Kulutuksesta: muutamien eri laskureiden mukaan mun ikäisellä olis 106 kilolla ja 174 senttimetrillä pelkkä lepoaineenvaihdunta noin 1850 kcal. Eli siihen yli kakstuhatta kcal kulutusta olis tullut eilisellä päälle, mikä toki tuntuu aika hurjalta vaikka kuinka käytiin kävelemässä, siivottiin vähän aikaa pihaa ja sisällä puuhasteltiin pyykkejä, kokkailua yms
Punnitsemisesta: voi olla nesteitä (varmaan onkin). Käyn punnitsemassa yleensä hetki heräämisen jälkeen, kun taapero on ensin käynyt tissillä ja itse olen käynyt pissalla. Vatsa toimii yleensä vasta aamukahvin ja aamupalan jälkeen, joskus harvemmin jo ennen, joten sen toimintaan asti yleensä en jaksa odotella. Vyötärön mittausta teen kerran kuussa tässä puolivälin tienoilla, että oikeastaan voisin ne joku aamu mittailla ja verrata viime kuun lukuihin, niin ei tarvitsisi harmitella pelkän vaa'an takia. Ja kyllä se vaakakin joskus taas liikahtaa, nyt vain ärsytti noi isot heilahdukset. Positiivisia asioita on se, että toi ns. ylärekisteri on kuitenkin taas muutaman kilon alempana kuin viime kuussa oli! Silloin se nousu heilautti jonnekin 111 tienoille, nyt kävi korkeimmillaan 109 ja palasi tuonne 107-108 väliin. Jos tässä kuussa näkisi uutena alimpana vielä 105 alkuisen luvun, olisin enemmän kuin tyytyväinen.
Kiitos vertaistuesta, kyllähän tää siis aivan on vain sellainen turhautuminen tuohon vaa'an heilumiseen. Tavallaan sen tiedostaa ja muistaa, että edistymistä tapahtuu joka päivä, mut sit aina joku sisäinen sitkeä pieni ajatusmalli koittaa heittää hiekkaa rattaisiin ja väittää että "nyt tulee takapakkia, et oo tehnyt tarpeeksi ja varmasti oot syönyt väärin ja huijannut itseäsi"