Tulen ilmoittautumaan mukaan! Edellisen 3/2021 jälkeen jäi vajaa 15kg ylimääräistä ja nyt seuraavan laskettu aika on 2.4., eli toivon mukaan kohta tulee ulos. Tällä hetkellä tullut raskauskiloja niiden 15 ylimääräisen päälle vielä 20kg, eli tiputettavaa on reippaasti, kun vaan saadaan tämä vauva ulos.
Itsellä imetys ei ole tiputtanut kiloja vaan päinvastoin kroppa on liimannut joka kalorin itseensä ja tarrannut jokaiseen grammaan, että saa vauvan ruokittua, eikä itse vaan kuihdu. Esikoinen syntyi 2013 ja hänen jälkeen tippui kilot vasta imetyksen loputtua. Nyt tulin raskaaksi imetysaikana ja imetin vielä puoleen väliin raskautta, joten kroppa ja hormonit aivan ylikierroksilla tästä rumbasta.
Lueskelen jossain kohtaa täältä viestejä ja liityn mukaan keskusteluihin, nyt kävin vain esittäytymässä nopeasti. Painon tiputus saa alkaa heti, kun tämä tästä syntyy. Kaipaan niin takaisin omaan kroppaani ja omiin mittoihin, edes niihin, mitkä oli ennen tätä viimeistä raskautta ja mielellään niihin alkuperäisiin.
Noniin, vielä en ole ehtinyt perehtyä viesteihin, mutta vauva syntyi 12.4. Siihen mennessä oli kiloja kertynyt jo 25kg, joista äsken, kun kävin vaakassa, oli lähtenyt .......tattaratattattaaa...... 10kg...
Pieni pettymys, että näin 3 viikkoa synnytyksestä ei ole lähtenyt itsekseen yhtään enempää. Tietysti en ole syönyt mitenkään terveellisestikään, mutta tässä näkee taas, että se "imettäessä voi syödä mitä vaan ja minä vaan laihduin" ei päde kaikkiin. Etenkään, kun vauva syö melkein kahden edestä ainakin painonnoususta päätellen ja pakastinkin alkaa olla kohta täynnä tavaraa. Liikkunutkin olen, haravoinut ja tehnyt pihahommia ja tallitöitä, eli en ole laakereillanikaan makaillut kolmea viikkoa. Vaikken nyt tietenkään mitään treenejä olekaan vielä tässä kohtaa tehnyt.
Eli siis mukana, lähtöpaino 1.5. (pyöristetään alaspäin kivaan alkamispäivään heti kuun ekaan) 90kg. Tavoitteena olisi päästä mahdollisimman nopeasti lähtöpainoon ennen raskautta (75kg). Sen jälkeen vähän imetyksen ja tilanteen mukaan pikku hiljaa siihen omaan tavoitepainoon (60kg). Imetysaikanahan varsinaista laihduttamista ei suositella, mutta yritän terveellisemmillä ruokavalinnoilla ja näin alkuun ihan vain hyötyliikunnalla saada tuloksia aikaan. Katsotaan mihin se riittää ja kun kroppa alkaa olla palautunut, lisään liikuntaa.