sitä painoa mihin voi itse vaikuttaa, nesteturvotukseen ei esikoisen kokemukseni mukaan voi vaikuttaa 😂) Tää raskautuminen tapahtui vähän yllättävän nopeaa (heti) kun me vain tjottailtiin ja joutuupa kerätä ajatuksia kasaan tässä hetken aikaa 😅 iloinen ja hämmentynyt!

Mulla vaihtuu nyt tavoitteet, kun tein tänä aamuna raskaustestin ja meillä on toinen pikkuinen nyt matkustajana ☺🥰 en varmaan kokonaan häviä linjoilta, koska painonhallinta raskaana on haastavaa 😅 mutta tästä lähin en todennäköisesti jaa kilomääriä, painon putoamisia tai nousuja täällä. Minun kokoisella tärkeä olisi ettei sitä painoa alussa hirveästi tulisi, ja lopussakin tosi maltillisesti (sitä painoa mihin voi itse vaikuttaa, nesteturvotukseen ei esikoisen kokemukseni mukaan voi vaikuttaa 😂) Tää raskautuminen tapahtui vähän yllättävän nopeaa (heti) kun me vain tjottailtiin ja joutuupa kerätä ajatuksia kasaan tässä hetken aikaa 😅 iloinen ja hämmentynyt!

Ihanaa, onnea, onnea! Painoon ei kokemukseni mukaan kannata tuijottaa yhtään, se voi nousta paljonkin mystisistä syistä, toki kaikki huolestuttavat merkit pitää pois sulkea. Yritän itse pitää lautasen sisällön siedettävänä laadullisesti, siihen voi vaikuttaa eniten! Onnea vielä kerran.

Ihanaa, onnea, onnea! Painoon ei kokemukseni mukaan kannata tuijottaa yhtään, se voi nousta paljonkin mystisistä syistä, toki kaikki huolestuttavat merkit pitää pois sulkea. Yritän itse pitää lautasen sisällön siedettävänä laadullisesti, siihen voi vaikuttaa eniten! Onnea vielä kerran.
Joo, tuntui että esikoisesta paino nousi tasaisesti +0,5 kiloa viikossa söin sitten kevyitä keittoja tai raskaita pastoja 😅 radin välttelemiseksi koitan pitää jotain rotia syömisissä ja kiinnittää huomiota hiilarien laatuun ja kuidun reippaaseen saantiin. Ja vikoilla viikoilla kun se nesteturvotus pamahtaa päälle, ei sille mahda mitään 🤷🏼‍♀️

Mitääääh!!! Ihanaa!!!! 😭❤️ Onnea!
Juu älä ressaa liikoja painosta vaan nautit tulevasta.

@litranmitta Miten ihanaa, todella paljon onnea!! Pienelle kovasti tarrasukkia! :smiling face with heart-eyes:🌈
Älä yhtään mieti painoa, teit niin hienon painonpudotuksen ennen tätä raskautumista!

Omaa napaa: Noniin, tänään näytti vaaka "Lo" ja selvisi miksi se paino on niin kovin junnannut, uudet napit vaan vaakaan ja heti näytti huomattavasti paremmalta :rolling: Onhan tässä hieman painoa pudonnut. Nyt taas tsemppivaihde päälle :Flexed Biceps: Voisin ehkä pieneksi tavoitteeksi asettaa 85kg marraskuun loppuun mennessä.

Liitteet

• Screenshot_20231005_075015.jpg
    Screenshot_20231005_075015.jpg
    348.1 KB · Katsottu: 64
Heipä hei pitkästä aikaa! Täällä nyt on mennyt kehon toiminta ihan prinkkalaan! Ensinnäkin ne e-pillerit mitä aloitin pari kk sitten toi viittä päivää vaille kestomenkat, ferritiini on tippunu kesästä 217 -> 79 😅😅😅 (sain rautainfuusion ennen synnytystä, siksi noin korkea lähtölukema) ja joko se tai huonot uutiset sukulaisten terveydessä + ihme nielutauti veti energiat ihan veks kropasta 😔 lisäksi tänä aamuna mittasin huvikseni verensokerit koska ahmiminen ja 247 nälkä is here , kiitos eilisen karkkimässäilyn sain diabeetikon lukemat 😮‍💨😮‍💨😮‍💨 kun aloitin sen maksetun ravintodieetin, meni 2 päivää ja mässäilyhimot alkoi (ja todnäk sokerit heitellä). Liikkunut oon jaksamisen mukaan , yhä crossfittiä joka viikko mutta heikompina viikkoina kävelylenkit on jäänyt kolmeen viiden sijaan.

Psyykelle tuo on hemmetin iso pala käsitellä mässäilyä/päätöntä ahmimista (ei nopeaa, vaan kokoajan) ja asetinkin vaakakiellon sillon kun paino alkoi junnata. En siis tiedä mihin suuntaan paino heittelee mutta huomenna on ehkä pakko käydä puntarilla 😬 ajattelin napata kiinni äippäpolin ylilääkärin kirjauksesta tammikuulta, että saan lähetteen painonhallintatalolle synnytyksen jälkeen tarvittaessa. En tarvitse ohjeita terveelliseen syömiseen vaan apua sokereihin. Sokerirasituksesta tuskin diagnoosia napsahtaa koska arvot on sokerimäjäyksestä aina seuraavana aamuna koholla, ihan samoin kuin radissakin oli . Sitten taas iltainsuliini aiheuttaa hypon. Todella vaikea hakea tasapainoa.

Voi kusipaska minkä tää kroppa teki. Oon suorastaan kateellinen @Sointu-Helmiina sun paastoilulle koska oma pää kestäis sen hyvin mutta keho (jaksaminen) ei 😅

@litranmitta ihan HULLUN PALJON ONNEA PLUSSASTA !!!❤️😍❤️😍❤️😍

Hei! Oon nyt ollut monta päivää pienemmällä ruoalla eli vauhtiin on viimeinkin päästy. Paino putoaa todella hitaasti vaan, koska en oo nyt jaksanut kävellä ihan niin paljoa kuin yleensä. Tavoite on 15kg jouluun mennessä eli aikas tiukka, mutta haluan kuitenkin yrittää. 10kg ois jo ihan mahtavaa. Oon nyt syönyt 1200kcal päivässä ja pyrin pääseen kohta 1000kcal päivässä jolloin putoaa kovempaan tahtiin.

Tsemppiä @SuperTaateli !
Sä liikut tosi upeesti kokoajan vaikka vähän määrä vähenisikin. 3 päivää kävelyä on tosi hyvin ja crossfit!

Voimia sokereiden kanssa säätelyyn. ❤️

Hei! Oon nyt ollut monta päivää pienemmällä ruoalla eli vauhtiin on viimeinkin päästy. Paino putoaa todella hitaasti vaan, koska en oo nyt jaksanut kävellä ihan niin paljoa kuin yleensä. Tavoite on 15kg jouluun mennessä eli aikas tiukka, mutta haluan kuitenkin yrittää. 10kg ois jo ihan mahtavaa. Oon nyt syönyt 1200kcal päivässä ja pyrin pääseen kohta 1000kcal päivässä jolloin putoaa kovempaan tahtiin.

Tsemppiä @SuperTaateli !
Sä liikut tosi upeesti kokoajan vaikka vähän määrä vähenisikin. 3 päivää kävelyä on tosi hyvin ja crossfit!

Voimia sokereiden kanssa säätelyyn. ❤️

Kiitos paljon tsempeistä! Kävin tosiaan vaa'alla nyt aamulla ja on -500g edellisestä alimmasta 😅 siitä on siis todella kauan (ainakin tuntuu siltä) kun viimeks oon vaakalla käynyt eli painonpudotustahti on varmaan tuo 500g kuukaudessa. Se putosikin alkuun niin komiasti, että voiko muuta odottaakkaan.
Nyt ollaan kehon kanssa todnäk tossa @Sointu-Helmiina n mainitsemassa rasvasolujen pyrkimyksessä pitää itsensä omassa koossaan. Rasvasolut siis pyrkivät täyttämään itsensä millä hyvänsä hinnalla ja jos syö yhtään yli, ne on heti imemässä itseensä täytettä 🫣😂

@Pingviiniemo Vau, sulla on kyllä kova tavoite ja mahtava toteutustyyli, kyllä sitä uskois tuolla painon lähtevän pian nopeamminkin liikkeelle :smiling face with heart-eyes::Flexed Biceps:

@SuperTaateli Kovasti tsemppiä sinne :red-heart: Mulla kans tuttua tuo ahmiminen :sad-face: Kun ostaa normaalia enemmän herkkuja niin ne katoaa heti ja sitten hävettää. Paras keino on ollu vaan jättää ostamatta ja sit kärsin pari päivää, kun tekee niin paljon makeaa ja yrittää miettiä mistä sitä löytäis, kunnes keho tottuu vähempään. Yleensä päädyn juomaan jotain kaakaojauhojen loppuja mitkä siihen hätään löytyy ja napsimaan kuivattuja taateleita/rusinoita. Onneksi keho kuitenkin nopeasti tottuu siihenkin ja sitten pääsee siitä makean himosta. Sen jälkeen ostan kaupasta VAIN pienen herkun (esim. pieni tummasuklaalevy) ja sekin auttaa että käy kaupassa vain kerran viikossa jos mahdollista.
Mulla tulee myös ahmimisen jälkeen turvotus ja ahdistava ähkyolo, joka muistuttaa ettei tämä nyt ollut ihan järkevää.
Muuten pidän herkkuhimoa kurissa suklaan makuisella proteiinijauheella tai muilla vaihtoehdoilla, jotka sisältyy hyvin terveelliseen ruokavalioon. Yksi mun lemppari on aamupalaksi banaani-suklaa-chiavanukas.
Sä kuitenkin liikut tosi hienosti vaikka vähemmän lenkkejä 👏

Mullakin oli vähän laiskempi viimeviikko, 3 lenkkiä, joista n.20km kävelyä ja 2km juoksua.
Se on jotenkin tää syksy.. Vaikka tykkään syksystä niin joku siinä aina myös hidastaa. Täällä ei ole vielä varsinaisesti kylmä, mut kyllä sitä eilenkin lenkiltä kotiin päästessä oli ihan jäässä. Piti nukkua pörrösukat jalassa, sähköisen lämpötyynyn kanssa ja kahdella peitolla.
Yksi asia mitä en Saksassa ymmärrä on katuvalojen puutos, niin heikosti valoja. Mun lempilenkki menee metsän läpi, pieneen lähikylään ja takas n.8km. Metsässä on pururata, mutta ei valoja. Pikkukylästä meidän kaupunkiin on n. 3km kävelytie ja siinä ei ole yhtään valoja. Jos haluaa lenkille valosalla, pakko lähteä klo 17 kotoa. Otsalamppu olis kans ehkä järkevä hankinta..
Paino tosiaan hieman koholla viikonloppuherkkujen takia + keskiviikkona pitäis alkaa kuukautiset.

Liitteet

• Screenshot_20231009_080202.jpg
    Screenshot_20231009_080202.jpg
    344.3 KB · Katsottu: 58
Kiitos onnitteluista @SuperTaateli 🥰 ja ihan karseata että sulla nyt kroppa pistää hanttiin ja sekoilee 😬 Paljon tsemppiä sen kanssa taiteiluun ❤️

Ja kaikille muillekin yhteisesti, iso kiitos onnitteluista ❤️ täällä juuri äsken soittelin neuvolaan aikaa, ja tästä se homma lähtee etenemään 😍 peukut ja varpaat pystyssä että pikkuisen alku olisi oikeassa paikassa ja kehittymässä tasaisesti eteenpäin! Yhtä piinaavan hitaasti testit vahvistuu kuin esikoisestakin, vaikuttaa olevan minulle tyypillistä 😅 mutta pääsinpä neuvolan puolesta ultraan syyslomaviikolla, että selvitetään kestoa. Voi olla vähän aikaiset päivät sykkeen löytämiseen, mutta katsellaan edes se tyypin koko ja oleskelu oikeassa paikassa 😊

Me käytiin lauantaina pizzabuffassa kun oltiin tienpäällä. Kaikki ns. lounaspaikat, eli järkevämmän ruoan buffetit oli ehtineet juuri mennä kiinni 🤦🏼‍♀️ Sain pidettyä syödyn pizzan määrän maltillisena, kun söin lautasellisen salaattia pohjalle. Mutta vatsa ei tykännyt antimista ja eilinen meni turvotukseen, ja löysän vatsan takia vessassa istumiseen. Oli muuten henkisesti jonkinlainen kynnys mennä sinne buffaan, kun kesän on rajoittanut kaikkea tuollaista. Vähän pelottikin että kuinka käy, lähteekö lapasesta vai osaako syödä maltillisesti. Ja ehkä yksi pala meni liikaa, muttei sen pahemmin. Ei tullut esimerkiksi kolmea viipaletta tungettua väkisin jo täyteen vatsaan, mutta viimeisen jälkeen oli olo että yksi viipale vähemmän olisi ollut täydellinen 😅 Kotiruokana pyrin tekemään paljon kasviksia sisältäviä ruokia. Viikonloppuna syötiinkin mm. hernis-proteiinista valmistettua kormaa, jossa täyttävänö lisukkeena oli myskikurpitsaa. En ole ennen sitä maistanut, mutta oli kyllä herkullista, täyttävää, ja kaloreiltaan kevyempi valinta kuin vaikka peruna saatika riisi 😍😋

Joo, kyllä yleensä on mullakin ollut, että jos pienillä kaloreilla laihduttaa, vastaisku on hirveä, ja ahminta seurauksena. Toivoin paaston korjaavan jotakin, ja kyllä tilanne on edelleen paljon parempi kuin ennen paastoa. Ehti vaan hetken olla "täydellistä". Pienet annokset, välitön kylläisyys, tasainen verensokeri... Nyt olen sitten luisunut taas vähän liian suuriin annoskokoihin, nälkä on välillä kauhea ja napostelen puolihuolimattomasti aterioiden välillä. Ruuansulatus ei tykkää, hirveä pulputus koko ajan.

Paino ei ole vielä noussut, mutta en nyt toisaalta ole käynyt ennen kuukautisia mittaamassa. Mutta vaatteet tuntuvat edelleen väljiltä, mitä nyt mahapallo on takaisin. Aivan varmasti se nousee, jos en saa ryhtiä ruokailuun palautettua. Eilen sitten keskityinkin päivälliseen ja söin hyvin. En liikaa, ja vaikka en tarpeeksi hitaasti, niin kuitenkin hitaammin kuin muinoin.

Aion kokeilla alkukierron puolella pätkäpaastoilua, sopisiko se paremmin nyt. Nytkin olen yrittänyt pitää 12-14 tunnin väliä syömisestä öisin, mutta läheskäön aina se ei ole onnistunut. Hirveää nälkää vastaan en lähde tappelemaan kummassakaan päässä, en aamulla enkä illlalla, niin olen sitten tarvittaessa syönyt jotain järkevää.

Missään tapauksessa ei vielä olla "selvillä vesillä", että tästä vaan tyynesti pudotellaan painoa hamaan hoikkuuteen asti. En vielä edes osaa sanoa, oliko paastosta mitään pitkän tähtäimem hyötyä. Ainakin olin tosi terve silloin, vaikkakin vähän heikko. Mutta niin nytkin, kun pieni flunssa vaivaa. Aika näyttää.

@SuperTaateli Tsemppiä ahminnan selättämiseen! Koita lisätä oliiviöljyä ruokaan, mulla se jossain määrin auttoi. Sokeria tietenkin tekee mieli, siinä on nopeaa energiaa, mutta yritä välttää. Noita taateleita joka puolella kehuvat, maistusivatko ne makeannälkään? Olen tehnyt itselleni herkuksi maapähkinävoilla ja tummalla suklaalla kuorrutettua taatelilevyä, "date bark", mutta siinä on kyllä hirveästi kaloreita. On kuitenkin taivaallista.

Onnea pudotuksista kaikille!

Ai niin, se piti lisätä vielä, että osa tästä suosta on siis vain omia vanhoja huonoja tapoja. Jos en keskity, hotkin ruuan liian nopeasti. "Syönpä tuo tuosta vielä pois, ei noin vähää kannata säästää." Ei ehkä, mutta minunko se on syötävä? Lisäksi helposti sorrun puhelinta selaamaan aamupäiväaterioilla, kun ei ole mies vahtimassa, vaikka tietenkin TIEDÄN, ettei siinä ole mitään järkeä.

On tämä työmaa. 😁

Joo, kyllä yleensä on mullakin ollut, että jos pienillä kaloreilla laihduttaa, vastaisku on hirveä, ja ahminta seurauksena. Toivoin paaston korjaavan jotakin, ja kyllä tilanne on edelleen paljon parempi kuin ennen paastoa. Ehti vaan hetken olla "täydellistä". Pienet annokset, välitön kylläisyys, tasainen verensokeri... Nyt olen sitten luisunut taas vähän liian suuriin annoskokoihin, nälkä on välillä kauhea ja napostelen puolihuolimattomasti aterioiden välillä. Ruuansulatus ei tykkää, hirveä pulputus koko ajan.

Paino ei ole vielä noussut, mutta en nyt toisaalta ole käynyt ennen kuukautisia mittaamassa. Mutta vaatteet tuntuvat edelleen väljiltä, mitä nyt mahapallo on takaisin. Aivan varmasti se nousee, jos en saa ryhtiä ruokailuun palautettua. Eilen sitten keskityinkin päivälliseen ja söin hyvin. En liikaa, ja vaikka en tarpeeksi hitaasti, niin kuitenkin hitaammin kuin muinoin.

Aion kokeilla alkukierron puolella pätkäpaastoilua, sopisiko se paremmin nyt. Nytkin olen yrittänyt pitää 12-14 tunnin väliä syömisestä öisin, mutta läheskäön aina se ei ole onnistunut. Hirveää nälkää vastaan en lähde tappelemaan kummassakaan päässä, en aamulla enkä illlalla, niin olen sitten tarvittaessa syönyt jotain järkevää.

Missään tapauksessa ei vielä olla "selvillä vesillä", että tästä vaan tyynesti pudotellaan painoa hamaan hoikkuuteen asti. En vielä edes osaa sanoa, oliko paastosta mitään pitkän tähtäimem hyötyä. Ainakin olin tosi terve silloin, vaikkakin vähän heikko. Mutta niin nytkin, kun pieni flunssa vaivaa. Aika näyttää.

@SuperTaateli Tsemppiä ahminnan selättämiseen! Koita lisätä oliiviöljyä ruokaan, mulla se jossain määrin auttoi. Sokeria tietenkin tekee mieli, siinä on nopeaa energiaa, mutta yritä välttää. Noita taateleita joka puolella kehuvat, maistusivatko ne makeannälkään? Olen tehnyt itselleni herkuksi maapähkinävoilla ja tummalla suklaalla kuorrutettua taatelilevyä, "date bark", mutta siinä on kyllä hirveästi kaloreita. On kuitenkin taivaallista.

Onnea pudotuksista kaikille!

Hyviä ajatuksia sulla omasta matkasta ! 😊Pätkäpaaston nimeen monet vannovat, kun suoliston hyvinvointia miettivät. Itse oon tuhonnut epäterveellisillä elintavoilla (dieettejä jo teini-iässä, äitini kanssa 🤨) niin ei maha taida kestää enää paastoilua. Suolen laiska liikkuvuus ja tämä verensokereiden heittely lyö viimeiset naulat paastoarkkuun 😄

Taateleista, en oo ikinä tykännyt niistä. Ihan kamalia 😂 niin tyhmää kuin ehkä onkin , aloitin itse ilman lääkärin ohjeistusta metformiinin tasapainoittamaan oloja. Toimii ihan hemmetin hyvin , eikä tule suolioireita (raskaana tuli). Jäi siis raskausajasta metuja kaappiin reilu purkillinen 😅 samoin lopetin vhh-dieetin ja lisäsin hiilihydraattia päivään + vähensin puhdasta lihaa. Katsotaan nyt mitä tästä tulee 😄

Täällä sujuu edelleen tosi hyvin. Mielitekoja ei ole ja tää pudotusrumba lähtikin siitä, että huomasin selviäväni henkisesti jo vähemmällä ruoalla niin ajatteli yrittää. Ennen tätä olen ollut liian stressaantunut syömään kokoajan oikein.

Tammikuuhun mennessä jos saisin vähän reilu 15kg pois niin oisin lähes normaalipainoinen. Kilo sinne tänne, mitä väliä! Mut oli aika mikä hyvänsä niin 15kg on tavoite.

Tää on enää terveyden vuoksi, kun sukurasitteen vuoksi en voi käytännössä välttyä 2 tyypin diabetekselta vain hidastaa sen alkua ja etenemistä. Meillä suvussa on vain lievästi ylipainoisiakin sairastunut jo varhain. Lähisuvussa on kolmea eri diabetestyyppiä.

Nyt on eka tavoite saavutettu ja raskauskilot +20kg kiloa tiputeltu. 🥳 Noin vuosi siihen meni, kun ei aktiivisesti ole asialle tehnyt oikeastaan mitään, kun vasta viime kuukausina enemmän, että sai loput kilot puserrettua. Joulukuussa kävin ekan kerran puntarilla synnytyksen jälkeen, jolloin raskauskiloja jäljellä vielä n.10kg, nyt siitä lähtien pikkuhiljaa tippunut n.11kg. Semmoset 6kg vielä, kun tiputtelis tai vaihtoehtoisesti sais rasvaa tiputeltua ja lihasta kerrytettyä niin oisin tyytyväinen.

Takaisin