Painonpudotusryhmä

@litranmitta kuulostaa aika hurjalta kulutukselta!

Mulla toissapäivänä Garminin kello sanoo 8km kävelylenkki päivällä + illalla 11km juoksulenkki kulutukseksi ~3300, josta aktiivisia ~1500kcal. Ja ylipainoa mulla tällä hetkellä ~10kg. Tämä varmaan siis ainakin itsellä suunnilleen kulutus pitää paikkansa. Vielä kun saisi ruokahalua vähän alhaisemmaksi, niin saattaisi painokin kääntyä laskuun. Tai no nyt raskaana niin ei tarvitse laskea, mutta ei tarvitsisi nousta niin paljon..

Paljon onnea raskautumisesta!! 😍

Niin se paino palasi takaisin alimman tasolle 😁 kaks kiloa eilisestä alemmas, ei ihme että pissatti koko päivän niin paljon että mietin jo tuleeko sitä pissatulehdus kun niin pitää ravata 😂 jännä nähdä että olikohan toi kolmen kilon hyppäys ovulaatio (kun nousu alkoi siis jo ennen niitä synttäriherkutteluja) vai jotain muuta sattumankauppaa 🤷🏼‍♀️ kiva kuitenkin kun palasi 🙏
Screenshot_20230915-081536~2.png

Niin se paino palasi takaisin alimman tasolle 😁 kaks kiloa eilisestä alemmas, ei ihme että pissatti koko päivän niin paljon että mietin jo tuleeko sitä pissatulehdus kun niin pitää ravata 😂 jännä nähdä että olikohan toi kolmen kilon hyppäys ovulaatio (kun nousu alkoi siis jo ennen niitä synttäriherkutteluja) vai jotain muuta sattumankauppaa 🤷🏼‍♀️ kiva kuitenkin kun palasi 🙏
View attachment 125762
Ihana juttu!

View attachment 125762
Kannatti valittaa. 😂👍 Mahtavaa! 🥳

Täällä selvittiin esikoisen toisesta leikkauksesta :angel5 Tällä kertaa kaikki meni paljon rauhallisemmin ja kaikenkaikkiaan hyvin.
Ensiviikon keskiviikkona päästään jo takaisin kotiin, kunnes taas lokakuun lopulla takaisin sairaalaan lyhyelle (3pv) fyssarijaksolle. Saas nähdä mitä vaaka näyttää ensiviikon torstaina aamulla. Hyvin oon päässy kävelemään täällä lenkkejä esikoisen kanssa (makuupyörätuoli) sekä yksin (miehen ollessa paikalla) ja suurimmaksi osaksi ruokailut pysysneet hyvin hallinnassa. Tänään käytiin miehen kanssa Mcdonaldsissa esikoisen leikkauksen aikana, jotta saatiin ajatukset hetkeksi muualle. Kuukautisten takia oon kyllä hieman syönyt suklaata :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Sekin mietityttää miten univaje on vaikuttanut kehoon.
Omalla tavallaan ihan kiva tämmönen paussi painoajatuksista, mutta kyllä sitä kaipaa takaisin elämäntapojen hallinnan pariin ja stressittömämpään elämään. Nyt on onneksi kaikki leikkaukset ohi ja tästä on tie vain parempaan päin 🌈
Pohdittiin sitä tulevaan raskautumistakin ja päädyttiin että yritetään marraskuun (loppupuolen) ovulaatiota. Siihen saakka pudotan niin paljon kuin vielä kykenen.

Ekan viikon pudotus -1,7kg. Suurin osa varmasti nestepöhötystä, mutta kyllä motivoi jatkamaan terveellisempiä elämäntapoja! 💪 Ja mistään ei ole tarvinnut tinkiä, normaalia kotiruokaa on tullut syötyä riittävästi, liikunnat hoituneet vaunulenkeillä ja yks herkkupäiväkin mäkkisafkoineen mahtunut mukaan. Ainoat muutokset mitkä oon tehnyt niin on, että päivittäinen herkuttelu on jäänyt pois ja oon yrittänyt syödä lautasmallin mukaisesti eli lautasella enemmän kasviksia ja vähemmän muuta ja oon pyrkinyt liikkumaan vähintään 10000askelta päivässä. Olo on jo nyt paljon energisempi ja kevyempi. 😃

Ekan viikon pudotus -1,7kg. Suurin osa varmasti nestepöhötystä, mutta kyllä motivoi jatkamaan terveellisempiä elämäntapoja! 💪 Ja mistään ei ole tarvinnut tinkiä, normaalia kotiruokaa on tullut syötyä riittävästi, liikunnat hoituneet vaunulenkeillä ja yks herkkupäiväkin mäkkisafkoineen mahtunut mukaan. Ainoat muutokset mitkä oon tehnyt niin on, että päivittäinen herkuttelu on jäänyt pois ja oon yrittänyt syödä lautasmallin mukaisesti eli lautasella enemmän kasviksia ja vähemmän muuta ja oon pyrkinyt liikkumaan vähintään 10000askelta päivässä. Olo on jo nyt paljon energisempi ja kevyempi. 😃
Ihan mahtavaa! Onnea! 😍

Ihan super tulos aloitusviikolle, ja miten pienen kuuloisilla muutoksilla! Wau! 🤩

Mä jouduin viemään oman puhelimeni huoltoon, ja nyt 2-4 viikkoa kökittävä varapuhelimella. Saa nähdä mahtuuko kaikki terveysprojektin seurantaappsit tähän, kun on pieni muisti ja valmiiksi jo ihan tukossa. Yazio ja Fertility Friend vielä lataamatta. Jos pitää valita niin lataan ennemmin yazion ja pistän sit mahdolliset menkkaoireet paperille muistiin samoin kuin päivittäisen painon, että saan toteutettua sen käppyrän sinne 🤓📉

Pikapäivitys lasten kouluunlaiton ohessa:

Huh, paino on junannu reippaasti yli viikon samassa +- ja nyt vklopuksi ostettiin lasten kans irttareita ja käytiin pe mäkkärissä😅 yritän pitää nyt vaakataukoa koska selvästi menee tunteisiin ja se on huono se, kun järki ei voita enää 🥲

Heippa! Täällä on neljä paastopäivä menossa. On ollut kyllä paljon helpompaa kuin osasin odottaa. Näyttää siltä, että olen huono osapaastoilija mutta ihan jees täyspaastoilemaan. Tosin sen nyt näkee vasta puolen vuoden kuluttua, oliko tästä lopullista ratkaisua. Mutta nyt jo ensimmäisten päivien aikana saattoi tulla ratkaisu yhteen epäilemääni ongelmaan, jospa muihinkin.

Painoa ei saisi mittailla, koska ei se pysy, mutta pakko oli kurkata, miten paljon nesteiden poistuminen ja menkkaturvotusten häviäminen vei. Viisi kiloa. 😬 Ei ihme, että paino vaihtelee niin paljon kuukauden mittaan, jos se heilumisvara on kahden sijaan viisi. Johtuu siis enimmäkseen siitä, että olen niin iso.

@litranmitta No niin, tulihan se alas, ja vielä noin komeasti!

@MinnaM. jatka samaan malliin! Todella kannustava alku!

@Däumeline Ei enää kauan, ihanaa, kun pääsette elämään normaalia arkea. Pikaista toipumista pikkuiselle!

@SuperTaateli Viisasta! Herkuttelu kuuluu elämään, tai se siis saa kuulua, eikä sitä kannata jäädä suremaan, vaan nauttia vaan.

Nyt on aika hyvin saatu meillä arki rullaamaan siten, että itse ehtii oikeasti syömään.. 😅 Toki tarkkana saa olla, ettei esim. lounaan sijaan eksy suklaalevylle.. 😅
Samalla myös arkisin vakiintunut, että lähdetään neidin kanssa vauneilemaan ekoille päikkäreille, kun esikoinen on koulussa. 😊👍

Paino junnannut piiiiitkään kuitenkin samoissa lukemissa, kunnes viikonlopun jälkeen tipahti 1,8kg.. Selkeästi keho kaipasi vähän lepoakin.. 😊

Nyt on aika hyvin saatu meillä arki rullaamaan siten, että itse ehtii oikeasti syömään.. 😅 Toki tarkkana saa olla, ettei esim. lounaan sijaan eksy suklaalevylle.. 😅
Samalla myös arkisin vakiintunut, että lähdetään neidin kanssa vauneilemaan ekoille päikkäreille, kun esikoinen on koulussa. 😊👍

Paino junnannut piiiiitkään kuitenkin samoissa lukemissa, kunnes viikonlopun jälkeen tipahti 1,8kg.. Selkeästi keho kaipasi vähän lepoakin.. 😊

Lounaat ovat mulle niiin vaikeita. Usein on menty vain yhdellä lämpimällä aterialla päivässä. 🫣

Melkoinen tipahdus, hyvin menee!

Heippa! Täällä on neljä paastopäivä menossa. On ollut kyllä paljon helpompaa kuin osasin odottaa. Näyttää siltä, että olen huono osapaastoilija mutta ihan jees täyspaastoilemaan. Tosin sen nyt näkee vasta puolen vuoden kuluttua, oliko tästä lopullista ratkaisua. Mutta nyt jo ensimmäisten päivien aikana saattoi tulla ratkaisu yhteen epäilemääni ongelmaan, jospa muihinkin.

Painoa ei saisi mittailla, koska ei se pysy, mutta pakko oli kurkata, miten paljon nesteiden poistuminen ja menkkaturvotusten häviäminen vei. Viisi kiloa. 😬 Ei ihme, että paino vaihtelee niin paljon kuukauden mittaan, jos se heilumisvara on kahden sijaan viisi. Johtuu siis enimmäkseen siitä, että olen niin iso.

Melkoinen nestemäärä kyllä! 😃 eilisissä ahinoissani puhelin osas tägätä oikean mainoksen näytölle. Sorruin ostamaan VHH+pätkäpaasto ruokavalion kun sai 20e alea + mulla oli vielä 12e vanhaksi meneviä smartumeita 😅 37e pulitin siitä ja valmennus alkoi suoriltaan eilen. Olin just menossa kauppaan hakemaan täydennystä ja kun en keksinyt itelle syötävää niin ruokavaliosta oli tosi helppo ottaa kiinni ja ostaa kaupasta tarvittavat ainekset. Oon pettynyt itseeni että sorruin ruokavalioon (oon kyllä samaisen firman dieeteillä pudottanut edellisten lasten tuomat raskauskilot) mutta oli todella heikko hetki 🫠🫠🫠🫠🫠

Melkoinen nestemäärä kyllä! 😃 eilisissä ahinoissani puhelin osas tägätä oikean mainoksen näytölle. Sorruin ostamaan VHH+pätkäpaasto ruokavalion kun sai 20e alea + mulla oli vielä 12e vanhaksi meneviä smartumeita 😅 37e pulitin siitä ja valmennus alkoi suoriltaan eilen. Olin just menossa kauppaan hakemaan täydennystä ja kun en keksinyt itelle syötävää niin ruokavaliosta oli tosi helppo ottaa kiinni ja ostaa kaupasta tarvittavat ainekset. Oon pettynyt itseeni että sorruin ruokavalioon (oon kyllä samaisen firman dieeteillä pudottanut edellisten lasten tuomat raskauskilot) mutta oli todella heikko hetki 🫠🫠🫠🫠🫠

Älä ole pettynyt! Varsinkin lapsiarjessa on välillä helpompi seurata ulkopuolisia ohjeita, ei se väärin ole. Siitä voi hyvin tarttua jotain perusarkeenkin sitten. Kunhan sovellat sitten tarvittaessa, saatat tarvita enemmän energiaa kuin mitä tuo antaa.

Jos se on hyvä valmennus, niin kyllähän se myös helpottaa arkea 😊 ei tarvi ihan niin paljoa just suunnitella ja keksiä että mitäs tänään syötäisiin. Mä oon kerran ostanut hyvän valmennuksen (ketoa aloittaessa 2020), missä oli viideksi viikoksi keksitty ruokalistat ja tehty valmiit kauppalistatkin. Ja painotettu sitä että jokainen syö oman tarpeensa mukaan, eli ei ollut niinkuin joissain toisissa on että kaikille pituudesta, painosta ja aktiivisuudesta riippumatta sama 100 grammaa kanaa. Niiden ruokalistojen avulla aloitin tälläkin kertaa. Tosin nyt näin omaa vaivaa sen verran, että kirjoitin ne kauniiksi listoiksi käsin jääkaapin oveen ja merkkasin lapsen ja puolison lisukkeet pääruoille listoihin myös. Vieläkin listat pyörii, välillä teen niiden mukaan ja välillä jotain niiden ulkopuolelta. Helpottaa meidän arkea 😅

Älä ole pettynyt! Varsinkin lapsiarjessa on välillä helpompi seurata ulkopuolisia ohjeita, ei se väärin ole. Siitä voi hyvin tarttua jotain perusarkeenkin sitten. Kunhan sovellat sitten tarvittaessa, saatat tarvita enemmän energiaa kuin mitä tuo antaa.

Tavallaan joo, siis sehän on hyvä että ei tarvii ite miettiä. Oon vaan taipuvainen jopa ylikontrollointiin ja menee ihan pasmat sekaisin jos poikkeaa ohjeesta 🤣 ehkäpä tää on nyt se kerta, kun opettelen juurikin sitä soveltamista ja armollisuutta tuntematta epäonnistumista 😅😄 valmentajan videon kuuntelin aamuvaunukävelyllä ja olihan siellä tosiaan korostettu, että ei se ole pilkuntarkkaa ja jos tänään on perheellä ruokana makaronilaatikkoa niin sitten syöt sitä makaronilaatikkoa! 😄

Joo, meni heti tänään plörinäksi kun remppa venyi ja venyi ja jäi päivällinen välistä. Heti pääsin soveltamaan iltapalalle päivällisen ainekset + osan iltapalasta 😅 oli kyllä tuhti setti syötäväksi 😂

Huomenna mamma crossfittiin taas, jee!! 😍

Oli eilen keho aivan unessa iltapäivällä kun mies tuli töistä. Lapsi on ollut flunssassa, joten ei lähdetty kärrylenkille kun ei viihdy kipeänä rattaissa. Niinpä kun lapsi istui isän seuraksi ruokapöytään, ehdotin varovasti että "jos mä menisin tekemään puntin". Meillä on autotallissa tanko + kyykky-penkkitelineet. Nopeasti neljä pääliikettä ja toistomäärät vihkoon, kehoa verryttävä alkulämpö ja siitä liikkeelle. Tunsin niiiiiin suurta nautintoa painojen nostelusta, kaikki hyvänmielenhormoonit vain hyrisi 😍

Tänä aamuna vaa'alla uusi alin!! 🥳 tasakilo 106 eli en vielä päässyt vitosella loppuviin lukuihin, jäi jumissa olevasta aamuvatsantoiminnasta kiinni 😂 kahvin jälkeen toimii mut sit on se kahvi jo vatsassa nostamassa 😆 eli odotellaan maltilla, kyllä se 105 sieltä tulossa on sekin

Oli eilen keho aivan unessa iltapäivällä kun mies tuli töistä. Lapsi on ollut flunssassa, joten ei lähdetty kärrylenkille kun ei viihdy kipeänä rattaissa. Niinpä kun lapsi istui isän seuraksi ruokapöytään, ehdotin varovasti että "jos mä menisin tekemään puntin". Meillä on autotallissa tanko + kyykky-penkkitelineet. Nopeasti neljä pääliikettä ja toistomäärät vihkoon, kehoa verryttävä alkulämpö ja siitä liikkeelle. Tunsin niiiiiin suurta nautintoa painojen nostelusta, kaikki hyvänmielenhormoonit vain hyrisi 😍

Tänä aamuna vaa'alla uusi alin!! 🥳 tasakilo 106 eli en vielä päässyt vitosella loppuviin lukuihin, jäi jumissa olevasta aamuvatsantoiminnasta kiinni 😂 kahvin jälkeen toimii mut sit on se kahvi jo vatsassa nostamassa 😆 eli odotellaan maltilla, kyllä se 105 sieltä tulossa on sekin

Oh! Kade kotipuntille!!😍 kauhee himo ois kävästä jossain salilla testaamassa kuinka jaksaa ja kykenee ! Ja onnea uudesta alimmasta! 😍 mullakin uusi alin näin yhden dieettipäivän jälkeen - vaikka lupasin koittaa pitää taukoa vaakasta 🤭🙄🙄🙄

Takaisin