Painonpudotusryhmä

On joo! Voivottelen myös kuin kankeinkin vanhus jos joutuu kumartelemaan tmv 😂
Mä tuun sit huomenna kertoon miten kipeät on vatsalihakset tän illan pilateksen jäljiltä 😂 Siis kevyeltä tuntu, mutta uskon et meni perille. Huomasin myös että on kärrylenkit vetäny lonkankoukistajat, reidet, pohkeet, tai no siis ihan koko jalat, aika jumiin. En oo lainkaan muistanu venytellä 🙈😅

No ei ne vatsalihakset tulleet onneksi ihan mahdottoman kipeäksi 🤔 jos tiukistaa corea seistessä niin huomaa, ja makuulta ylös kömpiessä 😅 mut ei häiritsevää kipua. Enemmän mua häiritsee kipeytyneet reisilihakset mitkä ei kyllä tuolta pilateksesta tullut suoraan. Oliskohan ne liikkeet sit saanut jotain kuonaa niistä liikkeelle tms. Vaaka ilmoitti aamulla että jumpattu on, +300 grammaa eiliseen. Se oli odotettavissa, kuten on lähes aina normi 5 km lenkkiä pidemmän kävelyn tai muun kuin tutun lajin liikkumisen jälkeen. Tänään ollut aivan kauhea nälkä, (aamulla oli oikea himotus kaikkia herkkuja kohtaan) ja illalliseksi hainkin miehelle pizzaa ja itelleni kebabsalaatin. Alkuviikon lenkkeilyihin yhdistettynä vähäinen ruokahalu, niin nyt iski sen vastaheiton ja löi nälän. Ja söinkin. Pääasia itselleni on että selvisin ilman karkki-sipsi-jäätelö-eineshyllyä mitä mieliteot huusi klo 9.30 aikoihin 💪

kävelin tänään 10km ja juoksin siitä lopussa kahdessa erässä yhteensä 2km eli 1km kerrallaan. Paino on edelleen sama mutta kunto kasvaa. Hölkkää se kyllä enemmän oli, mutta so what!

Oon niin ylpeä itestäni että oon päihittänyt juoksukammon mikä syntyi, kun sain aikaan pakkoliikkumiskierteen ja sairastuin.

Nyt se ei enää tuntunut pakolta tai ahdistavalta vaan lopetin heti kun tuntu liikaa. 😍

@Pingviiniemo Hienoa!! 😍 Nykysen kuntoni kanssa mä olen myös hölkänny 2km pari kertaa viikossa kävelylenkin yhteydessä. Aloitin siitä et hyvä kun yhden kilometrin sain ensin juostua :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Pari kertaa olen onnistunut juoksemaan 3km, mutta se vaatii jo enempi kävelyaskeleita välissä ja meillä maasto on ärsyttävää ylä-sekä alamäkeä jos liian pitkään juoksuun pyrkii.

Täällä on nyt eletty sairaalaelämää perjantaista lähtien, paino ei ole siis tiedossa. Lepoa jäänyt hieman vähille ja ruokailutkin vähän mitä sattuu. Ei kuitenkaan mitään suurempia herkutteluja. Ne Nicks patukat on hyviä, mutta mulla tulee herkästi jo yhdestä järkyttävästi ilmaa vatsaan :Grimacing Face:
Leikkauspäivä oli raskas, mutta nyt esikoinen voi jo suht hyvin tilanteeseen nähden :red-heart: Tänään vähennettiin kipulääkettä ettei ole liian tokkurassa kokoaikaa. Päästiin eilen jo sellaisen makuupyörätuolin kanssa ulkoilemaan pariksi tunniksi, ei siis perus hoitopyörätuoli vaan näyttää ihan sairaalasängyltä. Eilen kävin myös itse lenkillä miehen ollessa esikoisen kanssa niin lopulta tuli päivän aikana 17000 askelta, eli kaipa tässä pystyy jotain kuntoa ylläpitämään niin ettei paino hirveästi nouse.

Wau @Pingviiniemo 😍 ihana että olet kuunnellut itseäsi lenkillä 🥰 kunpa itsekin pääsisi hölkkäpätkien pariin. Ehkäpä sitten kun keskivartalo vähän vahvistuisi. Aiemmissä kokeiluissa olo on tuntunut niin hyllyvältä, siis muutenkin kuin pintakerroksesta, ettei juoksu ole tuntunut hyvältä 😅

@Däumeline osa keinomakeutetuista tuotteista on kyllä kunnon kuplanmuodostajia 🙈 mulla mynthonien yms pastillien makeutusaineet on kaikista kamalimpia vatsalle, silti en pysty aina vastustamaan semmoisia appelsiini-inkivääri-mynthoneita kun ovat niin hyviä 😅 Tsemppiä toipumisjaksoon koko perheelle! Kiva että pääset vähän käymään liikkumassa, tekee varmasti omalle ololle hyvää.

Hei mitä kokemuksia teillä oli ovulaation vaikutuksesta painoon? Menikö se niin että nostaa ja kauankohan pysyy ylhäällä? Tuli sen verran selkeät ovislimat, ja paino pomppasi kaksi päivää sitten ylös. Eilen söin kyllä hiilaria, että se pitää tänään vielä ylhäällä. Taidan jostain päiväpissasta piruuttani uittaa yhden vanhan ovistikun ja katsoa osuinko oikeaan ja toimiiko ne päiväyksestä huolimatta 😅 Olis kiva jos saisin suht normaalin kierron niiden minipillerien sekoilun jälkeen.

Nostaa, ja mulla nousu vaan jatkuu menkkoja odotellessa. Aikanaan kun mittasin päivittäin voi pienen notkahduksen huomata ovulaation jälkeen, olisko mennyt niin että ovisviikko plussalla, sitten hetkeksi alemmas ja taas menkkoja edeltävä viikko reilusti plussalla. Sitten sukelletaan kuukautisten myötä ja kaikista alin paino kuukautisten jälkeen. Tää toistuu suunnilleen aina. Siksi siirryin kerran kuussa punnitsemiseen.

Nyt muuten kuvittelin, että paino oli jostain syystä koholla kuukautisten jälkeen, ja punnitsin muutaman kerran muinakin aikoina. Kävi ilmi, että tuo "koholla" ollut paino olikin se alin. 🐷 On ollut niin hoikka olo ja vaatteet väljät, että olen toiveikkaasti hypännyt vaa'alla. 😁 No, toivottavasti painonnousu oli lihasmassaa. 😝

Mun paasto alkaa loppuviikosta. Olen nyt vähän puolivahingossa testannut mahalaukun rajoja (köh, pizzapäivä), ja vaikka tilanne ei ole niin paha kuin joskus muinoin, kylläisyys on pahasti hukassa. Paasto tuntuu edelleen poppakonstilta, mutta olen valmis tarttumaan siihen.

Minäkin voisin taustalta pikkuhiljaa liittyä porukkaan. 😃 Imetys jatkuu vielä, mutta nyt vauva jo 11kk niin uskaltaa pikkuhiljaa alkaa "laihduttamaan" loppuja raskauskiloja. Matkaa itse asiassa raskautta edeltävään painoon ei ole kuin muutama kilo, mutta yritän päästä tässä samalla takaisin sinne omaan hyvän olon painoon, johon tällä hetkellä ois sellanen reilu 8kg. Ruokavalion siistimisellä ja liikunnan lisäämisellä mennään, eikä tässä oo myöskään kiire mihinkään! 😊

Wau @Pingviiniemo 😍 ihana että olet kuunnellut itseäsi lenkillä 🥰 kunpa itsekin pääsisi hölkkäpätkien pariin. Ehkäpä sitten kun keskivartalo vähän vahvistuisi. Aiemmissä kokeiluissa olo on tuntunut niin hyllyvältä, siis muutenkin kuin pintakerroksesta, ettei juoksu ole tuntunut hyvältä 😅

@Däumeline osa keinomakeutetuista tuotteista on kyllä kunnon kuplanmuodostajia 🙈 mulla mynthonien yms pastillien makeutusaineet on kaikista kamalimpia vatsalle, silti en pysty aina vastustamaan semmoisia appelsiini-inkivääri-mynthoneita kun ovat niin hyviä 😅 Tsemppiä toipumisjaksoon koko perheelle! Kiva että pääset vähän käymään liikkumassa, tekee varmasti omalle ololle hyvää.

Hei mitä kokemuksia teillä oli ovulaation vaikutuksesta painoon? Menikö se niin että nostaa ja kauankohan pysyy ylhäällä? Tuli sen verran selkeät ovislimat, ja paino pomppasi kaksi päivää sitten ylös. Eilen söin kyllä hiilaria, että se pitää tänään vielä ylhäällä. Taidan jostain päiväpissasta piruuttani uittaa yhden vanhan ovistikun ja katsoa osuinko oikeaan ja toimiiko ne päiväyksestä huolimatta 😅 Olis kiva jos saisin suht normaalin kierron niiden minipillerien sekoilun jälkeen.
Ovulaatio nostaa kanssa mulla painoa ja maha on semmoinen turpeempi. Paino laskee kanssa pari päivää oviksen jälkeen, mutta ennen menkkoja taas kohoaa.

Mä oon joo tyytyväinen kun pystyn edes ton verran hölkätä. 2 vuotta meni palautua synnytyksestä niin että ei pissat ollu housussa heti kun vähänkin pompsahtelee tai aivastaa. 😅

Mä tuun sit huomenna kertoon miten kipeät on vatsalihakset tän illan pilateksen jäljiltä 😂 Siis kevyeltä tuntu, mutta uskon et meni perille. Huomasin myös että on kärrylenkit vetäny lonkankoukistajat, reidet, pohkeet, tai no siis ihan koko jalat, aika jumiin. En oo lainkaan muistanu venytellä 🙈😅

Huomasin kanssa saman! Ihan törrrkeen jumiset jalat ylhäältä alas asti! 😨 koukistajat jopa ärähti mulle siellä viime vkon crossfitissä kun tein lantionnostoja sijaisliikkeenä ja suoristin ihan huolella lantiota/koukistajia 😅😅

@Pingviiniemo ihan huikee veto juosta/hölkätä 2km! Oon NIIIN non-juoksija että mulle se vastais maratonia 😆😆 mutta aion testailla hölkkää kyllä taas, hölkkäilen pätkiä ja varsinkin ylämäissä sai kunnon tekemisen meiningin päälle kun oli hyvät musat kanssa mukana 🤪

@Däumeline jaksamista sinne sairaalaelämään! ❤️🙏

@MinnaM tervetuloa mukaan vaan! 😄❤️

Menkkahommista, nyt kun oon 4vko syönyt e-pillereitä niin ei tullut sitä ennen kktisia painonnousua, menkat kylläkin alkoi (ja tiputtelua ollut pitkin kuukautta lähes joka pv) 🙄🙄

Tänään vihdoin lähti sieltä ylälukemista palautumaan. Melkein +3 kilossa kävin edellisestä alimmasta ja oli kyllä pöhöttynyt olokin. Eilisestä tippui yli kilon tähän aamuun, eiköhän sama jatku jos nesteet suostuisi liikkumaan. Eilen kävin hierojalla ja sekin sai liikettä nesteissä, tunnissa tuli aivan valtava pissahätä 😂 Vielä särkee hieronnan jäljiltä, joten ajattelen että kivun lakattua olisi myös loput hieronnasta irronneet nesteet ja kuonat liikkuneet. Tänään käveltiin kerhoon ja takaisin, josko se kevyt liike laittaisi ne etenemään. Huomenna pilates (ja tod näk lenkkiä myös, koska pakko ulkoiluttaa lasta ettei se hypi seinille 😂)

Tänään taas heti aamusta vaikea päivä olla omissa nahoissaan. Joten sori, tää viesti on pelkkää valittamista ja turhautumista 😂 Ihan oikeasti skipatkaa jos tuntuu että mökömieliala tarttuu, en pane pahakseni. ❤️. Sisältää myös lukuja ja numeroita syömisistä ja kulutuksesta ja kuvaajakäppyrän painosta.

Miksei painon putoaminen voisi olla johdonmukaista 😅 Ja miksi oi miksi niiden heilahtelujen on pakko olla useampi sata grammaa - yli kiloa, eikä maltillista sataa tai kahtasataa grammaa. Myös, paljonko toi kello voi valehdella kulutusta yli? Eilisellekin väittää yli 4100 kcal kulutusta, kun vietettiin perus normiaktiivinen päivä kotitöiden ja ulkoilun parissa, plus 8,2 km kävelyä perhekerhoreissusta. Onko kukaan perehtynyt että paljonko ne kellot huijaa ylöspäin? Oli eilen kyllä nälkäkin, söin 2100 kcal. Vaa'alla ei muuta kun plussaa eilisaamuun verrattuna. Huoh. Oonko mä vain vesi-ilmapallo vai teenköhän jotain väärin 😂🙈 tippuispa nyt sinne oletettuun menkkojen alkuun edes jotain.. Ja siis oikeasti tiedän että tippumista ja rasvan palamista tapahtuu, mut tää oli tällainen hetkellisten ajatusten kaaoksenpurku kirjoitus kun saan rauhassa marmattaa kun lapsi on pari tuntia kerhossa ilman äitiä 😅

Screenshot_20230914-093847~2.png

Tänään taas heti aamusta vaikea päivä olla omissa nahoissaan. Joten sori, tää viesti on pelkkää valittamista ja turhautumista 😂 Ihan oikeasti skipatkaa jos tuntuu että mökömieliala tarttuu, en pane pahakseni. ❤️. Sisältää myös lukuja ja numeroita syömisistä ja kulutuksesta ja kuvaajakäppyrän painosta.

Miksei painon putoaminen voisi olla johdonmukaista 😅 Ja miksi oi miksi niiden heilahtelujen on pakko olla useampi sata grammaa - yli kiloa, eikä maltillista sataa tai kahtasataa grammaa. Myös, paljonko toi kello voi valehdella kulutusta yli? Eilisellekin väittää yli 4100 kcal kulutusta, kun vietettiin perus normiaktiivinen päivä kotitöiden ja ulkoilun parissa, plus 8,2 km kävelyä perhekerhoreissusta. Onko kukaan perehtynyt että paljonko ne kellot huijaa ylöspäin? Oli eilen kyllä nälkäkin, söin 2100 kcal. Vaa'alla ei muuta kun plussaa eilisaamuun verrattuna. Huoh. Oonko mä vain vesi-ilmapallo vai teenköhän jotain väärin 😂🙈 tippuispa nyt sinne oletettuun menkkojen alkuun edes jotain.. Ja siis oikeasti tiedän että tippumista ja rasvan palamista tapahtuu, mut tää oli tällainen hetkellisten ajatusten kaaoksenpurku kirjoitus kun saan rauhassa marmattaa kun lapsi on pari tuntia kerhossa ilman äitiä 😅

View attachment 125735
Normaalilta kuullostaa. ❤️
Hiilarit vaikuttaa isosti hetkellisesti vaikka liikkuisi paljon. Putoaa kyllä tosta hyvin, mutta ymmärrän tunteen kun haluisi mennä alaspäin tasaisesti.

Upee suoritus! Oot nyt ylpeä!

@litranmitta kuulostaa aika hurjalta kulutukselta!

Mulla toissapäivänä Garminin kello sanoo 8km kävelylenkki päivällä + illalla 11km juoksulenkki kulutukseksi ~3300, josta aktiivisia ~1500kcal. Ja ylipainoa mulla tällä hetkellä ~10kg. Tämä varmaan siis ainakin itsellä suunnilleen kulutus pitää paikkansa. Vielä kun saisi ruokahalua vähän alhaisemmaksi, niin saattaisi painokin kääntyä laskuun. Tai no nyt raskaana niin ei tarvitse laskea, mutta ei tarvitsisi nousta niin paljon..

@litranmitta kuulostaa aika hurjalta kulutukselta!

Mulla toissapäivänä Garminin kello sanoo 8km kävelylenkki päivällä + illalla 11km juoksulenkki kulutukseksi ~3300, josta aktiivisia ~1500kcal. Ja ylipainoa mulla tällä hetkellä ~10kg. Tämä varmaan siis ainakin itsellä suunnilleen kulutus pitää paikkansa. Vielä kun saisi ruokahalua vähän alhaisemmaksi, niin saattaisi painokin kääntyä laskuun. Tai no nyt raskaana niin ei tarvitse laskea, mutta ei tarvitsisi nousta niin paljon..
Vautsi kuinka hienoa!!! 💪

No siis. Mitä isompi on, sitä enemmän pelkkään toimintaan kuluu energiaa. Sitten jos oikeasti liikkuu ja tekee asioita, kuluttaa vielä enemmän. Sitä on suht hyvin lihasta yleensä ihan vain ison kehon perusliikutteluun, vaikka vähän sohvaperuna olisikin, saati sitten kun on kunnolla aktiivinen. Ei noin sun kulutukset siinä valossa uskomattomilta kuulosta, @litranmitta.

Vaikuttaa alkuun mukavalta, että saa ainakin syödä just niin paljon kuin tykkää, mutta siinä joutuu helposti liian vähäisen syömisen kierteeseen, vaikka syö jo paljon. Etenkin jos yrittää keventää. Mullakin kuluu peruspäivänä 3000-4000 kaloria, vaikka en edes juuri kuntoile. Riippuu miten hikisesti tekee kotitöitä. Mainitsinkin, että sitten helposti päivän vaje kasvaa liian suureksi, ja sitä kautta tulee mielitekoja (mulle suorastaan ahmintaa) vastuttamattomasti. Ja sit syö reippaasti yli kulutuksen, ja laihtumisen sijaan lihoo. Mulle on käynyt näin monta kertaa. Toistuvat liian niukalla energialla olleet jaksot ja sen perään seuraavat syömiskaudet sekoittavat kylläisyyttä entisestään. Sekin takia vähän paasto jännittää, mutta sitä en ole vielä kokeillut, ja paljon huonommaksi tästä tilanne ei voi mennä mitenkään. Pahimmassa tapauksessa olen takaisin alkupisteessä.

Tottakai on yksilöllisiä eroja, kuinka hyvin sietää energiavajetta, et ei varmasti kaikille päde.

@litranmitta Kokeile pitää punnituksesta menkkoja edeltävällä viikolla tauko? Olen lukenut, että paino voi vaihdella hormonaalisista syistä jopa neljä kiloa (riippuu varmaan jo ihmisen koosta). Mulle se kahdenkin kilon pomppaus on liikaa, ja on myös hankala seurata kokonaiskuvaa. Oikeastaan pitäisi kunnolla mitata vyötäröä ja seurata sitä, se olis paras minulle.

Mulla alkaa ehkä huomenna paasto. Riippuu vähän, kuinka pahaksi tää nuha äityy, vaikka ei kai kipeänä sinänsä haittaa olla mehujen ja kasvisliemien varassa.

Me ostettiin uusi vaaka, jossa sanottiin, että kannattaa odotella heräämisen jälkeen vähintään 15minsaa ennenku menee vaa'alle. Ekana aamuna menin heti herättyäni, kunnes luin noi ohjeet ja kävin uudelleen n. 20minsaa myöhemmin niin paino oli 0,5kg enemmän eli ilmeisesti tuo johtuu siitä, että kehon nestetasapaino etsii vielä itseään heräämisen jälkeen. 🤔Toisinsanoen jos haluaa totuudenmukaisemman painon niin kannattaa odotella heräämisen jälkeen se vartti ja tehdä niin joka aamu eli tollasetkin jutut voi aiheuttaa sitä painon vaihtelua, jos ei joka aamu tee samallalailla. Mulle ei sopis päivittäinen punnitus just siitä syystä, että stressaisin liikaa noita painonnousuja, jotka on kuitenkin ihan normaaleja. Nyt punnitsen kerta viikkoon ja yritän pitää mielessä, että hiljaa hyvä tulee ja kunhan kuukausitasolla mennään alaspäin niin se on just hyvä. 👍

Kulutuksesta: muutamien eri laskureiden mukaan mun ikäisellä olis 106 kilolla ja 174 senttimetrillä pelkkä lepoaineenvaihdunta noin 1850 kcal. Eli siihen yli kakstuhatta kcal kulutusta olis tullut eilisellä päälle, mikä toki tuntuu aika hurjalta vaikka kuinka käytiin kävelemässä, siivottiin vähän aikaa pihaa ja sisällä puuhasteltiin pyykkejä, kokkailua yms 😅

Punnitsemisesta: voi olla nesteitä (varmaan onkin). Käyn punnitsemassa yleensä hetki heräämisen jälkeen, kun taapero on ensin käynyt tissillä ja itse olen käynyt pissalla. Vatsa toimii yleensä vasta aamukahvin ja aamupalan jälkeen, joskus harvemmin jo ennen, joten sen toimintaan asti yleensä en jaksa odotella. Vyötärön mittausta teen kerran kuussa tässä puolivälin tienoilla, että oikeastaan voisin ne joku aamu mittailla ja verrata viime kuun lukuihin, niin ei tarvitsisi harmitella pelkän vaa'an takia. Ja kyllä se vaakakin joskus taas liikahtaa, nyt vain ärsytti noi isot heilahdukset. Positiivisia asioita on se, että toi ns. ylärekisteri on kuitenkin taas muutaman kilon alempana kuin viime kuussa oli! Silloin se nousu heilautti jonnekin 111 tienoille, nyt kävi korkeimmillaan 109 ja palasi tuonne 107-108 väliin. Jos tässä kuussa näkisi uutena alimpana vielä 105 alkuisen luvun, olisin enemmän kuin tyytyväinen.

Kiitos vertaistuesta, kyllähän tää siis aivan on vain sellainen turhautuminen tuohon vaa'an heilumiseen. Tavallaan sen tiedostaa ja muistaa, että edistymistä tapahtuu joka päivä, mut sit aina joku sisäinen sitkeä pieni ajatusmalli koittaa heittää hiekkaa rattaisiin ja väittää että "nyt tulee takapakkia, et oo tehnyt tarpeeksi ja varmasti oot syönyt väärin ja huijannut itseäsi" 🤦🏼‍♀️😆

Kulutuksesta: muutamien eri laskureiden mukaan mun ikäisellä olis 106 kilolla ja 174 senttimetrillä pelkkä lepoaineenvaihdunta noin 1850 kcal. Eli siihen yli kakstuhatta kcal kulutusta olis tullut eilisellä päälle, mikä toki tuntuu aika hurjalta vaikka kuinka käytiin kävelemässä, siivottiin vähän aikaa pihaa ja sisällä puuhasteltiin pyykkejä, kokkailua yms 😅

Punnitsemisesta: voi olla nesteitä (varmaan onkin). Käyn punnitsemassa yleensä hetki heräämisen jälkeen, kun taapero on ensin käynyt tissillä ja itse olen käynyt pissalla. Vatsa toimii yleensä vasta aamukahvin ja aamupalan jälkeen, joskus harvemmin jo ennen, joten sen toimintaan asti yleensä en jaksa odotella. Vyötärön mittausta teen kerran kuussa tässä puolivälin tienoilla, että oikeastaan voisin ne joku aamu mittailla ja verrata viime kuun lukuihin, niin ei tarvitsisi harmitella pelkän vaa'an takia. Ja kyllä se vaakakin joskus taas liikahtaa, nyt vain ärsytti noi isot heilahdukset. Positiivisia asioita on se, että toi ns. ylärekisteri on kuitenkin taas muutaman kilon alempana kuin viime kuussa oli! Silloin se nousu heilautti jonnekin 111 tienoille, nyt kävi korkeimmillaan 109 ja palasi tuonne 107-108 väliin. Jos tässä kuussa näkisi uutena alimpana vielä 105 alkuisen luvun, olisin enemmän kuin tyytyväinen.

Kiitos vertaistuesta, kyllähän tää siis aivan on vain sellainen turhautuminen tuohon vaa'an heilumiseen. Tavallaan sen tiedostaa ja muistaa, että edistymistä tapahtuu joka päivä, mut sit aina joku sisäinen sitkeä pieni ajatusmalli koittaa heittää hiekkaa rattaisiin ja väittää että "nyt tulee takapakkia, et oo tehnyt tarpeeksi ja varmasti oot syönyt väärin ja huijannut itseäsi" 🤦🏼‍♀️😆

Lihaksikkaampi ihminen kuluttaa jo enemmän, lisäksi jos aineenvaihdunta on tehokas, kuluu lisää. Jaloillaan oleminen koko päivän on yllättävän kuluttavaa, laske vaikka jossain laskurissa, jos tekisit hitaankin kövelylenkin, mutta joka kestäisi vaikka 7 tuntia. Sit imetys. Ei se kello sitä toki laske. Mut kyllä se taaperokin vie vielä siivun sun energiasta. Lisäksi tuohon vielä liikunnat päälle!

Mun oma kulutusarvio perustuu määrään, jonka voin syödä lihomatta. Väkisinkin heittoja, mutta olen joskus laskenut suht tarkastikin. Johonkinhan se kuluu, jos ei paino nouse.

Mä oon laskenut kanssa painon mukaan, että 1800kcal kun syön niin paino pysyy samassa ja jos käyn lenkillä niin pituudesta riippuen 2000-2100 on hyvä.

Takaisin