Painonpudotusryhmä

Mun täytyy myös alkaa kiristämään. Tai oikeasti vaan alkaa olemaan tarkempi satunnaisten herkkujen kanssa. Tää kevät on kyllä hankala kaikkien vappujen, pääsiäisten ja muiden juhlien kanssa. Nyt on ekaa kertaa puoleen vuoteen painon putoaminen pysähtynyt useammaksi viikoksi ja sekös ärsyttää. Keskiarvokalorit Yaziossa 2500kcal. Ei ole ollut merkittävän paljoa vähempää tähän asti mutta varmaan peruskulutus laskenut nyt sen verran kun imetyskin on vähentynyt että tarvii alkaa selkeästi nyt keventämään.

Uusi alin 77,3 😊 sopii yllättävän hyvin tää, että vaihdoin kaloritavoitteen 2000:n. En kyllä ihan sinne asti ole tällä viikolla päässyt, vaan pyörinyt jossain 1700 paikkeilla varmaan 😅

Mä kun käytän seurantaan tuota Yaziota, niin se antaa sovelluksen kalenteriin vihreän tai punaisen pallukan sen mukaan menikö kalorit yli vai alle rajan. Siinä on yläsuuntaan joku noin 70-80 kalorin liukuma muistaakseni. Jos mä olisin sovelluksen kehittäjä, niin laittaisin sinne vielä yhden värin lisää, tai punaisen pallukan koskemaan myös niitä päiviä kun kalorit jää liian alas tavoitteesta. Tyyliin jos jää yli 300 kaloria liian vajaalle niin tulis myös punainen merkintä. Se opettaisi ihmistä vielä paremmin syömään sopivaa määrää 🤔

Uusi alin 77,3 😊 sopii yllättävän hyvin tää, että vaihdoin kaloritavoitteen 2000:n. En kyllä ihan sinne asti ole tällä viikolla päässyt, vaan pyörinyt jossain 1700 paikkeilla varmaan 😅

Mä kun käytän seurantaan tuota Yaziota, niin se antaa sovelluksen kalenteriin vihreän tai punaisen pallukan sen mukaan menikö kalorit yli vai alle rajan. Siinä on yläsuuntaan joku noin 70-80 kalorin liukuma muistaakseni. Jos mä olisin sovelluksen kehittäjä, niin laittaisin sinne vielä yhden värin lisää, tai punaisen pallukan koskemaan myös niitä päiviä kun kalorit jää liian alas tavoitteesta. Tyyliin jos jää yli 300 kaloria liian vajaalle niin tulis myös punainen merkintä. Se opettaisi ihmistä vielä paremmin syömään sopivaa määrää 🤔

Sehän voisi olla esim keltainen ☺️ Punaiseksi en ehkä laittaisi. Ihmiset kuitenkin käyttää sovellusta pääsääntöisesti seuraamaan, etteivät syö liikaa. Voi olla epämotivoivaa, jos kalenterissa on punaista sellaisilta päiviltä, kun on syönyt liian vähän. Ja toisaalta sitten se voi ehkä ”kannustaa” herkuttelemaan tms jotta saa palluran vihreäksi. Ja ehkä sovelluksesta voisi tulla heräte, jos punaisia päiviä on vaikkapa 50% kuukaudesta), että pitäisikö tavoitteita säätää.

Tällaisia ajatuksia UX-suunnittelijan näkökulmasta ☺️

Sehän voisi olla esim keltainen ☺️ Punaiseksi en ehkä laittaisi. Ihmiset kuitenkin käyttää sovellusta pääsääntöisesti seuraamaan, etteivät syö liikaa. Voi olla epämotivoivaa, jos kalenterissa on punaista sellaisilta päiviltä, kun on syönyt liian vähän. Ja toisaalta sitten se voi ehkä ”kannustaa” herkuttelemaan tms jotta saa palluran vihreäksi. Ja ehkä sovelluksesta voisi tulla heräte, jos punaisia päiviä on vaikkapa 50% kuukaudesta), että pitäisikö tavoitteita säätää.

Tällaisia ajatuksia UX-suunnittelijan näkökulmasta ☺️
Ooo joo just jotenki tollein. Ois jo aika liki täydellinen ruokapäiväkirjasovellus 😂 toinen asia mikä nykymuotoisessa yaziossa tökkii, kun se aterian kirjailun jälkeen näyttää vihreitä ja punaisia huomioita aterian osista. Ni sit lounaan oliiviöljy näytetään punaisella "erittäin korkeakalorinen: oliiviöljy". Tavallaan teksti ihan ookoo äpissä jota käyttää ihmiset laidasta laitaan eri tavoitteilla ja eri tietotaitotaustoilla, mut vitsi välillä ärsyttää että sekin on punaisella vaikka on terveellinen pehmeä kasviöljy 😂 sit halvalla proteiinipatukalla voi saada sekä vihreän "runsaasti proteiinia" että punaisen "paljon sokeria" huomion. Toi on kyllä ihan ookoo huomauttaa koska kaikki ei hoksaa samalla lailla että mitä se protskupatukka sisältää 😄 mut kiinnitän vaan huomiota aina noihin 😂 ehkä tällein ravitsemustietoon itseoppimisella uppoutuneelle paras olisi kun sais kaikki extrahuomiot vaan kytkettyä pois päältä 🤣🤣

Tänään alkaa sit taas toi 6 viikon valmennus. Oikein tahallani jätin juomatta vettä ja söin paljon suolaa, niin sain kivan nestepöhön aikaan niin näyttää että tippuu paljon enemmän tänä aikana 😂 paras muutos (tähän tosin katsotaan kokonaisuutta mm henkinen muutos, ei vain paino/mitat) voittaa yli 1000€. Kummallekin sukupuolelle oma palkinto.

Vaaka näytti siis 82,3kg. Vielä ennen pääsiäistä oli 77,4kg. Tässä on pääsiäisen, vapun, kunnon flunssan ja äitienpäivän pöhötykset. Onneksi nyt ei oo isommin juhlia tiedossa, lauantaina on kaverin kolmekymppiset, mutta muuten ei ihmeempiä ennen juhannusta.

Tänään alkaa sit taas toi 6 viikon valmennus. Oikein tahallani jätin juomatta vettä ja söin paljon suolaa, niin sain kivan nestepöhön aikaan niin näyttää että tippuu paljon enemmän tänä aikana 😂 paras muutos (tähän tosin katsotaan kokonaisuutta mm henkinen muutos, ei vain paino/mitat) voittaa yli 1000€. Kummallekin sukupuolelle oma palkinto.

Vaaka näytti siis 82,3kg. Vielä ennen pääsiäistä oli 77,4kg. Tässä on pääsiäisen, vapun, kunnon flunssan ja äitienpäivän pöhötykset. Onneksi nyt ei oo isommin juhlia tiedossa, lauantaina on kaverin kolmekymppiset, mutta muuten ei ihmeempiä ennen juhannusta.
Oli pakko nauraa tuolle siun nesteen kerryttämiselle. 😂😄

Tänään 80,2kg uusi alin jee! (Varmaan ekaa kertaa reiluun kuukauteen). Kohta pääsee uudelle kymmenluvulle. Sain kyllä lisämotivaatiota pudotukseen tuosta puolimaratonista kun mietin että haluanko juosta tämän +10kg ylipainon kanssa vai mieluummin normaalipainoisena sen lenkin 😅

Täällä jätti äitienpäiväherkuttelut + pitkä automatkustus 1,5 kilon turvotukset kehoon. Niitä sit taas alkuviikko hätistellessä 🫠 huomenna olis mun synttärit, jippijee. Mut en jaksa kyllä juhlistaa tai herkutella mitään, toivottavasti kukaan muukaan ei jaksa tuppautua kahville 😅

Olipas jännää katsoa viikonlopulta itsestä otettuja valokuvia. Omaa muutosta kun ei näe peilistä, ja aika huonosti selfieistäkään. Mut sit tuollanen toisen ihmisen huomaamatta napsaisema räpsy paljastaa että jotain on muuttunut 😅

Sit vielä vähän fiilistelyä, viime viikon uusi alin tarkoitti bmi:n siirtymistä normaalipainon puolelle 😍 Vai pitäskö se olla 24,9 kun eri lähteissä vähän eri maininnat 😂 mut siinä rajalla kuitenkin! 3,3 kiloa matkaa siihen mun mielessä siintävään 74 kilon rajapyykkiin. Ei sillä muuten ole mitään merkitystä, kuin se että voi sanoa tiputtaneensa tasalukeman 50 kiloa 😅
1000012391.png

Wau mitä tuloksia täällä! 💪

Itse viettänyt hiljaiseloa kun viimeinen kuukausi muuta mielessä ivf kierroksen ja oman ja lasten sairastelun takia, olen ottanut rennosti niin ruuan ja liikunnan suhteen.
Tänään palasin tauon jälkeen salille ja huh kun sai pienillä painoilla tehdä..
Vaa'asta patterit myös lopussa, täytyy muistaa ostaa uudet. Jotain eri lukuja aamulla 79-80 väliltä vilautteli ennen kuin sammui kokonaan, mutta en kyllä pidä kovin luotettavana.

Aivan älytön suoritus kyllä @litranmitta ! Pitkäjänteistä työtä 💪🏽
Kiitos, sitä se on! On tässä oikeasti elintapamuutos täytynyt tehdä eikä vain kiristellä kuuriluontoisesti 😁 paljon on tullut opittua 😅 ja vielä on työtä tehtävänäkin ruoka- ja kehosuhteen parantamiseksi, myös sen kanssa kun keho "tuntuu" edelleen yhä isolta eikä tuota muuttunutta kokoa oikein tunnista 😅

Kiitos, sitä se on! On tässä oikeasti elintapamuutos täytynyt tehdä eikä vain kiristellä kuuriluontoisesti 😁 paljon on tullut opittua 😅 ja vielä on työtä tehtävänäkin ruoka- ja kehosuhteen parantamiseksi, myös sen kanssa kun keho "tuntuu" edelleen yhä isolta eikä tuota muuttunutta kokoa oikein tunnista 😅
Voin vain kuvitella, kun itse olen pienemmilläkin painonheilahteluilla törmäillyt ovenkarmeihin (lihoessa🤣) tai ottanut kaksi kokoa liian isot työvaatteet (laihduttuani). 🙈

Melkein kaksi kiloa lähtenyt turvotuksia, tänään 80.55kg 😅 toi hemmetin hapanjuurileipä houkuttelee ihan liikaa, mutta koitan rajoittaa siivuun per päivä
Munkin on täytyny antaa juuren vaan nukkua jääkaapissa ja leipoa vähän harvemmin, koska hitsi kun leipä on hyvää 😂😂

Stressiherkuttelin eilenkin kuitenkin 😅 Vähän on mielessä solmuja tällä hetkellä ja voimavarat tiukalla. Tarvisin ihan vaan rehellistä omaa aikaa. Tänään sain onneksi pienen hengähdyshetken, kun mies pystyi ottaa 3-veen mukaan töihin (=istumaan traktorissa). Vauvan kanssa rytmin siirto menossa yksiin päikkäreihin, joten kun saatiin aamu kärsittyä väsykiukussa, pistin hänet klo 11 päikkäreille. Sit vähän rentouduin ja nyt oon siivonnut lastenhuonetta järjestykseen.

Munkin on täytyny antaa juuren vaan nukkua jääkaapissa ja leipoa vähän harvemmin, koska hitsi kun leipä on hyvää 😂😂

Stressiherkuttelin eilenkin kuitenkin 😅 Vähän on mielessä solmuja tällä hetkellä ja voimavarat tiukalla. Tarvisin ihan vaan rehellistä omaa aikaa. Tänään sain onneksi pienen hengähdyshetken, kun mies pystyi ottaa 3-veen mukaan töihin (=istumaan traktorissa). Vauvan kanssa rytmin siirto menossa yksiin päikkäreihin, joten kun saatiin aamu kärsittyä väsykiukussa, pistin hänet klo 11 päikkäreille. Sit vähän rentouduin ja nyt oon siivonnut lastenhuonetta järjestykseen.

Mun suurin ”syy” leipoa leipää on se että yritän epätoivoisesti saada siitä täydellistä ja löytää sitä täydellistä prosessia. Koko ajan tekisi mieli olla paistamassa kun haluan löytää sen täydellisen tavan ja leivän. En vaan tiedä mihin ne kaikki leivät laittaisin 😂

Mun suurin ”syy” leipoa leipää on se että yritän epätoivoisesti saada siitä täydellistä ja löytää sitä täydellistä prosessia. Koko ajan tekisi mieli olla paistamassa kun haluan löytää sen täydellisen tavan ja leivän. En vaan tiedä mihin ne kaikki leivät laittaisin 😂
Lähetä meille. 😄

Mulla on @Olive ollut vähän samaa ongelmaa kaiken muun leipomisen kanssa. Meillä on edelleen pakkasessa syksyllä leivottua pullaa, joulukuussa leivottuja kuivakakkuja ja mokkapalapohjia, talven runebergintorttuja 😅 rakastaisin leipoa mut sit joku kehtaamisen este viedä niitä mihinkään ja oma perhe (=mies, kun en taaperolle viiti syöttää hyvin satunnaista peruspullaa enempää) ei pysty syömään sitä tahtia 🙈

Takaisin