Painonnousu

Mulla näyttää kotivaaka nyt 46.5, tasan 2 kg noussut paino. 21+1.

En ole viime neuvolan jälkeen uskaltanut puntarille, heh. Viikon päästä pakkopunnitus neuvolassa. Viimeks oli 7kg tullut, ehkä nyt on rikki jo 10kg.

Esikoisesta ns. Viikon päästä. Eli viikolla 22+2, oli noussut 7.2 kg. :D silti pääsin kaikista kilpista 2 viikkoa synnytyksestä. En siis ottais stressiä tosta painonnoususta, kuuluu asiaan! :)

Mulla paino ennen raskautta n. 65 kg. Viimeksi kun neuvolassa punnittiin elokuun alussa, tais paino olla 66,8 kg ja nyt näyttää kotona melkolailla samaa. Neuvola parin viikon päästä, katotaan mikä siellä sit tilanne.

Liikkeitä tunnen ilmeisesti tosi hentona ja vähän mietityttää että onko se pikkuinen sit kasvanut tarpeeksi :sorry:

Mulla paino 56 kg tänää ( eli + 1kg lähtöpainosta) 300 g viikossa oli viime punnituksesta tullu. Ei se siitä mitää sanonu. Viimeks oli näillä viikoilla suunnilleen sama. Ja nyt on 22+0

Mulla nyt 22+5 ja painoa tullu +2kg. Usein mulla nousee paino vasta ihan lopussa mut max. 5kg ylipainoa kun on jonkun verran...

Mulla vaihtelee ihan hirveästi. Eilen 62,1 kg ja tänään 59,9 kg. Näin on mulla kyllä aina ollut. Sanotaan nyt, että n.2,5 kg on tullut. Ja nyt siis vkolla21.

Miullaki ruvennu paino nousemaan, hyvä vaan ni tietää vauvan kasvavan :D nyt oon samassa painossa ku raskauden alussa. Eli jotain +2kg.

Mulla taas päinvastoin :eek: Ennen raskautta paino +5kg ekaan raskauteen verrattuna ja jo np-ultran aikoihin paino oli noussu 3,5kg. Ekas raskaudes rakenneultran aikaan oli näköjään paino ollu 52 kun tosta vanhasta äitiyskortista lunttasin ja nyt 52,7 aamulla mitattuna. Voikai jotain heittoa olla jos ed lukema vaatteet päällä, mutta ei se sitä viittä kiloa tee.

Mulla on nyt noin viisi kiloa tullut alusta painoa (nyt 23+0)... terkka sanoi, että juuri sopivasti. :-) musta kyl tuntuu, että tää maha on ihan hirveen kokoinen nyt jo! Apua minkäkokoinen se sitten talvella onkaan... :-D

Huomenna lähtee viikot 22+ ja paino ei vaan nouse millään :sorry: alkaa jo huolestuttaa.
Tosin en minä paljon mitään saa päivän aikana syötyäkään, tai en ainakaan omasta mielestäni tarpeeksi.
Tuntuu että ennen raskautta söin varmaan kolme kertaa enenmmän mitä nyt.

Mulla on paino noussu edellisen 4 viikon aikana 2,5kg, vaikka mulla ollu ruokahaluttomuuttaki...nyt 22+2 kokonaispainonnousu on 10kg luokkaa.

Huomenna lähtee viikot 22+ ja paino ei vaan nouse millään :sorry: alkaa jo huolestuttaa.
Tosin en minä paljon mitään saa päivän aikana syötyäkään, tai en ainakaan omasta mielestäni tarpeeksi.
Tuntuu että ennen raskautta söin varmaan kolme kertaa enenmmän mitä nyt.
Mulla viikko 25 meneillään ja edelleen alkupainossa. Vaikka syönki 5-6krt/pvä. Ja ihan monenlaista...

Mulla oli torstaina neuvola, viikkoja tuolloin 22+4 ja painoa tullut turhan paljon. Alkupainoon nähden +8kg:nailbiting:

Mullakin paino nyt yhtäkkiä lähtenyt nousuun. Viikolle 18 mennessä oli noussut vaan 300 grammaa lähtöpainosta, ja nyt rv 22+4 onkin tullu 4kg lähtöpainoon lisää :eek:

Tässä tuohon painonnousuun vähän tietoo:

Näin odottajan paino nousee:

• Alkuraskaudessa painon ei pitäisi juurikaan nousta, sillä istukka ja alkio eivät vielä paina eikä lapsivettä vielä ole. Jos vaa’an lukema kuitenkin suurenee, se johtuu ylimääräisestä syömisestä, esimerkiksi siitä, että odottaja joutuu syömään ylimääräisiä välipaloja pahoinvoinnin takia.
  • Paino alkaa nousta pikkuhiljaa 12. raskausviikon jälkeen. 12.–20. raskausviikoilla tulee selkeä hyppäys: 25 prosenttia kokonaispainonnoususta ajoittuu näille viikoille.
  • 20.–30. raskausviikoilla tapahtuu puolet koko raskauden painonnoususta.
  • Loput kokonaispainonnoususta, 25 prosenttia, tapahtuu 30.–36. raskausviikoilla.
  • Viimeisen kuukauden, 36.–40. raskausviikkojen aikana painon ei enää tarvitse nousta.

Nythän sen painon "kuuluukin" nousta. :)

Takaisin