Minäkin ajattelin tuppautua mukaan vielä tännekin
Heipä hei!
Esikoisen synnytin 2021, raskaudessa painoa kertyi 30kg lisää. Siitä putosi nopeasti n.12kg ja vuosi sitten, ennen Saksaan muuttoa, sain pudotettua vielä n. 8kg. Plussalla kuitenkin oltiin vielä 10kg ajasta ennen esikoista.
Saksaan muuton jälkeen painoa taas kertyi hieman takaisin, koska vaikka muutto oli toivottu, niin aluksi viikot meni vaan selviytyessä kaikesta uudesta ja ostoskoriin meni mitä sattui löytymään kauppareissuilla.
Sitten aloitettiin yrittämään sisarusta esikoiselle vuoden vaihduttua. Ensin tuli varhainen keskenmeno tammikuussa, helmikuussa raskauduin heti uudestaan.
Painoa aloitin pudottamaan toukokuun loputtua, kun sain hieman voimia nousta siitä kuopasta, mihin putosin synnytettyäni 15-viikkoisen trisomia13 enkelin toukokuun puolessa välissä.
Nyt on pudonnut tasan 10kg tuosta synnytyksen aikaisesta, silloin paino oli 99kg, nyt 89kg (BMI 32,7).
Päätettiin jatkaa sisaruksen yrittämistä syksyllä, mutta ne haaveet haudattiin tässä kesän aikana, kun saatiin murskaava tuomio 2½-vuotiaan esikoisen lonkista. Esikoisella ollut vauvana lonkkaluksaatioon valjashoito, jota seurailtiin vielä röntgeneillä. Nyt edessä olisi syyskuun alkupuolella leikkaus, jossa leikataan molemmat lonkat ja tästä johtuen pikkuinen joutuu olemaan kipsissä 7viikkoa. Fyssaria ja kävelyn uudelleen opettelua, johon arvioitu menevän puolisen vuotta et on taas normaalilla mallilla. Ja päiväkodin aloitus heti kun siltä näyttää et pärjää. Eli ei tähän yhtälöön kyllä sisaruksen yrittämistä oikeen mahduteta.
Tavoite olisi pudottaa painoa ja vahvistua niin paljon kuin pystyn ja kerkeän, jos hyvin käy niin mietitään sitä sisaruksen yrittämistä loppuvuodesta
Tuntuu et tänävuonna mikään ei ole ollut mun hallittavissa, paitsi mun paino/terveys, tää on vaan ainut mikä on pitänyt mut kasassa kaiken keskellä.
Tässäpä lyhyt esittely. Voin avata seuraavassa viestissä vähän mun uusia elämäntapoja joilla edetty tähän asti